Szukaj

Wałki rozrządu nie wytrzymują 250 tys. km.
Audi A6 C5

  • Autor: ~Paweł
  • Kategoria: silnik
Nagminne usterki rozrządu w silnikach 2,5Tdi-179km.
Słabe smarowanie wałków powoduje nadmierne zużycie. Uważać trzeba na wałki niefirmowe bo wytrzymują 15-20 tys. kilometrów.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 42
Nie wystąpiła: 32

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

A ja mam 1998 r 2.5 v6 przebieg 407000 3 miesiące temu zatkała mi się odma wymieniłem ja na zmodyfikowana czyli bez filtra sam plastik z 3 lejkami do odpowietrzania komory jest to odma która zakładamy raz i zapominamy o odmie i walkach silnik dużo lepiej pracuje i jest żywy i to co koledzy mówią o ten samochód trzeba dbać wyjątkowo a odwdzięczy się spalanie moje w cyklu mieszanym 6.7
Odpowiedz
15.02.2014. Audi A6 2,5 TDI V6 98r. jestem posiadaczem od 10 lat w tym roku pierwszy raz zalałem 10w 40 auto ma przejechane 370 tyś. km. i dalej śmiga
Odpowiedz
przy oryginalnym pełnym syntetyku, regularnych wymianach, bedzie długo i dobrze jeździć ja już dobijam do 400tys, a leje pół syntetyk,(na takim jezdził jak go kupiłem) i pali bez problemu, a jeździ nie najgożej. nietwierdze że auto jest bezawaryjne, ale wiele mitów na temat tego modelu narosło prze autka sprowadzone z przebiegami pod 0,5 mln cofnięte na 150tys, a potem przy 250 wymiana wałków, regeneracja pompy i turbin. i opinia super awaryjnego modelu. pamiętajcie żeby w miare możliwości przy zakupie sprawdzać przebiegi w serwisach. pozdrawiam
Odpowiedz
Witam ja mam przejechane na swojej v6 330tyś przebieg 100%autentyczny bo miałem na niego oko przez 9 lat wymieniane w porę oleje filtry i niedawno wymianiałem uszczelki pokryw zaworów i zobaczyłem wałeczki jak z fabryki. i niektórzy dobrze mówią albo nastukane 500tyś albo longlife fakt ze mi vp44 siadła przy 310tyś i o ok 2.5tyś zł jestem lzejszy a w przypadku 1.9 zabieg kosztuje 500 zł i okiem niektórych 2.5 jest bardziej awaryjny . dlaczego? bo droższa naprawa. a zawieszenie kolega zakupił zamiennik 400zł tańszy od febi i co i wali pod podłogą po około 15 tyś a po wymianie na febi też nowe jeździ 3 rok i co impreza z panna na masce i jeszcze pojeździ coś czuje:) DBAĆ DBAĆ DBAĆ SYSTEMATYCZNIE WYMIENIAĆ A NIE ODCZUJEMY TEGO BARDZO POZDRAWIAM!
Odpowiedz
witam. posiadam moje audi a6 2.5 tdi 150KM (silnik AKN) od 2003 roku (model 2000) kupiłem je z przebiegiem około 87000km od mojego wujka. do dzisiaj auto jeździ na oleju castrol edge 5w 30 . przebieg Uwaga! 415000 km i auto nadal jeździ na fabrycznych wałkach. jedyną usterką była uszkodzona turbina ale to z mojej złej eksploatacji na samym początku. teraz czeka mnie kolejna wymiana rozrządu plus kilka innych rzeczy ale to z konieczności serwisu. lista części:
rozrząd główny:
059 198 119 [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki]
059 109 487 C [ramię napinacza]
059 109 479 B [napinacz paska wielorowkowego]
059 121 004 CX [pompa wody z uszczelką]


termostat:
078 121 113 F [regulator układu chłodzenia]
N 901 368 02 [oring do termostatu]


paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:
059 903 137 H [pasek wielorowkowy]
059 903 341 A [rolka odwracająca]
059 903 341 [rolka odwracająca]
059 145 276 [rolka odwracająca]
059 260 849 B [pasek wielorowkowy]
059 260 523 B [rolka napinająca]

płyn chłodzący:
G 012 A8F M1 [płyn chłodzący koncentrat plus]

Pozdrawiam i bezawaryjnej eksploatacji:)
Odpowiedz
Ja zrobiłem na wałkach z pierwszego montażu 320.000 km. Lałem drogi zalecany olej, zmieniałem często ,nie uchroniłem się przed awarią..... koszt materiału dopełnej wymiany to 8.000 w servisie (wałki,hydrosztosy, dzwigienki,podkładki)
ja kupiłem oryginalne wałki z anglika-stan idealny resztę dokupiłem w servisie i po sklepach, audi ma już prawie 13 lat a zapieprza 230km/h wcześniej tylko 205km/h
Odpowiedz
Witam, jestem posiadaczem od 2lat Audi A6 2.5v6TDI Quattro. Dziennie robię łącznie 200km tylko do samej pracy i do domu. Kupiłem go z dużą obawą ze będzie coś się działo z silnikiem. Na początek CHip 215KM,. Miał on wtedy 340000km w tej chwili posiadam 440000km !!! I powiem wam ze Robiłem tylko rozrząd, no i oleje co 10 - 12tyś. Duży minus w tym aucie to zawieszenie pada szybko. Ale co do silnika nie mam zastrzeżeń, jednym słowem zapie***la :P
Auto w czasie jazdy> http://www.youtube.com/watch?v=2vzlkYTQS68&feature=plcp
Odpowiedz
ludzie co wy z tą odmą to taki kit auta tam gdzie niema ostrej zimy albo niema wcale robią na wałkach 300000 bez problemu pierwszy błąd to zły olej ma być 0w/30 a nie 10w/40 albo nawet sie spotkałem z 15w/40 facet mi mówi ze auto ma przejechane 230000 i teraz taki jest najlepszy wybaczcie masakra jeszcze jedno przy wymianie oleju należy zalać olejem obudowe filtra te wałki najlepiej jak nie mają przerwy w smarowaniu a bez tego jest
Odpowiedz
Ja mam 2,5 tdi jestem zadwolony fakt faktem częsci nie należą do naj tańszych ale trzeba do tych samochodów dobrego mechanika a nie Józka co ma komurke perzed domem jejli wymieniamy filtr odmy na czas to nic sie nie dzieje ludzie bzdury piszą bo sie nie znają ze słyszenia to ja wiem ze w 1,9 tdi wychodzą korby bokiem
Odpowiedz
Audi A6 C5