Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Volkswagen Passat B5 - Typowe usterki

Volkswagen
Passat
B5
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Volkswagen Passat B5
lista silników Volkswagen Passat B5
Pb Benzynowe
On Diesla
Więcej

Volkswagen Passat B5 - szczegóły typowej usterki

Utrata mocy w czasie jazdy.

Volkswagen Passat B5
~klimek
dodał 19.01.2009 21:13:13

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

2
117

od 15 do 30

18
99

od 30 do 45

0
97

od 45 do 60

0
97

od 60 do 75

0
97

od 75 do 90

0
97

od 90 do 105

0
97

od 105 do 120

2
95

od 120 do 135

2
93

od 135 do 150

1
92

od 150 do 165

52
40

od 165 do 180

3
30

od 180 do 195

5
24

od 195 do 210

11
12

od 210 do 225

0
12

od 225 do 240

1
9

od 240 do 255

0
6

od 255 do 270

1
5

od 270 do 285

1
4

od 285 do 300

0
3

od 300 do 315

1
1

od 315 do 330

0
1

od 330 do 345

0
1

od 345 do 360

0
1

od 360 do 375

0
1

więcej niż 375

1
0
Komentarze kierowców (136 komentarzy)
~goral
0

mam pytanko a moze to wina katalizatora? turbina juz byla czyszczona kilka razy ale po pewnym czasie znowu pojawial sie zanik mocy na zimnym silniku tak jak by turbina nie pracowala

30.05.2015 15:14:26 | napisz odpowiedź
~mechanik sieradz
62

mam audi a4 z 1.9tdi 90km mialem ta sama przypadlosc ze przy 120 brakowalo mocy a po ponownym odpaleniu wszystko bylo ok az do kolejnej jazdy powyzej 120km/h. jest to wina zaworu sterujacego cisnieniem turbiny. zawor kosztuje okolo 150zl wymiana jest banalnie prosta. nie dajcie sie naciagac mechanika kumplowi regenerowali turbo wzieli ponad tysiak i nie pomoglo. dopiero na sam koniec zmienili ten zawor i za 150zl jest ok a koszta robia bo niby turbina...

08.12.2014 16:57:09 | napisz odpowiedź
~ewa
29

Do ~mechanik sieradz: witam. A ja dzis odebralam auto od mechanika, wyczyscił turbine(przynajmniej tak mowil), I auto niby mialo byc sprawne.jak sie okazalo w trakcie jazdy zaczelo mi szarpac przez chwile jak dawalam gazu, ale pozniej bylo ok. Ale dalej nie ma takiej mocy jak przed Błędem podcisnienia jak wskazywal komputer. Na dodatek cofajac do garazu właczyły sie dwie kontrolki abs I trojkąt ostrzegawczy.blagam o porade.

10.12.2014 22:42:05 napisz odpowiedź
~passat
73

witam ja mam taki problem z passat b5 1.8 do trzech tys obrotów sie wkreca pózniej jest taki zmulony a jak dokrece go po wyzej czterech tys to idzie jak glupi rozrzad sie zgadza wymienilem napinacz i lancuch czujnik obrotu walka.prosze o pomoc.

29.11.2014 09:25:46 | napisz odpowiedź
~Boski2010
98

Witam Mam problem z Golfem 4 tdi 90km wiec tak auto buja sie do 120km elegancko potem odciencie i wiecej nie pojdzie mianowicie tak robilem turbo bylo czyszczone na polysk i mechanior powiedzial ze pojezdze na tym turbie parnascie tysiecy km bylo pienknie ladnie az do tej pory ze odcina moc przy 120km i jak juz utnie ta moc auto lapie muła gdy odpale silnik spowrotem wszystko ok znow ma buta co to może byc!< może doladowanie ciśnienia !>

12.11.2014 12:00:45 | napisz odpowiedź
~paweł
38

Witam mam passata b5 2004 FL i dzis pojechałem do sklepu wszystko było ok. chciałem go odpalis i zgasł wkoncu zapalił i wogule nie wkrecał sie na obroty i okropnie kopcił na biało. co to może być.pomorze ktoś..

05.11.2014 19:11:24 | napisz odpowiedź
~xxx
13

Do ~paweł: prawdopodobnie intercooler zaczyna siadac

09.11.2014 21:24:49 napisz odpowiedź
~Tomek
130

Hej. Passat B5. 2004 rok, 1.9 TDI 130KM. Autko jeździło super, aż niedawno powyżej 120-130 km/h widzę, że traci moc i nie idzie nic a nic dalej. Na mniejszych prędkościach, na wszystkich biegach idzie normalnie. Ktoś pomoże? Za co najpierw należy się wziąć?

03.02.2014 17:52:52 | napisz odpowiedź
~madzia
8

sama nie wiem co mam robici

18.07.2013 13:31:27 | napisz odpowiedź
~madzia
1

fsda hggggggdyl.

18.07.2013 13:30:46 | napisz odpowiedź
~madzia
3

ttttttttttttraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

18.07.2013 13:30:31 | napisz odpowiedź
~madzia
0

rreytsd

18.07.2013 13:30:19 | napisz odpowiedź
~madzia
6

pomocy

18.07.2013 13:29:33 | napisz odpowiedź
~madzia
12

mam pasat b 5 zapaliła mi się kontrolka serwis a, aolej wymieniłem sam miesiąc temu co mam robiic pomocy

18.07.2013 13:15:20 | napisz odpowiedź
~madzia
0

mam problem zapala się kontrolka serwis ? co mam robic pomocy olej wymijeniłem 1 mięśiąc temu

18.07.2013 13:13:09 | napisz odpowiedź
~Zibi
0

Do : Skasuj serwis i ok:)

17.08.2015 14:52:11 napisz odpowiedź
~Włodar
17

witam mam problem z moim passatem 2003r 1,9 130km. Stracił moc,wymienilem turbine i nic to nie pomoglo turbina sie nie zalancza prosze o pomoc

03.05.2013 10:43:36 | napisz odpowiedź
~Grek
11

Przyczyn może być wiele, ale u mnie w silniku 1.9TDI 130 KM posypał się przewód intercoolera o symbolu 3B0145828G. Pierwszym razem silnik kopcił na czarno więc się z orientowałem i domowym sposobem zakleiłem pęknięcie jako zabieg doraźny. Jeździłem chyba z 2 lata. Ostatnio pojawił się problem z mocą lecz objawy były inne, silnik nie dymił lecz spadała mu moc (tryb awaryjny) podczas gwałtownego zwiększania prędkości lub pod duże wzniesienia. Zajechałem do mechanika wymienił w/w przewód i wszystko gra. Cena w serwisie VW to450zł. w innych miejscach można dostać już od 100 zł.

13.04.2013 11:44:21 | napisz odpowiedź
~Tomek90
11

Koleżanki Koledzy ! Pomocy nie działa mi guzik od zmiany wartości licznika spalanie itp błędów nie ma czy to Tylko ten guzik czy moze cos innego???????????

07.04.2013 10:37:09 | napisz odpowiedź
~Renegat
20

ja mam problem z moim golfem 1.9 tdi 101km gdy jest zimny strasznie szarpie podczas jazdy ,gdy sie rozrzeje jest ok i mam jeszcze jeden wiekszy problem auto niema mocy ,poprostu niema takiego kopa jak byc powinien jezdzi ociązale i nie pojedzie szybciej jak 140 . PROSZE O POMOC :)

26.03.2013 19:34:39 | napisz odpowiedź
~bestz
92

Witam Opiszę problem tutaj passat 1.9 tdi 110km AFN 98r. > Problem zaczął się gdy jechałem dłuższą trasę, przegiąłem lekko z prędkością kolo 2 godzin może więcej leciałem 170-190km/h i w pewnym momencie auto weszło mi w tryb awaryjny i tak już zostało do dziś czytam te forum i próbuje różnych sposobów i nic.
Objawy: czuję że turbo już nie wgina w fotel (nie wiem czy się w ogóle załącza) auto wchodzi w tryb awaryjny powyżej 3-4 tyś. jak depnę gaz w podłogę to auto się rozpędza ale bez przyśpieszenia, wcześniej gaz do podłogi i powyżej 2 tyś obrotów wginało w fotel, czuję po prostu że turbo nie działa >

Co do tej pory zrobiłem: wymieniłem wężyki podciśnienia, zamieniłem zawory n75(kupiłem nowy)i n18 , zamieniłem przepływkę (też nic nie dało), wyjąłem turbinę i wyczyściłem nagar (też nic nie dało) na komputerze nic nie pokazuje,
Dałem auto do mechanika mówi że wszystko jest ok i na komputerze wyskakuje błąd "kąt wyprzedzania zapłonu" i że trzeba to wyregulować (ale czy mogło mi się to spierniczyć podczas jazdy kiedy 1 raz mi auto wskoczyło w tryb awaryjny?, wcześniej wszystko działało bez zarzutu ).
Czy ten kąt wyprzedzania ma wpływ na pracę turbiny ? > mechanik mówił że poprzedni mechanik mógł to spartolić przy wymianie rozrządu , ale rypło się to jeszcze przed wymianą rozrządu.

Co mogę jeszcze sprawdzić? - Intercooler? (jak go sprawdzić? )
może źle coś zrobiłem (może jeszcze raz turbinę wyjąć ?)
Proszę o pomoc bo już 2x płacę mechanikowi za coś co wiem > czy ten Kąt wyprzedzania wtrysków może się okazać trafnym celem , czy szukać jeszcze problemu gdzie indziej. ? Przypominam że coś mi klękło w czasie jazdy przy obciążeniu auta koło 4 tyś obrotów lub powyżej koło 5 (170-190km/h)
bestz1666@gmail.com , gg 3480025 można pisać wysłucham każdej pomocnej opini.

20.03.2013 16:00:58 | napisz odpowiedź
~GJDS
71

Witam. Mój passacik B5 1,8T. stracił moc, jedzie się nim jakby miał 30 koni. Do 100km/h jeszcze jakoś go bujnę ale więcej to już wyczyn. Po podłączeniu do Komp. wyszło, że uszkodzona przepustnica. Wymieniłem i więcej błędów nie pokazuje, ale dalej mocy brak. Pomocy

19.03.2013 10:07:11 | napisz odpowiedź
~Simon
0

Witam. Posiadam audi z a4 b5 z 95r z silnikiem 1.9 tdi 90 km. mój problem polega na tym ze na drugim i trzecim biegu przy ok 1800 obrotów jest takie szarpniecie a potem juz jedzie normalnie. nie mam pojęcia co to może być. komputer nie pokazuje żadnych błędów.. Może ktoś z was miał podobną sytuacje z tym silnikiem??
proszę o pomoc.

18.03.2013 18:51:24 | napisz odpowiedź
~Passat Dawid
26

Panowie mój problem polagana tym ze powyżej 2500-3000 obrotów odcina mi paliwo wpada w tryb awaryjny nie wiem co zrobić zauważyłemze po odpaleniu silnika gruszka turbiny załacza turbine na pełne obroty tzn łopatki(podnosi dzwignie) na wolnych obrotach na VAg pokazało przeładowanie turbiny. wymieniłem zawór EGR ale nadal to samo

13.03.2013 14:35:02 | napisz odpowiedź
~mateusz
25

panowie mój problem jest nastepujące na początku jak kupiłem auto nie jechało praktycznie wcale na ułamek sekundy włączało się turbo i koniec wymieniłem przepływke pomogło idzie lepiej od 2000tys się od razu wkręca natomiast pojawił się następujący problem odcina turbo przy 3,5tys obr.jak sprawdzić zawór n75 jak zaślepić egr????jezeli chodzi ogruszke nie idzie szybko do góry natomiast spada szybko nie wiem czy gruszka nie powinna pracować szybko góra duł poradźcie coś.dziękuje z góry

01.03.2013 10:52:58 | napisz odpowiedź
~darek
9

Do mateusz: Sztange sprawdz pewnie sie zapiekla mam to samo teraz i z tego co sie orientuje jest problem z Grucha i sztanga :) pozdrawiam

03.09.2014 18:27:40 napisz odpowiedź
~Mario
0

Do mateusz: też tak miałem u mnie okazało się że jeden z weżyków podciśnienia miał małą dziurkę wymieniłem i jest oki a zawór n75 można rozebrać i wyczyścić a na końcu szczelnie przykleić jego wieko

24.10.2014 10:29:24 napisz odpowiedź
~radek
51

witam mam Paska 97 rok 110km i podczas wyprzedzania jak przekroczy 2.5tys obrotów to traci moc ale jak go wyłącze i włcze jest dobrze znow do obrotów 2.5tys ,,jak ktos wie co to jest niech pomoże...z góry dziekuje

13.02.2013 15:49:24 | napisz odpowiedź
~Dawid
51

Witam ma paska 1.9 110km. Jest taki problem przy prędkości 100-110 jest taki lekkie szarpnięcie ale delikatne i gaz w podłogę a on ni jedzie. Zgaszę i przekręcę zapłon odpali na nowo i jest ok i tak cały czas. Jak ktoś wie o co chodzi niech pomoże dzięki pozdrawiam

31.01.2013 16:16:02 | napisz odpowiedź
~misiek.
4

koledzy ja mam passata juz 2 lata i mam taki problem ze w tracie jazdy, załacza mi się anty poslisk to są sekundy nawet komputer nie odczyta . juz mnie to kosztowało 2 ty i jest ciagle tak samo.

05.01.2013 06:55:38 | napisz odpowiedź
~Dantez23
28

koledzy mam taki problem ze niemam mocy w swoim passacie i niewiem zabardzo dlaczeko. jezdze passatem 1.9tdi 115km w automacie i jest zrobiona generalna naprawa skzyni , wymieniona pompa paliwa , nowa przepustnica i dalej niema mocy , od czasu do czasu jest tak jak by sie ta moc pokazala ale potem w czasie jazdy dalej nie wchodzi na obroty i mam mula. prosze bardzo o pomoc czy to moze byc turbina i mozna jaks samemu to zrobic

16.12.2012 22:40:07 | napisz odpowiedź
~Artcore
20

Witam.problem mojego paska tdi 130KM polega na tym że jest niezły zmulas od 0 do ok 1400obr/min potem idzie niezle i po przekroczeniu 1800-2000 dostaje niezłego kopa. Miałem wymieniane nowe turbo no i Wyczyscilem egr. Co może być powodem?

01.11.2012 23:56:29 | napisz odpowiedź
~grem0510
11

Witam mam paska B5 2003r. 131KM w czasie jazdy ucieka moc i nie wraca cos jakby przestało działać turbo jak zgaszę motor i uruchomie od nowa problem znika
podpowiedzcie gdzie znajduje się przepływomierz i zawór od turbo o którym piszecie
Dzięki pozdrawiam

10.10.2012 09:08:56 | napisz odpowiedź
~mirek
3

Do grem0510: Też mam ten problem , a Ty poradziłeś sobie z tą ustrerką?

23.09.2014 19:02:55 napisz odpowiedź
~Mario
22

Witam mam podobny problem z utratą mocy w B5 98 1.8. Bylem na komputerze 0błedów wogóle nic. Nie moge dojść o co chodzi. Ja mu pedał gazu do podlogi a on sie buja jakby ciągnął 21t.Prosze o rade?

15.08.2012 08:27:59 | napisz odpowiedź
~Munio
1

Siema mój Passat 1.9 1.9 TDI 98` 420tyś nalatane ma dopiero zmiany nastrojów, czasami wybujam nim ponad 200 km/h a czasem przy 190 km/h zacznie mi szarpać i jak dalej będę cisną to mam notlauf. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy. PANOWIE co to może być???

07.06.2012 20:24:56 | napisz odpowiedź
~JACEK
14

Witam.mam paska 1.9/130KM.podczas jazdy pod górę 4 lub 5 bieg wchodzi w tryb awaryjny czyli rozłancza turbo.muszę go zgasić,zapalić i jest ok,do następnego wzniesienia./podłączyłem kompa i wyszedł błąd regulator ciśnienia turbiny.wymieniłem go.ale nic nie pomogło.koszt 260zł.niby org.niemiecki firmy pierburg.co tam jeszcze może mu dolegać.

17.05.2012 14:44:39 | napisz odpowiedź
~Marcin
4

Witam ja mam taki sam problem co Łukasz wyżej tylko u mnie dodatkowo podczas zmiany biegów jak puszcze gas to taki dziwny dźwięk jakby sie dławił co to morze byc

06.04.2012 13:04:13 | napisz odpowiedź
~mały
0

Witam, problem rozwiazany po wielu wielu przejsciach, zawor na turbinie tzw gruszka nie trzymała po odpaleniu, łatwo sprawdzic, samochod po odpaleniu powinien podniesc kierownice do gory i trzymac, w moim przypadku od czasu do czasu ja puszczał, koszt 200 zł gruszka wymieniona pasek jezdzi,

19.03.2012 23:15:54 | napisz odpowiedź
~łukasz
23

Witam. Mam Passata b5FL 2001 130 koni i po przejechaniu kilkunastu kilometrow traci moc np. lece 140 km/h i nagle jaby traci moc zchodzi do 120km/h i gaz do konca a tu nic, gasze fure podczass jazdy, odpalam i jest moc i za jakies 10 km znowu. wczesniej to mi sie dzialo raz na 2 tyg. a teraz to 6 razy dziennie. co sie dzieje ? zawor na turbinie? turbina do regeneracji? interkuler?czujnik temp. silnika( bo mi komputer taki blad pokazuje)?

26.02.2012 11:45:34 | napisz odpowiedź
~mały
0

Witam, niestety po dodaniu mieszanki samochod przestał palic rano, zapala tylko na samostarcie, wychodzi na to ze paliwo zaczelo sie wracac do zbiornika. po rozmowie tel z mechanikiem stwierdził że będzie to wina pedału gazu, pewnie bedzie konieczna wymiana całego pedału,
Do "Miro" jedz na vaga , prawdopodobnie masz to samo co ja, wina pedału gazu, na początku komputer odczytuje wszystko a potem małe nie prawidłowości zakłucają jego pracę, po ponownym rozruchu komputer robi nowe ustawienia i jest ok.

19.02.2012 18:57:49 | napisz odpowiedź
~miro
0

witam.mam problem z passatem silnik 115 podczas jazdy traci moc,ale nie zawsze,po ponownym odpaleniu jest ok,prosze o rade

18.02.2012 19:55:52 | napisz odpowiedź
~mały
4

Passat 2,5 tdi 150 koni automat, jak większość problemów, auto miało sprawdzoną pompę, sterowniki pompy, jest błąd na pedale gazu, auto jezdzi ale czasem mu sie pojawia problem nie osiągania mocy, do 3 tysięcy i nie jedzie,dopiero po kilkukrotnym deptaniu po gazie zaczyna jechać, lecz dziś go przydławiło maxymalnie i jechał 50 km/h, zajechałem na stację zatankowałem najlepsze paliwo vpower i dolałem na 13 litrów nowego paliwa płynu do paliw zapobiegającemu wytrancaniu parafiny(100ml) auto zaczęlo jechac jak szalone, jutro sprawdzę czy są jakieś zmiany a poki co coś muszę z tym zrobić ale co??

15.02.2012 21:07:31 | napisz odpowiedź
~edi
13

WITAM mam paskaB5 i problem jak większość kolegów z turbiną która rozłacza się przy trzech tysiącach obrotów pod obciążeniem fachowcy powiedzieli że albo przepływomierz albo pęknięty przewód od interkulera.wierzyć im?

14.02.2012 18:01:21 | napisz odpowiedź
~michal
0

SLU ale co, mowisz ze przyczyna brania oleju byl ten pekniety przewod?

07.02.2012 16:59:27 | napisz odpowiedź
~SLU
0

U mnie okazało się że jest pęknięty przewód podciśnienia nowy to koszt około 200PLN

04.02.2012 20:28:08 | napisz odpowiedź
~michal
2

Koledzy ja rowniez mam problem z notlaufem tyle ze w golfie tdi 90km. Mechanik po podlaczeniu do komputera odczytal mi ze turbo przeladowije i ze cos nie halo z przeplywka, podaje za wysokie wartosci czy jakis tak, nie bardzo sie znam w temacie... Natomiast mam pytanie czy walniete turbo moze byc przyczyna brania oleju przez silnik? Bo juz pare razy musialem mu zrobic dolewke...

04.02.2012 18:33:31 | napisz odpowiedź
~oi
0

rt

04.02.2012 18:28:17 | napisz odpowiedź
~max
2

mialem ten sam problem wymienilem zawor N-75 bo kostka byla peknieta a poza tym przeczyscilem turbo bo w jednym miejscu sie zacinalo i jeszcze wywalilem srodek z katalizatora i smiga teraz jak opetany .....koszt wszystkiego to 1700 zl

03.02.2012 09:46:04 | napisz odpowiedź
~Jaro
1

roksanaartur, słuchaj dzisiaj własnie przed chwilą wróciłem od gościa który ma cześci samochodowe jeszcze raz zmienialiśmy czujnik do ładowania turbiny,zawór ten co jest przy kole wału korbowego ten co sie wpina w niego 3 wężyki sory ale zapomniałem nazwy jak on sie nazywa, kasowaliśmy błędy za każdym razem i cały czas było to samo, 110km/h idzie ostro a potem słabnie, później jeszcze odkręciliśmy chłodnice interkulera, wyczyściliśmy ją i dalej to samo, odpięliśmy komputer pokładowy chcieliśmy podłączyć komputer ale nie miał 90km i spróbowaliśmy podłączyć komputer od 110km, wszystko ładnie pięknie wtyczki pasują ale nie można go odpalić bo przeszkadza imobilajzer a więc spowrotem podpieliśmy mój komputer i wyskoczyły błędy, uszkodzenie mechaniczne i uszkodzenie modułu zapłonowego, skasowaliśmy te błędy przejechałem sie samochodem i szedł do końca bardzo dobrze, po zgaszeniu i ponownym zapaleniu i próbie jazdy znowu 110km/h i koniec. Podpieliśmy komputer i wyskakuje uszkodzenie mechaniczne i modułu zapłonowego i stwierdziliśmy że najlepiej by było podpiąć komputer pokładkowy 90 i zobaczyć co sie będzie działo, ale na razie nie mam skąd go podstawić. Jak coś bedę więcej wiedział to napisze, pozdrawiam.

01.02.2012 23:50:03 | napisz odpowiedź
~roksanaartur
1

Jaro, piszesz że wymieniłeś już wszystko i dalej nic, zaciekawiło mnie że wymieniłeś zawór egr a nie zawór turbo, jest identyczny tylko z tym że zawór egr znajduje się za silnikiem a zawór turbiny z przodu silnika. Ja miałem to samo i żeby wyeliminować że to zawór wystarczy je zamienić, jeśli nie będzie zmiany to nie zawór. Jeszcze na końcu sprawdź tą plastikową "gruchę" ona też reguluje ciśnieniem w kolektorze dolotowym.U mnie też był taki sam komunikat z komputera, a pomogło wyczyszczenie turbo za 250 zł.Pozdrawsiam.

01.02.2012 09:12:37 | napisz odpowiedź
~mateusz
0

Mam problem z pasatem b5 1998r 2.5 automat 150 km nie mam mocy.Na kazdym biegu dochodzi do 3 tys obrotow i dalej nie chce isc.Bylem na komputerze 0 bledow nie wiem co jest?

31.01.2012 20:20:32 | napisz odpowiedź
~jaro
6

PASSAT 1.9 90KM jadąc 110km/h traci moc za każdym razem wymieniałem zawór egr, turbine,przepływomierz ,czujnik do ładowania turbiny i nic na komputerze pokazuje za duże ciśnienie w kolektorze dolotowym.Jeszcze został wyczyszczony kolektor i zaślepiony zawór egr i zero poprawy może ktoś by mógł mi pomóc albo kontakt z jakimś mechanikiem co by umiał by to naprawić z góry dziękuje passat b5 97 rok

31.01.2012 13:17:33 | napisz odpowiedź
~Vendetta
17

Passat 1.9 115KM - Brak mocy. Ciągnie się jak koza z noska. Przy wciśniętym gazie prawie nie jedzie, ale jak się naciśnie pedał gazu na głębokości ok. 1-1,5 cm to nawet trochę przyspiesza. EGR ok, czujnik ciśnienia ok, turbina ok (rura puchnie, że mało z ręki nie wyrywa), zero błędów pod VAG, błąd okładzin hamul. na desce rozdzielczej. Podejrzewam jakieś zwarcie, ew. uwalony czujnik stopu.. ktoś miał podobne objawy..?? Dzięki za info.

28.01.2012 00:21:04 | napisz odpowiedź
~roksanaartur
8

Wczoraj odebrałem samochód z warsztatu, została wyczyszczona turbina, dziś drogi były na tyle dobre żeby sprawdzić auto. Po kilku próbach jazdy pod różnym obciążeniem nic się nie działo, rwał asfalt przy każdej prędkości i nie tracił mocy, jest ok!Chyba to był problem turbiny.

25.01.2012 20:25:16 | napisz odpowiedź
~ozi
0

Dzis znow jak odpaliłem i ruszyłem turbina niechodziła zamuła na maxa ale wystarczy ze wylaczyłem silnik odpaliłem i było juz ok co to moze byc niech ktos da znac pozdrawiam

21.01.2012 15:27:40 | napisz odpowiedź
~ozi
5

ok to czekam na odpowiedz co tam wyszło
ale jesli ktos miał taka awarie to prosze równiez o odpowiec
pozdrawiam

17.01.2012 19:32:46 | napisz odpowiedź
~roksanaartur
0

Witam nic nie da ci dojechanie do mechanika w takim stanie auta, już to zaliczyłem. i tak komputer pokaże błąd w ciśnieniu w kolektorze dolotowym. żeby stwierdzić prawidłową przyczynę komp musi być podłączony w trakcie tejże awarii. jak wyżej magicy uznali że trzeba wymienić, czujnik, zawory, wężyki, przepływkę itd (wszyscy sprawdzali na postoju) po podłączeniu kompa i jeżdzie wyszło że wszystko działa bez zażutu, tylko w turbinie zbyt często zwiększa się podciśnienie. stwierdzili że trzeba wyczyścić turbinę, jak wyczyszczę to dam znać czy dolegliwości mineły(dają gwarancję że jak nic się nie zmieni do kase oddają)pozdrawiam. odezwe się

17.01.2012 18:50:55 | napisz odpowiedź
~ozi
0

Witam
posiadam passata b4 1.9 tdi 90KM i mam taki problez ze od czasu do czasu gdy odpale i jade to wogóle nie ma mocy idzie jak by bez turbiny dosłownie muł na maxa ale jak sie zatrzymam i przygazuje to słysze ze turbina chodzi bo jak spada z obrotów to swiszczy ale jak chcem dalej jechac to zero reakcji dalej muł chyba ze go zgasze i poczekam chwile i znow odpale to jest ok odpycha sie dobrze i turbina ciagnie juz od ponad 1500borotów. dzieje mi sie to bardzo zadko ale niewiem co to jest a nie udało mi sie dojechac tak do mechanika by podłaczyc go do kompa
pomocy
pozdrawiam

17.01.2012 12:41:24 | napisz odpowiedź
~roksanaartur
0

Witam. Od pewnego czasu też mam problem z mocą w passecie b5 98. Przy prędkości 120-130 km/h ok 3000 obr/min wyłącza się turbina. Wymieniłem czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym (tak wskazał komputer)i nic, następnie wymieniłem zawory ciśnieniowe przy turbo i przy EGR i dalej nic. Co może jeszcze być przyczyną. nadmieniam że już szarpałem dźwignią kierowniczki i też nic. . proszę o odp.

14.01.2012 17:14:53 | napisz odpowiedź
~pasiak
0

na pewno nie pracował na jeden cylinder:) to nie komarek:)

11.01.2012 19:39:58 | napisz odpowiedź
~Siłownik Przepustnicy
0

Witam posiadam VW Passata 2.0.20V 2002r bezyna bez LPG dziś przy ruszeniu silnik zaczoł pracować na 1 cylinder obroty 700/900 brak mocy.podłonczyłem kompa i wyskoczył mi tekst SIŁOWNIK PRZEPUSTNICY STEROWANIA SILNIKA ZAKRESEM PRACY. ok prosił bym was jesli wiecie go to sie znajduje w silniku silnik pracuje na wolnych obrotach ale nierówno.

06.01.2012 19:36:03 | napisz odpowiedź
~Artur
0

Witam. Przed wczoraj wymienialem olej i wszystkie filtry (paliwa,oleju,kabinowy,powietrza) i odrazu jak wyjechalem od mechanika i chcialem wyprzedzic samochod pod gorke nagle stracil moc 90 km/h i nic wiecej. potem zgasilem silnik, ponownie odpalilem i bylo dobrze przez jeden dzien, a potem problem powrocil Ma to jakis zwiazek z ta wymiana?? ale przad wymiana wszystko bylo ok mam passata 2002 tdi 130km prosze o pomoc

06.01.2012 18:47:10 | napisz odpowiedź
~TOLEK
0

hejka chlopaki mam rpblem ze swoim passatem 1.9 tdi (130km)2001r.od jakiegos czasu przestala mi dzialac turbina auta ma brak mocy wogle po wyzej 2000 obrotow nie wlacza sie turbina.Mechanicy sprawdzili mi zawory i komputer w moim aucie i tak samo turbine i wszystko jest dobre a turbina nadal sie nie uruchamia.dodam ze auto mi nie kopci zbytnio prosze o pomoc bo nie wiem co robic?

23.12.2011 01:35:52 | napisz odpowiedź
~Galus
0

Witam mam passata 1.9tdi(110KM)1998r. i problem:ktos dla jaj odlaczyl mi wtyczke z tymi dwoma kablami przy turbinie,zauwazylem w czasie jazdy,ze cos jest nie tak.Zrobilem tak trzy wyjazdy po 10 km i powiedziano mi gdzie jest przyczyna.Po podlaczeniu tej kostki turbina nie dziala.Z gory dzieki za wszelka pomoc.

12.11.2011 19:08:54 | napisz odpowiedź
~Damian
4

Witam mam passata 1.9tdi 74kw (101KM) mam problem z brakiem mocy.Auto jezdzi normalnie ma przespieszenie ,ale czasami jade na autostradzie i pod gore spadnie moc slaby jest ale zgasze silnik i go odpale i jest wszystko wporzadku jezdzi fajnie . pomozcie. co to za problem. mieszkam w uk.

07.11.2011 23:15:53 | napisz odpowiedź
~bogdan
0

Witam mam passata 1.9 tdi 2007.jak jezdze po mieście wszystko jest ok, ale gdy rano lub po dłuższym postoju (około 6 godz)po 7 mim jazdy silnik już jest ciepły wyjade na autostrade i przy 130 km/h zaczyna szarpać silnikiem jak bym jeżdził po wertepach.wyłączam i włanczam silnik i wszystko ustępuje,i samochód jeżdzi już normalnie

07.10.2011 14:34:06 | napisz odpowiedź
~szymek
0

passat b4 1.9 tdi 110km najpierw był brak mocy przy wyprzedzaniu ok 3tys obr. od 2 dni auto nie przyspiesza powyżej 2 tys obr co może byc do wymiany?

05.10.2011 17:40:07 | napisz odpowiedź
~Bartek
0

Witam mam passata 2.0tdi 2007r.Jak auto jest nierozgrzane to przez kilka pierwszych kilometrów jazdy na każdym biegu przy ok.1800-2200 obrotów auto się mocno dławi.Jak zmiejsze obroty lub zwiększe przestaje.Po kilku kilometrach problem znika.Wymieniłem kolektor ssący ale problem został.Komputer nic nie widzi.Czy kroś miał podobny problem,jeżeli tak proszę o pomoc. Z góry dziękuje

04.09.2011 22:35:17 | napisz odpowiedź
~rafal.
0

Hej Rafał. Miałem tak samo jak odpalalo sie cieple auto to trzeslo i kopcilo jak szalone. pomogla regulacja popmy paliwa. silnik i rok auta ten sam.

11.08.2011 10:26:34 | napisz odpowiedź
~Paweł
0

Witam mam passata b4 1.8 lpg , wczoraj wróciłem z trasy i zauważyłem problem gdy wjeżdżałem na każdą górkę auto traciło moc na 4 i 5 biegu , gdy nacisnę pedał gazu do końca słychać tylko buczenie a auto nie przyśpiesza , nie wiem o co chodzi proszę o pomoc , podam gg 18404232

31.07.2011 23:29:13 | napisz odpowiedź
~staniol
0

witam,mam passata b5 2000r 131 km,i ten sam problem z brakiem mocy,czy zle ustawiony zaplon to moze byc tez przyczyna?110 kilometrow na 4 jak go przeciagne i po mocy,auto wylacze na chwile i po problemie.ale zaznaczam tylko 4 bieg.

03.07.2011 12:14:46 | napisz odpowiedź
~maciek
3

witam mam passata b5 1.8 benzyna 20v 125koni mam z nim taki problem ze nieraz jak postoji przez noc i go odpalam chodzi jak traktor i skacza obroty jak mu przegazuje to sie uspokoji niewiwm co jest grane i nikt mi nie moze pomuc a wczesniej penkla mi sprezyna zaworu ssacego cze ktos mial takie objawy i moze mi pomuc bo az strach nim jechac w polske

13.06.2011 16:23:52 | napisz odpowiedź
~Rafał
0

Witam koledzy, mam problem z autem tj passat b5 1,9TDI 110KM 98` AFN.
Stracił moc, podpinałem go do komputera ktory wykazał zero błedów. Powymieniałem wszystkie kable podciśnieniowe. Mechanicy powiedzieli mi ze to turbo, oddałem je do regeneracji, zakładam dzisiaj i dalej to samo, brak mocy, jest zrywniejszy ale później nie ma czym ciągnąc. Aha i gdy samochód jest ciepły przy odpalaniu go rzuca obrotami, i to tylko w tym momencie, tak jakbym nacisnał na pedał gazu, potem jest normalnie. czytałem ze to wina filtra paliwa albo jakiegos zaworku w pompie paliwowej. czy to możliwe? bardzo prosze o pomoc bo juz nie wiem co moze byc..

11.06.2011 13:55:42 | napisz odpowiedź
~Jack
0

Brak mocy w pasku z silnikiem TDI przy 3000 obrotów to pierwsze oznaki śmierci turbosprężarki. Jeśli moc spada już po ponad 2000 obrotów to turbosprężarka jest w agonii - ruchome jej części są zatarte. Komputer w tym momencie przełącza się w tryb awaryjny ze względu na zwiększone ciśnienie w układzie doładowania. Ma to zapobiec ewentualnym uszkodzeniom intercoolera i węży połączeniowych

05.03.2011 17:06:09 | napisz odpowiedź
~Mateusz109
0

Witam potrzebuje waszej pomocy walcie domnie drzwiami i oknami na gg 12173793 mam passata 2.0 benzyne i od jakiegoś czasu coś mi się pierdoli już myslałem że to filter od paliwa wymieniełam i to samo jak jade np; na autostradie to zdarzają sie takie momenty jak bym wioł nogę z gazu na 5 sekund i auto zwalnia a do tego na desce pali mi sie "ABS" niewiem co jest aaa to to wszystko jak dziś podjechałem pod dom to mi sie paliło światło stopu i niechciało zniknąć niemam pojęcia chyba udam sie do Servisu mieszkam w Uk ;p

19.01.2011 17:42:34 | napisz odpowiedź
~Andriu
0

Witam wszystkich. Juz poradziłem sobie z utrata mocy w passacie 1.9 tdi 130 KM przy 120 km. Mialem pekniety plastyk w intrekulerze koło chlodniczki.Wymieniłem go i teraz autko smiga aż miło.A tak to się dzieje gdy sie na cos wjedzie i np.zawiesi jak podczas ostatniej zimy w zaspie :)straciłem osłone z pod silnika i uszkodzilem plastyk. A objawy na pc. wskazywały na turbine i przepływomierz.moja rada :jeśli nie chcecie stracic wiecej kasy ,jedzcie do kompetentnego mechanika nawet gdy jest drogi, w gruncie rzeczy wyjdzie taniej.
Pozdrawiam.

02.07.2010 02:32:07 | napisz odpowiedź
~marcin615
0

ja mam taki sam problem z turbina i niewiem co mam zrobic czy wymienic na nowa passat b5 19 tdi 110 km prosze o porady PISZCE NA marcin615@o2.pl

20.06.2010 21:32:38 | napisz odpowiedź
~Krzysio
0

Witam. Mam pytanie.czy zawor pod turbiną powinien lekko chodzić pzy zgaszonym silniku? {passat b5 90km}

02.06.2010 12:53:20 | napisz odpowiedź
~August
0

Andri a na jaki kolor dymi ??? sprawdz czy nie masz wycieków oleju z pod głowicy

01.06.2010 13:24:45 | napisz odpowiedź
~Andriu
1

Witam.Mam identyczny problem :( VW passat 1.9 130 KM tdi 2001 r
Autko gubi moc po przekroczeniu 120 km.i strasznie dymi Po sprawdzeniu na PC. wymieniłem przepływomierz i dalej nic. Sprawdziłem wczesniej przewody wydaje mi sie ze jest ok.Nie wiem juz co dalej robić...Moze ktoś kompetentny sie wypowie.Z gory dziekuje.Pozdrawiam

30.05.2010 00:57:32 | napisz odpowiedź
~August
0

husk7682z cosik drogi ten zaworek do twojego autka orginałka PIERBURG-a to koszt rzędu 130-170 zł chyba w warsztacie cie nacągneli no chyba ze robocizna do tego doszła

27.05.2010 20:10:44 | napisz odpowiedź
~August
0

Max a moim zdaniem wina była w tej dziurze w kolektorze bo jak była padnięta przepływka to autko by muliło bez względu czy jedziesz w góre w dół czy po równej drodze pozdrawiam i co to znaczy ze jak podepniesz do kompa to wszystko widać ??

27.05.2010 20:07:21 | napisz odpowiedź
~August
0

marko udaj się do elektryka najprawdopodobniej masz jakieś zwarcie może wilgoć w kostkach albo cos z imobilajzerem sie dzieje najlepiej podepnij autko pod VAGa i zczytaj błędy wtedy bedzie wiadomo co i jak pozdro

27.05.2010 20:02:41 | napisz odpowiedź
~August
0

Adamek to nie wina przepływomierza bo jesli była by przepływka walnięta to po od łączeniu jej autko powinno śmigać raczej dopatrywał bym się problemu ze strony zaworu N 75 (EGR) albo nieszczelność na przewodach podciśnienia autko łapie ci lewe powietrze i sie przydusza a jaki masz motorek jak tdi to moga też być zapieczone kierownice w turbinie lub zapieczona gruszka sterująca turbina jest tego troszke musisz pomału sobie wszystko posprawdzać ale Przepływomierz zostaw na sam koniec najpierw posprawdzaj wszystkie przewodu podcisnienia może sie gdzieś załamał pękł itd pozdrawiam

27.05.2010 19:56:40 | napisz odpowiedź
~marko
0

witam. nie dawno nabyłem mojego pirwszego pasata . wszystko wyglądało dobrze aż tu nagle sie okazalo że od czasu do czasu alarm załącza sie samoczynnie w rożnych porach dnia i nocy . czy ktoś wie o co chodzi . dodam że to 1.9 tdi 130 km 2001 rok. poza tym wszystko pracuje poprawnie a przynajmniej tak mi sie wydaje . pomóżcie .

19.05.2010 23:28:36 | napisz odpowiedź
~Adamek
1

witam mam problem autko nie ma maocy jak odlacze przeplywke to nie ma zmian , czyli to prtzeplywka ?

12.05.2010 14:05:50 | napisz odpowiedź
~Max
0

Jeżeli z samochodem coś się dzieje i przy obciążonym silniku, na wysokich obrotach lub podczas jazdy pod górkę nagle brakuje mocy załącza się tzw tryb awaryjny. Po ponownym uruchomieniu silnika można jechać normalnie aż do ponownego przeciążenia. Jeżeli się podepnie paska pod kompa to wszytko ładnie widać. W moim wypadku tryb włączył się jak miałem trochę za niskie sprężanie w turbo, uszkodzony przepływomierz i dziurę w kolektorze dolotowym. Najprawdopodobniej była to wina przepływki.

18.04.2010 20:51:29 | napisz odpowiedź
~husk7682z
0

Miałem podobne objawy utraty mocy w 1.9TDI 130KM i po ponownym odpaleniu silnika było przez jakiś czas ok. póki nie wchodził w okolice 3000 obr./min. Wymieniłem po komputerowej diagnostyce silnika zawór regulacji ciśnienia i teraz auto idzie jak strzała. Koszt ok. 300zł.

26.03.2010 22:10:41 | napisz odpowiedź
~OlekChw
0

Ja też miałem problem z notlaufem za każdym razem kiedy osiągałem około 100km/h. Główni podejrzani: N75, zapieczone łopatki, przepływomierz, kable podciśniania, gruszka, sztanga, ogólnie pół samochodu... a co się okazało? Wymieniając olej zażyczyłem sobie spuszczenie z miski przez korek, a nie jak zabierał się do tego sprytny magik przez wyssanie sondą. Przykręcając z powrotem osłonę silnika, jakimś cudem wkręcił wkręta w przewód od intercoolera. Znajomy mechanik odkrył to jak wymieniałem powtórnie olej. Miałem szczęście że nie załatwiłem turbiny. Po wymianie przewodu auto śmiga aż miło.

10.03.2010 19:42:10 | napisz odpowiedź
~scg
1

Moj passek B5 1.9TDI-1998r miał problem z mocą.Na trzecim biegu osiągał 2500 do 2800 obrotów i zrywało autem a w lusterku niebieskie dymy za autem.Najwięcej wyciągał 90-100km/h.Przeprowadziłem wymianę przepływki,N75,N18,wtrysk sterujący i nic.Problem się zakończył po ustawieniu pompy wtryskowej która podawała za mało paliwa.

07.03.2010 02:16:08 | napisz odpowiedź
~Mirek Passat B5 2004
0

Sławo, to może być pęknięty interkuler. Koszt dobrego ok. 600 zł. Jest z tworzywa i siedzi przed przednim lewym kołem. Jak wjedziesz ostro na krawężnik, to może peknąć.

13.02.2010 01:20:07 | napisz odpowiedź
~pero
0

mam paska 2000r też był problem z turbo , 3200 obrotów i koniec mocy miałem możliwości sprawdzałem na sposoby wymiana elektrozaworów nic , diagnostyka komputerowa, czyszczenie tzw ,,kierowniczek,,turbiny pomogło ale nie na długo . finał wymiana turba. Ponoć to pierwsze oznaki końca turbiny .

19.01.2010 20:48:28 | napisz odpowiedź
~leny763
1

Ja milem problem z utratą mocy przy 1,9TDI(110), znajomy mechanik powiedzial,że to tzw; kierownica turbiny jest zanieczyszczona nagarami, rozebraliśmy turbo, oczyściliśmy i rewelacja zero zacięć, czy utratymocy(te turbiny mają zmienną geometrię lopatek)

28.12.2009 09:53:25 | napisz odpowiedź
~Kobieta
0

POMOCY! Passat B5 2003 1,9 tdi.Właśnie wróciłam od mechanika, który nic nie stwierdził. A przed przed wczoraj mój passek stanął na środku skrzyżowania i nie chciał odpalić. po jakich 10 próbach odpalił i zdąrzyłam zjechać na chodnik i zgasł znowu. Uruchamiam machinę jak trochę ostygła i siedziałam w środku (VAG nic nie wykazał)trwało to ok 20 min i im bardziej był nagrzany tym częściej coś szarpało po maską aż wreszcie zgasł.I co wy na to!

16.12.2009 22:44:48 | napisz odpowiedź
~nester
0

Bodzio jak masz dużo kasy na naprawy to kup B5, samochód spoko tylko naprawy w tysiącach złotych.

29.11.2009 21:28:55 | napisz odpowiedź
~MARCIN
0

Mam problem z passatem 1.9tdi1999r 115koni na pompowtryskiwaczach.Rospedza sie do setki normalnie potem moc silnika sie podziewa i przyspiesza bardzo wolno do 120km.Dalej cos go blokuje.Wymienilem przeplywomierz przewody parciane w calym ukladzie czujnik ADR jest dobry.Z tlumika nie wydobuje sie czarny dym ale mowia ze moze byc to turbina.Bylem juz u paru mechanikow i nikt nie potrafi dokladnie zdjagnozowac co jest.Z gory dzieki!

23.11.2009 15:12:00 | napisz odpowiedź
~tommi
0

ty siechłopie nie zastanawiaj tylko bież

31.10.2009 19:38:31 | napisz odpowiedź
~wojciech
1

witam. mam paska 1.8 turbo i mam podobne prolemy z turbiną czasem dziala czasem nie niewiem od czego mam zaczać,prosze malą podpowiedz. dzieki

31.10.2009 17:22:21 | napisz odpowiedź
~Bodzio
0

witam mam zamiar kupić B5 disel passat po waszych opiniach to daje mi do myślenia, czy znowu zaczne naprawiac drugiego passata bo mam B3 bo dałem się oszukać to był komis w Zieleniewje koło Stargardu Szcz.

17.10.2009 22:15:56 | napisz odpowiedź
~zibi
0

witam mam paska 1.9 tdi 110 miałem dziure tak od 110do 130 km zaczynał sie zastanawiać kilku magików doradzało mii tylko kase wyciągali i trafiłam na mechanika z powołania rozkręcił mi komputer i jest tam taki 10 cm wężyk i on był pękniety zalewał mi płytkie olejem poczyścił wymienił wężyk pokasował błedy i gitara paseczek śmiga jak dawniej

04.10.2009 16:17:39 | napisz odpowiedź
~mlody
0

siema mam passata 1.8 turbo benzynka pojawiaja mi sie tez dziury w mocy najlepsze jest to ze na wolnych obrotach chodzi jak zegarek ale przy mocnejszym wcisniecu jakbym jechal automatem a po chwili idzie dalej nie wiem co mam robic?

04.10.2009 08:55:52 | napisz odpowiedź
~marCINEK
0

Witam.Mam passata 2002r 2.0 w benzynie i przy jezdzie niema on mocy!W ogole nie ma ducha w sobie!Jesli chodzi o zapalanie auta to zapala on bez podlaczonego czujnika walka korbowego,a gdy podlacze go to niechce odpalic!Podpielem uzywany czujnik i tak samo,wiec prosilbym o porade co mam zrobic???Kupic nowy orginalny czujnik??pozdrawiam

21.09.2009 19:22:08 | napisz odpowiedź
~dino
0

siemka mam problem zmoim passkiem 1.9 tdi 130 na trasie trzas sie niczym galaretka zjechalem na pas awaryjny i na wolnych obrotach to samo trzesie sie caly.musialem go zholowac.nastepnego dnia odpalilem go i to samo pomocy z gory dzieki

02.09.2009 13:04:39 | napisz odpowiedź
~Łukasz
1

czesc.mam taki problem ze swoim passatem 1.9tdi 101km zaczął tak dziwnie rechotac i brakuje mu mocy do 100km/h idze dobrze gorzej potem odgłos ten dobiega od banki czyli tego zaworu egr ale sprawdzałem takze wezyk od cisnienia i ten trójnik i gdy ulze wezyk chrobotanie ustepuje co moze byc winą banka czy wezyk z góry dziekuje za odp to moje gg 7194392

24.08.2009 21:48:51 | napisz odpowiedź
~ktos
0

mam podobny problem trace moc zaswieca sie kontrolka swiecy zarowej po zgaszeniu i zapaleniu silnika wszystko wraca do normy na trasi 700km zdarza sie to dwa razy 2004 2.0tdi

22.08.2009 11:32:06 | napisz odpowiedź
~przemo
0

Przemak mam pytanie kupilem vw passata 2.5 V6 automat 2001rok mam wrażenie że on nie ma tych 150 koni zbyt słabo przyspiesza jedni mówią że mogą być to popychacze zaworów bo troszke głośniej chodzi a drudzy że turbina a może elektronika jest winna prosze o wasze opinie !

11.08.2009 22:55:53 | napisz odpowiedź
~kowal
0

to napewno zawór na turbinie. trzeba go przeczyścić i po kłopocie. komputer pokazuje złe cisnienie w kolektorze dolotowym. zawór się nie otwiera a komputer przełacza się w tryb awaryjny. ale najpierw trzeba sprawdzić przepływomierz.

04.08.2009 22:04:51 | napisz odpowiedź
~Maciek
0

Pawel prawdopodobnie masz nieszczelny dolot, stad tez przydaławienia auta i wrazenie ze turbo nie dmucha - mialem identyczny przypadek..

30.07.2009 17:30:53 | napisz odpowiedź
~Pawel
3

Mam w sumie podobny problem. W czasie przyspieszania pojawiają mi się dziury w mocy. Tak jakby turbina przestawała się kręcić na chwile i auto się dławi. Mam Passata B5 FL 1.8 T po chip tuningu. Najśmieszniejsze jest to, że na płaskiej drodze przy delikatnym dodawaniu gazu nic nie czuć ale jak się butuje to autem rzuca jak początkujący kierowca przy ruszaniu. Dziury się pojawiają najwyraźniej na 3 i 4 biegu (bo największe przyspieszenie) i w granicach 3000-6000 obrotów. Proszę poradźcie. Dodam tylko iż przepływomierz był wymieniany jakieś 2 miesiące temu.

28.07.2009 09:48:03 | napisz odpowiedź
~imbus
0

tomek
mam podobny problem chyba w 1.9TDI 74KW. Auto czasami jezdzi calkiem normalnie, fajnie sie zbiera,ale czesto, przy wyprzedzaniu, przy podjezdzie pod gorke i w podobnych sytuacjach gdy wciskam gaz w podloge dochodzi do 3tys obrotow i zanik mocy;/

Orientuje sie ktos moze co do tego problemu??

27.07.2009 11:55:28 | napisz odpowiedź
~kamil
0

mam pytanie
mam passata 2,5 v6 w automacie 2001r. i niby jest wszystko w porzadku , ale jak dochodze do predkosci 100km/h on jakby sie dlawil , traci na chwile moc, jak dodaje mu znacznie gazu to podkreca obroty i zwiekszam predkosc , ale jak znowu puszczam gaz i wskazowka znowu pokazuje 100km/h to znowu sie dlawi i lekko drga.
wiecie moze co to moze byc, bylbym wdzieczny

26.07.2009 15:46:45 | napisz odpowiedź
~tomek
0

witam mam to samo co robić 1,9 74kw raz ma moc raz nie ma,gdzie szukać

21.07.2009 23:13:15 | napisz odpowiedź
~Piotr
0

1,9 TDI 74kW - jednym z elementów utraty mocy (jakby wyjścia z pracy turbiny) może być zwarcie (zacięcie)czujnika temp silnika w skrajnym położeniu (max). po ponownym uruchomieniu silnika i nie przekroczenia obrotów silnika 3000 obr/min pracował z normalną mocą i dynamiką. koszt naprawy z wymianą czujnika ok.80 PLN, pozdrawiam, miłej jazdy

10.07.2009 00:57:31 | napisz odpowiedź
~hefalump2008
0

1.9tdi 110km, problem z mocą pow.3 tys. obrotów,chcieli mi wymieniać turbinę za 1000zł,wymieniony zawór na turbinie i nic,inny elektronik od vw mówił,żęby nie wymieniać turbiny jeśli nie ma wycieków oleju,bo to ponoć jest sygnałem że turbo umiera,tylko wyczyścić turbinę(nie piaskowa,bo zmienna geometria łopatek wirnika się zacina - koszt 600zł,ALE powiedział mi też o dodatkach do paliwa konserwująco - czyszczących układ wtryskowy i paliwowy i... rewelacja! Auto kręci do czerwonego pola,a Vmax wzrosło ze 130 do 190km! Panowie i Panie! Przeczyśćcie swoje układy a napewno część z was zaoszczędzi sporo kasy!JA używałem produktów marki Xeramix i STP,dostępne na większości stacji paliw w cenie 15 do 20zł.POLECAM BO WARTO!!!

09.07.2009 18:53:10 | napisz odpowiedź
~Kierowca
1

Według mnie jest to wina turbin, można to zauważyć podczas jazdy z rury wydechowej ulatnia się czarna smuga dymu... To oznaka nawalenie turbiny i utraty mocy, lecz jeżeli następnego dnia jeździ poprawnie to odpada. Czyli jest to prawdo podobnie przepustnica która nie do końca się otwiera...

02.07.2009 23:38:21 | napisz odpowiedź
~tomcio
0

Wymień czujnik i masz problem z głowy. Tak to jest jak się kupuje auto od rajdowca który nie dba o nic albo od osoby która nie serwisuje i załatwia przeglądy. Pzdr.

01.07.2009 19:02:56 | napisz odpowiedź
~edzio
1

ja mialem ten sam problem w ibizie i audi 1.9tdi i za kazdym razem to byl zawor na turbinie ale w passacie mi sie jeszcze to nie zdazylo

11.06.2009 13:40:49 | napisz odpowiedź
~win
0

W moim przypadku pomogło usunięcie błędu czujnika recyrkulacji spalin,oraz wykasowanie serwisówki

21.05.2009 09:31:08 | napisz odpowiedź
~prezes
1

też wymieniłem ten czujnik i po problemie pozdro

11.05.2009 20:42:22 | napisz odpowiedź
~test
0

test

24.04.2009 14:39:45 | napisz odpowiedź
~krissss
0

Już po problemie,autko śmiga jak dawniej,uszkodzony był czujnik indukcyjny wału korbowego,koszt czujnika około 200zł,pozdrawiam i mam nadzieje że pomogę komuś,hejka

24.04.2009 11:04:04 | napisz odpowiedź
~krissss
0

mam taki sam problem,silnik 1,6 benzynka,jak się nagrzeje silnik to nie ma mocy i nie da się jechać,potrzebuję pomocy,proszę o radę,dzieki.....:-))

17.04.2009 22:56:38 | napisz odpowiedź
~PREZES
6

mam problem czasami mam brak mocy w silniku 1,6 benzyna czasami mi gaśnie na wolnych obrotach przepływomierz wymieniłem i nic to nie dało przepustnice przeczyściłem i dalej nic mechanik tez mi nie może pomóc jak ktoś miał taki sam problem niech napisze będę wdzięczny

04.04.2009 20:59:07 | napisz odpowiedź
~kaja
1

moj passat 2tdi 2005r szarpal dymił i stanął. Na lawecie pojechal do serwisu i okazało się, że to uszkodzony zawor ERG.dzi,eki bogu nie turbina

03.04.2009 09:21:08 | napisz odpowiedź
~lukisio
0

Macie problem z autami. Niestety zawsze autko wchodzą w tryb awaryjny. Teraz szybciutko pod komputer VAGa i będziecie wiedzieli co jest grane. Może zmienna geometria łopatek turbiny się przycina od PSJ.

29.03.2009 23:19:34 | napisz odpowiedź
~maestro2000
0

Mam ten sam problem co wyżej powyzej3tys turbina odmawiala posluszenstwa po ponownym uruchomieniu silnika gralo ta usterka pojawiala sie co jakis czas okazalo sie ze to zawor na turbinie zostaly przeczyszczony i pyka dalej.

28.03.2009 13:56:39 | napisz odpowiedź
~zabek76
0

ja mialem problem ze nie chcial przekroczyc 3tys obrotow i okazalo sie ze to zawor na turbinie.to moze byc przyczyna waszych klopotow.pozdrawiam

23.03.2009 19:06:06 | napisz odpowiedź
~wojtek.
0

miałem utratę mocy w swoim pasku 1.9tdi 98r automat. nie wchodził na obroty,tylko wolne.komputer wykrył uszkodzenie potencjometru pedału gazu.przebieg 160000km. koszt 1300zl.

08.03.2009 15:08:25 | napisz odpowiedź
~drajwer
0

To koledzy nie jest wina turbiny tylko przepływomierza.

03.03.2009 19:15:17 | napisz odpowiedź
~Seba
1

Zapadka w turbinie,
agent wd40 , popchać , brud zejdzie, i używać turbiny w sensie wkręcać na obroty , miałem to samo . już chciałem turbinę kupować , bylem w Jankach u tych z diagtroniku , popychał, parę razy ze 20 minut . i do dziś działa. bez wymiany a już ponad 1,5 roku tak, a auto jest z 2000 roku.

18.02.2009 17:59:10 | napisz odpowiedź
~gru
1

Z tego co wiem, to turbo działa bez żadnych włączników, a tym bardziej elektrowlączników.

16.02.2009 18:59:56 | napisz odpowiedź
~zaba
0

Witam!! Mam taki sam problem!!! kiedy jadę i potrzebuje mocy pod górkę lub przy wyprzedzaniu turbo przestaje ciągnąc po prostu się wyłącza!! ale kiedy zgarze silnik i ponownie zapale wszystko jest ok a później tak dalej!! ktoś mi mówił ze to jakiś elektrowłącznik turbiny koszt około 300-400zł!!

15.02.2009 16:39:43 | napisz odpowiedź
~Sławo
1

Miałem taki przypadek podczas jazdy pod górkę nie chciał się wkręcać na obroty, nie poszło turbo i tak miałem przez kolka kilometrów. Na drugi dzień pojechałem w trasę i jakby nic. Wszystko chula. Trudno powiedzieć co to było: przepływka,ERG,turbo. Nie mam pojęcia....

09.02.2009 12:30:27 | napisz odpowiedź
Dodaj nowy komentarz