Zgłoś sugestię Żarówka
Kliknij aby zamknąć

Niecodzienna moc na co dzień

VW TRENDS 5/2014 nadjeżdża!

Volkswagen Polo III - Typowe usterki

Volkswagen
Polo
III
Wybierz
nadwozie
lub silnik
lista nadwozi Volkswagen Polo III
lista silników Volkswagen Polo III
Benzynowe Benzynowe
Diesla Diesla
Pokaż

Volkswagen Polo III - szczegóły typowej usterki

Silnik bierze dużo oleju - zwłaszcza w trasach.

Volkswagen Polo III
~Cepel
dodał 10.08.2009 13:35:49

Komentarz

Nie wiem jak jest w samochodach innych marek, chociaż kiedyś miałem Uno i nie pamiętam, żeby silnik konsumował tyle oleju. Polo to normalny żarłok, na trasie 1000km potrafi ubyć litr oleju, w mieście zużycie jest mniejsze, ale i tak uważam, że za wysokie. Wycieku na pewno nie mam, poza tym w instrukcji do Polo jest napisane, że to normalne. Jak ktoś używa taniego oleju to może nic sobie z tego nie robi, ale ja wlewam 5W-30 i dostaję po kieszeni.

Wystąpienia tej wady w zależności od przebiegu [tys. km]:

wystąpiła|nie wystąpiła

mniej niż 15

1
37

od 15 do 30

3
33

od 30 do 45

0
32

od 45 do 60

1
31

od 60 do 75

0
31

od 75 do 90

1
30

od 90 do 105

1
29

od 105 do 120

2
26

od 120 do 135

2
23

od 135 do 150

2
18

od 150 do 165

2
16

od 165 do 180

1
15

od 180 do 195

0
14

od 195 do 210

1
8

od 210 do 225

0
8

od 225 do 240

0
5

od 240 do 255

0
4

od 255 do 270

0
2

więcej niż 270

0
1
Komentarze kierowców (12 komentarzy)
~Tomek
0
|
0

Do Piccolo: wystarczy założyć osłonę (tzw. przegrodę wałka rozrządu) koszt zakupu około 50 zł i znika problem spalania oleju przez silnik 1.9 sdi. Byłem w szoku jak po 5 latach sprawdzania miarki oleju sam naprawiłem swojego dieselka .. Silnik nie do zdarcia bardzo polecam

16.01.2014 23:18:31 | napisz odpowiedź
~wiesiek
0
|
0

Niewiem jak to jest ale ja mam polo 3 po liftingu 1,0 benzyna i prawie rok temu w ciągu 2 dni 2000 tyś km i do dzisiejszego dnia ne wymieniłem oleju i ani grama nie wziol:-)a kolega ma seata ibize z 2003r 1,9 tdi i wziął mu ponad litr jechaliśmy razem. Czym to jest??

18.05.2013 16:17:08 | napisz odpowiedź
~j.m.
1
|
0

288652 km przebiegu ,bierze około 3mm na miarce od wymiany do wymiany więc niema powodu aby dolewać rocznik 1997 1,9TDI
66KW olej używany to półsyntetyk 10W/40W co 10.000km wymiana.Ma swoje wady lecz rekompensuje je niskim zużyciem paliwa 4,8-6,0 litra/100km co jest zależne od masy czynników.Samochodów miałem sporo zaczynałem od syrenki itd.ją kupiłem w ciągu 1 godziny tego WV wyszukałem po pół roku przyczyna to niezgodność stanu faktycznego z opisem oglądanych egzemplarzy .

14.02.2013 18:41:06 | napisz odpowiedź
~Piccolo
0
|
0

Witam.
Jestem użytkownikiem Polo kombi 1.9 SDI 2000r. od siedmiu lat.
Jak go kupiłem byłem przekonanay, że coś jest nie tak i zrobiłem remont silnika. Nie pomogło. Później dowiedziałem się o normie 1l/1000km. Powodem jest to, że olej ucieka przez odmę do kolektroa ssącego i jest spalany. Porażka. Masę oleju (Castrol 10W40)spaliłem przez te 7 lat. Poza tą wadą i zamarzającymi zamkami w zimie bardzo sympatyczne auto.
Teraz szukam dla niego nowego właściciela.
Jeżeli ktoś chciałby zobaczyć:

http://tablica.pl/oferta/vw-polo-kombi-1-9-sdi-2000r-CID5-ID1UsoL.html

29.11.2012 20:39:04 | napisz odpowiedź
~ansik57
0
|
1

Mam 1.4 TDI od 2005 roku roczniaka, sciągniety z Niemiec.
Przegląd w ASO i wymiana oleju, po miesiącu ~1000 km brak 0.5 l oleju, na pytanie co jest w ASO mówią że tak może być. Znajduję oryginalne opakowanie Formuła LD ....0W30 Mobil, - wymiana na nowy olej i wszystko wraca do normy czyli nie wiem co to dolewka oleju między wymianami a mam już 160 tyś

23.11.2012 13:56:25 | napisz odpowiedź
~lukaszo
0
|
0

Zgadza się. Mam silnik 1.4 i bierze olej, zwłaszcza w trasie. A producenci piszą o normach typu 1L/1000 km żeby słaby punkt nazwać normą. Jeździłem nie jednym autem, np. Golfem II z 1991 r. z silnikiem 1.3 i przebiegiem ok. 150 tys. i nie brał nic, a Polo mam z 1999 r. z przebiegiem potwierdzonym 130 tys. i bierze całkiem sporo, choć nie jest to jeszcze jakaś masakra. Ogólnie nie wiem jak inne, ale silniki 1.4 to totalna porażka - olej biorą, nierówno pracują na biegu jałowym, zamarzające odpowietrzenie skrzyni korbowej itd.

15.10.2012 12:02:54 | napisz odpowiedź
~wapniak
0
|
0

Po 250 tyś. przebiegu nie wiem co to dolewanie oleju od zmiany do zmiany- dotyczy silnika 1,9 D

10.06.2010 16:44:18 | napisz odpowiedź
~j33
0
|
1

Rzeczywiście bierze full oleju, cały czas trzeba kontrolować pozom oleju, no i miec w bagażniku bańke oleju na dolewke....

13.05.2010 09:57:24 | napisz odpowiedź
~marcin
0
|
0

to mi trafił się wyjątek bo między wymianami przejechałem 10000 km i nie dolałem nawet kropli dopiero po tych mrozach (-20`) puściła uszczelka pod chłodniczką oleju i miałem problem z olejem :]

18.03.2010 12:10:10 | napisz odpowiedź
~Slavo
0
|
0

to normalne zjawisko dla tego modelu, przecież w książce serwisowej jest podana norma "brania" oleju do jednego litra na 1000km

25.01.2010 19:43:33 | napisz odpowiedź
~gregor
0
|
0

zmień lepkość oleju na 10W40

09.01.2010 11:11:20 | napisz odpowiedź
~yorg
0
|
0

ciesz sie że nie masz fiata, w w ktorym to norma przewiduje w okresie gwarancji spalanie 0,8 l oleju / 1000km - włosi ujeli to w swoja norme i juz maja problem z glowy, a my lzej w kieszeni

11.10.2009 12:23:56 | napisz odpowiedź