Szukaj

Wyczerpujący się akumulator na postoju.
Skoda Octavia I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1996-2004

  • Autor: ~Karol
  • Kategoria: instalacja elektryczna
R ano zostawiam samochód na parkingu,wieczorem rozładowuje się do zera. Nawet kontrolki nie działają. Gdy rano zdejmę klemę minusową i wieczorem założę to zapala bez problemu.

Komentarze

ja mam podobny problem,ale wykluczylem alternator i regulator.po odlączeniu alternatora na multimetrze pokazuje 0,38.sprawdzalem w brata lanosie wskazywal 0,03.
Odpowiedz
Miałem podobny problem, winowajcą był wadliwy regulator napięcia. Usterka ciężka do wykrycia, ponieważ raz rozładowywał akumulator a raz nie.
Odpowiedz
1. za pomocą multimetru sprawdza się napięcie spoczynkowe akumulatora (po odłączeniu wszystkiego), prawidłowe 12,6-12,7V jak masz poniżej akumulator trzeba doładować. 2. Dla naładowanego akumulatora sprawdzasz upływ prądu na postoju powinno być 30-40mA Jak jest dużo więcej to możesz mieć problem ze zbyt prądożernym alarmem/radiem/innymi urządzeniami wewnątrz samochodu. Najlepiej wyłączać po kolei każde z tych urządzeń celem spr które najwięcej prądu pobiera a po odłączeniu mierzyć upływ prądu na akumulatorze w spoczynku.
3. Napięcie ładowania alternatora przy uruchomionym silniku prawidłowo powinno być 14-14,4V.
4. Regulator napięcia. Uruchamiasz silnik sprawdzasz napięcie ładowania na wolniejszych i szybszych obrotach. Nie powinno być skoków napięcia przy zmianie obrotów silnika. Skoki napięcia niszczą akumulator
5. klemy muszą być wyczyszczone papierem ściernym i posmarowane wazeliną techniczną
6. sprawdź kabel masowy czy nie jest uszkodzony
7. jeśli akumulator obsługowy z kurkami na górze to trzeba sprawdzić poziom elektrolitu (jak za mało dolać wody destylowanej) i stężenie elektrolitu areometrem
Odpowiedz
Jeśli masz autoalarm, to spróbuj zamknąć samochód na klucz i zobacz jak wtedy się zachowa aku, a jeśli nie to musisz sprawdzić cały układ elektryczny musisz gdzieś mieć przebicia...
Odpowiedz
Skoda Octavia I Hatchback