Szukaj

Silnik bierze dużo oleju - zwłaszcza w trasach.
Volkswagen Polo III

  • Autor: ~Cepel
  • Kategoria: silnik
Nie wiem jak jest w samochodach innych marek, chociaż kiedyś miałem Uno i nie pamiętam, żeby silnik konsumował tyle oleju. Polo to normalny żarłok, na trasie 1000km potrafi ubyć litr oleju, w mieście zużycie jest mniejsze, ale i tak uważam, że za wysokie. Wycieku na pewno nie mam, poza tym w instrukcji do Polo jest napisane, że to normalne. Jak ktoś używa taniego oleju to może nic sobie z tego nie robi, ale ja wlewam 5W-30 i dostaję po kieszeni.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 31
Nie wystąpiła: 21

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Posiadam vw polo z końca roku 98r. 1.6 16v i również bierze dużo oleju. Jaka może być tego przyczyna
Odpowiedz
Mam ten sam problem chociaż mam mniejszy silnik 1.4 98r zastosowałem inny olej niż 5w40 bo te samochody lubią pić olej tak jak pisze producent że nawet 1litr na każde 1000km nawet arosa tyle nie brała z silnikiem 1.0 a stosowany był ten sam olej co pół roku była dolewka a tutaj jakaś katastrofa mimo zmiany oleju nic nie dało hleje równo i nic nie da zrobić
Odpowiedz
Witam ja takze mam problem z olejem. Mało spala benzyny. Ale musze dolewać olej . 1 litr oleju mam na miesiąc i woze jego z sobą . Wycieku nie mam zadnego. Nie wiem o co chodzi. Ma już na liczniku 205 tys, km wszystko pięknie chodzi naprawy bierzace ale chyba z tym olejem cos jest nie tak i musze udac się do mechanika.
Odpowiedz
Niewiem jak to jest ale ja mam polo 3 po liftingu 1,0 benzyna i prawie rok temu w ciągu 2 dni 2000 tyś km i do dzisiejszego dnia ne wymieniłem oleju i ani grama nie wziol:-)a kolega ma seata ibize z 2003r 1,9 tdi i wziął mu ponad litr jechaliśmy razem. Czym to jest??
Odpowiedz
288652 km przebiegu ,bierze około 3mm na miarce od wymiany do wymiany więc niema powodu aby dolewać rocznik 1997 1,9TDI
66KW olej używany to półsyntetyk 10W/40W co 10.000km wymiana.Ma swoje wady lecz rekompensuje je niskim zużyciem paliwa 4,8-6,0 litra/100km co jest zależne od masy czynników.Samochodów miałem sporo zaczynałem od syrenki itd.ją kupiłem w ciągu 1 godziny tego WV wyszukałem po pół roku przyczyna to niezgodność stanu faktycznego z opisem oglądanych egzemplarzy .
Odpowiedz
Witam.
Jestem użytkownikiem Polo kombi 1.9 SDI 2000r. od siedmiu lat.
Jak go kupiłem byłem przekonanay, że coś jest nie tak i zrobiłem remont silnika. Nie pomogło. Później dowiedziałem się o normie 1l/1000km. Powodem jest to, że olej ucieka przez odmę do kolektroa ssącego i jest spalany. Porażka. Masę oleju (Castrol 10W40)spaliłem przez te 7 lat. Poza tą wadą i zamarzającymi zamkami w zimie bardzo sympatyczne auto.
Teraz szukam dla niego nowego właściciela.
Jeżeli ktoś chciałby zobaczyć:

http://tablica.pl/oferta/vw-polo-kombi-1-9-sdi-2000r-CID5-ID1UsoL.html
Odpowiedz
Do Piccolo: wystarczy założyć osłonę (tzw. przegrodę wałka rozrządu) koszt zakupu około 50 zł i znika problem spalania oleju przez silnik 1.9 sdi. Byłem w szoku jak po 5 latach sprawdzania miarki oleju sam naprawiłem swojego dieselka .. Silnik nie do zdarcia bardzo polecam
Odpowiedz
Mam 1.4 TDI od 2005 roku roczniaka, sciągniety z Niemiec.
Przegląd w ASO i wymiana oleju, po miesiącu ~1000 km brak 0.5 l oleju, na pytanie co jest w ASO mówią że tak może być. Znajduję oryginalne opakowanie Formuła LD ....0W30 Mobil, - wymiana na nowy olej i wszystko wraca do normy czyli nie wiem co to dolewka oleju między wymianami a mam już 160 tyś
Odpowiedz
Zgadza się. Mam silnik 1.4 i bierze olej, zwłaszcza w trasie. A producenci piszą o normach typu 1L/1000 km żeby słaby punkt nazwać normą. Jeździłem nie jednym autem, np. Golfem II z 1991 r. z silnikiem 1.3 i przebiegiem ok. 150 tys. i nie brał nic, a Polo mam z 1999 r. z przebiegiem potwierdzonym 130 tys. i bierze całkiem sporo, choć nie jest to jeszcze jakaś masakra. Ogólnie nie wiem jak inne, ale silniki 1.4 to totalna porażka - olej biorą, nierówno pracują na biegu jałowym, zamarzające odpowietrzenie skrzyni korbowej itd.
Odpowiedz
Volkswagen Polo III