Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Nie trać czasu na szukanie części! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Opel Vectra C Kombi - Typowe usterki

Opel Vectra C Kombi - szczegóły typowej usterki

EGR i koło dwumasowe.

Opel Vectra C Kombi
~Niezadowolony
dodał 06.03.2010 09:55:22

Komentarz

Kompletna porażka. Jeżdzę OPLEM Vectra C 2006 rok kombi 150KM. Przy 75000 przebiegu samochód stanął na drodze. Komputer uniemożliwił urochomienie silnika. Wezwana laweta, odstawienie do ASO. Stwierdzenie usterki: zanieczyszczony filtr cząstek stałych! Koszt wymiany na nowy, bagatela 9000 zł!!! Na szczęście dało się go wyczyścić, ale gdyby w serwisie nie bylo znajomego napewno by mnie naciagnięto na wymianę! Czyszczenie wydatek 850 zł. Nie zrobiłem nawet 200 km, auto znowu nie ma mocy nie przyśpiesza. Wizyta w ASO. Stwierdzają, że zawór EGR odpowiedzialny za sapliny do wymiany. Koszt- 870 zł, bo sporych rabatach! Przy przebiegu 80100 km, gdy byłem 700 km od domu, auto zaczyna szwankować a w zasadzie nie da się wbijać biegów. Ponownie tel do Assistance laweta i hol 70 km do Rzeszowa do ASO. Po rozkręceniu słyszę, że rozleciało się sprzęgło kompletne i koło dwumasowe. Wydatek do wyboru: na orginalnych częściach 7000 zł, na zamiennikach 4500 zł. Dla porównania wszędzie można przeczytać, że koło dwumasowe pada przy przebiegu 200-250tyś km, ale nie w oplu. W serwisie mówili, że to nagminna naprawa w vectrze c. Wziąłem zamienniki, bo gwarancja na części i robociznę 1 rok a napewno nie będę nim jeździł dłużej!!! A szkoda. Gdyby nie moje wydatki pewnie byłbym bardziej zadowolony. Auto naprawdę się świetnie proawdzi, dużo miejsca i dobre wyposażenie. Niestety z moimi wydatkami jest to mój drugi i zarazem ostatni opel. Może teraz czas na na japońca lub coś z wielkiej trójki: BMW, Audi, Merc? Sugeruę przemyślenie tematu zakupu tego wozu.

Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (59 komentarzy)

~Edward

Oceń przydatność:

0
1

Może ktoś podać jakiś link z naprawami zaworów do 1.9 cdti 150 km i 120

23.09.2014 09:08:41 napisz odpowiedź
~Janek
28
1

Do ~Edward: poszukaj na allegro wpisz Piekary śl zawory z trzy letnia gwarancja po regeneracji niecałe 200 zeta ja brałem przeszło dwa lata temu i do dziś działa bez problemów a napewno warto gość dalej naprawia bo ostatnio znajomy od niego brał jak znajdę numer to tu napiszę pozdr.

24.09.2014 13:19:43 napisz odpowiedź
~Jack

Oceń przydatność:

1
7

Viki z 2006 roku , 1.9 cdti 150km wszystkie naprawy w ASO , przy 92kkm padł EGR 700zł , wymieniłem od razu z kolektorem dolotowym bo listwa(znana usterka klap wirowych) leżała obok , 1200zł , przy 108kkm turbo zaczęło puszczać olej , regeneracja turbo 1500zł , teraz przebieg 136kkm dwumasa do wymiany , wysprzęglik + likwidacja wycieków silnika bagatela 5500zł
i tak kocham ten samochód i nie zamienię na żaden inny.

03.09.2014 20:24:36 napisz odpowiedź
~Adam

Oceń przydatność:

53
2

Do ~Rafcio: dzięki spoko mechanik i zna się na robocie

09.06.2014 11:29:01 napisz odpowiedź
~Rafcio

Oceń przydatność:

112
2

Do ~Dodos: zawór wart swojej ceny piątym szybka wymiana i samochód pędzi jak strzała od dołu pożarom kasą zaoszczędzone jak potrzebujecie EGR to macie namiar884689903 opłaca się

05.04.2014 22:24:13 napisz odpowiedź
~Dodos

Oceń przydatność:

39
3

Do ~edit: prowadzi warsztat z tego co wiem to oplem się zajmuje masz link u niego brałem egr i jestem zadowolony http://allegro.pl/zawor-egr-opel-saab-fiat-alfa-1-9cdti-150-120-km-i4012348720.html

28.02.2014 16:36:57 napisz odpowiedź
~edit

Oceń przydatność:

0
3

Do ~Dodos: witam a na kolach czy tez soprzeglach dwumasowych tez sie Pan zna? maja vectra wlasnie stoi u mechanika z przepustnica i wykryli ze trzeba ta dwumase wymienic. nie chce zeby mnie naciagneli bo jestem koburta moze nie blondynka ale na samochodach srednio sie znam. to mozna jakos taniej ztobic czy musi byc nowe. a jak nowe to jakie najlepiej?

27.02.2014 21:40:06 napisz odpowiedź
~Dodos

Oceń przydatność:

32
2

Poszukaj na aukcjach za 220 kupisz regenerowany EGR z gwarancją oryginał opłaca się trzy lata gwarancji

27.02.2014 14:15:25 napisz odpowiedź
~bzn

Oceń przydatność:

0
2

kupiłem corsę,. Idzie do 3 tys obrotów i za muła. gruszka, turbina przewody filtr paliwa powietrza co padło , nie wydaje mi się że przy tym przebiegu 38 tys padła turbina ... jeździła tą maszyną dziewczyna przez 3 lata 15 tys i to po mieście ... samochód rozpędza się do 120-130 km/h

ps

jest power np na 2 biegu, przeciągam na 3 i nagle 2.8 tys tak jakby przerwało załącza się kluczyk ... hm...? i znowu niema turbo

19.01.2014 22:51:58 napisz odpowiedź
~bzn

Oceń przydatność:

0
2

kupiłem corsę,. Idzie do 3 tys obrotów i za muła. gruszka, turbina przewody filtr paliwa powietrza co padło , nie wydaje mi się że przy tym przebiegu 38 tys padła turbina ... jeździła tą maszyną dziewczyna przez 3 lata 15 tys i to po mieście ... samochód rozpędza się do 120-130 km/h

ps

jest power np na 2 biegu, przeciągam na 3 i nagle 2.8 tys tak jakby przerwało załącza się kluczyk ... hm...? i znowu niema turbo

19.01.2014 22:51:56 napisz odpowiedź
~Jurek serwis opel

Oceń przydatność:

4
2

Do ~Marek: koleś gdzieś się takich głupot naczytal

04.01.2014 11:57:47 napisz odpowiedź
~Marek

Oceń przydatność:

4
5

FIltr DPF nie zapycha się przy wolnej i stałej jeździe, tylko od przyspieszania z wolnych obrotów, np. w zakresie 1500 - 2000. Zapycha się zaś totalnie, gdy ktoś w ogóle nie jeździ w trasie, a w dodatku nie wie, kiedy mu się wypala i przerywa ten proces. Ja z DPF przy 130 kkm od nowości rocznik 2007 nie mam problemu żadnego. Nie mam też problemu z kołem dwumasowym. EGR raz zawiesił się przy 100 kkm i został po prostu wymieniony. Przy ok. 80 kkm padł alternator. Przy 80 kkm wymienione też końcówki drążków kierowniczych. Przy 100 awaria chłodnicy klimatyzacji - dziurka. Przy 128 tys. padł CIM.

26.12.2013 16:46:17 napisz odpowiedź
~Jakub Oświęcim

Oceń przydatność:

18
1

Do ~Darek z Mikołowa: dzięki za namiary rzeczywiście konkretna naprawa szybka i sprawna a do tego pan pomógł mi z porannym odpalaniem pomogło od razu choć to dziwne że op-com w serwisie nie widział awarii podzespołu dzień wcześniej mi sprawdzali i nic a tu jedno podłączenie i wszystko wyłapane pozdrawiam

08.10.2013 23:41:22 napisz odpowiedź
~Krzysztof

Oceń przydatność:

11
1

wyczyszczenie zaworu jest na chwilę bo przyczyna w ponad 90% to elektromagnes w środku wszystko koroduje i najlepiej jest to wymienić na nowe ja jakieś dwa lata temu zakupiłem regenerowany i działa do dziś zrobiłem około 140 tyś km gwarancji dostałem 36 miesięcy ale myślę że nie będzie potrzeba byłem przy tym jak go się naprawia i wymienia to co jest w środku tej czarnej obudowy wszystko nowe profesjonalnie dotoczone z możliwością smarowania bo ma gwint więc cały syf który tam wpadnie samoczynnie jest usuwany a widziałem jak to wygląda po wyciągnięciu zawartości elektromagnesu u mnie była w środku sama rdza ale w pełni polecam regenerowane cena poniżej 170 zł opłacalne

28.06.2013 14:00:17 napisz odpowiedź
~Arek G.

Oceń przydatność:

0
3

Mam od nowości Vectrę C 1.9 16V CDTI 150 KM, rok produkcji 2007, rok modelowy wg VIN 2008 - przebieg na dzień dzisiejszy 136 tys.km. - EGR tylko raz mi się na chwilę przytkał przy przebiegu 134 tys.km. a więc niedawno, nie było żadnych niepokojących objawów poza błędem (symbol kontrolki spalin), zawór został dokładnie wyczyszczony wraz z tym całym elektromagnesem - jak na razie auto jest po 1500 km trasy i jest wszystko OK. Co do dwumasy, mam auto od nowości, jeździ ok. 70% miasto, 30% trasy, od ok. 130 tys.km. zaczyna się "nieśmiało" dwumasa odzywać, na razie w sumie tylko raz na jakiś czas, zaufany mechanik z ASO OPEL twierdzi, że jeszcze śmiało mogę ten rok przejechać - ogólnie zakładam, że w 2014 będę je wymiał - przebieg prawdopodobnie jakieś 150 tys.km. Polecam zakup Vectry C 1.9 CDTI 150 KM z automatem - nie ma dwumasy, skrzynie są dobrze wykonane i bezawaryjne.

04.05.2013 19:58:39 napisz odpowiedź
~3006

Oceń przydatność:

3
2

WITAM. Mam Vectrę 1.9 150km 2004r, przebieg 240000 i teraz wymieniłem dwumas Zachsa, a sprzęgło na Luka. Czy nie powinienem wziąść był komplet albo firmy Zachsa albo Luka??? Czy to nie ma znaczenia???

11.04.2013 19:52:34 napisz odpowiedź
~domino

Oceń przydatność:

1
4

witam,w swoim oplu wymieniłem samo koło dwumasowe i to robili chłopaki z serwisu opla jeśli sprzęgło nie ślizga po co pchać się w koszta po3000zł. mnie to kosztowało 1450 z robotą chłopaków. jeśli macie ponad 130tys/km przygotujci się na koniec dwumasa...

18.02.2013 18:07:10 napisz odpowiedź
~MS

Oceń przydatność:

0
4

Koledzy, zastanawiam się nad kupnem Opla Vectry 3.0 V6, rocznik 2006, z przebiegiem 170000 km. Czy może mi ktoś napisać co sądzi o tym samochodzie?
Może być na e-maila: semlam@interia.pl
Z góry dziękuję!

11.02.2013 20:28:09 napisz odpowiedź
~Robert    Bielsko

Oceń przydatność:

25
1

masz problem z zaworem EGR nie kupuj nowego istnieje jeszcze regeneracja po takim fachowym zabiegu zawór jest jak nowy koszty 180-220 zł z przesyłką sam miałem naprawiany działa prawidłowo podaje numer do osoby która się tym zajmuje 884-689-903

07.01.2013 12:55:09 napisz odpowiedź
~robson

Oceń przydatność:

0
2

moja ma 140 tyś poza alternatorem jest dobrze

27.12.2012 19:13:59 napisz odpowiedź
~roro

Oceń przydatność:

0
1

tez mam problem 2 masa ehhh szkoda gadać ale gadałem jakiś czas temu z gosciem ktory powiedział mi ze czasem wystarczy to koło 2 masowe wciagna dobrze wyczyscic i juz brzmi możne zbyt prosto ale moze lepiej spróbować tego niż wydac tak sobie 3.5tys zl

22.10.2012 18:38:36 napisz odpowiedź
~PK

Oceń przydatność:

0
2

Kol D - wymień koło dwumasowe (sprzęgło) zadziała !!

ale koszt 1200 zł nowe z alleee ...

09.10.2012 04:52:41 napisz odpowiedź
~d

Oceń przydatność:

5
5

Witam . Mam taki problem kupielm vectre c 2005 1.9 tdi 90000 km przebieg i po 3 tygodniach przy obrotach 2000 zaczal mi szarpac. Pojechalem do mechanika wymienil mi egr(na nowy) ale usterka nie ustapila. Sprawdzil wszystko jeszcze raz i znalazl pekniety wezyk interkooler ktory tez wymienil. Niestety awaria nie ustapila, pojechalem do serwisu i tam po poru godzinach przeswietlania powiedzieli ze egr byl zle zamontowany wiec go poprawili. I znow nic caly czas szarpie przy obrotach 2000. Jakies pomysly?????

05.09.2012 22:54:40 napisz odpowiedź
~Piotr

Oceń przydatność:

0
2

Proszę o podpowiedź co zrobić aby 1.9 cdti w vectrze dobrze palił zimą. W zeszłym roku przy - 19 C miałem już problemy z zapłonem chociaż nowy akumulator kręcił silnikiem jak benzynowym świce też zapodałem nowe ze strachem czekam na zimę może jest szansa poprawić coś wcześniej, reszta chodzi świetnie auto pali 4,7 i nie dymi się za nim nawet jak przyspieszam łączę pozdrowienia i proszę o opinie i podpowiedź Piotr

13.08.2012 22:29:35 napisz odpowiedź
~egon

Oceń przydatność:

0
2

75 tyś. to on ma , ale chyba na jednym kole :)

03.08.2012 00:47:14 napisz odpowiedź
~EGR Wyczyszczony i brak mocy

Oceń przydatność:

1
2

WITAM ja mam ciekawy temat kupiłem vectre c 2006 1,9 150km paliła sie kontrolka silnika na badaniu w oplu powiedzieli ze EGR jest brudny ale jak rozmaeiałem z poprzednim wlascicielem to mówił ze co jakiś czas go czyścił jadąc nie było spadku mocy bez problemu 180-190 km/h ale dałem auto alo mechanika zeby wyczyścił EGR (bo nie jest dobrze jak jest brudny dłuższy czas) no i odbieram auto a tu zonk 0 KM ledwo co sie kula auto musze jechać na sekwęcji do automat za szybko zmieniał biegi i nie mogłem sie "rozpędzić" obroty do 3000 max na biegu zmiana biedu przy 3000 bo inaczej to klapa po obwodnicy 100km/h max a przyspieszenie to chyba z 2 minuty do 100( jak by turbina wogle nie ciągnieła no i silnik zamulony0 co jakiś czas przebłysk i szał ciągnie jak wściekły ale nadal jakby bez turbiny nie wiem co jest z zawalonymegr jedziła dobrze a jak "wyczyścili"to klapa no i nadal kontrolka silnika si swieci.pozdrawiam

07.07.2012 22:12:19 napisz odpowiedź
~Tomq

Oceń przydatność:

2
3

x fun , przeczytałem Twój komentarz i zgadzam się z Tobą w 100%

12.05.2012 18:44:04 napisz odpowiedź
~Tomq

Oceń przydatność:

1
2

Do wszystkich. Witam serdecznie. Co do EGR i dwumasy. 1,9 CDTI 09.2005 150 KM Kombi, przebieg 193000. Jeżdżę tym autkiem w Szwajcarii tak więc tam tankuję(no, kilka razy w roku jadę do Polski to tankuję na Orlenie Verva albo na Shell. Naczytałem się na necie jak to się brudzi Zawór EGR i że autu zabiera ducha... Też mi kiedyś tak się stało że auto traciło moc w dolnym zakresie obrotów( 1200-2100 RPM)bo od 2100 to jakby się odpalały jakieś silniki odrzutowe. Na początku myślałem że to może wina tej listwy od klap wirowych ( pewnie większosci problem znany)bo listwa leżała na kolektorze. NIE! no to co? EGR! Wykręciłem oberzałem i nic mu nie dolegało. Troszeczkę sadzy i wszystko chodziło bez najmniejszych oporów. (Jak oglądałem zdjęcia w necie to widziałem bardzo znieczyszczone zawory coś jakby smoła z piaskiem. Do tego czujnika ciśnienia doładowania też zajrzałem. Był troszkę brudny ale przemyłem, przedmuchałem delikatnie i zamontowałem. żadnego efektu nie przyniosło. poczytałem na niemieckich forach żeby sprawdzić na zasilaniu wtryskó czy jest jednakowy prąd. Ze elektronik ze mnie nie na za wysokim poziomie zauważyłem że bodaj na 3 garnku była znaczna różnica więc wymieniłem całą wiązkę. Auto hula teraz jak ta lala . A co do dwumasy to zależy bardzo od stylu jazdy. można dwumasę załatwić po kilku tysiącach albo jeździć aż do naturalnego wytarcia tarczy sprzęgłowej ;-)

12.05.2012 18:36:14 napisz odpowiedź
~igła

Oceń przydatność:

0
2

widze ze pie... nie wiecie do czego służy dwu masa do czego jest potrzebna w DUŻYCH !!! silnikach a tak na przyszłosc nie znacie sie to nie piscie jakis głupot i jesli kupujecie nowa dwu mase lub kompletne sprzęgło to nie z luka bo bedziecie tylko wchodzic jak stare baby i piepszyc że po roku czasu siadło bo noga za cięzka żal !!! w bmw 2.0 150 km na vanosie czyli zmiana otwarcia zaworów sących na wolnych mała szczelina zaworowa a przy 4 tys maksymalne otwarcie czyli nie pozorna ilosc koni a jebitne przyspieszenie jak szatan też przychodzi dwu masa tylko z zaksa a pisane zuch i cos tam dalej w czesniej miałem z luka masakra po roku czasu padło juz wole dac te 300 zł wiecej i kupic dobre bo pamietajcie ze samochód nie psuje sie codzienie wiec nie wiem dal czego każdy tak poniewiera samochodem i daje mu takie hu czesci a potem siedzi na necie i żali sie ...

10.05.2012 23:29:48 napisz odpowiedź
~Paweł

Oceń przydatność:

3
2

Witam
Mam Vectrę 1.9 120km i poczytałem sobie opinie użytkowników. Muszę stwierdzić, że nauczcie się ludzie słuchać samochodu, tak słuchać. Jak coś jest nie tak to należy natychmiast reagować a nie czekać aż laweta zabierze. Kupując pojazd trzeba liczyć się z tym że jakieś mankamenty ma i coś trzeba co jakiś czas zrobić. Ponadto co jakiś czas warto zajechać do mechanika aby zobaczył czy wszystko jest w porządku. W większości przypadków uchroni to przed drogimi naprawami i lawetą. Pozdrawiam wszystkich.

02.05.2012 15:13:11 napisz odpowiedź
~Mike- 2.2dti

Oceń przydatność:

1
2

EGR wymaga nie tylko przeczyszczenia ale przedewszystkim naoliwienia części mechanicznej!!!i to nawet co naście tysięcy kilometrów...

25.04.2012 16:53:04 napisz odpowiedź
~tom

Oceń przydatność:

2
2

ja wymienilem kolo dwumasowe na jednomasowke

14.04.2012 23:54:29 napisz odpowiedź
~diablica

Oceń przydatność:

0
2

Fernando ja miałam tak samo jak ty. Wymieniłam na nowy egr i jest oki :) Po wyciągnięciu starego mechanik powiedział, że ten stary egr jest oki :/ A teraz padło mi sprzegło - koło dwumasowe :( Pozdrawiam

12.04.2012 12:07:30 napisz odpowiedź
~roman65

Oceń przydatność:

0
2

Do x fun-a Kupiłem używaną vectrę 2006 1.9 cdti 147tyś czytam różne bolączki .ty masz z pewnością rację ciężka noga i koła dwumasowego nie ma .Miałem hondę accord zrobiłem 270 tyś koła nie wymieniałem tylko tarczę Pozdrawiam

05.03.2012 20:52:34 napisz odpowiedź
~x fun

Oceń przydatność:

2
2

Witam, dużo negatywnych opinii, a prawda jest taka, że nowoczesne turbodiesle (w zasadzie nieważne jakiej marki) wymagają niestety odrobiny większej wiedzy co do eksploatacji. Koło dwumasowe nie padnie szybko, jeśli nie będzie dochodziło do nagminnych jego dużych obciążeń - np gwałtowne ruszanie lub szarpane przyspieszanie. Turbina - po forsowniejszej jeździe wymaga ostudzenia na biegu jałowym, zaś "na zimno" nie powinno się wykorzystywać pełnych możliwości silnika. DPF? - tu także wystarczy pamiętać aby od czasu do czasu przez dłuższy okres czasu wykorzystać wyższe obroty silnika i zrezygnować z przysłowiowej jazdy w stylu "emeryt" lub jazdy w mieście wyłącznie na krótkich odcinkach, gdy silnik nie osiąga nawet temperatury roboczej. Oczywiście z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa, ponieważ nie chodzi tu o wyścigi na drodze, a pracę silnika z wyższą prędkością obrotową. Warto wiedzieć, że z kołem dwumasowym da się zrobić przebiegi rzędu 300.000 km bez względu z jakim pojazdem mamy do czynienia - testowane to było na dwóch modelach pojazdów różnych marek. Jeśli z kolei nie przestrzega się pewnych zasad eksploatacyjnych, koło może paść nawet i po 10 tyś km. Zapewne wielu czytelników nie uwierzy ale polecam przekonać się jakie są tajniki eksploatacji nowoczesnych jednostek wysokoprężnych i wyciągnąć wnioski z faktów a nie opinii niedouczonych kierowców, których celem jest głównie krytyka wszystkiego co się da.
Nowoczesne konstrukcje wymagają sporej wiedzy użytkownika, której często brakuje niestety i to nie ze złej woli kierowcy - nie kazdy przecież zajmuje się zawodowo techniką motoryzacyjną :) Pozdrawiam wszystkich.

26.02.2012 22:33:37 napisz odpowiedź
~pol

Oceń przydatność:

1
4

niech ktoś powie jakie są objawy niesprawnej dwumasy? jesli chodzi o filtr czastek stalych to najlepjj wyciać i po kłopocie kosz około 1000zł, chodzi teraz bez problemów

10.02.2012 01:00:35 napisz odpowiedź
~Martinez

Oceń przydatność:

0
3

Ja wymieniłem dwumasę i komplet sprzęgła przy 78000. Mam mocny 150KM silnik, a jeździmy dużo po mieście. Gdybym może 2 miesiące wcześniej pojechał do mechanika, to pewnie tylko dwumasę bym wymienił, a tak to koło Sachsa na allegro 1300, i komplet sprzęgła 1400, robocizna 600, w sumie 3300.

17.01.2012 23:23:54 napisz odpowiedź
~fernando

Oceń przydatność:

0
1

mam problem po wyczyszczeniu egr ,i przepustnicy i skasowaniu błedu. po 20 km znowu pojawiło mi sie ze egr jest zapchany.. moze ktos miał cos takiego i moze mi cos poradzi OPEL VECTRA 1.9 12OKM.2006r

11.01.2012 16:43:32 napisz odpowiedź
~gregu

Oceń przydatność:

1
1

Panie BB niech pan sprawdzi wtryski bo jak mi padał wtrysk to wyskakiwał mi błąd i gasł a drgania były a wtryski niestety są bardzo czułe wiec jak było tankowane na jakiejś niepewnej stacji to warto je sprawdzic. Niestety u mnie był taki przypadek że jeden wtrysk musiałem całkowicie wymienic. A co do egr to też drgania mogą byc ale jak podjedziesz sprawdzic pod komputer (jak dobry sprzęt mają) to od razu wykaże.

09.01.2012 18:09:34 napisz odpowiedź
~BB

Oceń przydatność:

2
1

Mam podobny problem. Silnik drży w całym zakresie obrotów.
Są to drgania.które przenoszą się w trakcie jazdy na karoserię. Czasem wszystko ustępuje i przez parę kilometrów jest spokój. Zdarza się że przy hamowaniu nasilają się. Mam przebieg 190000 i żadnych innych objawów.
Czy ktoś wie od czego może być taka delirka?

09.01.2012 14:13:23 napisz odpowiedź
~pablo_dan

Oceń przydatność:

0
1

@Manos: a czy udało się Tobie znaleźć diagnozę tych wibracji?? Mam to samo również od 60km/h, a generalnie w zakresie 2 do 3,5 tysiąca obrotów na biegu od 3 włącznie wzwyż. Tydzień temu przy 118 000 km wymieniłem też już koło dwumasowe + sprzęgło + rozrząd kompletny. Wyważyłem na nowo też koła. Wibracje pozostały. @Do wszystkich: czy to może być ewentualnie EGR?

29.12.2011 18:28:25 napisz odpowiedź
~rumcajs

Oceń przydatność:

0
1

moja vectra 1,9cdti dt88kw .kolo dwumasowe padło po 160tys . wymienione na nowe (1200pln). Mam obawy czy tyle wytrzyma ponieważ w porównaniu ze zużytym niewielka różnica. stare luz 30-40mm nowe 15 pondto w nowym część cierna ruchoma ma duże wachania na boki, większe jak zużyte. ma gwarancję ,zobaczymy. strae kolo optycznie brdzo malo zuzyte. robocizna 350pln

22.12.2011 22:10:47 napisz odpowiedź
~Manos

Oceń przydatność:

0
1

Użytkuje OPel Vectra C 2006 rok, kombi 150KM, przebieg 146000.
Przy 60km, auto wpada w wibracje, własciwie buja nim całym.
Jak na razie nie została zdiagnozowana przyczyna,chciałbym wiedzieć co to jest bo zastanawiam sie na kupnem tego auta.

13.12.2011 23:05:39 napisz odpowiedź
~piotron

Oceń przydatność:

2
1

Dobre ....wydajesz tyle kasy na samochód ,nowoczesny ,a w serwisie Ci mówią że jeśli jeżdzisz po mieście krótkie i delikatne trasy ,to musisz się wybrać co jakiś czas z nim na dłuższą przejażdżkę poza miasto , żeby się wyczyścił . Te nowoczesne technologie to jakis żart chyba . Czyszczenie egr i przepustnic ......co to wogóle jest ??? Przypomina mi czyszczenie gażnika w starych konstrukcjach . Czy koło dwumasowe padające regularnie . Jakby nie mozna było zrobić solidniej . To wszystko to jest jakaś farsa . I to nie tylko w tej marce . Ceny tychże części też z kosmosu .Kupisz nowe sprzęgło , egr , kolektor ssący i wtryski i ewentualnie turbinę (czyli to co pada najczęściej lub predzej czy póżniej i tak padnie)i masz już sumę za którą kupisz używany kilkuletni samochód .To jest naprawdę chore .

12.12.2011 12:44:28 napisz odpowiedź
~VALDI

Oceń przydatność:

0
1

jeżeli elektromagnes EGR nie jest uszkodzony, to doprowadzenie jego do pełnej sprawności jest b.proste.Wystający bolec [ok.6mm] po wciśnięciu go,i puszczeniu musi odskoczyć . Na środku plastiku gdzie wchodzi wtyczka,wiercimy otwór wiertłem fi4 tylko przez głębokość tego plastiku.Po paru sek.nastąpi opór,czyli wiertło dotknie metalu.Następnie czymś twardym,dorniczek,pręt stalowy wkładamy w wywiercony otrór i wybijamy "bebechy"tz.2szt,sprężynki,w/w bolec,tuleja.Wszystko polerujemy b.drobnym papierem wodnym.Gdy wszystko swobodnie pracuje,całość składamy.Cała regeneracja trwa ok.1 godz.na ławie przy kawce,bo cały demontaż i montaż robimy na kolanach bez specjalnej siły.Zaoszczędziliśmy 200zł i radocha z zrób to sam.Otwór po wierceniu,maskujemy kto czym chce.,guma do żucia,kołek plast.z czapeczką,itp.

02.11.2011 11:21:58 napisz odpowiedź
andrzejaaaa

Oceń przydatność:

0
1

Czyszczenie EGR praktycznie nic nie daje o ile nie wyczysci sie
a raczej nie zregeneruje sie tej czesci czesci z elektromagnesem a ta jest nitowana na stale.Dlatego tez nie mozna usunac bledu z pamieci komp poniewaz elektromagnez jest zablokowany.Swoj oddalem do regeneracj przejechalem 40000 i jest super koszt 200zl

21.10.2011 15:51:14 napisz odpowiedź
~staszek777

Oceń przydatność:

0
1

Mam vectre c kombi 2006r 1.9 150km już prawie 2 lata, zrobiłem ok 60 tys km. Sprowadzona z Belgii przy 125 tys km. Po 40 tys zapchał sie filtr cząstek stałych - przeczyszczenie u znajomego mechanika + kasowanie błędów 175zł. Teraz czyli po 60 tys padła turbina regeneracja z roczną gwarancją 1000 zł, zaraz po turbinie zapchał sie kolektor dolotowy podobno wina turbiny - czyszczenie + kasowanie błędów - 600zł. Oczywiście + zmiany okresowe oleju, filtrów. póki co byłe i jestem zadowolony. Samochód prowadzi sie świetnie. Choć przyznam że po ostatnich usterkach mam obawy jak czeka mnie dłuższa trasa. Ogólnie polecam.

13.09.2011 22:36:25 napisz odpowiedź
~User

Oceń przydatność:

0
1

Zawór ERG po 69000. Vectra C 1.9 CDTI 2008

02.09.2011 09:07:55 napisz odpowiedź
~E m E

Oceń przydatność:

0
1

Potwierdzam. Wymiana 2masa to koszt ok 2000 zł z częściami (u mnie był Luk).Ja wymianę miałem na 120tkm.Jeżeli chodzi o pozostałe uwagi to jak przedmówcy - dużego konia trzeba przepędzić od czasu do czasu i nie będzie problemów.A kupującym radziłbym bardziej uwagę skupić na elektronice opla bo tu jest bieda.

19.04.2011 00:13:21 napisz odpowiedź
~mower

Oceń przydatność:

1
0

Dwumasa, dpf, pekajace glowice (tdi), lopatki kolektora dolotowego wpadajace do silnika i robiace misz-masz w silniku (bmw) to norma w nowoczesnych dieslach. Diesel oplaca sie jesli ktos robi minimum 40kkm rocznie na dlugich odcinkach. Ponizej tego przebiegu i do miasta tylko benzynka !!!

21.01.2011 19:25:27 napisz odpowiedź
~XBOOFIX

Oceń przydatność:

1
1

dieslem z filtrem czasteczek stałych trzeba umieć jezdzić ! to nie jest miejski samochód , a jesli ktoś wiecej jezdzi po miescie to od czasu do czasu trzeba mu ostro depnąć ( poniekąd po miescie tez dynamiczna jazda wskazana ) no i oczywiscie - jesli sie czuje ze samochód ma uruchomione wypalanie filtra - to nie przerywać jazdy tylko dokonczyc procedure (dymienie , zapach ropy , drżenie silnika - objawy wypalania)
vectra C 2004r 150km chipowane na 175km i 405Nm - zero problemów z DPF , zero problemów z EGR , padnięty kolektor dolotowy , pęknięty kolektor wydechowy , przepalona rurka idąca do EGR , wariujący silniczek przepustnicy , koło dwumasowe - wymiana po 130 000 km , problem z czujnikiem turbiny - "przedmuchany" , czujnikiem rożnicy ciśnień , silniczkiem klapy obiegu zamkniętego , silniczkiem ustawiania wysokości świateł , padające banany (tylne wahacze poprzeczne górne) po prawie 190 000 km wymiana tylnych krótkich wahaczy i 1 silentblocka , padają końcówki drążków i czasami łączniki stabilizatora , jesli samochód pływa - gumy na stabilizatorach wymienic , na początku prod silnika 1.9cdti padała kostka przy 3cim wtryskiwaczu - zestaw naprawczy ok 80zł ) ,padł mi też intercooler (nadął sie i pękł )
naprawy poza serwisem po zakonczeniu gwarancji znacznie tansze , a i czesci mozna poszukać po bardziej okazyjnych cenach ... koło 2 masowe z wymianą to około 1200-1400zł (sachs albo luk) i wymiana 500-600 zł max ...

20.01.2011 17:23:57 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Opel Vectra, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Opel Vectra

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Opel Vectra

Opel Vectra C - wybór rozumu, nie serca
Opel Vectra C - wybór rozumu, nie serca By osiągnąć wewnętrzny spokój, trzeba dokończyć to, co się zaczęło. I tym sposobem u jednych po kostce czekolady znika cała tabliczka, a u innych rozwija się pragnienie osiągnięcia większego sukcesu - wszystko zależy od aspiracji. Opel należy do tej drugiej grupy, ponieważ po niezłych wynikach sprzedażowych Vectry A i B, zapragnął sięgnąć po więcej, dzięki Vectrze C. Auto zamknęło jednak tę linię modelową i dziś jest dostępne tylko na rynku wtórnym. Czy warto wziąć je pod uwagę podczas zakupu?
Dodaj
nowy wpis
O serwisie

Kupujesz używany samochód i nie wiesz na co zwrócić uwagę?


Sprawdź zgłoszone przez innych kierowców typowe usterki interesującego Cię auta.



Znasz typowe usterki lub wady któregoś modelu auta?


Zgłoś je i pomóż innym kierowcom kupić używane auto.

Liczba typowych usterek
Wszystkich
Opel Vectra C Kombi