Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Audi A4 B5 - Typowe usterki

Audi A4 B5 - szczegóły typowej usterki

Silnik 2.5 TDI.

Audi A4 B5
~SebMis
dodał 14.01.2009 21:03:46

Komentarz

Silnik niedopracowany w swoich pierwszych wersjach, przez co bardzo kosztowny w eksploatacji, polecam jedynie hobbystom lubującym się w dźwięku v6-tek. Szczególną uwagę należy zwracać na układ smarowania głowicy od odmy zaczynając, poprzez hydropopychacze na wałkach kończąc.

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

0
39

od 15 do 30

9
29

od 30 do 45

1
27

od 45 do 60

0
27

od 60 do 75

0
27

od 75 do 90

1
25

od 90 do 105

1
24

od 105 do 120

0
24

od 120 do 135

3
21

od 135 do 150

0
21

od 150 do 165

2
19

od 165 do 180

1
16

od 180 do 195

2
14

od 195 do 210

1
13

od 210 do 225

2
11

od 225 do 240

3
6

od 240 do 255

0
5

od 255 do 270

0
5

od 270 do 285

0
4

od 285 do 300

1
3

od 300 do 315

0
2

od 315 do 330

0
1

od 330 do 345

0
1

od 345 do 360

0
1

od 360 do 375

0
1

od 375 do 390

0
1

od 390 do 405

0
1

od 405 do 420

0
1

od 420 do 435

0
1

od 435 do 450

0
1

od 450 do 465

0
1

od 465 do 480

0
1

od 480 do 495

0
1

więcej niż 495

1
0
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (50 komentarzy)

~Bartlomiej

Oceń przydatność:

0
0

Mialem zaszczyt miec audi a6 2.5tdi z 1997r. Sedan. Samochod super. Po 4 miesiacach awaria pompy wtryskowej pozniej amortyzatory klocki tarcze rozrzad. Nastepnie wymiana miski oleju. Samochod sprzedalem i szczerze byl to blad. Obecnie posiadam bmw 730d 2001r. 3 litrowy diesel automat pelna opcja navigacja 16:9 silnik rewelacja spalanie kultura pracy i jazdy nieporownywalna tak jak wklad w naprawy..wymiana amortyzatorow tarcz czujnikow abs oraz naprawa skrzyni automat to juz po 6 miesiacach od kupna pozniej regeneracja 3 wtryskow wymiana czujnika obrotow i cisnienia na listwie. Pozniej rozrusznik oraz pompa wspomagania. Obecnie po 2 latach od ostatniej naprawy znow naprawa skrzyni automat. Koszty ktore wsadzilem w audi 7000tys. A koszty za BMW ponad 10tys. I nadal jest do wymiany zawieszenie. A moim bylym audi jezdza sobie i od dwoch lat nic nie naprawiali. Katastrofa z tymi samochodami im nowsze tym bardziej kosztowne...albo jak tak trafiam acz kolwiek mam jeszcze e34 2.5tds z 1993r. I nic w niej nie robilem jeszcze powazniejszego tylko rozrusznik i filtry a mam je od 7 lat.

17.11.2014 19:54:37 napisz odpowiedź
~Tomek

Oceń przydatność:

0
0

Witam mi się pokazują błędy 513 i 1126.
na wolnych obrotach silnik pracuje nierówno i nie ma mocy obroty max do 3 tyś a na zimnym silniku jest wszystko ok..
Co może być nie tak ?
czekam na odpowiedzi.

28.10.2014 10:44:48 napisz odpowiedź
~Przemek

Oceń przydatność:

1
1

co wy piszecie na temat trojkacika, niedlugo powiecie ze silnik do wymiany kolego czujnik skretu koszt wymiany 200 zl :)

19.10.2014 13:09:52 napisz odpowiedź
~gostek :)

Oceń przydatność:

1
0

niema złych silników. inzynierowie tak mysleli zeby to chodziło. dbac o oleje o filtry lac dobrego paliwa i jezdzic bezawaryjnie. jak sie nie dba to wszystko sie moze popsuc. mialem kiedys audi tdi v6 150 km i jezdziłem bezproblemów.

18.09.2014 20:33:50 napisz odpowiedź
~Krzysio A6

Oceń przydatność:

5
0

też jeżdżę 2.5 tdi i jestem bardzo zadowolony. Propo wałków to jakieś mity są. Jak ludzie nie wymieniają oleju albo jezdzą bez to wszystko się wyciera i to nie tylko w 2.5 bo znajomy miał honde acorda 1.8 vtec i jeździł poprostu, niedbał i wałki wytarł a nie słyszy się o hondach i o problemach z wałkami a tu taki zonk. Ja swoją zrobiłem prawie 100 tys i leje dobrego paliwa, olej na czas i jeżdżę bez zadnych usterek.
PS: ci co nie mieli styczności z 2.5 niech bzdur niepiszą wyczytanych w katalogach.
Jest taka zasada stać cie na rower stać cie na łańcuch. pozdr

26.08.2014 13:31:01 napisz odpowiedź
~audi

Oceń przydatność:

6
2

hehehe czytam niektóre opinie na temat tych silników to śmiać mi się chcę z niektórych komentarzy :D
W życiu miałem rożne Audi od A4 po A8 z silnikami 2.5 TDI o mocach 150 KM, 163 KM, 180 KM w manuałach, tiptronicach i multitronicach, i tylko jedno Audi z silnikiem 1.9 TDI 130 KM.
Aktualnie jeżdżę A4 B6 Quattro 180 KM i powiem krótko: REWELACJA.
Niemam najmniejszego problemu z tym silnikiem. Auto pali na dotyk spalanie w trasie ok 6 l po mieście ok 9-10 l. Silnik starej generacji na zwykłych wtryskach.
Propo tym co piszą o rozrządzie. Ludzie ! wymieniając rozrząd przy 2.5 trzeba wyjechać przodem tak samo jak w 1.9 TDI. Koszt wymiany rozrządu jest tylko 200 zł droższy od 1.9 !. Jeżeli komuś chodzi o 200 zł więcej raz na 2 lata ? To taki człowiek nie może jeździć samochodem, bo szkoda mu będzie wydać kolejnych złotówek np. na lepszy olej.
Ja wymieniałem w każdej Audi olej co max 12 tys km na Castrol Magnatec 5w40. Robiłem różne przebiegi, więc mogę z własnego doświadczenia szczerze polecić ludziom którzy dbają o auta a nie tylko jeżdżą.
Propo silnika 1.9 TDI 130 KM, jak z tymi silnikami bywa, przychodzą do polski od gospodarzy z cofniętymi przebiegami, wynorane, poobszywane kierownice a na zegarach 200 tys a w pamięci 3 razy tyle jak nie lepiej.
W 1.9 TDI po kupnie, jakoś po 6 miesiącach walnęły mi pompowtryskiwacze i koło dwumasowe. Koszt wyniósł mnie jakieś 5 tyś zł. Zrobiłem to sprzedałem byle się go pozbyć i znów wróciłem do 2.5 TDI i w życiu na pewno nie kupie już 1.9 TDI.
Najpoważniejszą usterką jaką miałem z 2.5 to w A6 150 KM wymieniałem uszczelkę pod miską olejową :)
Także warto się nieraz zastanowić między 1.9 a 2.5. Ja już wiem ze jak diesel to 2.5 163 KM albo 180 KM.

26.08.2014 13:16:18 napisz odpowiedź
~paulina
2
0

Do ~audi: witam
mam auto audi A4 2.5 tdi 2002 r
od pewnego czasu mam problem z którym nie możne sobie nikt poradzić. jak jadę w pewnym momencie coś się dzieje nie tak bo nie mogę dodać gazu. ( zapala się tez pomarańczowy trójkąt z wykrzyknikiem) muszę wtedy stanąć na poboczu , zgasić auto i odpalić na nowo żeby z powrotem mogło jechać. podpinałam go pod komputer ale nie pokazał żadnych błędów. obecnie jestem w anglii i przede mną droga do polski z dzieckiem. byłam już w paru garażach ale rozkładają ręce. ja nie znam się na autach , możne pan będzie wiedział co to możne być? Pozdrawiam. Paulina

24.09.2014 14:01:46 napisz odpowiedź
~Dawid
0
0

Do ~paulina: przeplywomierz a to na kompie nie zawsze wyjdzie

28.09.2014 21:17:27 napisz odpowiedź
~tadek
1
0

Do ~paulina: poproś o sprawdzenie pompy paliwa w zbiorniku

18.10.2014 16:31:02 napisz odpowiedź
~SEB
0
0

Do ~Dawid: Jak widze co ludzie pisza to az mi sie smiac chce mialem takie cos i jest to jakis czujnik ja np tak mialem i i pierwszy lepszy mechanik powiedzial ze to normalne w samochodzie wlancza sie tryb awaryjny ja mialem wytarte klocki w 50 % zapytali czy odpiac czujniki czy je wymienic odpieli i wszystko bylo ok koszt naprawy 20 zl

20.11.2014 12:35:28 napisz odpowiedź
~Darek 2.5 Tdi

Oceń przydatność:

1
0

Audi a4 b6 2.5 Tdi BDG Rewelacja. Jeździłem a4 b6 1.9 Tdi 130 i powiem tak jak przesiadłem się z 1.9 to czuć bardzo dużą różnicę w mocy i niech nikt nie mówi,że 1.9 objedzie 2.5 chyba jakieś zajechane

01.06.2014 09:16:24 napisz odpowiedź
~paWel

Oceń przydatność:

1
0

Do 3,0 4,2, 6,0: ZaStaNOW sIE CZlowIEku cO TY PISzESz!

20.05.2014 22:42:56 napisz odpowiedź
~przemek

Oceń przydatność:

1
0

Jestem posiadaczem Audi A6 2.5 Tdi o kodzie BDG.Auto ma obecnie przebieg 460tys i jedyne co robilem w aucie to pompa przy 350tys.auto sprawuje sie swietnie i grama oleju nie bierze.wiadomo-kosztowny rozrzad...ale po co krytykowac problem walkow, ktory po 2002r zostal wyeliminowany.POLECAM

09.05.2014 22:59:42 napisz odpowiedź
~Audi A4

Oceń przydatność:

3
0

http://www.youtube.com/watch?v=DElgMSBxLjY

03.05.2014 19:40:20 napisz odpowiedź
~Audi A4 2.5tdi

Oceń przydatność:

2
0

Z jednym się zgodze , jak ktos jest bogaty to 2.5 tdi V6 nie przeszkadza !

03.05.2014 19:34:57 napisz odpowiedź
~Audi A4 2.5tdi

Oceń przydatność:

0
0

Ten silnik ma się odróżniac od tłumu i to własnie jego zaleta .
V6 sound a nie jakieś 1.9 tdi max 130 km. Koszty wysokie , ale przyjemnosc z jazdy jest i o to tu chodzi coś za coś.

03.05.2014 19:31:34 napisz odpowiedź
~darek

Oceń przydatność:

1
1

a mi wczoraj zakopciła przy odpaleniu na zimno, i tyle jej było ,chyba uszczelka pod którąś głowicą

10.11.2013 23:00:27 napisz odpowiedź
~mm

Oceń przydatność:

1
1

Problemy zaczęły się od dwumasy. Później to juz szło jak lawina. Koszt napraw wyniósł 8 000 zł. Gdy już "poszły" wałki rozrządu to nie było czego ratować, bo koszt wymiany tych części równoważy się z kosztem nowego silnika. Jedyne co mogę polecić, to natychmiastowa wymiana silnika na ten 2,5 z b6, ale to tez duże koszty, choć mniejsza awaryjność. Auto ma też kilka plusów: komfort jazdy, piękny dźwięk silnika, itp, ale nie wiem czy za 8 tys. się to kalkuluje

09.10.2013 18:35:14 napisz odpowiedź
~Acocieto

Oceń przydatność:

2
5

Chwalą wszyscy, którzy nie mogą się pozbyć auta. Po samej wartości auta można stwierdzić że wielkie gó wno..

25.09.2013 10:03:27 napisz odpowiedź
~AUDI

Oceń przydatność:

1
1

Samochód dobry a silnik do póki sie nie zacznie walić a każda 150KM tego nie moze uniknąć, dużo lepsza dynamikę jazdy ma audi a4 b5 po chipie 140KM niz te 2,5 ehh....

10.04.2013 22:37:41 napisz odpowiedź
~a6 c5

Oceń przydatność:

2
4

Silnik to pomyłka ile by sie nie włożyło pieniędzy, 150KM po chipie w manualu a stara omega 2,5tds mnie wyprzedziła Samochód 11tys a po miesiącu włożone 4tys zł Ceny rynkowe aut z tym silnikiem nie jest z powietrza.

10.04.2013 22:32:36 napisz odpowiedź
~hammer

Oceń przydatność:

2
3

hipcio ma problemy z ortografią a nie z silnikiem....:)

02.03.2013 16:11:36 napisz odpowiedź
~asasin

Oceń przydatność:

3
1

Panowie I Panie
Ja posiadam vw Passata B5 2,5 V6 4Motion już od 7 lat i tak naprawde nic jeszcze nie zainwestowałem w poważne naprawy oczywiście wszystkie eksplatacyjne sprawy były robione na czas i są robione i jestem bardzo zadowolony z tego auta nic mu nie dolega jest bardzo dynamiczny i zaje fajnie się nim jedzie w trasie a i w mieście potrafi pokazać na co go stać zwłaszcza zimą jak spadnie śnieg i mam z tego radochę bo auta z roku 2012 zostaja w tyle nawed te nowiuśkie ładne lśniące bo nie mają tego co powinny czyli 4Motion to jest super sprawa a śilnik jak to mówiom jak dbasz to masz nie stety ale skąd się bieze ta zła opinia o silnikach 2,5l to proste jak przychodzi wymiana oleju hehee po co wymieniac przeciesz można dolać i już i dalej jazda byłem nie jedno krotnie świadkem takich incydentów a potem płacz bebebebebebe bo się zepsuło jest takie przysłowie JAK SMARUJESZ TO JEDZIESZ na koniec powiem tylko jedno dbajcie o silniki wymiane olejów na czas i innych części ekspleatacyjnych i będzie supre a jak kogoś nie stać by to robić niech zostanie przy fiacie albo dawo tam nie trzeba nic wymieniać

26.02.2013 19:57:09 napisz odpowiedź
~ZIBI

Oceń przydatność:

2
0

MAM 2.5 V6 OD 2LAT ,WYDALEM JUZ WIECEJ NA NAPRAWE NIZ DALEM ZA AUTO.PRZEZ PEWIEN CZAS CHODZILO BARDZO DOBRZE.TERAZ POSZLA MI POMPA KOSZT REGENERACJI TO 3 DO 4 TYSIECY. ABSOLUTNIE NIE POLECAM...

01.02.2013 09:00:36 napisz odpowiedź
~Piotr

Oceń przydatność:

1
0

Mam od roku a4 b5 2,5 TDI rocznik 2000, quattro, kombi. Wziąłem od I właściciela w Niemczech... nie muszę dodawać, że po dziadku itd, jak to każdy samochód z Niemiec bueh :) :), ale na serio, auto było bardzo zadbane, pokrowce na siedzeniach, ładny lakier, z oryginalnym przebiegiem 196 tys. Jeździłem jakieś 2 miesiące i zacząłem naprawy. Lubię auta bezpieczne, bez trzeszczących części, pukań, stuków, itp. Jeździłem z reguły nowszymi modelami...ale cóż...kryzys, więc nie ma co wybrzydzać. Bujało więc zaczęło się od amorów, do tego od razu doszły klocki przód i tył. Łącznie, ok myślę 1000zł, może więcej. Zrobiłem rozrząd, ok 3000tys zł, olej w skrzyni i w silniku jakieś 800zl. Myślałem że to będzie koniec wkładu. Po paru miesiącach zaczęły się problemy ze skrzynią (typ tiptronic). Wyskakiwały biegi, potem szarpanie i ostatecznie jeździłem tylko na 4 biegach, potem trzech, jak przestała działać dwójka oddałem do naprawy. Naprawa całości ok 3,5 tys. Skrzynia jak nowa. Idealna. Już było na prawdę nieźle, silnik chodził jak złoto od początku, z nowymi amortyzatorami, zrobioną skrzynią samochód chodził jak z salonu...przestał odpalać. Poszła jak się okazało pompa. Przez miesiąc odpalałem na plack, bo problem był tylko z odpalaniem po dłuższym staniu, potem dałem do naprawy bo nie chciałem plackować przez kolejne tygodnie. Naprawa 2,6 tys zł. Dokupiłem jeszcze tylko opony, ok 1100zł oczyściłem i nabiłem klimę za parę stów. Łącznie wydałem na wszystko jakieś 13-14 tys ale...kurcze, trzeba pamiętać, że 13-letnie auto to już nie nówka i nie można wymagać żeby wszystko było sprawne. Nie po to pierwszy właściciel je sprzedawał. Po prostu, pewne sprawy się sypią w każdym aucie i tyle. Mój był zadbany, kupowałem od znajomego w sumie, dbał, ale jak widać na pewne sprawy nie ma się wpływu mimo dbania. Ponieważ wsadziłem już w samochód więcej niż jest wart :) nie zamierzam go w ogóle sprzedawać i zajeżdżę pewnie lub dam synowi jak zda prawicho, w każdym razie, jeździ wyśmienicie, trzyma się drogi, jest nieźle wykończony, cichy i wygodny. Mało miejsca z tyłu, ale nie przeszkadza mi to. Silnik v6 pracuje bardzo gładko (przynajmniej mój). Na samochód łącznie poszło ok 25 tys, ale w sumie co z tego. Mam jeszcze Volvo s60 z 2005 z podobnym przebiegiem. Kupiłem od I właściciela w Polsce z przebiegiem 66tys. Obecnie ma prawie 210 tys. Dbałem, nie zarzynałem, serwis, oleje itd. Właśnie zaczęła się psuć skrzynia (manual), dymi coś z maski na zimnym (zawsze dymiło vebasto ale teraz to wiocha gdzieś jechać), też już robiłem oczywiście rozrząd itd, było sprzęgło, drobne historie jak klocki, itp. Kupiłem go za 85 tys w 2008, dziś jest wart może z 27, ale wymaga poza tym co już weszło dodatkowego wkładu. Volvo polecam (zwłaszcza siedzenia), ale nie narzekam na audi. Każdy samochód wymaga nakładów jeśli ma być w dobrym stanie. Moim zdaniem audi jest wart tego, żeby je kupić i włożyć w porządny remont. Chociaż gdybym wiedział że wpakuję aż tyle kupiłbym chyba starą A8 (też rok ok 2000) i ją remontował. Koszt pewnie ten sam, a klasa wyższa. Podsumowując, polecam, a co do 2,5 TDI, ja mam nakręcone obecnie 246 tys i nic się nie dzieje, oprócz tego co pisałem powyżej.

30.01.2013 23:14:42 napisz odpowiedź
~tomi b-stok

Oceń przydatność:

1
0

tom b-stok

05.11.2012
witam mam audi a4 b5 99r qattro,odnośnie pompy wtryskowej 2.5 tdi ja miałem takie zdarzenie kilka miesiecy temu zaczął mi szarpać silnik co miesiąc coraz częściej i częściej podczas jazdy dochodziło do tego ze myslalem ze mi wał ukręci gasilo go tymi szarpaniami brak mocy dymienie pojechałem do warsztatu naprawy pomp wtryskowych po podłączeniu wykazało brak komunikacji w pompie uszkodzenie jej itd pół laptopa błędów naprawa pompy ok.3tysie i wiecie co mnie zastanowilo jeden podpunkt zwarcie plusa z minusem akurat facet poszedł z klijętem moglem sobie poczytac całą diagnozę.pojechałem do domu otworzyłem maskę z lewej strony u dołu szły 4ry kabelki 2wa z nich były w mieszku schowane pod chromowaną blaszką wiec wziełem klucz sześciokątny odkrecilem śrubę w pompie plaszka odskoczyła rośćiełem worek i sie okazało ze przewody sie stykały wykruszyla sie izolacja miedzy nimi z biegiem lat rozdzieliłem je i 3 tys w kieszeni żadnych problemów co potwierdzilem w sierpniu jadąc nim do frankfurtu nad menem prawie 3 tys km w 2wie strony i TAKIE SA DIAGNOZY jak wyciągnąc kase od człowieka.Moze pomoge komuś tą historią:)

Czytaj więcej na: http://www.autocentrum.pl/autorentgen/audi/a4/b5/pompa-wtryskowa-374337398/#ixzz2Iyx2Z6Sv

25.01.2013 11:35:02 napisz odpowiedź
~jan

Oceń przydatność:

0
0

jezdze juz 2.5 tdi skrz.6 biegow 5 rok.olej 5w40 co 15 tys. nie bierze ani kropli miedzy wymiana.juz 300 tys na liczniku ile naprawde nie wiem?!walki widać ze cos zaczyna sie dziac ale ma juz prawo.maske podnosze zeby dolac płyn do spryskiwaczy.kultura pracy nie porownywalna z 1.9.Nastepny samochod tylko z v6.polecam

20.11.2012 19:00:41 napisz odpowiedź
~gangam style

Oceń przydatność:

1
0

Nigdy nie kupujcie Audi z tym silnikiem. Ja kupiłem za 21tys, włożyłem jeszcze pewnie z 10, i sprzedałem za 10. Auto, mimo moich starań nigdy nie chodziło tak jak powinno. Na szczęście trafił się ukrainiec, który mnie uwolnił od tej nieodwzajemnionej miłości do Audi 2.5tdi.

18.11.2012 21:36:46 napisz odpowiedź
~mopsik

Oceń przydatność:

2
0

Witam posiadam autko od dwóch lat śmiga że ohho 2000 rok kombi minusy to kanaliki odprowadzajace wode ciasno z tyłu,koszt zawieszenie rozrządu ogólnie nastawienie mam pozytywne do mojego audi .Tankuj dobre paliwo,dbaj o stan oleju,płynów,po odpaleniu poczekaj chwilke ,itp. każdy samochód ma swoją dusze.Pozdrawim

15.11.2012 18:09:26 napisz odpowiedź
~turek-maj7

Oceń przydatność:

0
2

Witam wszystkich miałem audi A4 98r z silnikiem 2,5 tdi i spoko silnik chodził jak zegarek od wymiany do wymiany nie brał oleju jedynie padł sterownik pompy wtryskowej przy 187 tys i turbina przy 220 tys to normalne od przebiegu żadne wałki sie nie wytarły .Mój mechanik z salonu audi powiedział ze w tych silnikach musi być stan oleu na maksa .Teraz mam PASSATA 2,5 tdi 01 rok silnik jest ok kupiłem od pierwszej właścicielki przebieg 180 tys jak był pierwszy przymrozek -6 to jak rano odpaliłem było kupe dymu okazało się że wszystkie świece żarowe były spalone po wymianie ok polecam ten silnik a nie 1,9 tdi 130 km na pompo wtryskach.

12.11.2012 18:37:39 napisz odpowiedź
~addi

Oceń przydatność:

2
1

ludzie ,chwalą sobie 2.5 tdi haha bo jeszcze nie spotkali się z problemami wiekszej wagi tak czy siak wałki sie zetra i tak czy siak turbina padnie + pompa paliwa 100%

15.09.2012 09:08:09 napisz odpowiedź
~pepe

Oceń przydatność:

0
2

ja mam 2,5 tdi 180 km i nie narzekam zero wkładu przez 2 lata i nawet oleju nie wymieniłem a autko pocisk zrobiłem mu nawet 220 km masakra! pozdrawiam.

14.07.2012 01:16:42 napisz odpowiedź
~Adzia

Oceń przydatność:

0
1

Ja też jestem bardzo zadowolona z Audi A4 B5 2,5 tdi.Super autko.Warto polecam.

12.07.2012 07:16:37 napisz odpowiedź
~sebeklbn

Oceń przydatność:

0
2

polecam ten silnik tylko trzeba uwazac przy zakupie jak mam kpl ksiazke i do dzisiaj servisuje pozdrawiam

04.07.2012 23:38:47 napisz odpowiedź
~sebeklbn

Oceń przydatność:

2
0

witam posiadam audi b5 2001r. z silnikiem 2.5 tdi 150km i jestem bardzo zadowolony, mialem tez a6 c5 z tymi silnikami jak i rowniez w posiadaniu mialem 1.9 (90km, 116km i 130 km)i jesli chodzi o opinie 2.5 tdi to sa rozne jedni mowia , ze porazka a drudzy , ze ok, dla mnie 2.5 tdi jest zdecydowanie lepszym silnikiem pod kazdym wzgledem, jesli chodzi o wymiane rozrzadu koszta sa te same, ja wymieniam rozrzad co 60 tys km olej co 10 tys 5w40 i jezdze. a odnosnie walkow rozrzadu to powiem krotko producent zalecal wymiane oleju co 30 tys km i to byl blad dlatego walki sie wycieraly, moje audi ma w chwili obecnej 287 tys km i chodzi silnik jak w zegarku, nie pusci nawet najmniejszej chmurki dymu silnik suchutki i wogole, a jesli chodzi o spalanie to spalanie w miesicie u mnie wychodzi od 8 do 10 litrow na 100km w trasie od 6 do 7.5 w zaleznosci od stylu jazdy. ludie nie oszukujmy sie kazdy silnik bedzie wieczny jak bedziemy o niego dbali a powracajac do walkow rozrzadu to duzo lubi popelnia blad odpalajac auto i odrazu odjezdzajac i dajac mu pedal do podlogi , po czyms takim walki chodza na sucho, pompa nie zdazy podac oleju itd wtedy silnik pracuje tak jakby bez oleju. silnik jest super. pamietajcie wymieniacie wszystko na czas to bedziecieci jezdzic wiecznie i nie sluchajcie gluopt. pozdrawiam

04.07.2012 23:33:34 napisz odpowiedź
~hipcio

Oceń przydatność:

2
0

kopilem wlasnie a6 quatro 2.5 litra 180koni 2000rok czarny jasna skura manual i co zdziwienie mnie wzielo ze zawieszenie orginalne nic nie stuka nic nie puka na diagnostyce bylam wszystko ok zaden luz tylko teraz wymienilem amory tylne i tarcze komplet tyl bul seryjny od nowosci silnik super nie kopci wogule przyspieszenie ma jebitne a ma na budziku 240 tysiecy orginal pali na dotyk jusz zrobilem nim pare tysiecy i nic sie nie dzieje a straszyli mnie co ja kupilem ze bede mial problemy z tym silnikiem widze mlotsze ze slabszym silnikiem 1.9 czy 2.0 litry to malo co nie sikaja rura wydechowa oleju bo tak czarno za nimi a umnie nic tylko jak mu depne ostro to troche zakipci oleju wogule nie bierze ani grama od wymiany do wymiany a serwis ma porzadny wszystko na czas wymiany oleju filtrow i nic wiecej spalanie mam 11.5 litra po miescie w ostrej jezdzie pozdrawiam tych co niewiedza co to jest a pisza bzdury jak ktos niedba to narzeka pozdrowionka

28.05.2012 22:17:06 napisz odpowiedź
~ZANDAR

Oceń przydatność:

2
0

Ja posiadam a6c5 avant 2004r silnik 2.5 tdi BCZ . Posiadam go 4 lata kupiłem go jak na budziku było 147000 obecnie ma 207000 skrzynia multitronik .Podczas całego mojego użytkowania wymieniłem olej w skrzyni i co 15000 wymieniam olej w silniku mobil 5w30 , plus filtry to jest pyłkowy i olejowy , filtra paliwa nie wymieniałem jeszcze. A jeśli chodzi o awaryjność to wymieniłem amortyzatory przód sachs i świece żarowe NGK .Poza tym sam bym go zepsuł ponieważ zatankowałem od rezerwy pod korek e95 zamiast ON ,jechałem aż zgasł silnik i zaczęła mi migać kontrolka świec (spiralka)po spuszczeniu e95 pompką na filtrze przepłukaniu ON filtra i dolaniu do pełna już ON ,skasowaniu błędu jeżdżę do teraz nawet żarówka się nie spaliła żadna w całym samochodzie .Jak to ktoś napisał , najgorszy jest wcześniejszy właściciel i z ilu km budzik skręcił w dół.Ciekawi mnie to że najwięcej do powiedzenia mają ci co nie posiadają silnika V6 2,5 TDI a dużo o nich się wypowiadają.Pozdrowienia dla posiadaczy a6.

24.01.2012 21:15:04 napisz odpowiedź
~audia a4 b5 2,5 tdi

Oceń przydatność:

0
0

póki co jeżdzę pół roku tym samochodem i na razie wszystko gra i hula, co prawda poprzedni właściciel wpakował w niego sporo kasy , ale dzięki temu u mnie wszystko jest ok - i niech tak pozostanie :) .

23.01.2012 14:32:43 napisz odpowiedź
~aju

Oceń przydatność:

1
1

AFB 98
Wszyscy wiedzą co to jest, przy 180 tys zrobiłem rozrząd kompletny(nie tyko wymiana pasków)wymiana wałków, popychaczy,pestki i rolki, pompa wody, paski, jeżdże na mobilu 1 0W 40 Turbo zmieniam co 20 tys.Auto spala średnio 7,2/100 zmieniam tylko gumy klocki i tarcze jak wszyscy i tankuję na markowych stacjach iw mojej ocenie auto jest nie do zajechania.Zawieszenie Lemforda przejechało ze mną 150 tys.kil. i nic się nie dzieje 17.12.2011 robiony był przegląd i bez zastrzeżeń.Fakt mechanicy mogą trochę ponarzekać bo trochę mają więcej czsami pracy przy usuwaniu niektórych awarii ale to ich sprawa ja śmigam i śmieje się z tych opinii,że silnik taki mam nie udany w autku.Jednym słowem jak kto dba tak jeździ.Zrobiłem już 350 tys. i autko nie chce mi się popsuć.Czy nie żal Wam?A przepraszam wyświetlacz Fis coś mi fiksuję będzie mały wydatek.

01.01.2012 20:56:39 napisz odpowiedź
~3,0  4,2, 6,0

Oceń przydatność:

1
1

Panowie jestem mechanikiem marka audi to moja można powiedziec pasja od lat używam tej marki i je naprawiam, ale 2,5 silnik odradzam audi zrobiło pomyłkę z tymi silnikami czesto skrzynia pada a jej koszt naprawy czasami przekracza wartośc samochodu i nie każdy chce się tego podjąc, silnik również nie jest dopracowany jeszcze raz odradzac.

13.11.2011 12:22:24 napisz odpowiedź
~audi 2,5 TDI

Oceń przydatność:

2
0

panowie mam problem ze swoim audi podczas jazdy nagle samochodem zaczlo szarpac raz wchodzil na obroty raz spadal po wrzuceniu na luz samochod zgasl i juz nie odpala jakie moga byc przyczyny?? rozrzad wymienialem 8tys km temu oraz miesiac temu pompke paliwa w baku..
z gory dzieki za informacje

16.10.2011 16:37:55 napisz odpowiedź
~V6

Oceń przydatność:

0
0

mam to autko od miesiąca i jak na razie wszystko ok!!! silniczek jak marzenie po prostu perszing!!! wcześniej był 1,9 no powiem tylko że nie ma co porównywać bo szkoda czasu!!!

15.10.2011 23:04:45 napisz odpowiedź
~Audi V6

Oceń przydatność:

2
0

Posiadam V6 od trzech lat sporo zainwestowałam,rozrząd normalne dobrej firmy zawieszenie także,pompa pewnie jakiś szajs na stacji,turbina też padła wszystko w pierwszym roku użytkowania ktoś poprostu zaniedbał. Teraz mam nadzieje że się odwdzięczy, bo jazda tym silnikiem sama przyjemność. Faktycznie zdania na temat tego są podzielone, jest kosztowny trzeba przyznać ale i tak należę do zwolenników dobrych wrażeń na drodze i nie zamienię!!!

05.10.2011 22:50:51 napisz odpowiedź
~A4 2,5 tdi V6 1998

Oceń przydatność:

0
0

Nie powinni się wypowiadać Ci którzy 2,5 nie mieli, bo nie mają zielonego pojęcia, silnik najlepszy jaki był dostępny w tym czasie w a4 b5, chyba,że ktoś jest emerytem, a jak ktoś lubi klekot 1.9 to też nic do niego nie mam niech sobie jedzie z tyłu. Pozdrawiam

08.09.2011 21:37:56 napisz odpowiedź
~Audi

Oceń przydatność:

0
1

Mialo byc 350000


A to ze te silniki siadaj to pewnie fama ludzi ktrych na nie nie stac czyli 1,9 TDI @!

02.09.2011 13:57:36 napisz odpowiedź
~Audi

Oceń przydatność:

0
0

BZDURA !

35000 zrobione ! silnik robiony w sensie rozrzad oleje i inne dupcy co jest normalne i auto nadal smiga jak glupie 13 lat !!

02.09.2011 13:56:05 napisz odpowiedź
~adik

Oceń przydatność:

0
0

ja tez mam 2,5 TDI - jak się dba to się ma, o 1,9 jak ktoś nie zadba to tez wiele nie najeździ. Opinie opiniami - ale ja to autko uwielbiam i nie zamienił bym, wymieniam olej co 15 tys, rozrząd co 80tys. i wszystko hullllaaa jak marzenie - komfort jazdy bezcenny ;) zrobione ma 260 tys. praktycznie nie gaśnie ciągle w trasie - niezwodny. A co do paliwa - to i owszem , zatankowałem na prawie pusty bak - jakas pipidówka- nie myślac do pełna - po 200km poszła pompa - trudno czlowiek uczy sie na błędach- teraz mam nauczkę i tylko zaufane stacje ( choc na jakoś paliwa w polsce liczyć nie można ) naprawdę auto warte jazdy :))))

27.05.2011 22:42:43 napisz odpowiedź
~wik

Oceń przydatność:

1
1

silnik jak marzenie
mam juz 9 rok,oczywiscie trzeba dbac jak o wszystko
nastepny bedzie 3 litry

23.05.2010 19:03:30 napisz odpowiedź
~Paweł

Oceń przydatność:

0
1

Rzeczywiście trzeba uważać, ale jest to koszt jednorazowy na kilkadziesiąt jak nie kilka set tysięcy. Przy odpowiednim oleju i tankowaniu dobrego paliwa, można jeździć dłuuugo ..... i szczęśliwie

15.04.2010 22:27:25 napisz odpowiedź
~karol

Oceń przydatność:

0
0

Kosztowny silnik - wałki rozrządu, pompy wtryskowe.

28.04.2009 22:33:57 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Audi A4

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Audi A4

Audi A4 B8 - urzeka, czy odpycha?
Audi A4 B8 - urzeka, czy odpycha? Po drogach poruszają się dwa typy kierowców. Pierwszy typ uwielbia, gdy przechodnie pokazują na niego palcami. Dlatego jeżeli ma pieniądze, to kupuje Pagani Zondę, a jeżeli ich nie ma, to zadowala się jaskrawo-zielonymi alufelgami do swojego leciwego auta. I kilkoma spoilerami. Drugi typ jest z kolei dużo spokojniejszy, dlatego wystarczy mu estetyczne auto, które ma klasę i szyk. Ot - choćby takie z półki Premium rodem z Niemiec. Jakie jest Audi A4 B8?
Dodaj
nowy wpis
O serwisie

Kupujesz używany samochód i nie wiesz na co zwrócić uwagę?


Sprawdź zgłoszone przez innych kierowców typowe usterki interesującego Cię auta.



Znasz typowe usterki lub wady któregoś modelu auta?


Zgłoś je i pomóż innym kierowcom kupić używane auto.

Liczba typowych usterek
Wszystkich
Audi A4 B5