Szukaj

Nie wiem czy to typowe
Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW od 2013

  • Autor: ~Janusz Śmigielski
  • Kategoria: układ hamulcowy
  • usterka wystąpiła przy przebiegu 60 tys. km
Przy 60.000 km w serwisie Toyoty oznajmiono mi, że tarcze przednie i klocki należy wymienić natychmiast, a tył bezwzględnie przy następnym przeglądzie. Jeździłem różnymi samochodami, między innymi Cariną, Avensis oraz innymi markami i z tak szybkim zużywaniem hamulców jeszcze się nie spotkałem!
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 12
Nie wystąpiła: 10

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

ja mam już przejechane prawie 300tys więc podzielę się doświadczeniem.
klocki i tarcze wymieniałem dla bezpieczeństwa co 60 tyś kilometrów, było tak że wymieniałem tylko klocki raz a później klocki z tarczami.

Wymieniałem jak było słychać :) że szumią, nie dawałem się naciągać. Jak serwisowałem gwarancyjnie w ASO to klocki z tarczami kupowałem w sklepie z częściami chyba internauto (pasowały idealnie) (chyba komplet za 1000zł) a w serwisie ASO płaciłem tylko za wymianę 300zł przy okazji przeglądu okresowego.

Kolejnym minusem tego auta to sprzęgło (zespół) które wymieniałem już 3 razy :) co ok. 90 tyś.
Odpowiedz
Auris 2 z 2013 2.0 d4d. Tarcze i klocki wymieniłem przy ok 35 tys km , przód i tył. W kabinie zrobiło się ciszej ja wymieniłem olej w skrzyni biegów na liqy moly, a olej silnikowy na mobil full syntetyk. Nie używam olejów toyoty. Na razie jest ok. Przebieg 88tys.km. Patrzcie na ręce mechanikom w aso, nie wszyscy choć wielu, kwiatki filtr paliwa powinien być 2 x już wymieniony, a okazało się ze dalej był ten z montażu . Cóż takie i inne kwiatki wychodzą.
Odpowiedz
Widocznie nie tylko mnie to dziwi. Przy 15.000 km wymieniono w moim Aurisie 1.6 benz. tarcze hamulcowe + klocki przednie. Oczywiście zgłosiłem w serwisie iż nie podoba mi się powierzchnia tarcz hamulcowych, które wyglądały jakby klocki były za twarde do nich. (nierównomierne zużycie)
Trzeba przyznać że serwis Toyoty stanął na wysokości zadania i tarcze razem z klockami wymienił na nowe. W tej chwili samochód ma przejechane 50.000km i... wg mnie tarcze znowu są do wymiany. Ciekawe jak Toyota podejdzie to tematu tym razem. Podsumowując jeszcze nie jeździłem samochodem, w którym klocki hamulcowe wymienia się razem z tarczami. Reszta wad to: kiepska widoczność na boki, wyciszenie pojazdu to jakiś żart - powyżej 100 km/h słychać jakby szyba była uchylona, rozmawiając przez zestaw głośnomówiący trzeba uważać co się mówi ponieważ na zewnątrz pojazdu słychać każde słowo!
Następny problem który w moim Aurisie występuje to raz na 30-50 uruchomień silnika grzechotanie - wg mnie z rozrusznika. Serwis niczego nie wykrył. ;) ale nie ma co się dziwić w za parę miesięcy kończy mi się gwarancja.
Ale zaletą jest na dzień dzisiejszy silnik, działa bez problemów, demon prędkości to on nie jest, ale jedzie przyzwoicie zwłaszcza powyżej 4000 obr./min. Tylko właśnie to kiepskie wyciszenie nie zachęca do kręcenia go do 6000. Znajomy ma Avensisa z 2012 roku, myślałem że będzie dużo lepiej wykonany - pomyliłem się. Jeden wielki plastik. Uszczelki w drzwiach - katastrofa. Przy 140Km/h na A1 - siedząc na tylnym siedzeniu nie słyszałem co kierowca do mnie mówi!
Raczej nie kupię następnej Toyoty.
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM 97kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Toyota Auris II Hatchback 5d