Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Daewoo Matiz - Typowe usterki

Daewoo
Matiz
Wybierz
silnik
lista silników Daewoo Matiz
Pb Benzynowe
Więcej

Daewoo Matiz - szczegóły typowej usterki

Kolektor ssący.

Daewoo Matiz
~pptaszek
dodał 27.04.2009 19:51:23

Komentarz

Plastik się starzeje i pod wpływem płynu w chłodnicy kolektor ssący zaczyna przeciekać w miejscu otworu, który jest nie wiadomo do czego potrzebny jakby go od razu nie można zaślepić.

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

8
45

od 15 do 30

5
39

od 30 do 45

0
39

od 45 do 60

0
39

od 60 do 75

1
38

od 75 do 90

4
34

od 90 do 105

2
31

od 105 do 120

7
22

od 120 do 135

6
14

od 135 do 150

2
10

od 150 do 165

4
5

od 165 do 180

0
3

od 180 do 195

1
2

od 195 do 210

0
1

od 210 do 225

0
1

więcej niż 225

1
0
Komentarze kierowców (13 komentarzy)
~yeti77
2

może to być dziura w uszczelce kolektora ssącego, zaciąga fałszywe powietrze

13.01.2012 16:06:27 | napisz odpowiedź
~bez nazwy:)
9

co się dzieje jak jest silnik rozgrzany i przygasa na obrotach????

22.02.2011 22:10:58 | napisz odpowiedź
~jurek
0

Szawert - serdeczne dzieki za szczegółowy i dokładny opis - jak to się robi!
Zrobiłem i jest super !

17.08.2010 07:26:11 | napisz odpowiedź
~stopczyk
0

tak zrobiłem jak podaje Szawert
i jest spoko

03.06.2010 12:37:40 | napisz odpowiedź
~Toni_TT
0

Potwierdzam, nie trzeba wymieniać kolektora ssącego, wystarczy dorobić zaślepkę.

16.04.2010 13:51:27 | napisz odpowiedź
~Szawert
8

Kolega "boss" ma rację. Przeciekającego kolektora ssącego wcale nie trzeba wymieniać na nowy. Wystarczy odciąć piłką do metalu tę część, która przykrywa kanał wodny w bloku silnika. W tym celu nawet nie trzeba odkręcać kolektora od silnika. Wystarczy szerokim brzeszczotem do metalu (najlepiej samym - bez ramki), odciąć plastik zaraz za uchem w górnej części kolektora (przy pierwszej górnej szpilce widocznej z lewej strony kolektora, stojąc twarzą do komory silnika). Trzeba ciąć pionowo po prawej stronie tego "ucha" (można też odmierzyć 4cm od lewej krawędzi kolektora i narysować pionową kreskę na plastiku). Żeby wygodnie manewrować piłką można zdjąć tymczasowo pochłaniacz oparów (robi się wtedy naprawdę sporo miejsca). Po odcięciu odkręcamy dwie nakrętki górnej i dolnej szpilki i zdejmujemy odciętą część kolektora (jak się na nią popatrzy, to widać popękane rowki, które powinny przytrzymywać uszczelkę - to jest właśnie źródło przecieku). Teraz wystarczy dorobić zaślepkę, najlepiej z grubszego stalowego płaskownika o szerokości 4cm i długości ok. 8cm, zaznaczyć na mim otwory według odciętego kawałka kolektora i wywiercić wiertłem fi 8,5mm. Teraz pozostaje tylko oczyścić szmatką i np. rozpuszczalnikiem nitro powierzchnię styku płaskownika i bloku silnika, posmarować silikonem odpornym na wyższe temperatury, założyć zaślepkę na szpilki i zakręcić dwie nakrętki. Poczekać aż wyschnie silikon, uzupełnić borygo i jeździć Matizem zapominając na zawsze o jakichkolwiek problemach z cieknącym kolektorem :)) Naprawa zajęła mi około 1,5 godziny i w kieszeni zostało sporo pieniędzy.

10.02.2010 12:35:48 | napisz odpowiedź
~Robert
0

Tydzień wyciekł mi płyn chłodzący z kolektora na silnik. W zbirniczku wyrównawczym nic nie zostało. Zapach w samochodzie nie do wytrzymania. Oddałem samochód do mechanika za 400 otrzymałem sprawny samochód z nowym korektorem. Dziś niestety padł mi alternator. Podejrzewam, że został zalany wcześniej płynem chłodzącym z uszkodzonego kolektora i dziś dokończył żywota. Naprawa 600 zł.

24.11.2009 21:19:46 | napisz odpowiedź
~respond81
2

Ostatnio miałem awarię w postaci wypływu płynu chłodzącego z kolektora ssącego. Wykonano mi naprawę w postaci odcięcia części kolektora ssącego i zaczopowali mi śrubą z uszczelkami i podkładkami. Póki co działa i powiedzieli że dają mi na to wieczystą gwarancję.

27.09.2009 23:22:08 | napisz odpowiedź
~woy59
0

I mnie to trafiło - wyciek płynu z pod kolektora ssącego.
Naprawa:
1-oddać do serwisu-wymienią kolektor 300+300zł i jak się rozpędzą -zdejmą głowicę(bo łatwiej zdąć kolektor),wymienią uszczelki+rozrząd=ok1000zł
2-naprawić samemu-tzn.jak napisano wyżej-odciąć część kolektora(pod pochłaniaczem par paliwa), dorobić blaszkę która zasłoni otwór w głowicy dodać dla pewności uszczelkę z gumy i O.K.
otwór w głowicy ma podgrzać gorącym płynem powietrze w kolektorze.

02.08.2009 12:38:09 | napisz odpowiedź
~Tomek
0

Jeśli przyjrzeć się dokładniej, to może być tylko uszczelka w miejscu zaślepienia. Na kolektorze w okolicy zaślepki nie dojrzałem się pęknięcia, a mimo to ciekło.
W serwisie daewoo kosztowało mnie to 590 zł (w tym termostat). A przecież można by tylko samą uszczelkę - tak mi sie wydaje -ale wtedy serwis by nie zarobił. Żenada

05.06.2009 20:06:29 | napisz odpowiedź
~boss
4

Kolektora ssącego to nie trzeba wymieniać wystarczy uszczelnić zaślepiony otwór z boku głowicy, np. odciąć piłką do metalu plastik i zaślepić blachą i silikonem. Sprawdza się to lepiej niż wymiana na nowy kolektor, który i tak po kilku latach padnie, a poza tym jest tańsze.

27.04.2009 20:43:22 | napisz odpowiedź
~tomasz
0

Ja miałem podobny problem, ubywało płynu i żaden mechanik nie był w stanie określić skąd. Po wymianie kolektora ssącego jak ręką odjął.

27.04.2009 20:37:26 | napisz odpowiedź
~pptaszek
0

Plastik się starzeje i pod wpływem płynu w chłodnicy kolektor ssący zaczyna przeciekać w miejscu otworu, który jest nie wiadomo do czego potrzebny jakby go od razu nie można zaślepić.

27.04.2009 19:51:23 | napisz odpowiedź
Dodaj nowy komentarz