Szukaj

Nietrwałe wałki rozrządu w 2.5 TDI.
Volkswagen Passat B5

  • Autor: ~B5
  • Kategoria: silnik
Z nieznanych mi przyczyn wałki często nadają się do wymiany już przy 200 000 km.Miałem ten problem - wytarte rowki ponad milimetrowej głębokości na krzywkach wszystkich 4 wałków.Bardzo droga w naprawie przypadłość.Jedną z krzywek widać przez wlew oleju.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 23
Nie wystąpiła: 7

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

witam mam pytaie posiadam passata b5 fl 2.5 v6 tdi 250 tyś przejechane mam taki problem ze go dusi do 1700 obrotów brak mocy ale jak go sie wkreci na wyrzsze obroty to idzie dobrze w czym moze buc problem ? jeszcze jedno jak wymienie wałki rozrzadupodniesie sie moc i momet obrotowy?
Odpowiedz
mam passata v6 150 koni, na liczniku 320tys i nie narzekam moze troszke glosniej pracyje ale jesli chodzi o jazde to niewyczuwam zadnej roznicy
Odpowiedz
Jestem posiadaczem passata b5 3.5 tdi.Mój przebieg 500 tys.i żadnych wałków nie trzeba wymieniać.
Odpowiedz
koledzy mam paska 2.5 z 98r przy ruszaniu nie ma reakcji na gaz tylko turla sie na niskich obrotach dopiero po jakims czasie reaguje ale tez nie ma takiej mocy jak powinien a mechanicy rozkladaja rece
Odpowiedz
Do Romero: czujnik teperatury powietrza kamil poz
Odpowiedz
sprawdz sterownik pompy wtryskowej
Odpowiedz
witam mam problem posiadam Passata b5 fl 2.5 TDI 2001r bylo wszystko ok dojechałem do domu zgasiłem go nastepnego dnia chciałem go odpalić uruchomił się silnik jednak po chwili zgasł i już nie moglem go ponownie zapalić czy ktoś mi pomorze w rozwiązaniu sprawy ??
Odpowiedz
Witam serdecznie
Ja posiadam passata 2.5 tdi 2003 rok od 2008 roku. Jak sprowadzałem miał przejechane 94 tys. km do tego mam książki serwisowe oraz sprawdzałem po VIN samochód, chodzi super. W mieście pali ok 6,7 - 7 litrów a nie jak niektórzy piszą 10 l.Tak jak kolega wspomniał wcześniej Dziadek 1988 o samochód trzeba dbać filtry oleje itd.
Odpowiedz
Kilka faktów o silniku 2.5 TDI V6 koncernu VAG.
Obiegowa opinia tego silnika jest przesadnie zaniżona, nie piszę tego jako teoretyk tylko praktyk - kierowca auta z owym silnikiem. Faktem jest, ze silnik ma kilka problemów z hydrauliką ale jeśli chodzi o ten silnik to morał jest taki, że "jak dbasz, tak masz". Kilka faktów z mojego przykładu - rocznik 2002, AKN, Wałkie wymienione dopiero przy przebiegu 302000km (o swoim zużyciu zaczęły dawać znać przy jakichś 290tyś, więc jesli ok. 300tyś km przebiegu na jednych wałkach rozrządu to mało to proszę mi wybaczyć ale czy byście chcieli wszyscy rzeczy niezniszczalnych? Odnosząc się do opinii innych użytkowników:
"Z nieznanych mi przyczyn wałki nadają się do wymiany przy 200tyś" - przyczyny są takie jak: zwlekanie z wymianą filtrów paliwa i powietrza, wymianą oleju oraz zdarzającą się sporadycznie niesprawnym odpowietrzeniem skrzyni korbowej (tzw. odmą). Olej wymieniany co 10tyś km, a filtry paliwa i powietrza co 30-40tyś gwarantują żywotność wałków jak i reszty podzespołów. Kolega adamuch napisał "wymieniłem wałki na nowe przejechałem 18tys kilometrów ,okazuje sie ze wałki sa znowu do wymiany" - a czy wymieniający wałki sprawdził ową odmę i ciśnienie oleju? Nie wydaje mi się. Zatkana odma potrafi w bardzo krótkim czasie unieszkodliwić wałki rozrządu, dlatego przy wymianie hydrauliki zaleca się wymianę odmy. Kolega xxx wyjaśnia "walki powinny byc wymieniane co druga wymiane rozrzadu." - a skąd ma Pan tak ciekawe informacje? Od producenta? A może to własne założenia? Jedyna rzecz która może, choć zaznaczam, ze nie musi być wymieniona co drugą wymianę rozrządu to hydropopychacze zaworowe, dźwigienki. Na koniec chciałbym dodać, zeby za chiny ludowe nie korzystać z oleju jaki sugeruje instrukcja obsługi tj 5W-30, ponieważ jest to olej zbyt rzadki do tej budowy silnika - minimalnie 5W-40 a sam korzystam z 5W-50. Obecnie od wymiany wałów mineło 38tyś km (wraz z wałkami cała hydraulika - uszczelniacze zaworowe, popychacze, dźwigienki - koszt z robocizna 3930zł) + wymiana odmy 350zł. Po 35tyś miałem robioną kontrolę zużycia krzywek na wałkach - zostały zakwalifikowane jako NOWE! Wszystkich użytkownikom tego modelu życze udanego użytkowania :) pozdrawiam
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Volkswagen Passat B5
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
7,3
l/100km
10,1
l/100km
11,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volkswagen Passat B5