Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Opel Astra G - Typowe usterki

Opel Astra G - szczegóły typowej usterki

Zaparowane szyby.

Opel Astra G
~aro
dodał 24.10.2009 13:50:37

Komentarz

W środku mam wiecznie zaparowane szyby. Sprawdziłem wentylacje, wymieniłem filtry, próbowałem używać środków anty parujących. Pomaga jedynie uchylone okno.

Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (35 komentarzy)

~Roman

Oceń przydatność:

0
0

Jak masz czysty filtr + zero wilgoci + obieg zewnętrzny to pomaga rozwiązanie Szarek, czyli "Włącz klimę ( jak masz) i daj ogrzewanie na maxa.".

23.09.2014 07:36:18 napisz odpowiedź
~amagicw

Oceń przydatność:

0
3

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:43 napisz odpowiedź
~amagicw

Oceń przydatność:

0
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:43 napisz odpowiedź
~amagicw

Oceń przydatność:

0
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:43 napisz odpowiedź
~amagicw

Oceń przydatność:

0
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:42 napisz odpowiedź
~amagicw

Oceń przydatność:

0
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:42 napisz odpowiedź
~amagicw

Oceń przydatność:

0
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:42 napisz odpowiedź
~amagicw

Oceń przydatność:

0
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:42 napisz odpowiedź
~amagicw

Oceń przydatność:

0
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:41 napisz odpowiedź
~amagicw

Oceń przydatność:

0
0

Do janek: po stronie pasażera, schowany za schowkiem, kilka srubek do rozkrecenia i dosc ciezki dostep do niego, jak wyjmiesz schowek to po lewej stronie takie pudelko bedzie z zaczepami ktore nalezy otworzyc i w srodku filter. ja polecam wymieniac na weglowy, troche drozszy ale podobno lepszy.

10.08.2013 11:47:23 napisz odpowiedź
~Edek Cewka

Oceń przydatność:

2
0

Jak się jeździ po pijaku to i szyby parują :)

10.01.2013 08:34:33 napisz odpowiedź
~Maniek

Oceń przydatność:

0
0

Zgadza się całą robotę robi ten blokujący się silniczek,u mnie się przyciął ,teraz jest ok,a filtr pyłkowy też proponuje wymienić . Szerokiej Jazdy.

09.12.2012 12:19:51 napisz odpowiedź
~odd

Oceń przydatność:

0
0

W mojej Astrze G nie ma cięgna do klapki wentylatora a silniczek znajduje się bezpośrednio przy klapce. I ten właśnie się przyciął na obiegu wewnętrznym. Zastanawiam się dlaczego po wyciągnięciu silniczka ten cały czas się obraca i co go powinno wyłączać. Niestety po dołożeniu go do klapki po kilku ruchach zacina się znowu więc po ustawieniu na obiegu zewn.odpiąłem kostkę. Acha i jeszcze pomylone kierunki bo po włączeniu obiegu wewn. klapka ustawia się na zewnętrzny iodwrotnie.

02.03.2012 22:26:52 napisz odpowiedź
~aro

Oceń przydatność:

2
0

dziękuję panowie problem rozwiązany. Wszyscy którzy pisali o obiegu zamkniętym mieli racje. Zdziwiło mnie to bardzo gdyż kiedyś już raz naprawiałem już ten silniczek. Prawda jest taka że klej w silniczku na którym trzymają się magnesy rozpuszcza się pod wpływem ciepła. Wałek silniczka staje w miejscu i nie otwiera/zamyka klapki obiegu wew. Problem rozwiązałem wypinając wtyczkę od sterownika. Jeżdżę na obiegu otwartym. Pozdrawiam!

26.02.2012 21:39:13 napisz odpowiedź
~kimilima

Oceń przydatność:

0
1

Witam! Mam pytanie czy w astrze f ten mechanizm starujacy powietrzem jest w tym samym miejscu co w G? Bo tak mi paruja szyby ze juz mam dosc tego auta?

05.02.2012 19:21:03 napisz odpowiedź
~andko

Oceń przydatność:

0
1

poczytaj komentarz eMJay.

31.12.2011 09:32:58 napisz odpowiedź
~janek

Oceń przydatność:

0
1

witam.czy ma ktos schemat albo zdjecia umiejscowienia filtra pylkowego?

27.12.2011 18:26:41 napisz odpowiedź
~jaś

Oceń przydatność:

0
0

Ja założyłem owiewki i po problemie.

29.11.2011 21:56:17 napisz odpowiedź
~REX2006

Oceń przydatność:

0
0

Odnośnie klapy sterującej obiegiem, często wypada dżwignia podnosząca, lub opuszczająca.

16.08.2011 21:03:55 napisz odpowiedź
~REX2006

Oceń przydatność:

0
0

aro,szarek klima osusza powietrze gdy chłodzi. Jeśli dalej zaparowują to znaczy że masz wilgoć w samochodzie,należy sprawdzić pod dywanikami,bywa,że przecieka z podszybia itp.

16.08.2011 21:00:58 napisz odpowiedź
~REX2006

Oceń przydatność:

0
0

Wystarczy wymienić filtr anty pyłowy kabiny(dostęp po wymontowaniu schowka pasażera,należy wymieniać co rok,koszt filtra ok.50-80zł.)

16.08.2011 20:56:17 napisz odpowiedź
~16szr

Oceń przydatność:

0
1

Jak u prawie wszystkich ten sam problem. Rozwiązałem go dokupując owiewki /hetback 3 drzw.- 68 zł.kpl./ Po problemie gdy tylko uchylę szybę.

26.08.2010 14:58:41 napisz odpowiedź
~jerzypan

Oceń przydatność:

1
0

Witam.

Druga Astra (G i H) i problem podobny, nie jest łatwo pozbyć się zaparowania. Auta serwisowane w ASO, filtry wymieniane, kłopot ten sam. Tak klima i ogrzewanie na full pomaga, tak jak seta na wrzody żołądka. Ostra kuracja.

09.05.2010 18:37:33 napisz odpowiedź
~eMJay

Oceń przydatność:

1
0

Miało być oczywiście Torx :-P

02.04.2010 12:36:45 napisz odpowiedź
~eMJay

Oceń przydatność:

1
0

"po pewnym czasie coś mu się pokręci i serwo mechanizm po prostu albo działa na odwrót"
Ja znalazłem kiedyś info na dobrym forum Astry, że po kilku latach Opel/GM przyznał, że były błędnie montowane pewne serie zestawów przycisk/silniczek -- tzn. działały na odwrót (zapalona lampka obiegu zewn. a obieg zewn., zgaszona lampka a obieg wewn.).
Weźcie to pod uwagę :)
A schowek i tak czasem trzeba odkręcić (do 6 śrub typu Turx) żeby wymienić filtr p-pyłkowy...

02.04.2010 12:36:02 napisz odpowiedź
~shrek102

Oceń przydatność:

2
1

u mnie zawsze tylko wymieniałem tylko filtr przeciw pyłowy który znajduje się pod prawym schowkiem i potem jest już dobrze dopuki się znowu nie zawali filter

13.03.2010 16:12:59 napisz odpowiedź
~baba

Oceń przydatność:

0
0

Dokładnie , pod schowkiem jest mechanizm sterujący obiegiem powietrza ... zewnętrzny i wewnętrzny po pewnym czasie coś mu się pokręci i serwo mechanizm po prostu albo działa na odwrót , albo się zacina w pozycji obieg wewnętrzny i szyby muszą parować - nie ma mocnych .

Rada : tak długo naciskać przycisk aby silniczek otworzył obieg zewnętrzny i wyciągnąć kostkę sterującą z silniczka ... i po sprawie .
Różnica w ogrzewaniu tylko przy minus 20 stopniach i to właściwie niewielka , a szyby czyściutkie od momentu odpalenia
Co do piszczących zacisków tylnich kół .. macie racje .. ale sposób jest jeszcze prostszy : raz na miesiąc do myjni ręcznej ...( bezdotykowej ) i poświęcić 2 zł włożyć lance z proszkiem w koło przez otwory w feldze i sruuuu a potem woskiem i jeszcze raz sruuuu :) po kłopocie ...

13.03.2010 14:03:53 napisz odpowiedź
~piotrek

Oceń przydatność:

0
0

należy odkręcić schowek i zamknąć pokrywę wentylatora(taka w kształcie kopuły)ja tak zrobiłem i w moim kombiaku nawet tylne szyby nie parują a wcześniej pomagało tylko otwarte okno

01.02.2010 21:41:30 napisz odpowiedź
~REX2006

Oceń przydatność:

0
0

Panowie jeśli wam parują szyby, odkręćcie prawy schowek i zobaczcie czy cięgło pokrywy wentylatora ( nadmuch wewnętrzny, lub zewnętrzny) nie wyskoczył z gniazda

27.01.2010 18:51:18 napisz odpowiedź
~karol

Oceń przydatność:

0
0

tez mi parowaly szyby tej zimy padl mi aku wymienilem wczesniej mialem aku GM 55ah 255a a wymienilem na centra 54ah 520a i od tamtej pory niemam pary nawet na tylnich bocznych szybach a wczesniej doslownie mleko na szybie albo jazda na klimie ale tak czy innaczej para byla na przedniej szybie a po wymianie aku cziplo w polowie predkosc na 2 pary zero

13.01.2010 21:26:04 napisz odpowiedź
~seba

Oceń przydatność:

0
0

sprawdz jeszcze czy nie ma wilgoci pod filtrem

16.11.2009 16:07:45 napisz odpowiedź
~seba

Oceń przydatność:

0
1

mnie tez to spotka,ale wymienilem filter pylkow i jak reka odjac.

16.11.2009 16:06:36 napisz odpowiedź
~Buti

Oceń przydatność:

0
0

Niestety Astry tak często mają aro

15.11.2009 22:40:01 napisz odpowiedź
~pelikan

Oceń przydatność:

0
0

Też miałem ten problem.Wentylacja chodzi na obiegu wewnętrznym chociaż kontrolka diała poprawnie.Trzeba wymienić silniczek sterujący klapką od dmuchawy(zapomniałem fachowej nazwy).

05.11.2009 19:39:48 napisz odpowiedź
~Szarek

Oceń przydatność:

1
0

Włącz klimę ( jak masz) i daj ogrzewanie na maxa.

28.10.2009 20:27:35 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Pewne oferty od dealerów

Opel Astra Enjoy

Opel Astra Enjoy

Rocznik: 2010. Przebieg: 94 551 km. Silnik: 1.7 olej napędowy.

Cena: 37 900

Opel Astra 1.7 CDTi  Enjoy

Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy

Rocznik: 2012. Przebieg: 138 870 km. Silnik: 1.7 olej napędowy.

Cena: 41 900

Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy

Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy

Rocznik: 2011. Przebieg: 140 595 km. Silnik: 1.7 olej napędowy.

Cena: 37 900

Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy

Opel Astra 1.7 CDTi Enjoy

Rocznik: 2011. Przebieg: 124 633 km. Silnik: 1.7 olej napędowy.

Cena: 36 900

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Opel Astra

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Opel Astra

Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć
Opel Astra J - teraz trzeba błyszczeć Z samochodami jest trochę jak z gwiazdami show biznesu. Mogą być po prostu dobre w tym, co robią, za co zyskują szacunek. Ale czasem do zwrócenia na siebie uwagi nie wystarczy talent, momentami trzeba szarpnąć się na ozdobiony cekinami kostium od Diora i wysadzić coś w powietrze na koncercie, żeby w dzisiejszym świecie zostać zauważonym i osiągnąć większy sukces. Mniej więcej coś w tym stylu zrobił Opel. Jaka jest używana Astra J?

Opel Astra - zobacz filmy

Opel Astra Sedan 1,7 CDTI - zalety i wady auta
Opel Astra Sedan 1,7 CDTI - zalety i wady auta

Od tego odcinka zmieniamy konwencję testów. Zamiast doszukiwać się dokładnie 3 zalet i 3 wad prezentujemy Wam wszystko, co zdążyliśmy wychwycić podczas tygodniowego testu. Raz więcej będzie zalet, innym razem wad. Jak będzie tym razem? Zapraszamy do obejrzenia pierwszego wideotestu, bohaterem którego jest Opel Astra sedan 1,7 CDTI 2013.

Uwaga: Będziemy wdzięczni za komentarze, czy zmieniona formuła Wam odpowiada.

Dodaj
nowy wpis
O serwisie

Kupujesz używany samochód i nie wiesz na co zwrócić uwagę?


Sprawdź zgłoszone przez innych kierowców typowe usterki interesującego Cię auta.



Znasz typowe usterki lub wady któregoś modelu auta?


Zgłoś je i pomóż innym kierowcom kupić używane auto.

Liczba typowych usterek
Wszystkich
Opel Astra G