Szukaj

falowanie obrotów silnika przy wlączonej klimatyzacji
Subaru Legacy IV Kombi 2.0 i 16V 150KM 110kW 2003-2009

  • Autor: ~pachol
  • Kategoria: silnik
W trakcie postoju po włączeniu klimatyzacji silnik faluje w zakresie 500- 1200 obr/min. Falowanie nie jest ciągłe, występuje nieregularnie. Po wyłączeniu klimatyzacji problem znika.
Czy spryskany silnik zieloną substancją wyglądającą na konserwującą to normalna sprawa czy może chęć zatajenia jakiejś usterki?
pozdrawiam Nieznana

Komentarze

Zielona substancja jest środkiem smarującym układ klimatyzacji. Skoro jest widoczny tzn. że po pierwsze układ klimatyzacji jest nieszczelny. po drugie, skoro nie ma smarowania to sprężarka klimatyzacji już się zaciera i ciężej pracuje. stąd to falowanie obrotów, Falowanie jest normalne ale okolicach 200 góra 300 obr0min, jeśli jest więcej oznacza to większy opór.
Odpowiedz
Do dnia popsucia się klimy tego falowania nie było. Natomiast po naprawie obroty zaczęły falować. Po wyłączeniu klimy obroty normalne. Dotyczy to Astry benzyna z 2002 r
Odpowiedz
Falowanie obrotów silnika przy włączonej klimie tylko w przypadku nawiewu na szybę przednią. Subaru stosuje system zapobiegania parowaniu szyb, który inicjuje wyższe obroty silnika w określonej chwili. Przy ustawieniu nawiewu w innych kombinacjach przy włączonej klimie nie będzie tej przypadłości. Nie jest to usterka, tak po prostu zostało to skonstruowane przez Subaru.
Mam Legacy 2.5 limited 2007 i tak samo to pracuje u mnie.
Odpowiedz
Do : Zwyczajnie sprężarka klimatyzacji nie pracuje w trybie ciągłym, a podczas pracy silnika na biegu jałowym obroty silnika muszą zostać podniesione w czasie pracy kompresora klimatyzacji żeby silnik nie został "zdławiony". Kompresor "zabiera kilka koni" i stąd taki efekt. Taki efekt miałem w każdym aucie z klimatyzacją najmniej zauważalny z silnikiem diesla z uwagi na jego charakterystykę pracy.
Odpowiedz
Subaru Legacy IV Kombi