Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Konkurs gokartowy - tydzień 4

Szukaj firmy

Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V 95KM 1999-2002 - Problemy i rozwiązania

Usterka w Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V 95KM 1999-2002 - szczegóły

Nierówna praca na wolnych obrotach.

Renault Megane I Hatchback 1.4 i 16V 95KM 1999-2002
Problem rozwiązany
~Andriusza
dodał 31.05.2009 16:39:40

Opis problemu

nierówna praca na wolnych obrotach i gaśnięcie silnika. proszę o radę

kategoria: silnik
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (43 komentarze)

RafalJob

Oceń przydatność:

0
0

Do ~Daniel: daniel mam te same objawy co robic

04.04.2014 19:00:10 napisz odpowiedź
~Piotr snk

Oceń przydatność:

0
0

Mój problem jest taki: na luzie klekocze i drga drążek zmiany biegów,zapaliła się tez kontrolka pomarańczowa-Układ Oczyszczania Spalin.Mam Renault Megane Classic 1-2002 prod.
Często jeżdzę na rezerwie i to też może być przyczyną?A może kiepskie paliwo,filtr powietrza?
Samochód mam od ponad 3 lat i taka sytuacja pojawiła się po raz pierwszy!
Co wy na to?

23.10.2013 17:08:37 napisz odpowiedź
~MATII

Oceń przydatność:

0
0

NA BENZYNIE NIE CHODZI NA JEDEN GAR A NA GAZIE NA WSZYSTKIE

29.04.2013 20:04:37 napisz odpowiedź
~MATII

Oceń przydatność:

0
0

WITAM MAM PROBLEM ZE SWOJA MEGANKA 1.6 8V 97 ROK WIEC NIE CHODZI NA JEDEN GAR I OBROTY SA WYSOKIE NA GAZIE CHODZI NA WSZYSTKIE GARY ALE OBROTY DO CHODZA DO 2-TYSIECY CO MOŻE BYĆ NIE TAK????

29.04.2013 20:03:33 napisz odpowiedź
~MAREK

Oceń przydatność:

0
0

MEGAN 1,6 96R

22.04.2013 22:38:08 napisz odpowiedź
~MAREK

Oceń przydatność:

0
0

A I MUSZE JĄ PRZEGAZOWAĆ ABY WESZLA NA NORMALNE OBROTY

22.04.2013 22:35:30 napisz odpowiedź
~MAREK

Oceń przydatność:

0
0

JA MAM TAKI PROBLEM Z MOJĄ MEGANKĄ Z 96R JAK CIEPLA JEST POSTOI OD 5 DO 10 MINUT TO ODPALA ALE PO 3 SEKUNDACH NIECHCE WEŚĆ NA OBROTY CO TO MOŻE BYĆ POMOCY

22.04.2013 22:33:57 napisz odpowiedź
~Daniel

Oceń przydatność:

7
1

Witam, Ja mam Megane 1,4 16V i tez mam problem z obrotami.
Jak silnik jest zimny to pracuje równo i na wolnych i podczas jazdy jest wszystko ok. Zapala też bez problemów. Jak tylko silnik złapie temperaturę to na wolnych i podczas jazdy nierówno pracuje (skubie) jakby nie chodził na jeden cylinder. Co jeszcze zauważyłem czasami przy obrotach w granicach 2 tyś coś pstryka - dźwięk spod maski jakby za kokpitem od strony pasażera.
Będę wdzięczny za porady od czego zacząć gdzie szukać problemu.
Dzięki i Pozdrawiam

28.02.2013 07:56:50 napisz odpowiedź
~Kazik

Oceń przydatność:

3
0

Wymieńcie sobie czujnik podciśnieniowy albo pierwsze sprawdzić wężyki czy nie popękane czy nie łapie lewego powietrza. Czujnik jest jak staniecie przed samochodem otworzycie maskę to na wprost rawie kierownicy pod podszybiem ,miałem to samo i na kompie wyszedł błąd czujnika ale był pęknięty wężyk , wymienił mi mechanik i wszystko OK a spalanie spadło o 2 litry

19.02.2013 13:35:42 napisz odpowiedź
~marcin

Oceń przydatność:

1
0

W megance 1.6 8v miałem problem z obrotami tyle że były za wysokie (ok. 2 tyś i wyższe) i ostatecznie okazało się że był problem z silniczkiem krokowym. Zamówiłem w sklepie motoryzacyjnym za całe 50 zł i narazie chodzi bez zarzutów. Wcześniej jeszcze wykręciłem przepustnice i wyczyściłem ją środkiem do czyszczenia gaźników oraz założyłem nową uszczelkę pod przepustnicę co okazało się konieczne gdyż stara po prostu się rozpadła. Jak ktoś radził operacje te wykonałem na rozłączonym akumulatorze.
Pozdrawiam

01.10.2012 13:36:29 napisz odpowiedź
~MISZA

Oceń przydatność:

0
0

mam podobny problem

28.09.2012 15:44:59 napisz odpowiedź
~ewa

Oceń przydatność:

11
2

mam renault megane 1996 silnik 1.6 16V.gdy mam na luzie obroty spadaj prawie do zera i auto drga.kilka razy prz skrecaniu i dohamowywaniu auto zgaslo.co moze byc przyczyna>>>silniczek krokowy????

28.09.2012 11:44:00 napisz odpowiedź
~MISZA

Oceń przydatność:

28
5

mam problem po odpaleniu silnika obroty sie wachają od 1000 do 500 i tak macha nieustannie jak dodaje gazu uspokaja sie jak dojeżdzam do skrzyzowania jest to samo macha obrotami i czasem gaśnie prosze o pomoc renault megane 1.6e 90km 1996rok

26.09.2012 19:04:27 napisz odpowiedź
~fifi

Oceń przydatność:

0
0

jeżeli silnik pracóje nie równo nie ma mocy i "dziwnie" pracuje jak by sie dławił to wymieńcie cewki. miałem taki problem wymieniłem kable świece bylem na komputerze i nic. dopiero na ktorymś forom wyczytale o cewkach. wymienilem i dziala.

17.09.2012 10:27:41 napisz odpowiedź
~Maniek

Oceń przydatność:

0
0

Wymiencie czujnik temp. Chlodziwa :)

10.09.2012 01:51:31 napisz odpowiedź
~Tomek

Oceń przydatność:

0
0

Marcin, przy wymianie silniczka krokowego musisz odpiąć akumulator, żeby zresetował się komputer. Po zmianie na nowy podpinasz ponownie akumulator i włączasz zapłon. Mam nadzieje że pomogłem.

22.07.2012 22:44:35 napisz odpowiedź
~Tomek

Oceń przydatność:

0
0

Marcin, przy wymianie silniczka krokowego musisz odpiąć akumulator, żeby zresetował się komputer. Po zmianie na nowy podpinasz ponownie akumulator i włączasz zapłon. Mam nadzieje że pomogłem.

22.07.2012 22:44:20 napisz odpowiedź
~Tomek

Oceń przydatność:

0
0

Marcin, przy wymianie silniczka krokowego musisz odpiąć akumulator, żeby zresetował się komputer. Po zmianie na nowy podpinasz ponownie akumulator i włączasz zapłon. Mam nadzieje że pomogłem.

22.07.2012 22:42:46 napisz odpowiedź
~Marcin

Oceń przydatność:

0
0

Witam kupiłem zonie meganke 98r., 1.6l, 75 KM., stale nie równo pracował silnik na wolnych obrotach. Wczoraj zakupiłem silniczek krokowy i go wymieniłem. Na benzynie po odpaleniu ma prawie 4000 tyś obrotów, na gazie nie chce odpalić, odpala po dodaniu trochę gazu. Proszę o pomoc nr

01.07.2012 12:31:26 napisz odpowiedź
~Seba.w

Oceń przydatność:

0
0

Głupota

02.06.2012 11:38:19 napisz odpowiedź
~Janusz

Oceń przydatność:

3
1

Do "siwy" nie żadne czujniki położenia wału itp, itd, po prostu znajdź kiedyś wolne popołudnie, w ciepłym garażu, kup w sklepie lub w serwisie Renaulta komplet uszczelek do przepustnicy, uszczelkę kolektora ssacego, i silikon do uszczelniania na wysokie temperatury. Zdemontuj cały układ dolotowy, wyczyść przepustnicę w benzynce, pozakładaj nowe uszczelki możesz dla pewności dołożyć niewielkie ilości silikonu, poskręcać wszystko i obroty jak i na gazie tak i na benzynce są jakby autko co dopiero wyszło z fabryki. Ja ustawiłem sobie na benzynie 900obr/min, a na gazie 800obr/min. Skończyło się falowanie obrotów. Gdzieś na megane.com.pl jest to fajnie opisane jak to zrobić, ja robiłem wg. tego i naprawdę pomogło. Koszt uszczelek to ok 60 zł( w moim przypadku w serwisie reno) silikonu ok 6-7 zł i 2-3 godzinki wolnego czasu. Aha nooo i komplecik jakiś dobrych kluczy troxy (odradzam klucze biedronkowe lub jakieś marketowe) W razie pytań chętnie podpowiem, moje gg 2989592

03.02.2012 20:32:24 napisz odpowiedź
~MAX

Oceń przydatność:

0
0

Sławek2010

U ciebie zaciąga lewe powietrze możliwe że przy kolektorze ssącym

30.03.2011 15:48:38 napisz odpowiedź
~kierowca

Oceń przydatność:

0
0

witam wszystkich ja mam podobny problem:skacząmi obroty jak szalone,przy czym zapala mi sie kontrolka ekg.Wymienilem filtry,świece,kable.nadal to samo.co mam robic????z góry dziękuje

13.02.2011 16:34:40 napisz odpowiedź
~garbiiii

Oceń przydatność:

0
0

po 1 niejezdzimy renault na rezerwie gdyż zasysa wtedy syf z dna baku i mozemy narobic sobie sporo problemow, jazda na rezerwie w przypadku renault clio, megane I ma duzy wplyw na prace silnika

po 2 silniczek krokowy trzeba sprawdzic albo go wyczyscic albo wymienic
po 3 przepustnica równiez to samo
po 4 sonda lambda
po 5 zasysanie powietrza / nieszczelny układ wydechowy

tyle mam wiedzy w tym temacie

25.11.2010 15:36:21 napisz odpowiedź
~gość

Oceń przydatność:

0
0

Panowie a sonda lambda i termostst? Filtry kiedy wymienialiście? No i uszczelka pod kolektorem sscym!

21.09.2010 09:46:32 napisz odpowiedź
~Sławek2010

Oceń przydatność:

0
0

Witam, mam następujący problem: nierówna praca silnika- czasem na luzie gaśnie (obroty całkowicie spadają) , natomiast podczas dłuższej jazdy niekiedy dostaje dzikich obrotów i nawet po spuszczeniu nogi z gazu obrotu mu się zwiększają i świrują, przy czym zapala się kontrolka (wygląda jak sprężyna) co może być przyczyną?

13.09.2010 18:21:35 napisz odpowiedź
~mirek8018

Oceń przydatność:

1
1

warto sprawdzić uszczelkę pod kolektorem ssącym lub wypiąć kompa z innego auta o tym smym numerze i sprawdzić.Dosyc często fachowcy wymieniają kupe rzeczy za kupe kasy a to komputer.Ja też połowe osprzętu wymieniłem bez skutku aż trafiłem mechanika dobrego i wszysko wygadał

08.07.2010 17:02:56 napisz odpowiedź
~Krecik20...

Oceń przydatność:

0
0

Miałem podobny problem. Falujące obroty, gaśnięcie na jałowym biegu. Jak się okazało wystarczyło wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym, ponieważ ww kolektor zasysał lewe powietrze. Po wymianie sytuacja wróciła do normy...

06.03.2010 09:45:53 napisz odpowiedź
~Robuś

Oceń przydatność:

0
0

mam renówke 19 ite same objawy ale nie gaśnie tylko faluje i prycha z tyłu wydwchu co robić//

13.02.2010 18:11:38 napisz odpowiedź
~krzych

Oceń przydatność:

0
0

mam megane 2.0 wymienilem sonde, czujnik polozenia walu kable swiece cewki i sprawdzalem zawory i auto nadal mi chodzi jakby na trzy cylindry i pali za duzo co robic?

24.01.2010 22:54:54 napisz odpowiedź
~Labusch_

Oceń przydatność:

0
0

Ja tak miałem po jednorazowym zatankowaniu kiepskiego paliwa. Po powrocie na Vervę sytuacja stopniowo zanikła i od ponad roku nie mam takich problemów

22.12.2009 13:36:56 napisz odpowiedź
~harry

Oceń przydatność:

0
0

witam ja mam również podobne problemy tyle za ja wymieniłem już czujnik niskich obrotów,czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym i wąż który idzie od tego czujnika dwie cewki kable do świec i dalej to samo jak jest zimny to gaśnie i na jałowym biegu falujące obroty panowie proszę o pomoc

09.12.2009 10:04:07 napisz odpowiedź
~majkel

Oceń przydatność:

0
1

witam chcialbym podzielic sie doswiadczeniem i zapytac uzytkownikow renault o rade. Niedawno zakupilem renault megane silnik 1.6e sedan, rocznik 11 miesiac 97 (98) przejzalem forum i znalazlem kilka odpowiedzi na pytania mianowicie kontrolka ekg palila sie u mnie po wlaczeniu silnika sciacila stale, usterka byl pekniety kabelek zasysal powietrze, lampka juz sie nie pojawia, lecz neka mnie inny problem to jest nierowna praca silnika, skacze silnik, przy dojezdzaniu do skrzyzowania to jest wysprzeglanie go silnik silnik nierowno pracuje (obroty) gasnie. Wsluchiwalem sie w silnik i uslyszalem dziwny dzwiek (chyba to jest ten czujnik podcisnienia lub cos pod nim, jakis czujnik ? ) dzwiek ma charakter elektryczny to jest bzyczenie (bzyczy) jakby probowal regulowac przelaczac cos, czy taki odglos powinien dochodzic z silnika ??? niedlugo jade do mechanika podpiac go pod komputer moze cos wykaze zobaczymy, aha silnik oczywiscie benzyna jak wiadomo przebieg to 120 tys km. z gory dziekuje za odpowiedzi i za zainteresowanie sie tematem (gdzie znajduje sie filter paliwa?)

05.12.2009 16:08:01 napisz odpowiedź
~kriss

Oceń przydatność:

0
0

to powiem Ci że te 40 zł. to o 35 za dużo powinien wziąć na piwo bo tyle go to kosztowało....a czy on taki mądry :P

24.09.2009 15:22:59 napisz odpowiedź
~stefan

Oceń przydatność:

0
0

siemka pisałem ostatnio i musze wam powiedzieć ze znalazłem bardzo mądrego mechaniora i wade w moim autku znalazl w 3 minute . co się okazało pękniety węrzyk, samochód łapał lewe powietrze i to była cała przyczyna koszt 40 zl.

16.09.2009 18:52:06 napisz odpowiedź
~Stary

Oceń przydatność:

0
0

Objawy szarpania i kłopoty z zapłonem mogą powodować zanieczyczczenia na czujniku położenia wału (taki magneśik z cewką)
Przyczepiające się tam opiłki metalu sprawiają, że komputer źle steruje silnikiem.
Naprawa polega na odkęceniu o oczyszceniu.

31.08.2009 14:52:22 napisz odpowiedź
~jassagd

Oceń przydatność:

0
0

Witam.Mam to samo,jak dojeżdżam do skrzyżowania to nic się nie dzieje,najgorzej jak cofam,albo trochę gazuję,to potem gaśnie.Problem przy odpalaniu również jest,ale nie zawsze.

24.08.2009 21:27:41 napisz odpowiedź
~Leszek

Oceń przydatność:

0
0

Potwierdzam diagnozę i lekarstwo bembenka. Falujące obroty, gaśnięcie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, komunikat „INJECTION A CONTROLER” przy renault Megane 1,6 to czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym- wydatek około 100-200 zł. Dodatkowo przy szarpaniu silnikiem w czasie jazdy trzeba wymienić cewki zapłonowe jeżeli są firmy SAGEM (są wadliwe) - wydatek 0k. 400-600 zł (4 szt). W serwisie nigdy mi tego nie zrobili – komputer nie ujawnił.

16.08.2009 23:11:46 napisz odpowiedź
~benek

Oceń przydatność:

0
0

ja mam meganke 1.6 ale nie 16v. miałem podobne objawy, podłączałem pod kompa chyba z 5 razy, ale gdy podłączyłam wszystko nagle było ok. za 6 razem wyszło co jest.. u mnie był uszkodzony "map sensor" czyli czujnik podciśnienia przy kolektorze ssącym. w celu sprawdzenia możesz wypiąć od innej,nie koniecznie od renault, ja próbowałem od opla,byle wtyczka była taka sama.. wymieniłem i jest ok :)
pozdrawiam

01.08.2009 14:31:40 napisz odpowiedź
~stefan

Oceń przydatność:

0
0

kurna to samo i umnie icoraz częściej pomarańczowa kontrolka niewiem od czego

26.07.2009 22:47:00 napisz odpowiedź
siwy

Oceń przydatność:

0
0

silniczek krokowy to nie będzie bo już go wymieniałem, podobno to możne coś być z przepustnica bo nawet zapalała mi się jakaś kontrolka i wymieniłem czujnik położenia przepustnicy, kontrolka zgasła a dalej było bez zmian, i nawet podłączyłem go pod komputer tylko ze nie pokazał żadnego błędu, tylko jakiś właśnie na sondzie lambda ale powiedzieli ze jeśli mam z gazem to może jakiś wystąpić, no i dalej jestem w kropce.

24.06.2009 21:12:49 napisz odpowiedź
~arczi

Oceń przydatność:

0
0

ja też mam ten kłopot i myślę że trzeba sprawdzić to podłaczając go do kompa.i napewno to będzie sonda lambda lub silniczek krokowy!

20.06.2009 23:11:22 napisz odpowiedź
siwy

Oceń przydatność:

1
0

ja mam to samo tylko ze mi gaśnie gdy silnik jest zimny. jak złapie temperaturę to jest ok.tez próbuje dojść co to jest ale bez skutku.

05.06.2009 16:53:40 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Renault Megane, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Renault Megane

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Renault Megane

Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja
Renault Megane 1.2 TCe przyzwoita propozycja Moda na małe silniki benzynowe z turbo na dobre zagościła w świecie motoryzacji. Coraz większe i cięższe auta napędzają dziś jednostki o pojemnościach, które jeszcze kilka lat temu zarezerwowane były wyłącznie dla aut miejskich. Efekt? Kompaktowego Forda Focusa może napędzać zaledwie litrowa, trzycylindowa jednostka o mocy 125 KM (a wersji Fiesty Red nawet 140 KM). Inżynierowie Renault nie poszli aż tak daleko. W testowym Megane III po faceliftingu pracuje 1.2 litrowy benzyniak o mocy 130 KM i przyzwoitym momencie obrotowym 205 Nm. Sprawdźmy więc czy downsizing w wykonaniu francuskiego producenta to tylko chwilowa fanaberia wyczulonych na ekologiczny boom speców od marketingu czy sensowne rozwiązanie przyszłości.

Renault Megane - zobacz filmy

Renault Megane 1.2 TCe 130 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl
Renault Megane 1.2 TCe 130 KM, 2014 - test AutoCentrum.pl Renault Megane z generacji na generację zmieniał się nie do poznania nie tylko pod względem stylistycznym, ale i technicznym. Czy obecnie oferowana wersja jest bez wad? Nie do końca, ale to nadal świetne i godne uwagi auto. Czemu? Odpowiedź znajdziecie w naszym filmie!
Renault Megane 1.2 TCe 130 KM - acceleration 0-100 km/h
Renault Megane 1.2 TCe 130 KM - acceleration 0-100 km/h Kolejny pomiar przyspieszenia wykonany za pomocą DriftBoxa. Tym razem sprawdziliśmy Renault Megane z silnikiem 1.2 TCe o mocy 130 KM.
Renault Megane 1.2 TCe 130 KM - pomiar spalania
Renault Megane 1.2 TCe 130 KM - pomiar spalania Kolejny pomiar spalania. Tym razem postanowiliśmy sprawdzić, jak w tym teście wykaże się Renault Megane z silnikiem 1.2 TCe o mocy 130 KM. Zapraszamy do oglądania!
Dodaj rozwiązanie Poproś o pomoc O serwisie

Coś złego dzieje się z Twoim autem i nie masz pojęcia co to?


Zapytaj innych kierowców.


Objawiami mogą być np. gasnący silnik, stukanie w prawym kole lub falujące obroty. Prawdopodobnie inni kierowcy mieli kiedyś podobne problemy. Przyjrzyj się diagnozom wystawianym przy takich objawach.


Uporałeś się z tajemniczą usterką w swoim aucie?


Opisz objaw i podziel się diagnozą z innymi kierowcami.

Liczba wpisów 6 535