Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

Opel Vectra C - Typowe usterki

Opel
Vectra
C
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Opel Vectra C
lista silników Opel Vectra C
Pokaż

Opel Vectra C - szczegóły typowej usterki

Zawór recyrkulacji spalin (EGR) i przepustnica.

Opel Vectra C
~Maximus
dodał 28.06.2009 00:15:49

Komentarz

Typowa usterka charakteryzująca się przejściem w stan awaryjny przy wyższych prędkościach rzędu 140km/h i zapaleniem się kontrolki ostrzegawczej na desce rozdzielczej. Rozwiązaniem tego mankamentu jest przeczyszczenie EGRu i przepustnicy, zazwyczaj wystarczy tylko ten pierwszy, jednak warto obydwa, chociażby ze względu na fakt, że są one koło siebie i nie trzeba będzie ewentualnie jeszcze raz rozbierać aby dostać się do przepustnicy, gdyby się okazało, że samo przeczyszczenie EGRu nie wystarczyło. Po tym zabiegu wystarczy wykasować błędy z komputera. Jeśli to nie pomoże, konieczna jest wymiana EGRu.

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

2
44

od 15 do 30

1
43

od 30 do 45

0
43

od 45 do 60

1
42

od 60 do 75

2
40

od 75 do 90

0
40

od 90 do 105

6
34

od 105 do 120

4
29

od 120 do 135

7
22

od 135 do 150

2
20

od 150 do 165

7
13

od 165 do 180

2
8

od 180 do 195

2
6

od 195 do 210

1
5

od 210 do 225

1
4

od 225 do 240

0
3

od 240 do 255

1
2

od 255 do 270

0
2

więcej niż 270

2
0
Komentarze kierowców (17 komentarzy)
~debilus
1
|
0

Do ~michał: no po Chybiu masz w sklepach taniej

01.06.2014 20:43:44 | napisz odpowiedź
~michał
1
|
0

Do Wiktor Robakowski: bardzo tanie części. w sklepach są tańsze

17.04.2014 13:07:36 | napisz odpowiedź
~Edek
7
|
0

Do ~Radzik79: Masz namiar884_689_903_ gość zajmuje się profesjonalnie zaworami EGR i generalnie oplami może ci coś pomoże albo sobie podjedziesz naprawdę warto choćby z powodu cen i Masz gwarancję dłuższą niż producent daje

06.04.2014 09:29:01 | napisz odpowiedź
~Radzik79
3
|
4

Do jakuza181979: witam mógłbyś do mnie napisać na prywatny. Chciałbym zapytać o opla vectra c bo też mi obroty faluja czasami mi zgasnie i lekko się dlawi i nie wiem od czego zacząć. Czy wymienić zawór egr czy cewka i co to znaczy przeczyscic egr? Czyścimy ten mamy zawór egr czy jakieś rury? Proszę o kontakt

24.03.2014 19:53:41 | napisz odpowiedź
~Artek
13
|
1

Do ~Szymek Wawa: cześć też polecam konkretny mechanik szybko i sprawnie oraz co ważne z gwarancją i nie drogo

21.12.2013 16:20:28 | napisz odpowiedź
~Szymek Wawa
23
|
3

jak masz problem z EGR-em w 1.9 cdti 120 lub 150km dzwoń 884-689-903 mi regenerował jakieś dwa lata temu i do dziś działa zero problemów

12.11.2013 19:50:36 | napisz odpowiedź
~Oplowiec
0
|
3

Witam. Jak w swojej Vectrze c, 2007, 1.9. wymieniłem EGR na nowy. Niestety przeczyszczenie wcześniejsze nic nie dało, tak był w środku zabrudzony. Po wymianie EGR na trasie miałem dziwne objawy. Jadąc ze stałą prędkością ok 100 i zwalniając po przez delikatne puszczanie pedała gazu samochód lekko zaczął się dławić, musiałem albo przyśpieszyć albo bardziej zwolnić. Dodam jeszcze, że mam Automat skrzynię. Nie są to objawy regularne. Dziś odebrałem auto i wracałem trasą 80 km. Wcześniej był podłączany do kompa i wyszło, że problem był tylko EGR. Co zatem jest nie tak???Czy mogło coś się jeszcze uszkodzić co nie sygnalizuje komputer?

27.04.2013 20:48:51 | napisz odpowiedź
~ZIOR
18
|
2

w katowicach jest gość co wie co i jak zrobić żeby auto prawidłowo chodziło 884-689-903

11.02.2013 16:18:01 | napisz odpowiedź
~Wiktor Robakowski
0
|
3

Opel Omega 2.2TD 2002 rok
WITAM.
DZIĘKUJĘ ZA POMOC Z EGR. PYTAŁEM WCZEŚNIE NA FORUM O PROBLEM Z MOCĄ SILNIKA. EGR BYŁ USZKODZONY. MECHANIK POPUKAŁ MI W CZOŁO JAK USŁYSZAŁ O ZAŚLEPIANIU I ZAPROPONOWAŁ ZAWÓR HISZPAŃSKI WRC/// CHWALIŁ ŻE SPRAWDZONY I DOBRY NA RAZIE DZIAŁA BEZ ZARZUTU, MOGĘ POLECIĆ SKLEP TANI I Z DOBRYM TOWAREM www.swiatczesci.pl

22.10.2012 10:21:09 | napisz odpowiedź
~jakuza181979
5
|
1

Vectra C 1.8 16V Z18XE w gazie
Problemy:
- falowanie obrotów
- auto potrafi zgasnąć na postoju (światłach,krzyżówce itp)
- szarpanie podczas jazdy
- brak mocy
- większe spalanie (benzyny i lpg)
to są usterki które ja sam zdiagnozowałem
po usunięciu usterek:

Co do przepustnicy to objawy miałem takie:
- falowanie obrotów
- auto na biegu jałowym potrafiło gasnąć
- mniejsze spalanie
po dokładnym! wyczyszczeniu (samemu) objawy ustąpiły
Co do ERG to mam zapieczony i nie mam czasu na czyszczenie.
wymiana cewki zapłonowej pomogła w problemach:
- brak mocy- usterka ustąpiła
- szarpanie- usterka ustąpiła
teraz autko jeździ lepiej niż wcześniej :)

16.02.2012 21:51:38 | napisz odpowiedź
~Gajeś
0
|
3

Roert.Ja miałem to samo,pokazało błąd- czujnik ciśnienia atmosf ( za duże doładowanie ). A jak sie okazało to czujnik był ok a gumki na wężykach ciśnienia były do wymiany ( były za luźne ).Wymieniłem gumki i po problemie. VC 2.2dti 125KM Objawy - kontrolka:samochód z kluczykiem, spadek mocy, obroty max2500

29.11.2011 09:22:12 | napisz odpowiedź
~XBOOFIX
1
|
2

fiat opracował taką płytke którą umieszcza sie między EGR a kolektor , ma minimalizowac awarię

20.01.2011 17:33:47 | napisz odpowiedź
~DAREK
0
|
1

Darek vw touran 2.0 tdi 140 km
Też miałem problem ze spadkiem mocy 2.0 tdi.W serwisie podczas jazdy próbnej z podłączonym VAG na komputerze wyskakiwał błąd nadmierne doładowanie ,przeczyścili zawór recyrkulacji spalin (EGR)i silniczek zaczął chulać ,aż miło koszt 200zł.POZDRAWIAM.

08.06.2010 14:39:28 | napisz odpowiedź
~Roert
2
|
7

Mam problemy ze spadkiem mocy Opel Vectra 2.2 DTI .Auto jedzie tylko do 2500 obrotów i koniec.Proszę doradźcie gdzie leży problem.Na komputerze wyskakuje błąd nadmierne doładowanie i nie jestem pewien czy nie należy przeczyścić łopatki turbiny bo się zacinają

31.03.2010 18:47:44 | napisz odpowiedź
~Piotrek Vectra 1.9 CDT 120KM
4
|
1

też miałem problem z EGR. Objawy: brak mocy do 2000 obr., zapalanie się co jakiś czas kontrolki silnika, przy gaszeniu silnika - wyłączał się jak traktor. Koszt wymiany na nowy EGR w ASO z kasowaniem błędów - 700 zł

12.03.2010 17:44:02 | napisz odpowiedź
~DARASEK
2
|
3

OBJAWY 1,9 150 kM. Brak mocy do momentu załączenia się turbo czyli do 2000 obrotów. Dławienie się w okolicy 2000 i 2200 obotów. Okresowe zapalanie się kontrolki awarii. NAPRAWA 1000 zł.

28.01.2010 08:56:38 | napisz odpowiedź
~Marzena
3
|
3

gdzie znajduje sie ten zawór,EGR i za co jest odpowiedzialny.Koszt nowego ile wynosi.

21.01.2010 22:33:39 | napisz odpowiedź