Wpis w dzienniku pokładowym Volkswagen Golf

Adamo9999
30,07
  • rocznik 2008
  • silnik 1.9 TDI
  • moc 105 KM
  • kupione nowe w 2008
  • przebieg 95 000 km

Komentarze (34)

Diesel czy benzyna ?

28.11.2011 49 000 km

Kategoria: inne

Co byście wybrali kupując auto z silnikiem benzynowym czy diesel ? . Patrząc na rosnące ceny ON sprawa nie jest już taka oczywista robiąc 20 tys. rocznie . Czekam na wasze opinie ....

Komentarze (34)

giernal

Dla mnie sprawa jest jasna - benzyna! Robię niespełna 3500 km na rok.

dodano 30.11.2011 14:51

0
2

depe74

Haniebnie mało danych Waćpan podałeś. Ale uzwględniając dotychczasowy gust wyszło mi, że to musi być Golf Variant 1.4 TSI, 122 lub 160 KM.

dodano 30.11.2011 08:22

0
0

luckyboy

Escort: pali 6,5l/100km ON przy jezdzie w okolo komina (5-10km). Identyczny z LPG spaliłby 10l LPG + 1l Pb95(ciagle zimne rozruchy)

Rachunek:

6,5x5,60=36,40
10x2,85+5,5=34

Rachunek w "mieście" prosty i bezawaryjnosc starego diesla bezcenna :-D

LPG jest tylko pozornie tansze...

dodano 29.11.2011 21:16

0
1

And1WT

1. LPG
2. CNG
3. Hybryda
4. Wodór

dodano 29.11.2011 20:36

0
0


DaViNci
DaViNci
94,27

Jeździ: Chrysler 300M

20 tyś rocznie i jeśli większość jazd na krótkich odcinkach lub po mieście to tylko PB

dodano 29.11.2011 16:43

1
0

Konto usunięte

Na krótkich odcinkach diesel odpada. DPF się i Cię wykończy...

dodano 29.11.2011 16:06

1
0

mirelli1986

ciężko powiedzieć, paliwo diesel droższe od pb, no ale diesel mniej spali, natomiast benzyny wiecęj, ale nowsze silniki benzynowe tez mało pala, ale tyle lat diesel był tańszy bo ludzi wiecej na diesel, jak przejdzie wieksza połowa n abenzyne to benzyna droższa, natomiast gaz co prawda jak ktoś jezdzi duze odcinki to gaz, bo i tak trzeba benzyne lać i gaz, i gaz wiecej spali od benzyny. no ja mam benzyne wiadomo mała pojemność, gazu mi si enie opłaca, a diesel zawsze jakoś droższy. tak drożeje paliwo i tak

dodano 29.11.2011 15:58

0
0


mariow44
mariow44
67,52

Era klekotów minęła bezpowrotnie. Każdy diesel wygrywa z beznyniakiem momentem obrotowym. Przyjeło się, że to moc daje kopa a to właśnie Nm przekładają się bezpośrednio na koła i to one tak naprawdę napędzaja auto. W drugą stronę nikt nie może porównywać kultury pracy benzyniaka począwszy od V6 w górę.
Prywatnie jeźdżę na LPG a służbowo dieslem i powiem Ci, że wszystko co napisałem powyżej sprawdza się u mnie w 100%.
Co kupisz to już zależy mimo wszystko od Ciebie. Rosnąca cena ON jak dla mnie nie byłaby wyznacznikiem, pozdro

dodano 29.11.2011 15:24

0
0



Konto usunięte

Do debrek3: to to jest śmiech na sali. coś w granicach 5.0 V8 załatwi sprawę.

dodano 29.11.2011 14:04

0
0

debrek3

Do sajeks: 54,79452054794521 km/dziennie, a jeśli odliczyć niedziele i soboty to 79,36507936507937
więc co bardziej się opłaca

dodano 29.11.2011 13:58

0
0

Laasi

Ja Ci powiem,że kupując teraz auto to patrzyłbym jednak na diesela bo lepiej mi się nim jeździ. Ja prawdopodobnie też nie przekroczę 20 tyś km rocznie ale nie tylko o to chodzi. Wybierając silnik to sprawdzony jak ten co masz 1.9 TDI lub 2.0 HDI innym to bym podziękował. Pozdro

dodano 29.11.2011 13:57

0
0


Konto usunięte

Sprawa pierwsza to jaki dystans kilometrów dziennie przemierzasz???

dodano 29.11.2011 12:41

0
0

benny86

Temat stary jak świat, IMHO nie ma jednej uniwersalnej opinii, dużo też zależy czy rozpatrujemy tylko i wyłącznie kwestie finansowe czy mamy swoje osobiste preferencje. Ja dla moich potrzeb zawsze wybieram PB, jak będe większe przebiegi nabijać albo cena PB mnie "wyprowadzi z równowagi" to może założę LPG, ale póki co tylko PB wchodzi w grę

dodano 29.11.2011 12:20

0
0

Adamo9999

No to ma być auto klasy średniej w kombi

dodano 29.11.2011 10:54

0
0

andkul2

ale moze podaj jakie auto duze czy małe bo jak dla mnie to jest róznica ,pozdr

małe benzyna
duze diesel

dodano 29.11.2011 10:52

0
0


provayder

jeśli znasz swoje przebiegi roczne to skorzystaj z kalkulatora na autocentrum. Nawet biorąc pod uwagę katalogowe zużycia paliwa (nie czarujmy się mocno zaniżone) to będziesz miał pogląd na szacunkowe koszty utrzymania. Mi wyszło, że diesel zacząłby mi się opłacać w 9-tym roku użytkowania To w przypadku auta nowego. W przypadku używanego, gdzie cena zakupu wcale nie musi się różnic od benzyny dochodzi tylko ryzyko uszkodzeń elementów typowych dla współczesnych diesli - czyli zapychający się DPF, uszkodzona dwumasa i/lub wtryskiwacz. Koszty naprawy mogą być bardzo spore.

dodano 29.11.2011 09:38

1
0

Konto usunięte

Do huri_khan: Byłem ostatnio dwukrotnie w Stuttgarcie i okolicach i oglądałem również autka. Ja tam tych volvo v50 1,6td czy pasków czy bmw3/5 z takimi przebiegami w takiej cenie NIE SPOTKAŁEM. A do ceny zakupu potrzeba doliczyć akcyzę, rejestrację, recykling i zarobek handlarza. Każdy, dosłownie KAŻDA sztuka u nas z przebiegami 70-100.000km to skręcony o połowę licznik. By kupić dobre auto za sporą kasę zwykle handlarz musi wziąć dwa strupki bo inaczej nie sprzedadzą. Ludziska w naszym ciemnogrodzie wciąż (to już z 12lat) wierzą, że standardowy Schmitt kupuje droższego diesla po to by mało nim jeżdżąc, płacąc wyższe ubezpiecznienie oddać auto kochanemu sąsiadowi ze wschodu - bo chopu przecież należy się. I następnie ciemnogrodzianin głosi bzdety tylko dlatego, że auto innych zwyczajów w exploatacji wymaga od "golfa3 w dieslu na opał", a o których oczywiście pojęcia żadnego nie ma.

dodano 29.11.2011 09:01

0
0

FranzMaurer
FranzMaurer
98,92

Jeździ: Fiat Bravo II

Przy takich przebiegach małolitrażowa benzyna jak znalazł.

dodano 29.11.2011 08:43

1
0

huri_khan

Gdybyś to pytanie zadał 10 lat temu to bez zastanowienia był odpowiedział diesel, ale czytając co się dzieje z nowymi silnikami (FAP, DPF, dwumasy, wtryski) to zastanawiam się czy warto.

Z drugiej strony ludzie piszący niektóre z komentarzy n.t. wspomnianych wad, kupili używane (5 letnie) auto z zachodu z przebiegiem 100 tyś i zastanawiem się czy ten przebieg rzeczywiście jest taki czy czasmi nie był skręcony z 300 tyś lub więcej.

A co do wyboru pomiędzy silnikami to jakiegoś 4 litrowego diesla bez turbiny

dodano 29.11.2011 08:34

0
0

jaworznianin

ja tylko i wyłącznie desel! a dlaczego bo mam palivo za freee

dodano 29.11.2011 07:12

0
0


aarot

Diesel tylko i wyłącznie na duże przebiegi, benzyna we wszystkich innych przypadkach.
Jeżeli robisz ok. 20 tyś rocznie to raczej Pb.
Niemniej jednak trzeba pamiętać że silniki diesla są dużo bardziej wytrzymałe niż silniki benzynowe. W T4 mam "nalatane" spokojnie około pół miliona i silnik chodzi cicho równo i bez problemów. Mało która "benzyna" dojeździ takich przebiegów bez remontów.
Aczkolwiek szczerze mówiąc, gdyby nie firma to prawdopodobnie wróciłbym do PB, a tak mam ON w cenie netto.

dodano 29.11.2011 06:48

0
0

murphy6

Temat nawracany po raz kolejny ale pomimo cen oleju napędowego trzeba pamiętać, że diesla nie tylko kupujemy ze względu, że mało pali ale także dlatego, że powiedzmy "klekot" o mocy 110-120KM jeździ częściej lepiej jak 150KM w benzynie... Jednakże ja do limuzyny brałbym benzyna a do suvów diesla.

dodano 29.11.2011 03:28

0
0

wer1207

Najtaniej wyjdzie LPG, ale to raczej do PB. W dizlu też się da, ale tylko 20% LPG pali. Poza tym w benzynie nie bardzo ma się co psuć, w dizlu jak dbasz też nie. Ale jak się popsuje to już kosztuje. itd.

dodano 29.11.2011 00:35

0
0


Konto usunięte

Klarnet: "A mnie od tego wszystkiego głoowa booli"
"Weźcie AMOL"

Jak dla mnie benzyna w czasie przeszłym, teraźniejszym i (zwłaszcza) przyszłym

dodano 28.11.2011 23:51

0
0

Perszing2781

Miesiecznie sporo nabijam kilometrow ,trasa ,miasto no roznie ,ale jesli chodzi o diesle to nienawidze ich ,u mnie musi byc cisza pod maską ,a nie klekotanie starej kaczki ,,,, a lać i tak trzeba hahahahaha

dodano 28.11.2011 23:27

0
0

V-Power

Jeśli ktoś dużo jezdzi przedwyszystkim w trasach to diesel zawsze się będzie opłacał

dodano 28.11.2011 23:18

0
0

Opony letnie - promocja!

Podobne

autor: orzeszek21

ZEGARY mały remont zegarów poniewaz sie pojawił problem gdyż nie nabijał …

2011-08-01
220000 km

3 komentarze

Volkswagen Golf II Gofer

autor: Pompey

Felgi pomalowane Na szybko pare zdjec.

2012-06-27
283300 km

16 komentarzy

Volkswagen Golf III Variant AHU

autor: gothrid

Serwisik serwisik.... No to się udało. Przed wyjazdem w trasę zarezerwowałem na …

2014-01-08
235360 km

3 komentarze

Volkswagen Golf II Goferatti

autor: kacz0r

Wymiana przewodów hamulcowych Zgodnie z zapowiedzią byłem dziś u mechanika wymienić elastyczne przewody …

2010-04-02
284670 km

40 komentarzy

Volkswagen Golf III R.I.P.

autor: dziendziej

Zmiana opon na zimowe Przekładka nowych opon zimowych Firestone Winterhawk 2 185/65 R14 na …

2009-11-06
129898 km

8 komentarzy