Szukaj

Silnik,D5-184 ,2007 przebieg 145 000 km.Od 6-ściu tys. dolewam 1,5 litra oleju na 1 km.przy czym zdecydowanie przypada to na jazdę po mieście .
Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW 2005-2010

  • Autor: ~Janusz
  • Kategoria: układ napędowy
Przy przyspieszaniu olej zatyka filtr cząstek stałych.Serwis ocenił cylindry;trzy dobre[33%,22%,25%] a dwa złe[62% i 50%]Test wykonano powietrzem.Za ich sugestią wymieniłem;separator oleju,remont turbiny,wypalono w piecu filtr stałych,oczyszczono katalizator i przewody.No i teraz myślą czy brać się za silnik.Nigdy nie był przegrzany, a ja mam obawy co do kolejnych diagnoz!
Proponują wymianę uszczelniaczy, a jak nie to może pierścienie. Ja mam wątpliwości,bo uprzednio wykluczali naprawę silnika.Serwis oczywiście autoryzowany,po kolejnych proponowanych naprawach żadnej gwarancji rozwiązania problemu.Kompresja bez zastrzeżeń.W czasie jazdy do momentu przytkania się filtru auto ładnie przyspiesza.

Komentarze

Patrz turbinę dalej może ma po regeneracji luz wzdłużny który jest wręcz niedopuszczalny w przeciwieństwie do poprzecznego małego luzu gdy nie ma jeszcze oleju w układzie smarowania turbiny.

Zastanawiam się też nad faktem że ma dobrą kompresję a żre ci olej co sugerowało by uszkodzenie przedewszystkim turbiny bądź innej rzeczy powiązanej z układem dolotowym.. może odma bądź coś innego sprawdź samemu na własną rękę jak zachowa ci się silnik po odkręceniu korka oleju jak nie bryzga olejem jak głupi i po odkręceniu silnik po chwili stabilizuje obroty oraz nie gaśnie to jest ok, zaś z kolei gdy gaśnie bądź bryzga olejem sugeruje to nieszczelność w układzie komory spalania, czy też odmę.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volvo S60 I 2.4 D5 185KM 136kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo S60 I