Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Szukaj firmy

Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 130KM 2001-2005 - Problemy i rozwiązania

Usterka w Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 130KM 2001-2005 - szczegóły

Brak mocy

Volkswagen Passat B5 Sedan 1.9 TDI 130KM 2001-2005
Problem rozwiązany
~Mariusz
dodał 30.09.2011 15:52:39

Opis problemu

Witam. Mam taki problem. Co jakiś czas jadąc nagle uciekła mi moc. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu wszystko było ok czasem długi czas. ale wczoraj jadąc autostradą nagle moc znowu uciekła. Gasiłem i odpalałem kilka razy ale tym razem moc poszla na stałe. Czy to przepływka, czujnik cisnienia doladowania ,kierowniczki albo zawór turbiny?

Przyczyna problemu

Szukam

kategoria: silnik
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (24 komentarze)

~wifonek

Oceń przydatność:

1
1

witam mam passata b5 130 koni i mam problem taki ze sypnela mi sie turbina kupilem nowa to znaczy uzywana i samochod nie ma sily wogole jechac zawory cale sprawdzone pomoze ktos

11.11.2013 19:29:30 napisz odpowiedź
~davidb

Oceń przydatność:

0
0

Tak dla informacji czytających. Dziś, czyli już w listopadzie, turbina po naprawie dalej śmiga bez zarzutu. Czyli diagnoza i naprawa w małych Pełczycach opłaciła się

03.11.2013 00:51:13 napisz odpowiedź
~davidb

Oceń przydatność:

3
0

zapłaciłem w sumie 700 zł, ale 100 zł było za inną rzecz zrobioną przy okazji. Więc 600 złotych za to co opisałem powyżej. Nie pytałem ile za diagnozę, a ile za naprawę. Po prostu zapłaciłem od oddania do odbioru auta. Naprawa w Pełczycach (zachodniopomorskie). Firma nazywa się (nie wiem czy dobrze piszę) AUTOMOBIL przy ulicy Starogrodzkiej.

12.05.2013 22:44:47 napisz odpowiedź
~bebe

Oceń przydatność:

3
1

witam mam ten sam problem mozesz dac jakies namiary na tego speca ?

12.05.2013 11:25:27 napisz odpowiedź
~TOMROZM

Oceń przydatność:

0
0

KOLEGO MOGĘ SPYTAĆ ILE ZAPŁACIŁEŚ ZA DIAGNOZE I NAPRAWĘ AUTA

11.05.2013 08:40:58 napisz odpowiedź
~davidb

Oceń przydatność:

13
4

Witam. Miałem ten sam problem. Opiszę dokładnie objawy. Jeśli ktoś ma pytania szczegółowe proszę o mail na david27@o2.pl. Mam Passata B5FL, 1,9 TDI rok 2002, 130 KM, silnik AWX. Zaczęło się od sporadycznej utraty mocy. Wyłączenie i włączenie pomagało. Potem zaczęło się coraz częściej. W końcu 80 % trasy jechałem na braku mocy, przy czym w czasie jazdy zdarzało się , że na chwilę ją odzyskiwał. Tracił najczęściej na dodawaniu gazu np. pod górkę.Po podłączeniu do komputera wyszedł błąd 17965 czyli przekroczona granica ciśnienia doładowania. Mimo, że mieszkam w Szczecinie nie ma tu speców (oprócz serwisu, który po prostu wymienia części na nowe) od turbin, a ci którzy są nie mają zbyt dobrych opinii. Przynajmniej tyle wyczytałem w internecie. No więc.. nie będę opisywał szczegółów poszukiwań znalazłem mechanika wyspecjalizowanego w turbinach i wszystkim co z tym związane czyli doładowaniu silnika ok. 100 km od Szczecina. Zawiozłem auto. No i tak.Okazało się, że zapieczone kierownice turbiny. Oczywiście czyszczenie i.t.d, wymiana uszczelek, profilaktycznie wszystkich węży podciśnienia. Turbina działa, ale mechanik sprawdza cały system, bo awaria turbiny to był skutek, ale szuka przyczyny. Okazało się, że uszkodzony jest modulator ERG. Wymiana albo zaślepienie do wyboru. Po naprawie autko jeździ jakby z salonu wyszło. Przy odbiorze mechanik wytłumaczył mi, że awaria turbiny nie zawsze jest spowodowana ot tak przypadkiem ze starości, ale może być tylko skutkiem. Stąd częste posty na forach, że po naprawie turbiny objawy po jakimś czasie powróciły. Po naprawie turbiny należy sprawdzić cały system doładowania. ja jestem zadowolony,choć dojazd ze Szczecina po odbiór auta to był koszmar. jechałem PKP i PKS, ale warto było. Okazało się, że gdybym tylko naprawił turbinę prawdopodobnie po jakimś czasie miałbym znów to samo.

10.05.2013 22:12:51 napisz odpowiedź
~tomrozm

Oceń przydatność:

10
1

witajcie koledzy mam paska 1,9 tdi 130 km mam problem wyczyściłem kierowniczkę w turbinie i mam dalej zanik mocy dodam że dziś wymieniłem zaworek sterujący turbem i dalej lipa traci moc następnie po zgaszeniu iodpaleniu znowu ma przez pewien czas co to może być skoro nie kierowniczka i zaworek podciśnieniat

07.05.2013 22:17:01 napisz odpowiedź
~Daniel

Oceń przydatność:

1
1

Witam mam problem zpassatem b5 130km 1,9tdi brak mocy a prędkość maksymalna to 100kh.Chciałem podkreślić że niezawsze tak jest raz jes ok a raz nie.Wizyta na kompie nic nie wykazała,wymieniony został czujnik ciśnienia powietrz znajdujący się zaraz pod szybą.Elektryk stwierdził rury podciśnieniowe ,wszystkie sprawdzone jest ok.Czy to turbina?Słyszałem że tak poprostu za dużo nagaru,wspomne że jeżdze na krótkich odcinkach.Prosze o podpowiedz z góry dziękuje.

13.02.2013 17:53:52 napisz odpowiedź
~Jaśko

Oceń przydatność:

0
0

witam, tak czytam i myślę, i chyba już nic nie wiem naprawiano mi dziś turbinkę pasek 1,9tdi 2003r, usterka była widoczna robie jazdę próbną i efekt jazdy czyli moc dalej słaba, zbiera się troszeczkę lepiej ale dalej tępy. Czego się czepić mechanior zapewnia że za kilka dni będzie lepiej, nie kopci, spala to co mu wleje. Szlak mnie trafia co szukać, błędów nie ma...czy można regenerować n75? Dajcie info,

11.02.2013 19:26:53 napisz odpowiedź
~Patro

Oceń przydatność:

0
0

Ja mam ten problem tylko że od 3000 obr./min i nie mam mocy. Co to moze byc? turnina?

18.01.2013 20:02:20 napisz odpowiedź
~Patro

Oceń przydatność:

0
0

Ja mam ten problem tylko że od 3000 obr./min i nie mam mocy. Co to moze byc? turnina?

18.01.2013 20:01:21 napisz odpowiedź
~kucyk

Oceń przydatność:

0
0

Siwy co ty kuzwa jeszcze czyscisz ta Turbine.............?? ,przeciez dzisiaj jest juz 16-01-2013r ,jelopie daj sobie z nią już spokuj i kup nowa,hahahahahahahah

16.01.2013 18:29:53 napisz odpowiedź
~piorrr

Oceń przydatność:

0
0

niewiem czy moge jezdzic z tym mam vw passata b5 130

30.12.2012 13:54:10 napisz odpowiedź
~piorrr

Oceń przydatność:

0
0

ja mam problem z mocom i swieci mi kontrolka od katalizatora

30.12.2012 13:52:06 napisz odpowiedź
~siwy

Oceń przydatność:

0
0

Ja dzisiaj rozebrałem turbine vw passat i jest brudna wyczyszcze i napisze czy byla zmiana:)

28.12.2012 16:28:18 napisz odpowiedź
~Jurek

Oceń przydatność:

1
0

brak mocy w passacie b5 115 km czy to mogą być pompowtryskiwacze ?

28.11.2012 20:20:12 napisz odpowiedź
~alisan

Oceń przydatność:

2
0

najtanszy i dobry sposób to wymiana zaworu n75 i jest moc

29.10.2012 19:22:58 napisz odpowiedź
~truskaw

Oceń przydatność:

0
0

EGR???.... maniek poczytaj sobie do czego służy EGR. Utrata mocy w czasie ruszania lub dodawania gazu pod górkę to typowy objaw zapieczonych łopatek turbo. Po wyczyszczeniu powinno być ok.

12.04.2012 14:44:01 napisz odpowiedź
~maniek

Oceń przydatność:

0
0

kolego mam to samo, jak ci pasek straci moc to go nie gaś jedz do mechanika i nich kompa podłączy ale go nie gaś to napewno zawór EGR pozdrawiam

12.01.2012 00:06:32 napisz odpowiedź
~Mario

Oceń przydatność:

0
1

Mam ten sam problrm co opisał artur zrobiłem to tydz temu plus wymiana rozrządu - Jestem z Gliwic (ponoć trzeba sprawdzić czujniki) szukam kogoś kto ma podobne autko na podmianę.

11.01.2012 22:14:31 napisz odpowiedź
~Artur

Oceń przydatność:

1
1

Witam. Przed wczoraj wymienialem olej i wszystkie filtry (paliwa,oleju,kabinowy,powietrza) i odrazu jak wyjechalem od mechanika i chcialem wyprzedzic samochod pod gorke nagle stracil moc 90 km/h i nic wiecej. potem zgasilem silnik, ponownie odpalilem i bylo dobrze przez jeden dzien, a potem problem powrocil Ma to jakis zwiazek z ta wymiana?? ale przad wymiana wszystko bylo ok mam passata 2002 tdi 130km prosze o pomoc

06.01.2012 18:37:44 napisz odpowiedź
~januszruciak

Oceń przydatność:

0
0

Kupilem passata wlalem srodek do czyszczwnia pompowtryskiwaczy do paliwa i stracil moc ...

29.12.2011 21:39:15 napisz odpowiedź
~Mariusz

Oceń przydatność:

2
0

Witam.Usterke którą opisywałem usunąłem sam już dawno.Potrzebne było do tego trochę checi , cierpliwości kluczyk i WD40. Otoz cały problem stworzył mi zawór N75 ten który steruje kierownica turbiny.po prostu się zapiekł w środku. Wyciagnąłem, wlałem wd40, potrzepalem ,zalozyłem i od tego czasu czyli ponad 2 miesiace działa. Mało tego teraz auto ma duzo lepsze kopyto. Przedtem reagował na gaz otepiale.

22.12.2011 21:53:17 napisz odpowiedź
kuba 500

Oceń przydatność:

3
0

Witaj. Moim skromnym zdaniem to zapchała ci się turbina a dokładniej mówiąc to łopatki wirnika. Mój znajomy miał taki sam problem. w tej sytuacji można kupić nową turbinę (niestety droga sprawa) / oddać ją do regeneracji / lub po prostu wyczyścić ( trochę z tym roboty ale jest to do zrobienia znajomemu zajęło to jakieś 8 godzin no ale można oddać turbinę do warsztatu żeby ją wyczyścili). A spadek mocy występuje ponieważ łopatki wirnika się zacinają a w turbinie idzie cały czas powietrze i wtedy komputer samochodu odcina turbinę z układu żeby po prostu nie rozsadziło silnika. Tak na marginesie to turbinę trzeba czyścic chociaż raz lub dwa razy w miesiącu. Polega to po prostu na jeździe przy wysokich obrotach wtedy przez turbinę przepływa dużo powietrza i cały (syf) jest wydmuchiwany z turbiny i spalany. Na dobrze użytkowanej turbinie można przejeździć nawet 300 tysięcy km. Jeżeli moja rada się przydała to bardzo się z tego cieszę.
Pozdrawiam

05.11.2011 10:15:15 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Volkswagen Passat, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Volkswagen Passat

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Volkswagen Passat

Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi
Volkswagen Passat Alltrack - uniwersalne kombi Alltrack został stworzony z myślą o klientach, którzy potrzebują przestronnego samochodu o uniwersalnym charakterze, jednak z różnych względów nie chcą kupić crossovera lub SUV-a. Uterenowione kombi stanowi też ciekawą propozycją dla osób planujących zakup Passata, który będzie wyraźnie różnił się od tysięcy służbowych kombi.

Volkswagen Passat - zobacz filmy

Volkswagen Passat Variant - 3 zalety i 3 wady
Volkswagen Passat Variant - 3 zalety i 3 wady W tym samochodzie znacznie łatwiej było o zalety, niż o wady, ale poradziliśmy sobie - zapraszamy do oglądania sporządzonej przez nas listy zalet i wad VW PASSATA.
VW Alltrack, Na każdą okazję
VW Alltrack, Na każdą okazję Na ryby, na grzyby, na lwy by...śpiewał niegdyś Kabaret Starszych Panów. Chyba podobna melodia chodziła po głowie decydentom z Volkswagena, bo zlecili oni inżynierom opracowanie wariantu Passata, który własności jezdne wersji 4MOTION połączyłyby z większym prześwitem i możliwością jazdy w lekkim terenie. Tak powstał model Alltrack, który zaprezentujemy w tym odcinku.
Dodaj rozwiązanie Poproś o pomoc O serwisie

Coś złego dzieje się z Twoim autem i nie masz pojęcia co to?


Zapytaj innych kierowców.


Objawiami mogą być np. gasnący silnik, stukanie w prawym kole lub falujące obroty. Prawdopodobnie inni kierowcy mieli kiedyś podobne problemy. Przyjrzyj się diagnozom wystawianym przy takich objawach.


Uporałeś się z tajemniczą usterką w swoim aucie?


Opisz objaw i podziel się diagnozą z innymi kierowcami.

Liczba wpisów 6 554