Uruchomiliśmy nową wyszukiwarkę portalową: sprawdź!
Szukaj

Skoda Fabia I - Typowe usterki

Skoda Fabia I - szczegóły typowej usterki

Mruganie świateł mijania i podśwetlanie wskaźników.

Skoda Fabia I
~andrzej
dodał 23.01.2009 19:24:29

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

7
41

od 15 do 30

2
39

od 30 do 45

1
38

od 45 do 60

2
36

od 60 do 75

2
34

od 75 do 90

3
30

od 90 do 105

5
24

od 105 do 120

3
19

od 120 do 135

3
16

od 135 do 150

0
15

od 150 do 165

9
4

od 165 do 180

0
3

od 180 do 195

1
2

od 195 do 210

1
1

od 210 do 225

0
1

więcej niż 225

1
0
Dodaj komentarz

Komentarze kierowców (27 komentarzy)

~przemo

Oceń przydatność:

0
0

Witam
Mam FB1 1.9TDI 100km Problem polega na tym że na postoju rozładowuje mi akumulator do dna. Dodam że nie mam alarmu tylko seryjny centralny zamek. Sprawdziłem pobór z aku to 150mA. Odpinałem po kolei wszystkie bezpieczniki przy aku i w środku auta... Odpinałem każde drzwi.. alternator.. radio.. itp. Czy wie ktoś może co co może pobierać tyle prądu?

11.02.2014 20:06:28 napisz odpowiedź
~bill

Oceń przydatność:

0
0

Do MEMELO:): jakie bylo rozwiazanie twojego problemu ,mam to samo we fabii ?

06.12.2013 12:24:26 napisz odpowiedź
~Roan

Oceń przydatność:

0
0

Mam Fabię z 2000roku silnik 1,4. Kupiona w salonie, po około dwóch latach występowało okresowe przygasanie świateł i odczuwalne przychamowanie kierownicy podczas skrętu, a po dłuższej jeździe zapalała się lampka wspomagania i co ciekawe wspomaganie zaczynało wtedy działać normalnie i dało się jeździć. Po podłączeniu do komputera i odczytaniu (pojawiały się różne błędy) oraz ich skasowaniu wszystko wracało na jakiś czas do normy. Po przeczytaniu w internecie o podobnych przypadkach postanowiłem rozpruć wiązkę i okazało się, że przewody są mokre gdyż do środka wiązki dostała się woda. Po osuszeniu przewodów problem na jakiś czas znikł, a następnie się pojawił ze wzmożoną siłą, czyli praktycznie podczas każdorazowego uruchomienia silnika miałem w samochodzie dyskotekę, postanowiłem wymienić czujnik skrętu na czujnik nowego typu. Po wymianie jakieś 1,5 roku temu mruganie świateł ustało. I jeszcze jedno, jeżeli wymieni się na czujnik regenerowany po jakimś czasie problemy mogą zaistnieć od nowa, gdyż gdy wysuszyłem, wyczyściłem oraz ponownie zamontowałem stary czujnik skrętu do samochodu, wszystko działało normalnie, nie było problemów z przygasaniem lampek dopóki do czujnika nie dostała się wilgoć (widocznie czujnik ma złą izolację przed warunkami atmosferycznymi).

29.04.2013 00:47:22 napisz odpowiedź
~Alex

Oceń przydatność:

1
0

Ma ktoś pomysł jak wyłączyć wspomaganie w F1? Mam problem z układem wspomagania Mam n. akumulator wymieniony czujnik kąta skrętu nową wiązkę i dalej jest to samo. Słyszałem ze mogę wyłączyć wspomaganie i dalej jezić. Ale już bez dyskoteki na zewnątrz. Na trase wspom. jest mi zbyteczne

27.04.2013 13:15:24 napisz odpowiedź
~Ola

Oceń przydatność:

1
0

Witam
Ja borykam się z tym problemem od 2 tygodni. Zacznę od tego że kiedy wracałam z pracy wieczorem to zauważyłam mruganie świateł więc się wystraszyłam, na następny dzień pojechałam do mechanika i on stwierdził że regulator alternatora no to mówię ok , on mówi 250 zł no to mówię ok. Sprawdził alternator powiedział ze wszystko wporządku , następnie zmienił regulator, lecz problem nie zniknął. Kazałam zmienić na stary. Następnie powiedziałam ze jak kręce kierownicą to bardziej przygasają stwierdził ze pompa wspomagania , lecz na początku sprawdził poziom płynu było ok. Problem jakby się rozwiał kiedy zaświeciła sie kontrolka od pompy, to myśle sobie to musi być to i wymieniłam, lecz problem ten sam . Pojechałam do innego mechanika i on na raz wymienił na chwilę cały alternator czujnik skrętu i przy tym nowa pompa a światła jak wariowały tak wariują!!!! maaasakra, już sama nie wiem co może być. Lecz co zauwazyłam po wymianie pompy czasami znów świeci się kontrolka od wspomagania i co najlepsze kiedy ona się świeci to swiatła nie migają. Musze zaznaczyć ze na aktualnym alterantorze jest słabsze ładowanie bo wacha się miedzy 12-13, bo 14 nie osiąga. Pomóżcie mi bo już nie daję rady.
A mówią, że kobiety trudno rozszyfrować a co dopiero samochody.:)

21.04.2013 12:26:23 napisz odpowiedź
~Paweł

Oceń przydatność:

0
0

i jeszcze jedno nie wiem czy ważne ale akumulator nie jest już w dobrej kondycji bo jak auto stało teraz przez 3 dni nie odpalane to juz nie zapalił a ktoś wcześniej wspomniał coś o akumulatorze.

06.04.2013 22:15:06 napisz odpowiedź
~Paweł

Oceń przydatność:

0
2

Witam. Mam podobny problem z mruganiem świateł a także kokpitu podświetlania. Posiadam skode z silnikiem benzynowym 1.4(68KM) problem wygląda tak. Zaraz po odpaleniu auta jest ok ale po paru minutach wszystko zaczyna mrugać. Byłem u elektryka specjalisty, podpiął auto pod komputer ale nic nie wykazało. Nie miał czasu w to się zagłebiać powiedział tylko że ładowanie ma dobre a przyczyną może być słaba masa, regulator napięcia lub poprostu alternator. Co do masy kable sprawdziłem i zaraz przeczyściłem lecz nie pomogło. Czyli został mi do sprawdzenia regulator i alternator. Tylko czy to aby napewno to? Może miał ktoś już taki problem jeśli tak to proszę o rady.

06.04.2013 22:06:44 napisz odpowiedź
~darkmilk1

Oceń przydatność:

0
3

mruganie świateł i dziwne odgłosy pompy to nic innego jak uszkodzony czujnik skrętu aby upewnić się w 100% odepnij go a objawy ustąpią

12.01.2013 20:38:26 napisz odpowiedź
~Adam

Oceń przydatność:

0
0

Rav.
1)Prawdopodobnie niepotrzebnie wymieniłeś pompę, przewody. Miałeś (masz) niedoładowany akumulator (jazda na krótkich odcinkach, duże pobory prądu przez odbiorniki np. radio, wentylator, ogrzewanie szyby, niski poziom elektrolitu), a może już jego życie dobiegło końca. Lekko przygasające światła podczas obracania kierownicą, przy małych obrotach silnika, to normalne, gdyż pompa wspomagania (silnik elektryczny), pobiera wtedy większy prąd.
2)"zapaliła mi się lampka EPC i silnika jak próbowałem ruszyć moc zerowa" - tutaj to już wróżenie z fusów. Może być kilka przyczyn. Najlepiej podpiąć interfejs i sprawdzić po błędach. Lampki EPC i Check engine, mogą po kilku uruchomieniach silnika same zgasnąć, co nie oznacza że ponownie problem nie wróci.

14.12.2012 18:22:54 napisz odpowiedź
~Rav

Oceń przydatność:

0
0

Mam skode fabie 1.4 16v 2003. Problemy zaczeły się po tygodniu od kupna. Zapalała się najpierw lampka wspomagania i wspomagania 0. Po 5 min od rozpoczęcia jazdy wszystko wracało do normy. Lampka gasła i wspomaganie wracało. To do warsztatu tam wymienili pompę i przewody. Było OK przez 2 tygodnie i znowu się zaczeło. Odkryłem że jak lampka ta świeci i dodam gazy na postoju to wszystko natychmiast wraca do normy i działa. Da się żyć. Ale dziś zapaliła mi się lampka EPC i silnika jak próbowałem ruszyć moc zerowa. Po wyłączeniu silnika i ponownym załączeniu lampki świeciły nadal ale moc wrociła. Dodam że jak kręce kierownicą na postoju lub jedynce to przygasają. Ktoś zgadnie co jest??

05.12.2012 21:57:11 napisz odpowiedź
~MEMELO:)

Oceń przydatność:

0
0

WITAM POZWOLĘ SIE PODŁĄCZYC DO TEMATU A JA ZNOWU MAM TAKI PROBLEM Z WYCIERACZKAMI NA BIEGU CZSOWYM CO JAKIS CZAS MYRYGAJĄ WYSZYSTKIE KONTROLKI PO WŁĄCZENIU WYCIERACZEK I PRUBUJE COS USTALIC BEZ VAGA PODEJRZEWAM Moduł komfortu!!??? PROSZĘ O POMOC

18.11.2012 14:37:00 napisz odpowiedź
~Forum

Oceń przydatność:

0
0

U mnie to samo wymiana akumulatora i dobrze.

29.10.2012 17:40:24 napisz odpowiedź
~Krzysiek

Oceń przydatność:

0
0

Witam!
Mam podobny problem ze wspomaganiem w Fabii(1.4 60KM 2001r). Kiedy jest ciepło nic się nie dzieje,czasem po dłużej jeździe się kontrolka zapala. Jednak jak już jest wilgotno i mokro to co chwilę pojawiała się zapalona ikonka wspomagania. Raz wspomaganie działo raz nie, przy większym skręcie to ledwo kierownicą mogłem kręcić, a innego razu wspomaganie działo za mocno, że ledwo czułem auto. Dziś pan z serwisu w Gdańsku(plichta), powiedział mi,że winą tego może być wiązka elektryczna(wymiana około 800 zł), czujnik skrętu (około 500 zł) lub pompa wspomagania. Pan poradził dać auto do diagnostyki wtedy będzie myślę,że na pewno się dowiem co dzieje się z autem. Może macie inne pomysły co zrobić?
Pozdrawiam :)

05.07.2012 17:08:42 napisz odpowiedź
~Malina

Oceń przydatność:

0
0

To jest usterka czujnika wspomagania kierownicy. Należy go wymienić. Koszt czujnika to ok 350zł plus wymiana ok 100zł.

07.02.2012 16:28:47 napisz odpowiedź
~brutu

Oceń przydatność:

0
0

miałem to samo w swojej felci,a zaczęło sie po tym jak miałem problem z alternatorem, mechanik wymienił mi regulator napięcia (był to zamiennik) od tego czasu samochód zachowywał sie jak choinka wszystkie jego światła i deska migały, kupiłem skodowski regulator około 50 zł i jak ręką odjął, tak więc polecam sprawdzić jaki jest regulator napięcia na alternatorze można go wymienić samemu bez żadnego trudu

07.11.2011 14:37:06 napisz odpowiedź
~mauro

Oceń przydatność:

0
0

Mam problem ze swoja Skoda Fabia 1.4 z 2000r.Spedzilem juz miesiac na internecie i nie moge znalezc rozwiazania mojego problemu. Duzo jest o tym pisane ale nic konkretnego. Mianowicie mam problem z mrugajacymi swiatlami w calym samochodzie i wariującą pompą wspomagania. Gdy silnik jest zimny odpala od strzału(bo gdy jest cieply to trzeba dluzej krecic i nim szarpie,swiece wyminilem tydzien temu ale to tak na marginesie) i na poczatku wszystko jest elegancko pompa pracuje w momencie skrecania i nic nie przygasa.
Ale juz po ok 3 minutach od zapalenia pojawia sie dziwny opor na kierownicy przy gwaltownym skreceniu. Potem po jakims czasie zaczyna cale oswietlenie w aucie mrugac i pojawiaja sie luzy na kierownicy przy skrecaniu w momencie gdy pompa zaczyna wariowac. Zastanawia mnie fakt ze na odcinku 50km bez zatrzymywania raz jest wszystko ok nic nie mruga i wspomaganie dziala a za chwile znow zaczyna mrugac i tak co jakis czas czasem wlacza sie kontrolka od wspomagania. Czujnik skretu zostal wymieniony 2 tygodnie temu na nowy orginalny bo wtedy zaraz po odpaleniu pompa i swiatla zaczynaly fiksowac. Wiazka zostala sprawdzona zadnych przetarc ani spuchniec. Tak samo pompa byla rozebrana i jest wszystko ok. Napiecie na aku gdy wszystko jest ok wynosi 13,9V a w momencie przygasqania i wariowania pompy ok 12,9-14V. Bylem u kilku mecheców ale zaden nie byl w stanie stwierdzic co ją boli. Zaskoczyla mnie tylko reakcja jednego z ktorym rozmawialem przez telefon. Zazczalem mowic od objawow on od razu wiedzial ze chodzi o skode fabie i kazal zrobic mi taka czynnosc: przekrecilem kluczyk na pierwsza pozycje gdzie kontrolki sie zaswiecaja, zdjalem przedni lewy kolpak uderzylem w miare mocno mniej wiecej w srodek kola i zaswiecila sie kontrolka od poduszek, gdy mu powiedzialem ze swieci to juz wiedzial o co chodzi i u niego naprawa tego kosztuje 600zl i 20 minut to zajmuje ale nie powiedzial mi co to jest.
I teraz moje pytanie spotkaliscie sie kiedys z takimi objawami? Co ma jedno z drugim wspolnego?

09.10.2011 08:13:08 napisz odpowiedź
~psamp

Oceń przydatność:

0
0

Mruganie wszystkich świateł samochodu, słyszalne szarpanie pompy wspomagania (prąd w impulsie 80A), nierówna praca wspomagania, zapalanie kontrolki wspomagania po pewnym czasie... Skąd ja znam te objawy... Diagnoza u tzw fachowców wyposażonych w komputery to uszkodzona pompa wspomagania (2000zł), czytając fora i dokumentację serwisową TRW doszedłem do wniosku że być może to czujnik skrętu i że można go odłączyć a wspomaganie będzie działać w trybie awaryjnym. Po takiej interwencji (0zł) mam działające stabilnie wspomaganie i brak mrugania świateł. Oczywiście bez czujnika obroty pompy są ciągle na minimum i wspomaganie jest trochę mniej efektywne i wymaga odrobinę większej siły do kierowania, ale mi to akurat pasuje. Jedyny mankament to ciągle paląca się kontrolka, nie wiem jak na to zareagują podczas kontroli okresowej...? Należy także zabezpieczyć odłączone gniazdo na pompie przed dostępem wody.

27.06.2011 12:34:57 napisz odpowiedź
~krzysiek_jz

Oceń przydatność:

0
0

Twój komentarz

Twoja opinia na temat tego typowego słabego punktu po dodaniu będzie widoczna w systemie za około 30 minut
typowe objawy uszkodzenia czujnika skretu (G250) w układzie kierowniczym TRW to: żółta kontrolka, brak wspomagania, przygasanie świateł i przerywana praca innych elektrycznych rzeczy np. podgrzewana siedzenia, tylna szyba(niebezpieczne dla auta) oraz O WIELE, WIELE ZA SILNE wspomaganie kierownicy (niebezpieczne dla ludzi), oczywiście nie wszystkie objawy muszą wystepować jednocześcnie; regenerowany czujnik to ok 380zł, prosze się nie obawiać tej regeneracji, naprawdę jest OK; po jego wymianie ( ok 2,5godz. w warunkach domowych) dobrze bedzie wykasować błąd

30.05.2011 14:56:11 napisz odpowiedź
~rafał

Oceń przydatność:

0
0

Nie mam Skody ale taki objaw mrugania miałem w swoim VW Sharanie. Okazało się, że winnym był alternator a dokładnie dwa jego pierścienie po których trą szczotki od regulatora napięcia (pierścienie były wytarte ten wewnętrzny prawie do zera). Po wymianie tylko tych pierścieni problem znikł.

11.02.2010 18:20:58 napisz odpowiedź
~Witold01

Oceń przydatność:

0
1

te mrugania i palenie kontrolki wspomagania kierownicy to może być do wymiany ogranicznik skrętu.Tak miałem,po wymianie jak ręką odjął.

02.02.2010 19:17:54 napisz odpowiedź
~malyneczka

Oceń przydatność:

0
0

teraz mi świeci sie kontrolka wspomagania kierownicy...przy tych mrozach coś sie pierniczy, ale jak na nowo uruchomic silnik po przejechaniu odcinka, to juz sie nie pali....

25.01.2010 11:41:37 napisz odpowiedź
~arturo

Oceń przydatność:

1
0

wymieniłem akumulator na większy i problem mrugania znikł akurat stary mi się popsuł a miałem 65ah od silnika elektrycznego do łodzi te co ma skoda oryginalnie są za małe moim zdaniem (1.4 16V)

13.11.2009 12:32:25 napisz odpowiedź
~Po3ta

Oceń przydatność:

0
1

Światła mrugają gdy pokręci się kierownicą. Wynika to z tego, że pompa ze wspomagania pobiera dużo prądu. Mnie kiedyś światła przygasały non stop. Okazało się, że czujnik skrętu wysyła błęde informacje do pompy, a ta pracowała niepotrzebnie, nawet gdy się nie kręciło kierownicą. Pomogła wymiana czujnika skrętu.

17.10.2009 17:32:34 napisz odpowiedź
~Michał

Oceń przydatność:

0
0

nowy akumulator rozwiązał mrugania i kontrolkę wspomagania :)

14.10.2009 00:34:13 napisz odpowiedź
~Michał

Oceń przydatność:

0
0

tomm - mi się pojawiały

14.10.2009 00:33:13 napisz odpowiedź
~tomm

Oceń przydatność:

0
0

Kris, czy po paru minutach takiego mrugania pojawiały sie kłopoty ze wspomaganiem kierownicy wraz z zapaleniem sie kontrolki ?

27.08.2009 09:10:11 napisz odpowiedź
~skoda

Oceń przydatność:

0
0

potwierdzam wymiana akumulatora i problem znikł

29.04.2009 11:46:45 napisz odpowiedź
Komentarz:
Podpis:
E-mail:
* pola obowiązkowe

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Skoda Fabia, oglądali także

Auto w Firmie

Dowiedz się więcej o Skoda Fabia

Kierowcy zainteresowani tym modelem odwiedzili także

Przeczytaj o Skoda Fabia

Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy
Skoda Fabia Monte Carlo - wspominając sportowe sukcesy Odbierając kluczyki do Skody Fabii Monte Carlo miałem duże oczekiwania - w końcu to edycja mająca na celu uhonorować sportowe sukcesy firmy z Mlada Boleslav. Odwoływanie się do nazwy jednego z najbardziej znanych rajdów na świecie oznacza naprawdę poważnie podejście do tematu. Czy miejskie auto zmieniło się w demona prędkości? Sprawdźmy to!

Skoda Fabia - zobacz filmy

Skoda Fabia - Wymiana żarówki w Skodzie Fabia
Skoda Fabia - Wymiana żarówki w Skodzie Fabia Kolejna część naszego poradnika. Tym razem pokazujemy jak wymienić żarówkę w Skodzie Fabii.
Dodaj
nowy wpis
O serwisie

Kupujesz używany samochód i nie wiesz na co zwrócić uwagę?


Sprawdź zgłoszone przez innych kierowców typowe usterki interesującego Cię auta.



Znasz typowe usterki lub wady któregoś modelu auta?


Zgłoś je i pomóż innym kierowcom kupić używane auto.

Liczba typowych usterek
Wszystkich
Skoda Fabia I