Szukaj

Problem z katalizatorem spalin d4d d-cat.
Toyota Avensis II

  • Autor: ~ryszard55
  • Kategoria: układ wydechowy
Zakupiłem ten model w Niemczech niestety wstyd tym jeździć systematycznie co kilkadziesiąt kilometrów wydostają się kłęby siwego dymu .Jest to tzw piąty wtrysk który oczyszcza filtr dpnr .Diagnostyka w serwisie stwierdza że wszystko jest ok.Tankuję w BP ON ultimate mam włączony przełącznik D-CAT ale to nic nie pomaga.Jest to dość stresujące , bezradność serwisu i antyreklama dla TOYOTY .Jeśli możecie coś doradzić mój adres rychoz1@onet.eu
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 69
Nie wystąpiła: 10

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

mamtoyote 2005 2.2 d-cat 177 km pojezdzilem po miescie pol godz i dojechalem do domu i no wonych obrotach dymi na siwo zawor egr czysty co to za przyczyna
Odpowiedz
Witam wszystkich właścicieli toyot.Mam problem ze swoją i nie wiem gdzie znajduje on się.
Wszystko kiedyś było ok ale zaczęła dymić na siwo mechanik który ją przeglądał stwierdził że silnik jest do wymiany.Został wymieniony i chyba wszystko co jest z tym związane,ale problem pozostał nadal.
Na zimnym silniku nie pracuje 4 -ty wtrysk i dymi,jak rozgrzeje się silnik podejmuje pracę,podczas jazdy coś jakby przerywa do momentu dostania obrotów od turbo,póżniej jest normalnie.Aha uczyli mnie zawsze że przy odpalaniu należy wcisnąć pedał sprzęgła teraz jak wcisnę to mogę zapomnieć że zakręci.2004 d4d 116km avensis
Odpowiedz
Do ryszard55: Jeżeli co kilkadziesiąt kilometrów oczyszcza sie filtr to może ma już sporo sadzy czyli jest już przypchany a to oznacza ze już sie kończy tak co 200 tys producent zakłada wymianę
Odpowiedz
W moim Avensisie 2,2 D-Cat T180 mialem problem teoretycznie z zaworem ERG, ale po wielu wizytach w Toyocie wymienili mi silnik na nowy(mieszkam w Anglii).
Zima trudno go rozgrzac i wlasnie zima najczesciej zawieszal sie zawor ERG.Czyszczenie zaworu nie jest rozwiazaniem,bo nie powinien byc nigdy czyszczony wedlug Toyoty.Winne sa najprawdopodobniej pierscienie zrobione ze zbyt miekiego materialu, co w rezultacie daje zbyt duzo sadzy do zaworu ERG i zawor sie zawiesza.Moim zdaniem ten silnik ma niesamowitego kopa,ale musi byc dobrze rozgrzany.Na zimnym silniku kopcil przy przyspieszaniu.Taki urok tego silnika, nie wszystko wyszlo im dobrze.
Odpowiedz
Do ZYG: A ja raz w roku czyszczę zawór EGR i nie jest zawalony sadzą tylko pierwszy raz był zawalony ale pewnie nikt go nie czyscił i nic sie nie zacina a można kupić nowy w toyocie ok 1,5 tysi
Odpowiedz
do Piotra. Zawór mozesz bez problemu sam naprawić. Wystarczy poczytać w necie. Ja tak zrobiłem. Czyszczenie zaworu zajeło mi 1,5 godz z montażem. Szkoda kasy. Ja nie mam warsztatu.Potrzebujesz jeden klucz i druciana szczoteczkę.
Poczytaj,nie będziesz załował. Naprawdę szkoda kasy.
Odpowiedz
Do darek: Żadna drucianą szczotką tylko szczoteczka do zębów i szmateczka plus płyn do mycia gaźników
Odpowiedz
Witam, posiadam toyote corolla 2.0 d4d z 2004, 116konna . Kilka miesiecy temu wyswietlil mi sie blad diagnostyka silnika+trc+vsc. Na komputerze powiedziano mi, ze to blad 403. Recylkulacja spalin. Zawor erg to koszt okolo 900zl, ale to tez moze byc zepsuty przeplywomierz lub jeszcze jakas inna usterka. No zobacze, narazie zbieram pieniadze. Ale czytajac wasze posty doczytalem sie , ze piszecie o bialym dymie po przejechaniu kilkunastu kilometrow dopoki silnik sie nie rozgrzeje. Mialem ten problem, az wkoncu silnik mi sie zaczal krztusic, dlawic i gasnac. Okazalo sie, ze przyczyna tego byl zanieczyszczony katalizator(w tym silniku, jeszcze nie ma filtra czasteczek stalych). Nowy to koszt,, ponad 2tys. zl.ja za wyczyszczenie zaplacilem 800zl. To tyle co do bialego dymu. A musze powiedziec, ze dymil mi tak jakbym odpalal swiece dymna. Juz myslalem, ze to turbina. Na szczescie i nieszczescie okazalo sie, ze to tylko katalizator. Chcialem go wogole wyrzucic i wstawic kawal nirmalnej rury, lecz u mechanika powiedzieli, ze bedzie caly czas palil mi sie blad wymieniony na poczatku:diagnostyka, vsc, trc.
Co prawda i tak mi sie pali ale nie widze roznicy w zachowaniu auta. Pali jak palil, moc ma, nie wlacza sie w zaden stan awaryjny. Piotr
Odpowiedz
Do Piotr: Wyczyszczenie pomoże na chwile wiec albo nowy czyli ponad 2tysie lub wywalić wnętrzności podpiąć emulator i po problemie 1,5 tysi sam emulator to koszt ok 900zl
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Toyota Avensis II
Średni koszt przejechania 100 km
33,33 zł
7,0
l/100km
8,3
l/100km
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Avensis II