Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

Opel Astra G - Typowe usterki

Opel
Astra
G
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Opel Astra G
lista silników Opel Astra G
Benzynowe Benzynowe
Diesla Diesla
Pokaż

Opel Astra G - szczegóły typowej usterki

Zaparowane szyby.

Opel Astra G
~aro
dodał 24.10.2009 13:50:37

Komentarz

W środku mam wiecznie zaparowane szyby. Sprawdziłem wentylacje, wymieniłem filtry, próbowałem używać środków anty parujących. Pomaga jedynie uchylone okno.

Komentarze kierowców (35 komentarzy)
~Roman
0
|
0

Jak masz czysty filtr + zero wilgoci + obieg zewnętrzny to pomaga rozwiązanie Szarek, czyli "Włącz klimę ( jak masz) i daj ogrzewanie na maxa.".

23.09.2014 07:36:18 | napisz odpowiedź
~amagicw
0
|
3

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:43 | napisz odpowiedź
~amagicw
0
|
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:43 | napisz odpowiedź
~amagicw
0
|
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:43 | napisz odpowiedź
~amagicw
0
|
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:42 | napisz odpowiedź
~amagicw
0
|
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:42 | napisz odpowiedź
~amagicw
0
|
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:42 | napisz odpowiedź
~amagicw
0
|
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:42 | napisz odpowiedź
~amagicw
0
|
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:41 | napisz odpowiedź
~amagicw
0
|
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:23 | napisz odpowiedź
~Edek Cewka
2
|
0

Jak się jeździ po pijaku to i szyby parują :)

10.01.2013 08:34:33 | napisz odpowiedź
~Maniek
0
|
0

Zgadza się całą robotę robi ten blokujący się silniczek,u mnie się przyciął ,teraz jest ok,a filtr pyłkowy też proponuje wymienić . Szerokiej Jazdy.

09.12.2012 12:19:51 | napisz odpowiedź
~odd
0
|
1

W mojej Astrze G nie ma cięgna do klapki wentylatora a silniczek znajduje się bezpośrednio przy klapce. I ten właśnie się przyciął na obiegu wewnętrznym. Zastanawiam się dlaczego po wyciągnięciu silniczka ten cały czas się obraca i co go powinno wyłączać. Niestety po dołożeniu go do klapki po kilku ruchach zacina się znowu więc po ustawieniu na obiegu zewn.odpiąłem kostkę. Acha i jeszcze pomylone kierunki bo po włączeniu obiegu wewn. klapka ustawia się na zewnętrzny iodwrotnie.

02.03.2012 22:26:52 | napisz odpowiedź
~aro
2
|
1

dziękuję panowie problem rozwiązany. Wszyscy którzy pisali o obiegu zamkniętym mieli racje. Zdziwiło mnie to bardzo gdyż kiedyś już raz naprawiałem już ten silniczek. Prawda jest taka że klej w silniczku na którym trzymają się magnesy rozpuszcza się pod wpływem ciepła. Wałek silniczka staje w miejscu i nie otwiera/zamyka klapki obiegu wew. Problem rozwiązałem wypinając wtyczkę od sterownika. Jeżdżę na obiegu otwartym. Pozdrawiam!

26.02.2012 21:39:13 | napisz odpowiedź
~kimilima
1
|
1

Witam! Mam pytanie czy w astrze f ten mechanizm starujacy powietrzem jest w tym samym miejscu co w G? Bo tak mi paruja szyby ze juz mam dosc tego auta?

05.02.2012 19:21:03 | napisz odpowiedź
~andko
0
|
1

poczytaj komentarz eMJay.

31.12.2011 09:32:58 | napisz odpowiedź
~janek
1
|
1

witam.czy ma ktos schemat albo zdjecia umiejscowienia filtra pylkowego?

27.12.2011 18:26:41 | napisz odpowiedź
~jaś
0
|
1

Ja założyłem owiewki i po problemie.

29.11.2011 21:56:17 | napisz odpowiedź
~REX2006
2
|
0

Odnośnie klapy sterującej obiegiem, często wypada dżwignia podnosząca, lub opuszczająca.

16.08.2011 21:03:55 | napisz odpowiedź
~REX2006
1
|
1

aro,szarek klima osusza powietrze gdy chłodzi. Jeśli dalej zaparowują to znaczy że masz wilgoć w samochodzie,należy sprawdzić pod dywanikami,bywa,że przecieka z podszybia itp.

16.08.2011 21:00:58 | napisz odpowiedź
~REX2006
0
|
0

Wystarczy wymienić filtr anty pyłowy kabiny(dostęp po wymontowaniu schowka pasażera,należy wymieniać co rok,koszt filtra ok.50-80zł.)

16.08.2011 20:56:17 | napisz odpowiedź
~16szr
1
|
2

Jak u prawie wszystkich ten sam problem. Rozwiązałem go dokupując owiewki /hetback 3 drzw.- 68 zł.kpl./ Po problemie gdy tylko uchylę szybę.

26.08.2010 14:58:41 | napisz odpowiedź
~jerzypan
1
|
0

Witam.

Druga Astra (G i H) i problem podobny, nie jest łatwo pozbyć się zaparowania. Auta serwisowane w ASO, filtry wymieniane, kłopot ten sam. Tak klima i ogrzewanie na full pomaga, tak jak seta na wrzody żołądka. Ostra kuracja.

09.05.2010 18:37:33 | napisz odpowiedź
~eMJay
1
|
0

Miało być oczywiście Torx :-P

02.04.2010 12:36:45 | napisz odpowiedź
~eMJay
1
|
0

"po pewnym czasie coś mu się pokręci i serwo mechanizm po prostu albo działa na odwrót"
Ja znalazłem kiedyś info na dobrym forum Astry, że po kilku latach Opel/GM przyznał, że były błędnie montowane pewne serie zestawów przycisk/silniczek -- tzn. działały na odwrót (zapalona lampka obiegu zewn. a obieg zewn., zgaszona lampka a obieg wewn.).
Weźcie to pod uwagę :)
A schowek i tak czasem trzeba odkręcić (do 6 śrub typu Turx) żeby wymienić filtr p-pyłkowy...

02.04.2010 12:36:02 | napisz odpowiedź
~shrek102
2
|
1

u mnie zawsze tylko wymieniałem tylko filtr przeciw pyłowy który znajduje się pod prawym schowkiem i potem jest już dobrze dopuki się znowu nie zawali filter

13.03.2010 16:12:59 | napisz odpowiedź
~baba
0
|
0

Dokładnie , pod schowkiem jest mechanizm sterujący obiegiem powietrza ... zewnętrzny i wewnętrzny po pewnym czasie coś mu się pokręci i serwo mechanizm po prostu albo działa na odwrót , albo się zacina w pozycji obieg wewnętrzny i szyby muszą parować - nie ma mocnych .

Rada : tak długo naciskać przycisk aby silniczek otworzył obieg zewnętrzny i wyciągnąć kostkę sterującą z silniczka ... i po sprawie .
Różnica w ogrzewaniu tylko przy minus 20 stopniach i to właściwie niewielka , a szyby czyściutkie od momentu odpalenia
Co do piszczących zacisków tylnich kół .. macie racje .. ale sposób jest jeszcze prostszy : raz na miesiąc do myjni ręcznej ...( bezdotykowej ) i poświęcić 2 zł włożyć lance z proszkiem w koło przez otwory w feldze i sruuuu a potem woskiem i jeszcze raz sruuuu :) po kłopocie ...

13.03.2010 14:03:53 | napisz odpowiedź
~piotrek
0
|
2

należy odkręcić schowek i zamknąć pokrywę wentylatora(taka w kształcie kopuły)ja tak zrobiłem i w moim kombiaku nawet tylne szyby nie parują a wcześniej pomagało tylko otwarte okno

01.02.2010 21:41:30 | napisz odpowiedź
~REX2006
0
|
0

Panowie jeśli wam parują szyby, odkręćcie prawy schowek i zobaczcie czy cięgło pokrywy wentylatora ( nadmuch wewnętrzny, lub zewnętrzny) nie wyskoczył z gniazda

27.01.2010 18:51:18 | napisz odpowiedź
~karol
0
|
0

tez mi parowaly szyby tej zimy padl mi aku wymienilem wczesniej mialem aku GM 55ah 255a a wymienilem na centra 54ah 520a i od tamtej pory niemam pary nawet na tylnich bocznych szybach a wczesniej doslownie mleko na szybie albo jazda na klimie ale tak czy innaczej para byla na przedniej szybie a po wymianie aku cziplo w polowie predkosc na 2 pary zero

13.01.2010 21:26:04 | napisz odpowiedź
~seba
0
|
0

sprawdz jeszcze czy nie ma wilgoci pod filtrem

16.11.2009 16:07:45 | napisz odpowiedź
~seba
0
|
1

mnie tez to spotka,ale wymienilem filter pylkow i jak reka odjac.

16.11.2009 16:06:36 | napisz odpowiedź
~Buti
0
|
0

Niestety Astry tak często mają aro

15.11.2009 22:40:01 | napisz odpowiedź
~pelikan
0
|
0

Też miałem ten problem.Wentylacja chodzi na obiegu wewnętrznym chociaż kontrolka diała poprawnie.Trzeba wymienić silniczek sterujący klapką od dmuchawy(zapomniałem fachowej nazwy).

05.11.2009 19:39:48 | napisz odpowiedź
~Szarek
1
|
0

Włącz klimę ( jak masz) i daj ogrzewanie na maxa.

28.10.2009 20:27:35 | napisz odpowiedź