Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

Opel Vectra B - Typowe usterki

Opel
Vectra
B
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Opel Vectra B
lista silników Opel Vectra B
Benzynowe Benzynowe
Diesla Diesla
Pokaż

Opel Vectra B - szczegóły typowej usterki

Zawór recyrkulacji spalin.

Opel Vectra B
~lklklkk
dodał 13.03.2009 10:48:33

Komentarz

wada fabryczna objęta akcją serwisową - objawy - świeci się kontrolka wtrysku, problemy z biegiem jałowym a nawet często z samą jazdą,

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

2
102

od 15 do 30

12
90

od 30 do 45

0
87

od 45 do 60

1
86

od 60 do 75

0
86

od 75 do 90

0
86

od 90 do 105

1
85

od 105 do 120

0
85

od 120 do 135

5
80

od 135 do 150

6
73

od 150 do 165

20
53

od 165 do 180

6
43

od 180 do 195

8
33

od 195 do 210

9
24

od 210 do 225

6
14

od 225 do 240

3
10

od 240 do 255

3
5

od 255 do 270

1
4

od 270 do 285

1
2

od 285 do 300

1
1

od 300 do 315

0
1

od 315 do 330

0
1

od 330 do 345

0
1

więcej niż 345

0
1
Komentarze kierowców (39 komentarzy)
~bobo fruto
0
|
1

Do bobas68: sprzedaj ją

02.06.2014 21:10:33 | napisz odpowiedź
~Marcin
0
|
6

Witam posiadam opel vectra 1,6 16v Gaz przy odpaleniu i przy postuja czuc mega intensywnie spaliny ? czym to moze byc ? prosze o odpowiedz?

05.05.2014 16:44:22 | napisz odpowiedź
~Daniel
5
|
1

witam posiadam viki 2.0 disel zaczelo mi auto szarpac wyminilem filtr paliwa i dalej to samo co robic

22.07.2012 11:32:44 | napisz odpowiedź
~Marcin Marcin hej
3
|
1

wysiadł ci przepływomierz powietrza
przyklej tawałek taśmy klejącej na tą kratkę w środku przepływki tak żeby jej silnik nie porwał do środka i zobacz jaka jest różnica

13.03.2012 19:24:14 | napisz odpowiedź
~Marco
16
|
3

Witam mam problem z moją viki 2.0 diselek a mianowicie powoli się rozpędza słabo reaguje na gaz nic mi się nie zapala zadna kontrolka normalnie pali nie gaśnie obroty nie skaczą nie wiem o co kaman..bylem u mechanika powiedział ze prawdopodobnie pompa..macie jakies pomysły co to może jeszcze być bo nie uśmiecha mi się dawac 2000 za regeneracje ?

15.12.2011 17:21:54 | napisz odpowiedź
~Benko8811
18
|
4

Ja również mam problem;( moja vika 1.6 16v zaczęła gasnąć. Wymieniłem cewkę, kable, świece i sondę. polepszyło sie. Ale podczas jazdy gdy porządnie nacisnę gaz problem powraca. zaczyna szarpać i gasnąć. Jaka moze być tego przyczyna? byłem na kąpie gość powiedział że ERG działa z małym opóźnieniem .

21.11.2011 13:01:03 | napisz odpowiedź
~bobas68
12
|
0

Witajcie. Mam problem trochę chyba zbliżony do Waszych, mianowicie: Vika (1.6 16V) zaczyna szarpać przy ok. 3000 obr. ale dopiero na IV i V biegu (przy przyspieszaniu lub przy puszczeniu pedału gazu), jest minimalnie słabszy. Cewka i świece wymienione, brak błędów na komputerze, Check też się nie pali. Wdzięczność i pokłony dla każdego, kto okaże chęć pomocy dobrą radą. P.S. Jutro wymieniam filtr paliwa.

15.11.2011 21:26:01 | napisz odpowiedź
~andrejs
15
|
0

witam mam verke 1,8 16v mam problem z obrotami-wchodzi na 2000 i nie chce zejść samo na gazie na wolnych a na benzynie jest ok. Poza tym pali 12-13 proszę o radę co może być powodem dużego spalania i tych obrotów.

21.10.2011 19:02:34 | napisz odpowiedź
~galik83
0
|
0

Witam Forumowiczów! Posiadam VB 2.2 DTI i mam problem z zapalającym się check. Momentami czuję, że auto szarpnie ale check nie wyskoczy. Miałem niedawno wymienioną przepływkę chyba jakiś zamiennik. Komputer wykazuje błędy P0400 i P0100. Ostatnio robiłem trasę ok. 100 km było wszystko ok. dojechałem na miejsce wyłączyłem silnik i po małej przerwie odpalam auto i wyskakuje przy odpaleniu check. Dzięki za każdą pomoc

31.03.2011 23:26:36 | napisz odpowiedź
~adamek
0
|
2

Mam pytanie przepływomierz powietrza gdzie tego szukac

27.03.2011 18:18:57 | napisz odpowiedź
~batist
2
|
1

Koledzy ja miałem ten sam problem a mianowice zapalała sie kontrolka wtrysku(2.0 DTI) więc do mechanika,okazało sie ze zawór EGR nie działa poprawnie.Więc zkupilem koszt ok 400 zł.Po włożeniu znowu to samo i mechanik rozłożył ręce.Więc wstawiłem wiki do serwisu opla-myśle tam dadzą rade.Guzik prawda.Co sie okazało przepływomierz powietrza był zepsuty.Tak wiec radze zacząć od tego.pozdro

24.01.2011 10:53:47 | napisz odpowiedź
~Krzysiek
0
|
0

Mam opla vectre b 2.0 dti i jak auto jest na wolnych obrotach to klatka nawiewu przy szybie sie tlucze wie ktos jakie tam sa mocowania?

21.03.2010 13:36:30 | napisz odpowiedź
~adek
2
|
0

mam vektre 2.0 z2000r prz odpalaniu strasznie mulowaty jak sie rozgrzeje nabiera mocy jeden mechanik powiedzial ze to pompa adrugi stwierdzil ze to usterka spalania i moge miec zatkany katalizator

15.03.2010 16:00:04 | napisz odpowiedź
~marcino
0
|
1

czesc LUKAS25.z tym szarpaniem opel 1.6 16v to jest napewno zawor EGR!!!,tym bardziej ze zapala ci sie kontrolka silnika to rzecz normalna mozna z tym jezdzic,ale po jakims czasie ona sie zapali na caly czas wtedy tylko jechac na komputer i sprawa zalatwiona,mialem to samo koszt naprawy ze wszystkim wynosi ok.500zl.POZDRAWIAM WSZYSTKICH.CHCE MOJE AUTKO SPRZEDAC JEZELI KTOS JEST ZAINTERESOWANY PISZCIE AUTO JEST ZAMELDOWANE JESZCZE NA NIEMIECKICH BLACHACH STAN BARDZO DOBRY!!! JEZELI KTOS BY CHCIAL PISZCIE!!!

19.10.2009 23:48:49 | napisz odpowiedź
~####
0
|
0

najleprzym sposobem jest wymiana tego zaworu,koszt nie jest taki mały,niektórzy go zaslepiaja ale nie jest to madra rzecz.

19.10.2009 10:35:27 | napisz odpowiedź
~Okta
0
|
0

Tak się zastanawiam nad jednym bo skoro zawór recyrkulacji nie działa prawidłowo albo sonda lambda źle mierzy to będzie to widać na pomiarze spalin (nadmiar O2, CO). Byłem ostatnio na przeglądzie i poprosiłem o sprawdzenie spalin. Wynik był więcej niż zadawalający czyli w normie i poza tym stabilny. Niemniej jako że jestem nowym posiadaczem vectry to pewnie jeszcze nie raz tu zajżę (chociaż wolałbym nie zaglądać )
pozdro

07.09.2009 22:36:39 | napisz odpowiedź
~zgl viki
1
|
1

panowie jak zaslepic ten zawor egr miedzy zaworem a silnikiem jakas baszka tak?

06.08.2009 20:35:51 | napisz odpowiedź
~Lukas25
2
|
0

Paweł, jeżeli sam chcesz czyścić zawór zajrzyj tu jest instrukcja:

http://www.vectra-unlimited.pl/www_2/dzialy/porady/egr2.html

ale szczerze odradzam, to jest skomplikowane i czasochłonne lepiej zapłacić i mieć to zrobione przez profesjonalistów.

19.07.2009 13:19:48 | napisz odpowiedź
~Lukas25
1
|
0

Posiadam Vectrę B kombi 1,6 16V, miałem typowe objawy, szarpanie i zapalanie kontrolki silnika z piorunem,po czym gaśnięcie, oczywiście miałem "szczęście",że działo się to na skrzyżowaniach i rondach lub ulicach gdzie nie ma zjazdu, podjechałem do elektromechanika, podłączył pod komputer, diagnoza- zawór recyrkulacji spalin- trzeba wymienić,dzwoniłem do Opla- zawór 600zł+ koszt wymiany. Na forum przeczytałem o możliwości przeczyszczenia. W Oplu oczywiście usłyszałem,że to nic nie daje i że trzeba kupić nowy. Podjechałem do profesjonalnej stacji kontroli i naprawy pojazdów, gdzie usłyszałem, że oczywiście czyszczenie zaworów jest na porządku dziennym, w każdego typu autach. Jednak jest małe ryzyko, jeżeli czujnik jest zapchany, czyszczenie pomaga, jeśli jest zepsuty to niestety...Zapłaciłem 150zł, za ponowne podłączenie do kompa, przeczyszczenie i przesmarowanie czujnika specjalnym smarem. Vectra odzyskała moc, od 3 tygodni wszystko jest ok. Ponownie przekonałem się,że zawsze w przypadku usterki należy poszperać na forum, potem jechać do mechaników. Przy okazji pozdrawiam Panów z Opla:)

19.07.2009 13:13:57 | napisz odpowiedź
~mario
0
|
2

witam. mam Vectre b 2001r 1.8 125KM. czasem mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku, co to może być??? a gdy już raz zapali to potem nie ma żadnych problemów z następnym odpaleniem jedynie następnego dnia gdy znowu silnik jest zimny. Myślałem że to immobilaiser ale wymieniłem pestke w kluczyku i dalej to samo... co robić... pomóżcie...

18.07.2009 16:28:40 | napisz odpowiedź
~krzysiek
0
|
1

mam vectre 1.6 16v przerywa mi szarpie i pali sie kontrolka od wtrysku paliwa gasnie podczas jazdy. Wymienilem sade ale robi to samo tylko kontrolka sie nie pali .pojechalem na komputer i okazalo sie ze ma wine zawor EGR tez go wymienilem i dalej to samo co robic??????????

16.07.2009 18:19:18 | napisz odpowiedź
~pawel
1
|
0

Hej czy ktos umie mi wytłumaczyć gdzie ten zawór sie znajduje??Czy sami to czyściliście czy u mechanika?? Mi też własnie tak zamula auto.

15.07.2009 19:51:38 | napisz odpowiedź
~alfix
1
|
0

witam mam vectre 1,8 16v 125km mialem uszkodzony zawór EGR (jest to wada fabryczna tego auta) i go wymienilem jesli ktos ma ten sam problem proponuje nie zaslepieć tyko wymienić gdyż jesli go zaslepicie wzrosnie wam splanie u mnie na uszkodzonym EGR wzroslo o 2 litry. Jest to drobi drobiaz w aucie w oplu kosztuj ponad 800zl ale proponuje poszukac go u zagranicznych dilerów opla moj EGR kosztowal mnie 120 eur wiec prawie polowe taniej. A jesli chodzi o falowanie obrotow sprawdzcie ja wkyglada pustnica jesli bede brudna to jeden z powodów i jeszcze jest mozliwosc ze jest uszkodzony czujnik walka rozrzadu bo od temperatury murszeje izolacja przy samym czujniku i nie ma morzliwosci naprawy czujnika nowy okolo 400zl

07.07.2009 00:51:39 | napisz odpowiedź
~henio
0
|
1

sprostowanie wectra b 16 16 v ecotec

30.06.2009 23:44:59 | napisz odpowiedź
~henio
1
|
0

moja wiki tez szaleje na obrotqach a zaruwno szarpie bylem na kompie iwykazalo mi blond egr znajomy powiedzial mi zeby go odloczyc poprawilo sie niesamowicie ale wydaje mi sie ze niema mocy czy moc silnika zalezy tez od zaworu egr prosze o pomoc





moj


m

30.06.2009 23:34:58 | napisz odpowiedź
~rob
0
|
0

cześć mam vectre B 1,6 16V i mam urwaną wtyczkę od zaworu recyrkulacji .Co mam zrobić lepiej kupić nowy czy zaślepić blaszką ? nie ma takiego przyspieszenia może to być tym z powodowane?

17.06.2009 21:59:48 | napisz odpowiedź
~jop
0
|
1

wszyscy piszą o zaślepieniu zaworu, a czy ktoś z was wogóle wie jak on działa i po co ?? naczytaliście się różnych porad na dziesiątkach forum i nic tylko wyczyść krokowca albo zaślep EGR,
ja mam 2.0 16V ecotek i przerobiłem już prawie wszystko odnośnie falowania obrotów, szarpania i mulenia
oczywiście wyczyściłem krokowca i EGR jak wszyscy radzą (i dupa za przeproszeniem), nowa cewka śwoece i przewody, sprawna przepływka, sprawdzone przewody czy aby izolacja nie struchlała (oczywiście tak, ale to nie była przyczyna) i jeszcze parę innych rzeczy
teraz sobie sczytałem błędy z kompa i okazuje się że sonda lambda błądzi :) wykręciłem, wyczyściłem z sadzy i jak ręką odjął, ale teraz problem powraca więc kupiłem sondę i będę wymieniał
moja podstawowa porada - sczytać kody usterek z kompa
powodzenia

04.06.2009 14:04:55 | napisz odpowiedź
~marcino
0
|
0

witam mam vectre b 1,6 16v w czasie jazdy dosc mi szarpie,ale tylko na małym gazie to znaczy od 1600-2400obrotow jak jade po wyzej2600 jest ok.prasze o rade dzieki z gory..

01.06.2009 00:47:59 | napisz odpowiedź
~mariobi
0
|
0

Witam ponownie.Dzieki za rady.wymieniłem EGR.I to nie było to .Oczywiście wymieniłem cewke.Która Była jeszcze na gwarancji.Opelek odrzył.A gaz jest mi po to zeby jezdzic taniej.Robie kupe kilometrów.

26.05.2009 11:46:14 | napisz odpowiedź
~ADI
2
|
0

Najlepiej wymontuj instalację gazową i zaślep miejsce po zaworze EGR a napewno pomoże. Po co ci w 1.6 gaz. Ja mam 2.5 i nie narzekam. Pali w mieście średnio około 11-12L/100km, na trasie 7,5L, cykl mieszany 8,5L. Pozdrawiam

25.05.2009 13:56:40 | napisz odpowiedź
~SW
0
|
1

Spróbuj zaślepić otwór od zaworu Egr grubszą blachą. Oczywiście wszystko potem montujesz razem.

25.05.2009 12:13:15 | napisz odpowiedź
~mariobi
0
|
0

Mam vectre b 1,6 16V gaz sekwencja.okropnie zamula.Wzmieniem cewke,przewody,swiece.Nadal to samo.Co robic.Help.Nie wiem co robic

17.05.2009 19:18:19 | napisz odpowiedź
~KEBI
0
|
0

Powodem zamulania nie był EGR tylko cewka. Wymieniłem na nową oryginalną Boscha i pomogło. Myślałem, że koszt naprawy będzie kosztowny ale tak nie było. Jestem zadowolony.

16.05.2009 11:46:35 | napisz odpowiedź
~KEBI
1
|
0

Oddałem viki do fachowca, sprawdził parametry, wymienił ....? i opelek odżył. Zero jakiego kolwiek zamulania. Dopiero teraz czuć że to 2.5 V6. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Vectry B z V6 pod maską :)

16.05.2009 11:41:03 | napisz odpowiedź
~KEBI
0
|
0

Vectra (2.5 V6 98r.) kiedy wciskam pedał gazu silnik zamula wrażenie jest takie, że na początku jak by coś blokowało a po pewnym czasie puszcza i viki mknie do przodu (jak na V przystało). Przygladałem sie zaworowi recyrkulacji spalin. Stwierdziłem po pewnym czasie, że jest uszkodzony. Jak kupiłem VIKI to nie zwróciłem na to uwagi. Zawór jest prowizorycznie zamocowany (ma zerwane 3 śruby M4 mocujace cewkę z korpusem zaworu). Myślę że to może być główną przyczyną zamulania. Proszę o pomoc.

08.05.2009 08:57:36 | napisz odpowiedź
~miłosz
0
|
1

ERG bankowo ! wyczyść zaślep i z głowy chodzi jak złoto :)

18.04.2009 18:45:35 | napisz odpowiedź
~Aśka
0
|
0

vectra (2.0 16v)kiedy wciskam sprzęgło autko nie możne utrzymać obrotów i często przy tym gaśnie co może być przyczyną ?? często się tak dzieje gdy zatankuje jakieś lipne paliwo. czy to tez możne być EGR???

17.04.2009 23:33:35 | napisz odpowiedź
~JacekK
0
|
1

Miałem to samo. Wystarczło dokładnie przeczyścić ten zawór po zdemontowaniu, bo było tam dużo "syfu" i otwierał się tylko 3-4 mm, a powinien 7-8 i to bardzo lekko. Dwa lata mam spokój.

12.04.2009 13:36:35 | napisz odpowiedź
~SW
0
|
2

Tzw. zawór EGR. W niektórych silnikach da się go zaślepić grubszą blaszką i kłopot znika, np. 1.6 16V.

14.03.2009 23:04:36 | napisz odpowiedź