Szukaj

Kolektor ssący w silnikach benzynowych 1.8 i 2.0.
Ford Mondeo III

  • Autor: ~Alecki
  • Kategoria: silnik
Zużywają się łożyska klapek sterujących dopływem powietrza. W skrajnych przypadkach urywają się powodując spustoszenie w silniku.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 46
Nie wystąpiła: 15

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Ja właśnie jestem w trakcie remontu silnika mojego mondiego spowodowanego urwaną klapką z kolektora dolotowego (2.0 PB). Niestety u mnie nie było słychać żadnych stuków, puków czy innego hałasu wszystko działało do ostatniego momentu kiedy to wspomniana klapka wpadła do komory spalania rujnując zawór ssący, urywając końcówkę świecy zapłonowej a na końcu niszcząc tłok. Powiedziałem mechanikowi aby nowych klapek nie zakładał tylko je całkiem zdemontował, zobaczymy jak będzie jeździć po remoncie.
Odpowiedz
Miałem problem z szarpaniem silnika przy 3-4tyś obr a pużniej jak się nagrzał gasł wiec pojechałem do magika, podpioł pod kompa wyszedł błąd OBDII ale nie mogli skasować . więc do innego a ten wymienił cewke prądową i jak ręką odjął, ale po 2 tygodniach nawróciło więc pojechałem do trzeciego, a ten stwierdził kolektor wywaliił klapki mundek 1.8 Duratec 225 tyś i zobaczymy jak to się sprawdzi.
Odpowiedz
w Katowicach jest gościu co wiele usterek potrafi szybko i sprawnie naprawić mi naprawiał obroty dziwnie skakały i problemy z mocą jak coś to podaję numer 884-689-903
Odpowiedz
Ja powiem tak wypieprzyć klapki bez klapek tak samo jeździ już 23k mil zrobiłem bez klapek i jest ok
Odpowiedz
ja mam 180 000 i zajrzałem do klapek przy okazji robienia uszczelniaczy i pierścieni bo brał mi ok 0,5 l na 300 km (tydzień) i pręt jest jak nowy a klapki wyrobione więc zdemontowałem - jak na razie ok a moze kiedyś kupie jakis kolektor z polifta
Odpowiedz
klapka kolektora to koszt 45 zł pln za sztuke bo kupowałem do mk3 pręt bez wymiany bo się praktycznie nie zużywa
Odpowiedz
Nie wiem czy mi ktoś na ten temat poradzi ale denerwuje mnie w moim Mondeo to ze jak urochomie w nim silnik to po jakimś nie za długim czasie zaczyna mi falować,z początku pracuje równo a po dłuższej pracy zaczyna falowanie 248tys(2,0 136km,93r) nic nie puka nic nie stuka tylko jak sie nagrzeje to zaczyna falować.
Odpowiedz
Jak ktoś jest nieodpowiedzialny i lekceważy stuki i inne odgłosy z silnika, to niech potem nie bajdurzy, że ford gowno wort, bo plecie bzdety. Gdybyś kolego od razu zareagował i kolektor zdemontował, to być nie miał 3 tałzenów w kieszeni mniej. Rozumiem, że jak w samochodzie coś stuka w kole albo jeździsz na kapciu, to też olewasz i jeździsz aż koło się urwie, a potem znowu ford gowno wort? Porażka...
Owszem, ktoś dał ciała w pierwszych modelach, ale nic się na to nie poradzi. Ja teraz ten problem przerabiam przy 84 tysiącach (1,8 110 kM, 2002 r.) TYLKO ŻE JA OD RAZU ZAREAGOWAŁEM. Generalnie sprawa jest prosta, bo klapki są (44 zł/szt), uszczelki też (20 zł/szt), ale pręta nikt nie sprzedaje, a u mnie pękł na 3 części. Co ciekawe przetarł się trąc o plastik :) Wszędzie szukam, ale albo mają stal zwykłą, budowlaną, albo rozmiarówka do przetoczenia (szlifu). Jeśli ktoś zna namiar gdzie taki pręt z wytrzymałej stali (narzędziowej?) można nabyć, niech pisze.
Drugi mondek taki sam, tylko z 2004 roku, nabite 140 tys. km i cisza. Po liftingu nie ma problemu.
Odpowiedz
Mondeo 2002 kupiony w salonie
Przy 120tys klapki juz bylo slyszac ale zignorowalem to.
Teraz 135 tys klapki wpadaja do srodka. Remont serwis BOSH 2900zl. dodam ze to Benzyna 1.8 125ka
Odpowiedz
Ford Mondeo III