Szukaj

kontrolka silnika zapalona i włanczanie sie wentylatora oraz inf.o nieprawidłowym fynkcjonowaniu układu oczyszczania
Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW 2007-2011

  • Autor: Ewelina
  • Kategoria: silnik
Po zapalemiu silnika jest zapalona kontrolka silnika,na wyświetlaczu pojawia sie komunikat o nieprawidłowym funkcjonowaniu systemu oczyszczania zanieczyszczen.Włancza sie wentylator silnika.
Byłam juz dwukrotnie w serwisie i ciagle diagnozuja problem ze to zle paliwo,to zanieczyszczone itp.
ostatnio juz płukali bak,przewody.pojezdziłam tydzien i znowu podobna sytuacja.prosze o pomoc w tej sprawie.Dodam ze samochod ma 7 miesiecy,jest na gwarancji i przebieg ok.2800km.

Komentarze

Witam.Peugeot 308 1,6vti 2008r.Pojawiły sie na desce rozdzielczej dwa komunikaty STOP Braking System i A-bag/S-belts .
Chciałem zapalic samochód a tu nic kontrolki się zaświeciły a silnik się nie odezwał.Miał ktos taki problem.Pozdrawiam.
Odpowiedz
Miałem taki sam problem, auto zostało oddane do mechanika w celu diagnozy i usunięcia problemu. Za pierwszym razem elektrozawór pompy oleju był zanieczyszczony, w serwisie mi go wyczyścili pojeździłem z 300 km i znowu miałem błąd P0014 i P0013. Pojechałem drugi raz do tego samego mechanika i wymieniłem cały elektrozawór pompy oleju i tak jeżdżę już 5 tyś kilometrów i bez żadnych problemów
Odpowiedz
Witam,
Mam ten sam problem. Peugeot 308 1,6 VTI 2008.
Na początku silnik lekko szarpał, zaczął szarpać mocniej i pojawiła się kontrolka silnika z problemem oczyszczania.
Rozrząd wymieniałem w nim 3 lata temu (40tys) kilometrów temu więc powinien być OK. Natomiast nie wymieniałem w nim nigdy świec a zrobiłem nim już 50000 kilometrów. Myśle że mogą być to świece, a właściwie mam taką nadzieje.
Dam znać czy problemy miną po wymianie świec.
Odpowiedz
Cześć Kamil, udało się rozwiązać problem?
Odpowiedz
To nie jest to. Winne za ten problem są cewki. W peugeocie trzeba wymienić wszystkie 4. Sam posiadam Peugeot 308 sw 1,6 VTI z 2011r. i miałem podobną sytuacje. Wymieniłem na 4 zamienniki i hula jak nowy.
Odpowiedz
Witam.Mam P 3008 1gen. 1,6 bp 16V Vti + LPG( B...C)+system lubtryfikacji. Pewnego dnia auto straciło moc kontrolka silnika i wentylator na full obrotach.Auto juz wcześniej dawało ,,znaki" spadkiem mocy przy podjazdach i falowaniem obr. aż w końcu stop. Po ogłedzinach okazało się że PADŁA CEWKA na CZWARTYM CYLINDRZE wypadanie zapłonu i auto przechodzi w tryb awaryjny stąd praca wentylatora nawet po wyłączeniu zapłonu,nawet jakieś 5 minut. Wymiana cewki i świec (KOMPLET) o których zupełnie zapomniałem przez 60tyś.km. pomogły w STU PROCENTACH!!!Czasem wyskakuje komunikat Anti-ppllution system faulty(uszkodzony system przeciw zanieczyszczeniom) i chyba nie ma co na to zwracać uwagę bo samo się pokazuje i samo znika.Osobiście doszedłem do wniosku że może to być spowodowane różną jakością paliwa + płyn lubtryfikujący+olej który nie ukrywajmy autko lubi sobie podebrać nawet do litra szczególnie przy jeżdzie autostradowej i co w rezultacie powoduje dziwny odczyt jakości spalin i pokazywanie się w/w komunikatu.Mam nadzieję że komuś pomogłem w rozwiązaniu problemu z jakim sam się spotkałem i uporałem. POZDRAWIAM FANÓW Z POD ZNAKU LWA.
Odpowiedz
Wlanczanie się wentylatora? To trzeba poszukać wylancznika!
Odpowiedz
Jak się WŁANCZA to będzie zawsze problem nie do rozwiązania. Trzeba po prostu włączyć (uruchomić normalnie silnik).
Odpowiedz
Posiadam 207 Outdoor. 1.6 vti 120KM z 2008r. No i jestem z wami drodzy użytkownicy. Check Engine zaświecił się jakoś tydzień po zakupie. (Błąd na wyświetlaczu depolution sys. faulty) Najpierw był skasowany przez kompa lecz nadal wyskakiwał. Wymieniliśmy drugą (tańszą sondę lambda) i błędu już nie ma. Zadowolony przystąpiłem do wymiany rozrządu (kompletnego z rolkami i pompą wody) . Sprawdziłem kompresję , wyczyściłem przepustnicę , wymiana świec i ogólny przegląd silnika. wymieniłem nastawnik wzniosu i wszystko chu.... Silnik rano szarpie i kur.... co tam jeszcze mu się dzieje. Dałem sterownik do poprawy mapy paliwa ,( ekotuning ) myśląc że rozwiąże się problem poprzez zabawę zmiennymi fazami rozrządu. Nic to nie dało. Mam ciut więcej momentu i kuni ale to nie rozwiązało problemu z rana. Ma ktoś pomysły co np. podmieniał i się poprawiło??
Odpowiedz
Wszystkie objawy zniknęły z szarpaniem kiedy poprosiłem w Peugeot serwis o wgranie aktualnego oprogramowania. koszt 125zł.
Odpowiedz
Można namiary gdzie wgrywałeś? ??? jasonpl@o2.pl
Odpowiedz
prestun@poczta.fm proszę o info na temat softu. Co tam trzeba wgrać. Dziękuję za informację.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 I Hatchback 5d 1.6 VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,50 zł
9,5
l/100km
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 I Hatchback 5d