Szukaj

Awarie skrzyni biegów.
Skoda Octavia II

  • Autor: ~bartyo
  • Kategoria: układ napędowy
Po 20000 km uszkodzeniu uległ mechanizm różnicowy w skrzyni. Doszło do zatarcia się sworznia kół satelitów w miejscu współpracy z kołami satelitów i w następstwie tego do ścięcia tulejki rozprężnej. Zdaniem Producenta, to tego typu usterek, dochodzi w sytuacji kiedy samochód był eksploatowany w specyficzny sposób, czyli przez nie odpowiadający standardowi charakter użytkowania pojazdu. (??!!??) Po co gwarancja? Koszt naprawy 8500 zł. Na szczęście moje ASO sie postarało i zapłaciłem tylko za robociznę.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 52
Nie wystąpiła: 23

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Miałem podobny problem. Golf 5 2008 r. 1,6 8v BSE ze skrzynią JHT. Po 56000 km zaczęły się podczas przyspieszenia na każdym biegu wydobywać jęki, (szumy) ze skrzyni. O dziwo biegi wchodziły ok. Potem już nawet przy jeździe ze stałą prędkością było słychać ten dźwięk. Mechanik od razu stwierdził, że łożyska. Przy okazji wyszło, że poprzedni właściciel zajeździł sprzęgło.
Wymiana łożysk w skrzyni rozwiązała problem, nowe sprzęgło. Co istotne wg zaleceń osoby, która regenerowała skrzynia została zalana 2,5 l oryginalnego oleju zamiast 1,8-1,9. Biegi tez zaczęły lżej wchodzic ;) koszt zamknął się w 1800 zł.
Odpowiedz
skrzyni skody sa banalnie proste i łatwo je przerobic tak zeby sie nie sypaly
Odpowiedz
Do : pol możesz podpowiedzieć konkretnie?
Odpowiedz
Silnik 1.6 BSE 102KM - skrzynia AVL w Octavia 2 FL, Przebieg 46 tys.km - skrzynia się popsuła po gwarancji... - ASO ją rozbiera żeby stwierdzić co się popsuło. Straszny szajs - skoro pada przy takim przebiegu spokojnej jazdy.
Odpowiedz
łożysko dwu rzędowe kosztuje 250zł wymiana to jakieś 500zł to częsta przyczyna wyjącej skrzyni
Odpowiedz
Witam
mam ogromny problem ze skoda oktavią 2 posiadajaca skrzynie biegów HST z przetwornikiem hydrokinetycznym.Salon skody zaspiewał mi ogromna sume za naprawę jak to powiedzieli sterowników hydraulicznych skrzyni oraz tłoka C1.Kompletnie nie znam sie na tym , ale zastanawia mnie jedno czy samkchód po przejechaniu 85 tys km moze borykać sie z taka usterka czy jest to wada fabryczna.Troche czytałam i wiem iz (samochód ma 7 lat) te modele nie były dobrze skonstruowane (chodzi o to ze przy mocy 160 koni nie wytrzymuja inne części). Moze ktos zna ten temat i wie co robić.
Odpowiedz
Podobna sprawa Skoda Octavia II 1,6 (102KM) - skrzynia biegów po 35000km. Wymienione łożyska w mechanizmie różnicowym i jak się okazuje to nie koniec (w trakcie naprawy). Serwis uzyskał polowe kosztów robocizny od Skody ale ponieważ usterka w skrzyni jest jeszcze jakaś to zastanawiam się czego się jeszcze spodziewać.
Objawy są takie, ze samochód "warczy" przy wrzuconym biegu kiedy "ciągnie". Czy ktoś ma jakąś sugestię co jeszcze może być źle w skrzyni?
Po rozebraniu łożyska były przegrzane a reszta wyglądała podobno ok. Samochód był normalnie eksploatowany. W poprzednich moich samochodach (japońskie) przez dwadzieścia parę lat nie miałem takich niespodzianek (a właściwie to żadnych poważniejszych awarii).
Odpowiedz
Niestety w octavii II rozpadają się łożyska, jest to nowsze rozwązanie, stossowane w Fabii(!), i rozpadło się po 120000, a powinno wytrzymać 400000 i niestety 1500zł wyparowała. Rozmawiałem z mechanikiem, wg niego to zasadniczo wada produkcyjna, ale producent nie przyzna się. JEżdżenie z tym może skutkować zniszczenime zębatek
Odpowiedz
Mi w Octavii 1.6 MPI 2007 też takie coś wyszło po 60 tyś. i prawie jak się gwarancja skończyła :) Denerwuje mnie to, ale zrobiłem już 85 tyś. i dalej działa. Mechanik (nie z ASO) powiedział, że robić się tego nie opłaca bo babrania będzie dużo w skrzyni i się nie opłaca, lepiej jeździć tak do 100 tys. i sprzedać auto ... Z ciekawości się przejadę do ASO i zobaczę co ci nieudacznicy na to powiedzą - pewnie zaproponują nową skrzynię za kilka tys. ...
Odpowiedz
Skoda Octavia II