Zgłoś sugestię Żarówka
 
Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj
Konkurs gokartowy - tydzień 3

Skoda Fabia I - Typowe usterki

Skoda Fabia I - szczegóły typowej usterki

Czujnik poziomu płynu chłodzenia w zbiorniczku wyrównawczym.

Skoda Fabia I
~Bart
dodał 30.06.2009 21:47:58

Komentarz

Średnio co 2-3 miesiace jestem zmuszony do czyszczenia zbiorniczka wyrównawczego, bo zapala się błąd od temperatury i tworzy się w nim czarny osad (płyn wlewany tylko orginalny skody).

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

6
82

od 15 do 30

9
72

od 30 do 45

6
66

od 45 do 60

9
57

od 60 do 75

6
50

od 75 do 90

8
41

od 90 do 105

5
35

od 105 do 120

5
28

od 120 do 135

4
24

od 135 do 150

5
17

od 150 do 165

7
8

od 165 do 180

4
4

od 180 do 195

0
4

od 195 do 210

2
2

od 210 do 225

1
1

więcej niż 225

1
0
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (35 komentarzy)

~buzka

Oceń przydatność:

0
0

Do tarantino: witam jakie som koszta w serwisie zadz lub wyś sms to odzw 784-045-560

17.03.2014 13:15:29 napisz odpowiedź
~Rychu

Oceń przydatność:

1
0

Do kamil: I nie zapomnij zmostkować drutem we wtyczce, bo samo odłączenie nic nie da.

06.03.2014 15:06:04 napisz odpowiedź
~Zombi

Oceń przydatność:

1
0

Do krysianna: Przyczyna leży że masz za mało płynu w zbiorniczku, zimą opada poziom i kontrolka się zapala. Dolej do max a nawet 0,5 cm więcej i spokój.

18.02.2014 10:31:34 napisz odpowiedź
~Zombi

Oceń przydatność:

0
0

Do Pitherson: Dolej nieco płynu, swoją drogą co za palant wymyślił tak niskie stany płynu w tych zbiorniczkach? W starszych było płynu więcej i problemu nie było tego.

18.02.2014 10:28:09 napisz odpowiedź
~Warrior

Oceń przydatność:

0
0

Do tarantino: Najlepiej to zmienić całe to auto... no cóż to tylko skoda.

18.02.2014 10:24:33 napisz odpowiedź
tarantino

Oceń przydatność:

6
1

Pozwolę sobie opisać problem brudnego zbiorniczka płynu chłodzącego w Fabi z silnikiem 1,4 MPI. Otóż jedną z przyczyn zabrudzonego zbiorniczka w tzw. "czeskich" silnikach 1,4 MPI jak już większość zauważyła jest olej przedostający się do układu chłodzenia, który po osadzeniu się na czujniku płynu chłodzącego umieszczonego w zbiorniczku wyrównawczym powoduje jego nieprawidłowe działanie. Konsekwencją jest pojawianie się za każdym razem po uruchomieniu silnika lub zaraz po włożeniu klucza do stacyjki objawów w postaci potrójnego dźwięku ostrzegawczego i mrugania diody termometru oznaczającej, że coś z układem chłodzenia jest nie tak. Czasami po rozgrzaniu silnika i po ponownym jego uruchomieniu dźwięk się nie pojawia a dioda już się nie zapala. Objawy te występują przy prawidłowym poziomie cieczy chłodzącej. W moim przypadku objawy związane z zaolejonym zbiorniczkiem pojawiły się około 1 miesiąc po zakupie auta, czyli mogę powiedzieć, że z dużym prawdopodobieństwem poprzedni właściciel wiedział o problemie, a zbiorniczek przed sprzedażą auta po prostu wypłukał, aby nie budził zastrzeżeń przy oględzinach. Ja zbiorniczek płukałem 2 razy i za każdym razem problem po jakimś czasie powracał. W związku, z czym samo płukanie nie rozwiązuje problemu, bo przyczyna jest gdzie indziej. Problem jest niestety dosyć poważny, bo leży po stronie silnika a naprawa, jeżeli zależy nam na całkowitym usunięciu usterki może być dosyć kosztowna i jak ktoś już wspominał najlepiej jest ją wykonać w ASO, ponieważ tylko w takim punkcie wykona się ją prawidłowo a także otrzymamy na taką naprawę gwarancję. Naprawa polega nie tylko na wymianie uszczelki pod głowicą, planowaniu głowicy, ale także na sprawdzeniu wysokości tulei cylindrów w stosunku do płaszczyzny bloku silnika. Jeżeli zlecimy mało ogarniętemu mechanikowi wymianę samej uszczelki i nawet, jeżeli głowica zostanie splanowana to w przypadku, gdy wystąpiło zjawisko opadnięcia tulei (tak było w moim przypadku) to problem oleju w zbiorniczku na pewno znowu wystąpi za jakiś czas. Tak, więc jeżeli wystąpiło opadnięcie tulei cylindra lub kilku cylindrów (jest ich 4), to należy te tuleje podnieść, a to wiąże się z koniecznością zdjęcia miski olejowej w celu dostania się do korbowodu w celu wyjęcia tłoków. Jest to niezbędne, aby podłożyć pod tuleje cylindra miedziane podkładki o właściwej grubości w celu prawidłowego wyrównania wysokości tychże tulei w stosunku do płaszczyzny bloku silnika, na której będzie spoczywała uszczelka dociśnięta głowicą z zaworami. Ponadto przy takiej naprawie warto wymienić cały komplet węży układu chłodzenia, termostat razem z obudową i dokładnie wypłukać blok silnika oraz chłodnicę i nagrzewnicę, ponieważ to, co się gromadzi w zbiorniczku jest tylko drobną częścią tego, co jest nagromadzone w całym układzie chłodzenia. Jeżeli nie usuniemy nagromadzonego oleju z całego układu chłodzenia to pomimo usunięcia przyczyny, skutki wcześniejszej nieszczelności będą powracały a co za tym idzie potrójny dźwięk, oraz mrugająca kontrolka cieczy chłodzącej. W moim przypadku podczas płukania chłodnicy okazało się, że jest ona zardzewiała w narożniku i po płukaniu po prostu się rozszczelniła w związku, z czym musiałem zakupić nową. To tyle, jeżeli chodzi o moje doświadczenie w tej sprawie.

10.12.2013 21:17:55 napisz odpowiedź
~m28

Oceń przydatność:

0
1

Mam ten problem w Fabii 1.4 TDI. Ja nie mam zamiaru nic z tym robić. Jak przyjdzie do odsprzedaży to sprzedam ją latem gdy nie ma tego problemu

26.10.2013 09:07:10 napisz odpowiedź
~miro

Oceń przydatność:

1
1

ja oddałem licznik do polutowania i problem z głowy.

23.04.2013 11:54:48 napisz odpowiedź
~Łukasz

Oceń przydatność:

1
0

Ja osobiście mając problem z kontrolką płynu chłodzącego odczepiłem wtyczkę od zbiorniczka wyrównawczego z niej wychodzą dwa piny w te dwa piny wpiąłem kabelek który zamyka obwód i spokój. Kontrolka już się nie świeci. Jedyny minus jeżeli faktycznie płynu nie będe miał a nie zaglądne do zbiorniczka to auto mnie nie poinformuje. Ale żadnego pisku kontrolki teraz nie mam.

18.03.2013 18:22:54 napisz odpowiedź
~Paweł

Oceń przydatność:

1
0

ja miałem taki sam problem poziom płyny zgodny z zaleceniami ale ciągle jak zimny to świeciło potem ja ciepły po zgaszeniu i zapaleniu znikało, mój dobry mechanik polecił mi dolać trochę płyny ponieważ mogła gdzieś dostać się woda na brzegach i się krystalizuje gdy jest pogoda na minusie dolałem i do dnia dzisiejszego już nie mam żadnego problemu mam skodę Fabię z 2004r. przebieg 160 tys. polecam dolać płyn jeżeli nie zadziała to nie pomogę więcej

30.01.2013 11:40:59 napisz odpowiedź
~wiewiura

Oceń przydatność:

0
0

mam skode fabie 2002r.1,4mpi i od ok 160 000 mryga mi kontrolka.wymieniono zbiornik,potem był czyszczony,wymieniono uszczelke pod głowico i świeci dalej.jak jest zimny silnik uruchamiam,zapala się lampka,gdy jest ciepły silnik po wyłączeniu uruchamiam ponownie to nie świeci.czasami tylko kluczyki włoże do stacyjki i przed uruchomieniem włancza się lampka kontrolna.w serwisie sprawdzali pod komputer podłanczali wszystko okej.na pytanie co może być?NIE wiedzą.zagoniłam do drugiego mechanika dobrego od znajomych,sprawdził mi skode z silnikiem jest okej,a ze zapala się światełko to można dużo wymienić części kupe kasy zapłacić i dalej będzie świecić.kazał jeżdzić coraz sprawdzać płyn chłodzący i jak coś będzie się dziać to przyjechać.jeżdże tak już rok.może ktoś ma taki sam problem,i zrobiono ma ze nie świeci.bo szukam na forum i nic nie znalazłam.auto ma też lpg.autko działa super nie mam nic do zarzucenia.na 10 lat drobne naprawy i ta lampka kontrolna tak jest okej.

28.10.2012 21:01:43 napisz odpowiedź
~hej

Oceń przydatność:

2
0

jak sądze każdy samochód ma usterki które niestety określają jego markę. Wszystkie Volkswageny mają te same problemy a skoda jest tej samej marki . I tak mnie się wydaje z waszych opisów że mamy jeden, i ten sam problem. staramy się sami przez własne doświadczenia go usunąć i przez różne próby nam się udaje albo i nie, a tak na moje wrażenia, wydaje mi się to jest fabryk feler. Rzadko firma przyznaje się do porażki ale niestety take są fakty. Mam już trzecią śkode i problemy były z termostatami z układami chłodzenia z uszczelkami pod głowicą, ale niestety temperatury które muszą występować przy pracy silnika są ogromne, i coś czy gdzieś w pewnym momencie musi strzelić na to nie ma rady. Pytanie jest więc podstawowe na ile dany serwis czy mechanik nas chce wykolegować z kasą wciskając nam ciemnotę. W metryce samochodowej czy w lepszych czasopismach jest opisane dokładnie żywotność danych elementów i niema litości trzeba je wymieniać dbając o stan swojej bryki. No niestety trzeba za to płacić. Drugą sprawą są nasi mechanicy chcą wybrnąć z sytuacji nawijają nam makaron na uszy, a my żeby wybrnąć z sytuacji szukamy u innych cudownego środka do usunięcia usterek w naszym samochodzie. Ale w jednym macie tylko rację trzeba walczyć o swoje jeżeli chodzi o standard danej firmy i jej usługi wobec klienta

24.05.2012 20:43:32 napisz odpowiedź
~Piotrek

Oceń przydatność:

1
0

Z własnego doświadczenia wiem ,że niewarto od razu wymieniać zbiorniczka wyrównawczego.Jeżeli jest zanieczyszcony w środku olejem trzeba go zdemontować -można to zrobić bez spuszczania płynu - i dokładnie kilkakrotnie wypłukać benzyną ekstakcyjną .Chodzi bowiem o oczyszczenie elektrod czujnika .Mam Fabię 2002.
Pozdrawiam

10.02.2012 18:39:50 napisz odpowiedź
~jhosef

Oceń przydatność:

0
1

Mam ten sam problem w Polo. Nic groźnego ale nieco denerwujące. U mnie problem zanika jeśli zaleje na max. Niestety spadnie temperatura (zima), rozszerzalność cieplna i spadnie nieco poziom przez co znowu się odzywa:)
Koszt nowego, oryginalnego zbiorniczka jest niewielki bo 66 zł ale jakoś nie po drodze aby go wymienić.

11.01.2012 11:56:41 napisz odpowiedź
~Pitherson

Oceń przydatność:

0
0

Piszę ponownie bo chyba usunąłem problem i to od razu w obu pojazdach - otóż na innym forum wyczytałem żeby nalać płynu powyżej maximum do zbiorniczka ( tak ok. 0,5-1cm) ja nalałem ok. 1cm - dzisaj rano przy temp -2 lampki się nie zapaliły zarówno w Skodzie jak i w Golfie , zobaczymy co będzie dalej. POZDRAWIAM.

17.11.2011 13:38:36 napisz odpowiedź
~Pitherson

Oceń przydatność:

1
0

Witam, kochani widze nie jestem jedyny - mam dwa samochody z grupy VW i w obu dokładnie ta sama sprawa tzn zapala się ta czerwona lampka od płynu chłodniczego ale uwaga tylko jak temperatura spada poniżej zera. Pierwsze auto to właśnie Fabia 1.4 MPI 2003r - w kwietniu robiłem uszczelkę pod głowicą, dlatego raczej nie podejrzewam aby to była przyczyna , po ok. dwóch minutach gaszę silnik zapalam i problemu już nie ma, oczywiście jak motor wystygnie to powtórka z rozrywki. Drugie auto to VW Golf 1.9TDI też 2003r i tam dokładnie to samo, zinmy motor zapala się lampka a potem spokój przez cały dzień, stąd podejrzewam że to raczej wina konstrukcji samego czujnika i zabrudzeń, chyba je zmostkuję i będzie spokój bo to juz zaczyna być denerwujące. Pozdrawiam !!!!!

15.11.2011 20:11:08 napisz odpowiedź
~Kamila

Oceń przydatność:

0
0

@ BIN:
Napisz jak wyglądał zbiorniczek zanim go wymieniłeś. Czy widać było w nim różowy płyn, czy był zak zalepiony olejem że nic nie widziałeś?

14.11.2011 12:11:53 napisz odpowiedź
~BIN

Oceń przydatność:

0
1

Miałem podobny problem z Fabią, wymieniałem zbiorniczki płynu wyrównawczego i po chwili było to samo, czyli zapalała się kontrolka (bez ubytku płynu). Winę za to ponosi olej który dostaje się do płynu chłodzącego.
Najczęściej jest to powodowane uszkodzeniem uszczelki pod głowicą silnika. Naprawę warto wykonać na oryginalnych częściach i co może być kontrowersyjnym stwierdzeniem dla niektórych to warto to zrobić w ASO, dlaczego ?
A dlatego, że otrzymujemy 2 lata gwarancji na części i robociznę, więc płacimy raz a gdyby doszło do "powtórki z rozrywki) ASO musi ponowną naprawę zrobić już za free.
Warto przemyśleć ...

13.11.2011 17:56:06 napisz odpowiedź
~SS

Oceń przydatność:

0
0

Witam, ja też mam ten sam problem, świeci się kontrolka po odpaleniu auta - skoda fabia, 2 lata temu "wymieniałam" uszczelkę pod głowicą, zbiorniczek, płyn i co z tego? Po 2 latach to samo, świecąca kontrolka, i znów wymiana zbiorniczka płynu i termostatu, spokój 2 miesiące, po czym znów świecąca kontrolka, mechanik powiedział, że to uszczelka. Pytanie - czy w przeciągu 2 lat możliwa jest "wymiana" uszczelki? Ręce opadają.Wymienię znów uszczelkę i po jakimś czasie znów zaświeci się lampka, więc jaki to ma sens.Mechanicy wyciągają tylko od Klientów kasę i tak naprawdę to nie wiadomo do końca czy faktycznie wymieniają te części - miałam tak z rozrządem, niby wymienili a okazało się inaczej...

03.10.2011 16:20:10 napisz odpowiedź
~qwerty

Oceń przydatność:

0
0

Witam ponownie, dawno tu nie zaglądałem ale widzę że nie tylko ja mam taki problem Zbyś i michał również mają taki problem jeżeli mogę wiedzieć czy zrobiliście jakoś z tym porządek, bo do tej pory nie mogę się z tym uporać jestem bezsilny,straciłem zaufanie do tego samochodu a migająca kontrolka jak to pisze Zbyś to śni mi się już po nocach.Widocznie w tym samochodzie zrobienie porządnie uszczelki pod głowicą graniczy z cudem:(Szkoda wydanych pieniędzy bo jest tak samo jak przed naprawą:(Pozdrawiam wszystkich

28.09.2011 18:31:17 napisz odpowiedź
~michal

Oceń przydatność:

0
0

ja mam ten sam problem,wymieniona uszczelka pod glowica,zbiorniczek,i dalej sie zapala,chociaz czasami dopiero po jakims czasie po odpaleniu,wiecie co to moze byc???mechanik powiedzial ze to jakis czip w zegarach,czy to mozliwe,dodam ze nie pokazuje tez stanu paliwa,czasami wskazowka sie podniesie

09.08.2011 22:08:01 napisz odpowiedź
~Zbyś

Oceń przydatność:

0
0

Mam podobny problem.Chyba będę musial polubić migającą lampkę kontroli poziomu plynu.

21.07.2011 23:06:52 napisz odpowiedź
~qwerty

Oceń przydatność:

0
0

Ja tez mam problem z kontrolką i ze zbiorniczkiem,ale uszczelke pod głowicą wymieniłem i ciągle wlatują mi resztki oleju do zbiorniczka który odłożył się w układzie chłodniczym. I jak się nagromadzi znowu w zbiorniczku trochę więcej to znowu zapala się kontrolka.Muszę zaznaczyć że układ został wyczyszczony i tak nadal robi się osad w zbiorniczku,czy ktoś spotkał się z takim problemem,czy ktoś wie jak to długo moze trwać?Bo ile można razy wymieniać zbiorniczek lub czyścić układ.

23.06.2011 21:17:58 napisz odpowiedź
~kamil

Oceń przydatność:

0
1

wystarczy złączyć styki w przewodzie przy czujniku i będziecie mieli spokój z kontrolką. tylko trzeba co jakiś czas sprawdzać poziom płynu:)

30.05.2011 21:12:27 napisz odpowiedź
~Darek25

Oceń przydatność:

1
0

To standard w tym typie.Wystarczyże na czujniku osadzi nam się niewielka ilośc jakiś zanieczyszczeń i już nam świeci kontrolka płynu.Skąd ten osad się bierze?Starsze zbiorniczki miały bardzo ciężki dostęp do czujnika więc czyszczenie takiego czujnika graniczyło z cudem.Póżniej ktoś wpadl na pomysł, żeby czujniki umieszczać w dostępnym miejscu.Oczywiście czujnik jest wmontowany w zbiorniczku i nie ma możliwości wymieny tylko jego.Koszty wymiany nie duże ale usterka drażniąca.Słabo.,

16.04.2011 23:06:07 napisz odpowiedź
~krysianna

Oceń przydatność:

2
1

Krysiaanna

Jezdze już 10-letnią Fabią :(.Problem zaczyna się zimą zaświeca się kontrolka płynu chłodzenia ale po nagrzaniu się silnika i ponownym uruchomieniu auta już nie.Mniej więcej co 2 lata [mam juz czwarty] zaczełam wymienić zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzenia gdy tracę już cierpliwość. Czy przyczyna świecenia kontrolki "leży" z zbiorniczku?

17.03.2011 10:21:30 napisz odpowiedź
~Agusia  7

Oceń przydatność:

0
0

a co zrobić jeśli wymieniłam już zbiorniczek, czujnik, uszczelkę pod głowicą i dalej się pali lampka - mechanik powiedział, że sprzedać samochód , ale ja nie chcę - za dużo kasy mnie kosztował pomóżcie :)

01.03.2011 11:08:00 napisz odpowiedź
~Cezar

Oceń przydatność:

1
2

100% uszczelka pod głowicą

17.02.2011 19:32:54 napisz odpowiedź
~Stan13

Oceń przydatność:

1
0

Witek-jeśli jest tłusty osad w płynie chłodniczym to jest w nim najprawdopodobniej olej - przedostaje się do obiegu chłodniczego przez wadliwą uszczelkę pod głowicą.
Tak miałem.

19.03.2010 21:48:04 napisz odpowiedź
~Witek

Oceń przydatność:

0
0

Został wymieniony zbiorniczek .Dalej zapala się kontrolka i w zbiorniczku robi się tłusty osad. Co może być przyczyną bo mechaników jest jest wielu, ale znają jedna odpowiedź wymieniać pokolej w wszystko

07.03.2010 09:28:29 napisz odpowiedź
~konrad

Oceń przydatność:

0
0

to jest wina uszczelnki pod glowica, mam 1.4 mpi 2002 50kw i od ok 65 000 mryga mi kontrolka od plynu wyr. czy to zima czy lato. koszt ? robocizna ok 500zl poza aso, uszczelki w ASO ok 120zl (oryginal) + olej, filtr oleju, plyn wyrownawczy, ja dodatkowo robie zbiornik nowy, nowy termostat bo mi wariuje temperatura

17.01.2010 13:31:38 napisz odpowiedź
~bounder

Oceń przydatność:

0
1

mam ten sam problem zbiorniczek jest brudny, obawiam się że to uszczelka pod głowicą olej miesza się z płynem ile może kosztować naprawa? Model fabia nie polecam

15.12.2009 19:21:44 napisz odpowiedź
~Grucha

Oceń przydatność:

0
0

Po raz kolejny zaświeciła mi się kontrolka płynu chłodzącego chociaż to już mój drugi zbiorniczek wyrównawczy. to na pewno mała wada tego autka

17.11.2009 18:36:56 napisz odpowiedź
~Jaro

Oceń przydatność:

0
0

Ale do tego trzeba płyn spuścić ( wymienić ) ? Mnie w warsztacie wmówili, że trzeba cały zbiorniczek wymienić.

03.10.2009 09:38:56 napisz odpowiedź
~smorag

Oceń przydatność:

2
0

Można łatwo temu zaradzić . Wystarczy odtłuścić / oczyścić elektrody czujnika w zbiorczku wyrównawczym .

15.07.2009 12:26:03 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Skoda Fabia

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Skoda Fabia

Skoda Fabia 1.2 TSI - przyzwoity kompan
Skoda Fabia 1.2 TSI - przyzwoity kompan Skoda po raz kolejny bije w Polsce rekordy sprzedaży. Od stycznia do maja tego roku zarejestrowano w naszym kraju prawie 21 tysięcy nowych aut czeskiej marki. Dużą część sprzedaży Skody stanowi Fabia. Czy może zaskoczyć nas samochód istniejący w opisywanej wersji na rynku, z niewielkimi zmianami, od 7 lat? Widoczny, co jest tylko niewielką przesadą, na niemal każdym rogu? Okazuje się, że jak najbardziej. "Zaskoczenie", tak właśnie nazwałem testowaną Fabię 1,2 TSI w wersji Elegance Plus.

Skoda Fabia - zobacz filmy

Skoda Fabia Monte Carlo - sport czy szpan?
Skoda Fabia Monte Carlo - sport czy szpan? O Fabii powiedziano już chyba wszystko, ale wersja Monte Carlo skusiła nas do ponownego testu. Czy znaleźliśmy w tym aucie coś więcej, niż szpanerskie dodatki? O tak - znaleźliśmy sens Skody Fabii Monte Carlo!
Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM - pomiar spalania
Skoda Fabia 1.2 TSI 105 KM - pomiar spalania Nasz kolejny pomiar spalania. Tym razem próbie poddaliśmy Skodę Fabię z silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM. Zapraszamy do oglądania.
Skoda Fabia 1 2 TSI 105 KM - acceleration 0-100 km/h
Skoda Fabia 1 2 TSI 105 KM - acceleration 0-100 km/h Pomiar przyspieszenia Skody Fabii z silnikiem 1.2 TSI o mocy 105 KM.
Dodaj
nowy wpis
O serwisie

Kupujesz używany samochód i nie wiesz na co zwrócić uwagę?


Sprawdź zgłoszone przez innych kierowców typowe usterki interesującego Cię auta.



Znasz typowe usterki lub wady któregoś modelu auta?


Zgłoś je i pomóż innym kierowcom kupić używane auto.

Liczba typowych usterek
Wszystkich
Skoda Fabia I