Szukaj

Obroty silnika spadają zbyt wolno
Mitsubishi Lancer IX

  • Autor: ~Janusz
  • Kategoria: silnik
Podczas jazdy gdy silnik nie jest rozgrzany w czasie zmiany biegów bardzo wolno schodzi z obrotów a nawet po zamknięciu gazu i wciśnięciu sprzęgła obroty zwiększają się co jest bardzo denerwujące-krótkie wycie silnika przy zmianie biegów.Jeździłem wieloma autami osobowymi ale z takim przypadkiem spotkałem się po raz pierwszy.W serwisie mówią,że nic się nie da zrobić.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 12
Nie wystąpiła: 5

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Problem spowodowany jest zle działającym wariatorem faz rozrzadu. W moim aucie po gwarancyjnej wymianie silnik pracuje prawidłowo nie podbijają obrotów. Awaryjny wariator powoduje również sporadyczne problemy z uruchomieniem silnika (trzeba długo kręcić rozrusznikiem aby odpalil)
Odpowiedz
Widze ze nie jestem sam z tym problemem po prostu chyba sprzedam to cos i kupie inne
Odpowiedz
Też mam wolno spadające obroty ale to NIE JEST USTERKA. Może to wkurzać ale podczas szybkiej zmiany biegów korzyścią dla sprzęgła jest utrzymanie obrotów. Spadek obrotów to większa ich różnica między tarczą sprzęgła a wałem silnika. Druga sprawa to że "problem" ten nie występuje na wysokich obrotach czyli tak >3500rpm.
Odpowiedz
Też mam wolno spadające obroty ale to NIE JEST USTERKA. Może to wkurzać ale podczas szybkiej zmiany biegów korzyścią dla sprzęgła jest utrzymanie obrotów. Spadek obrotów to większa ich różnica między tarczą sprzęgła a wałem silnika. Druga sprawa to że "problem" ten nie występuje na wysokich obrotach czyli tak >3500rpm.
Odpowiedz
też mam ten problem zmieniam bieg a obroty rosnom około 200 400lanner przebieg 2800km
Odpowiedz
Mam na to małą radę- też zauważyłem tą "wadę" w moim egzemplarzu ale znalazłem na to rozwiązanie- obroty startowe w granicach 1500obr/min są zupełnie normalne- TTTM żeby szybciej się rozgrzał.
Za to z wolno opadającymi obrotami radzę sobie w ten sposób- chwilę przed planowaną zmianą biegów odpuszczam pedał gazu- wartości na "suwaku" spalania chwilowego spadają, po czym zmieniam bieg. Po chwili praktyki tego rozwiązania wchodzi w krew i problem staje się praktycznie niezauważalny.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
mam ten sam problem z nowym Lancerem! Obroty spadają BARDZO powoli, co jest wręcz denerwujące dla ucha! dodatkowo, na zimnym silniku i jeździe na 5 biegu, przy "wrzuceniu" biegu jałowego, auto gaśnie :( ktoś miał podobny problem, bądź zna przyczynę? Auto ma 1600km przejechane :(
Odpowiedz
na biegu jałowym i puszczeniu sprzęgła każde współczesne auto wyłącza silnik aby nie spalać paliwa na postoju, to się nazywa system Auto Stop & Go
Odpowiedz
Mam ten sam problem. Dodatkowo po włączeniu silnika obroty są wysoko (1500) i dopiero po czasie sie regulują na ok 1000. Słyszałem, że to może być fabryczna usterka komputera czy tam oprogramowania. Rozwiązał ktoś ten problem? Pozdrawiam!
Odpowiedz
bredzisz, nie ma takiego problemu
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Mitsubishi Lancer IX
Średni koszt przejechania 100 km
35,67 zł
10,0
l/100km
8,9
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Mitsubishi Lancer IX