Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Opel Astra G - Typowe usterki

Opel
Astra
G
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Opel Astra G
lista silników Opel Astra G
Pb Benzynowe
On Diesla
Więcej

Opel Astra G - szczegóły typowej usterki

Zaparowane szyby.

Opel Astra G
~aro
dodał 24.10.2009 13:50:37

Komentarz

W środku mam wiecznie zaparowane szyby. Sprawdziłem wentylacje, wymieniłem filtry, próbowałem używać środków anty parujących. Pomaga jedynie uchylone okno.

Komentarze kierowców (41 komentarzy)
~Zawisza
0

Sprawdźcie jeszcze kapsle w podwoziu. U mnie w astrze G kombi zaczynało parować jak włączałem nawiew na nogi. Jak byłem na przeglądzie diagnosta sprawdzając numery podwozia (znajdują się w nogach u pasażera) stwierdził że gąbka "pod nogami" jest mokra. Postanowiłem sprawdzić skąd owa woda się bierze. Wykręciłem fotel i podniosłem wykładzinę. Okazało się że pod nogami pasażera z przodu była całkiem nasączona wodą, a i z tyłu była trochę nasączona. Okazało się że 2 z 8 kapsli znajdujących się w podwoziu (4 po lewej stronie auta 4 po prawej) puszczał wodę. Jeden z nich był całkiem odetkany a jeden rozszczelniony. Wyczyszczenie i posmarowanie silikonem załatwiło sprawę. Parowała jak puszczałem ciepło na nogi bo kanał nawiewu na "tylne nogi" znajduje się pod ową gąbką. Jak była mokra a kanał robił się ciepły siłą rzeczy parowało. Kapsle można sprawdzić bez zdejmowania wykładziny. Wystarczy wjechać na kanał i zajrzeć od spodu. Kapsle mają około 5cm średnicy 1 z przodu 3 z tyłu tak z lewej i z prawej strony.

23.01.2016 19:17:15 | napisz odpowiedź
~Adam
1

Tu jest super wyjasniona przyczyna , mimo ze mowi o astrze H , ale taki sam mechanizm jest w G
Zerknijcie

https://www.youtube.com/watch?v=X88fz82E4iQ

17.01.2016 10:03:47 | napisz odpowiedź
~Adam
0

Witam , może to co napisze pomoże komuś .Mialem ten problem od lat , nie jeden mechanik myslal co moze byc . Tylko u mnie tak sie dzialo ze przy mechaniku było zawsze ok , nic sie nie dzialo , smieszne ale prawdziwe . A ja po trzech minutach jazdy g... no widzialem , tak mi okna parowały , myslalem juz o jakims pochłaniaczu wilgoci , ale takowego do auta nie ma .
Dzis rozebralem calosc i zaczolem obserwowac co sie dzieje , przy wentylatorze jest taka mala puszka , obudowa malego silnika jak sie zorientowałem , naped jej otwiera lub zamyka klape powietrza znajdujaca sie pod podszybiem , rozebralem dotknolem klapki tej , no i rozlecial sie ten wałek , automatycznie klapka poszła na dół , . Do zeczy bo moze za duzo pisze , ten maly silnik u mnie chodzil non stop poprostu sprzegielko chyba sie rozlecialo , wypiolem wtyczke , bo chodzil czy byl przycisk wcisniety czy nie , non stop dzialal ,. Jest ok . Moze komus pomoge tym spostrzezeniem , oby . Pozdrawiam

16.01.2016 15:53:16 | napisz odpowiedź
~snf
1

Potwierdzam doniesienia o odwrotnym działaniu klapki obiegu zewnętrznego (jako skutek błędnego montarzu). Wystarczy zamienić dwa kabelki we wtyczce silniczka otwierającego klapkę (za schowkiem pasażera).

14.01.2016 10:19:24 | napisz odpowiedź
~Kamil
6

U mnie masakra. Filtry oba wymienione, wody pod dywanikami nie ma, mechanizm obiegu działa poprawnie, jeśli jest poniżej 5 st. C osuszacz się nie załączy z klimy i wtedy jest katastrofa i do tego stopnia że w samochodzie wożę ściągaczkę do szyb. Co mam jeszcze sprawdzić?! Podsufitka też sucha..

02.12.2015 12:22:24 | napisz odpowiedź
~Roman
1

Jak masz czysty filtr + zero wilgoci + obieg zewnętrzny to pomaga rozwiązanie Szarek, czyli "Włącz klimę ( jak masz) i daj ogrzewanie na maxa.".

23.09.2014 07:36:18 | napisz odpowiedź
~Edek Cewka
5

Jak się jeździ po pijaku to i szyby parują :)

10.01.2013 08:34:33 | napisz odpowiedź
~Maniek
2

Zgadza się całą robotę robi ten blokujący się silniczek,u mnie się przyciął ,teraz jest ok,a filtr pyłkowy też proponuje wymienić . Szerokiej Jazdy.

09.12.2012 12:19:51 | napisz odpowiedź
~odd
5

W mojej Astrze G nie ma cięgna do klapki wentylatora a silniczek znajduje się bezpośrednio przy klapce. I ten właśnie się przyciął na obiegu wewnętrznym. Zastanawiam się dlaczego po wyciągnięciu silniczka ten cały czas się obraca i co go powinno wyłączać. Niestety po dołożeniu go do klapki po kilku ruchach zacina się znowu więc po ustawieniu na obiegu zewn.odpiąłem kostkę. Acha i jeszcze pomylone kierunki bo po włączeniu obiegu wewn. klapka ustawia się na zewnętrzny iodwrotnie.

02.03.2012 22:26:52 | napisz odpowiedź
~aro
7

dziękuję panowie problem rozwiązany. Wszyscy którzy pisali o obiegu zamkniętym mieli racje. Zdziwiło mnie to bardzo gdyż kiedyś już raz naprawiałem już ten silniczek. Prawda jest taka że klej w silniczku na którym trzymają się magnesy rozpuszcza się pod wpływem ciepła. Wałek silniczka staje w miejscu i nie otwiera/zamyka klapki obiegu wew. Problem rozwiązałem wypinając wtyczkę od sterownika. Jeżdżę na obiegu otwartym. Pozdrawiam!

26.02.2012 21:39:13 | napisz odpowiedź
~kimilima
2

Witam! Mam pytanie czy w astrze f ten mechanizm starujacy powietrzem jest w tym samym miejscu co w G? Bo tak mi paruja szyby ze juz mam dosc tego auta?

05.02.2012 19:21:03 | napisz odpowiedź
~andko
0

poczytaj komentarz eMJay.

31.12.2011 09:32:58 | napisz odpowiedź
~janek
1

witam.czy ma ktos schemat albo zdjecia umiejscowienia filtra pylkowego?

27.12.2011 18:26:41 | napisz odpowiedź
~jaś
0

Ja założyłem owiewki i po problemie.

29.11.2011 21:56:17 | napisz odpowiedź
~REX2006
5

Odnośnie klapy sterującej obiegiem, często wypada dżwignia podnosząca, lub opuszczająca.

16.08.2011 21:03:55 | napisz odpowiedź
~REX2006
1

aro,szarek klima osusza powietrze gdy chłodzi. Jeśli dalej zaparowują to znaczy że masz wilgoć w samochodzie,należy sprawdzić pod dywanikami,bywa,że przecieka z podszybia itp.

16.08.2011 21:00:58 | napisz odpowiedź
~REX2006
0

Wystarczy wymienić filtr anty pyłowy kabiny(dostęp po wymontowaniu schowka pasażera,należy wymieniać co rok,koszt filtra ok.50-80zł.)

16.08.2011 20:56:17 | napisz odpowiedź
~16szr
3

Jak u prawie wszystkich ten sam problem. Rozwiązałem go dokupując owiewki /hetback 3 drzw.- 68 zł.kpl./ Po problemie gdy tylko uchylę szybę.

26.08.2010 14:58:41 | napisz odpowiedź
~jerzypan
2

Witam.

Druga Astra (G i H) i problem podobny, nie jest łatwo pozbyć się zaparowania. Auta serwisowane w ASO, filtry wymieniane, kłopot ten sam. Tak klima i ogrzewanie na full pomaga, tak jak seta na wrzody żołądka. Ostra kuracja.

09.05.2010 18:37:33 | napisz odpowiedź
~eMJay
2

Miało być oczywiście Torx :-P

02.04.2010 12:36:45 | napisz odpowiedź
~eMJay
2

"po pewnym czasie coś mu się pokręci i serwo mechanizm po prostu albo działa na odwrót"
Ja znalazłem kiedyś info na dobrym forum Astry, że po kilku latach Opel/GM przyznał, że były błędnie montowane pewne serie zestawów przycisk/silniczek -- tzn. działały na odwrót (zapalona lampka obiegu zewn. a obieg zewn., zgaszona lampka a obieg wewn.).
Weźcie to pod uwagę :)
A schowek i tak czasem trzeba odkręcić (do 6 śrub typu Turx) żeby wymienić filtr p-pyłkowy...

02.04.2010 12:36:02 | napisz odpowiedź
~shrek102
2

u mnie zawsze tylko wymieniałem tylko filtr przeciw pyłowy który znajduje się pod prawym schowkiem i potem jest już dobrze dopuki się znowu nie zawali filter

13.03.2010 16:12:59 | napisz odpowiedź
~baba
1

Dokładnie , pod schowkiem jest mechanizm sterujący obiegiem powietrza ... zewnętrzny i wewnętrzny po pewnym czasie coś mu się pokręci i serwo mechanizm po prostu albo działa na odwrót , albo się zacina w pozycji obieg wewnętrzny i szyby muszą parować - nie ma mocnych .

Rada : tak długo naciskać przycisk aby silniczek otworzył obieg zewnętrzny i wyciągnąć kostkę sterującą z silniczka ... i po sprawie .
Różnica w ogrzewaniu tylko przy minus 20 stopniach i to właściwie niewielka , a szyby czyściutkie od momentu odpalenia
Co do piszczących zacisków tylnich kół .. macie racje .. ale sposób jest jeszcze prostszy : raz na miesiąc do myjni ręcznej ...( bezdotykowej ) i poświęcić 2 zł włożyć lance z proszkiem w koło przez otwory w feldze i sruuuu a potem woskiem i jeszcze raz sruuuu :) po kłopocie ...

13.03.2010 14:03:53 | napisz odpowiedź
~piotrek
2

należy odkręcić schowek i zamknąć pokrywę wentylatora(taka w kształcie kopuły)ja tak zrobiłem i w moim kombiaku nawet tylne szyby nie parują a wcześniej pomagało tylko otwarte okno

01.02.2010 21:41:30 | napisz odpowiedź
~REX2006
1

Panowie jeśli wam parują szyby, odkręćcie prawy schowek i zobaczcie czy cięgło pokrywy wentylatora ( nadmuch wewnętrzny, lub zewnętrzny) nie wyskoczył z gniazda

27.01.2010 18:51:18 | napisz odpowiedź
~karol
2

tez mi parowaly szyby tej zimy padl mi aku wymienilem wczesniej mialem aku GM 55ah 255a a wymienilem na centra 54ah 520a i od tamtej pory niemam pary nawet na tylnich bocznych szybach a wczesniej doslownie mleko na szybie albo jazda na klimie ale tak czy innaczej para byla na przedniej szybie a po wymianie aku cziplo w polowie predkosc na 2 pary zero

13.01.2010 21:26:04 | napisz odpowiedź
~seba
0

sprawdz jeszcze czy nie ma wilgoci pod filtrem

16.11.2009 16:07:45 | napisz odpowiedź
~seba
0

mnie tez to spotka,ale wymienilem filter pylkow i jak reka odjac.

16.11.2009 16:06:36 | napisz odpowiedź
~Buti
2

Niestety Astry tak często mają aro

15.11.2009 22:40:01 | napisz odpowiedź
~pelikan
2

Też miałem ten problem.Wentylacja chodzi na obiegu wewnętrznym chociaż kontrolka diała poprawnie.Trzeba wymienić silniczek sterujący klapką od dmuchawy(zapomniałem fachowej nazwy).

05.11.2009 19:39:48 | napisz odpowiedź
~Szarek
2

Włącz klimę ( jak masz) i daj ogrzewanie na maxa.

28.10.2009 20:27:35 | napisz odpowiedź
~aro
0

W środku mam wiecznie zaparowane szyby. Sprawdziłem wentylacje, wymieniłem filtry, próbowałem używać środków anty parujących. Pomaga jedynie uchylone okno.

24.10.2009 13:50:37 | napisz odpowiedź
Dodaj nowy komentarz