Szukaj

Niedogrzany silnik
Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW 2010-2013

  • Autor: pawel1977
  • Kategoria: układ chłodzenia
Problem dotyczy niedogrzania silnika w trasie. W mieście nie ma problemu silnik dochodzi do 90 stopni. Problem zaczyna się w trasie. Nie chce osiągnąć więcej niż 70 stopni a najczęściej jest to 50stopni, temperatura oleju 63stopnie. Przez to pali więcej niż powinien bo wychodzi na trasie gdzie nie przekraczam 90 km/h spalanie 6,7l a komputer pokazuje 5,5l. Dodam że auto jest z dsg i maa niezależne ogrzewanie webasto. Mechanik wymienił mi już termostat i czujnik g62 ale to nic nie pomogło. Czy ktoś jest na tyle mądry i wie o co chodzi co jest popsute. Pozdrawiam

Komentarze

Witam. Ja już cuda robię i nie łapie temperatury. Octavia 2 2.0d DSG. Wymieniony 4 razy termostat w silniku i założymy termostat skrzyni DSG bo nie było u mnie. Żadnej różnicy. Może jakieś pomysły? Pomóżcie prosze
Odpowiedz
Potwierdzam - termostat skrzyni. Miałem to samo w moim. Bujałem się z tym jakiś czas, ale w tym roku w styczniu zmieniłem i po sprawie.
Odpowiedz
Potwierdzam. Termostat w skrzyni do wymiany. Miałem to samo przy przebiegu około 180kkm. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Odpowiedz
Co prawda nie w superbie, ale w octavii TDI miałem identyczne objawy. Wadliwy był jednak termostat (sam to wydedukowałem). Część kupiłem za 40 PLN, wymiana w ASO za 230 PLN i silnik nagrzewa się prawidłowo po przejechaniu 4 km latem. Poprzednio zajmowało to12-16 km, a przy prędkości powyżej 90 km/6 temperatura wahała się w okolicach 75 st.C. Po prostu cały czas duży obieg chłodzenia był aktywny, dlatego był problem z nagrzaniem silnika.
Odpowiedz
A jeśli takiego termostatu nie ma na skrzyni dsg?
Samochód długo łapie temperature jazda poza miastem ponad 15km i nie ma jeszcze 90stopni
Odpowiedz
Sprawa banalnie prosta termostat dsg :TH575 lub CD01.75 wkład lub w oryginale

1K0121113A' - regulator płynu chłodzącego dsg

Najprostrza przyczyna nie dogrzanego płynu. Termostat jest ciągle otwarty i obieg nie mam możliwości się nagrać.

Hehe mina mechaników bezcenna jak im to zapodaszczęśliwego.
Zadaj zwrotu uropionej kasy w termostat główny silnika i czujNIK.
Odpowiedz
prawdopodobnie powodem jest termostat skrzyni biegów
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Skoda Superb II Kombi 2.0 TDI CR DPF 170KM 125kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Skoda Superb II Kombi