Wpis w Motoblogu

Dominik85
Dominik85
42,02

LU

  • 10 lat za kółkiem
  • Lublin

Komentarze (29)

jakie Auto wybrać - moim zdaniem ;-)

09.03.2011

Najważniejszą rzeczą przy zakupie auta jest jego wygląd, ekonomiczność i niezawodność. Te trzy aspekty kierują nami przy zakupie auta. A zatem jaki samochód wybrać. Nie będę tutaj namawiał do wybrania określonej marki lecz omówię ważne aspekty jakimi powinniśmy się kierować.
Jeżeli wybierzemy sobie już markę warto zastanowić się nad silnikiem i ewentualnym układem zasilania tego silnika. Nowości wprowadzane przez producentów samochodów szybko zajmują miejsca w salonach zastępując poprzednie rozwiązania. Debatując nad silnikiem o zapłonie samoczynnym warto zastanowić się nad układem zasilania opartym na Common Rail. Volkswagen w swojej ofercie odchodzi już od pompowtryskiwaczy i zastępuje je wtryskiwaczami Common Rail w silnikach 2.0 TDI. Silniki oparte na Common Rail charakteryzują się doskonałą kulturą pracy i osiągami, okazując przy tym niski apetyt na paliwo. Nowoczesne silniki Diesla w dzisiejszych czasach doskonale wykorzystują swoje możliwości. Wysokie ciśnienie wtrysku jakie zapewniają nam układy zasilania Common Rail w porównaniu z innymi układami podnoszą osiągi takich pojazdów, a dodatkowo wyposażone w układy recyrkulacji spalin i inne ograniczające emisję CO2 do atmosfery podnoszą sprawność takich pojazdów wykorzystując produkty spalania do ponownego cyklu pracy. W dzisiejszych czasach silniki ZS w większości opierają się na takich samych podzespołach dzięki współpracy różnych producentów europejskich produkujących samochody i ich podzespoły. W dzisiejszych czasach, właściwie jedyna rzeczą jaka rozróżnia producentów aut jest kształt nadwozia. a zatem czy nie lepiej zastanowić się nad ewentualnym wyglądem, wyposażeniem i jakością wykończenia niż nad samym silnikiem, zastanawiając się jakiego Diesla wybrać. Wszystkie marki europejskie stosują układy zasilania typu Common Rail. Rożnica jaka w nich jest to wielkość wtryskiwaczy, maksymalne ciśnienie wtrysku, rodzaj turbiny i elektronika w postaci zapisanych map wtrysku, które to wymienione rzeczy odpowiadają za to czy silnik będzie miał większą moc czy mniejszą, przy takiej samej pojemności skokowej. Normy emisji spalin narzuciły na producentów prace nad efektywnym wykorzystaniem energii kinetycznej drzemiącej w paliwie jakim jest ON, ograniczając jego popyt i podnosząc całokształt kultury pracy takich silników.
W silnikach benzynowych także dokonał się wielki postęp. Zaczynając od silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa GDI kończąc na zmiennych fazach rozrządu i zmiennej długości kanałów dolotowych. Silniki TSI wykorzystują zmienne fazy rozrządu dla poprawy pracy i powodują lepsze wykorzystanie mocy w różnych przedziałach obrotowych. Silnik TSI wyposażony w kompresor idealnie pobudza silnik już od niskich prędkości obrotowych, a dodatkowo wyposażony w turbosprężarkę, eliminuje turbodziurę. Efektywnie wykorzystuje ładunek paliwa i powietrza przez zmianę czasów otwarcia i zamykania zaworów. Również Fiat dokonał przełomu w układach zasilania silników ZI. Silniki wyposażone w MultiAir wyprzedzają w osiągach i zmniejszaj zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych związków, w porównaniu do konstrukcji np MultiJet. Silniki benzynowe Starają się odpowiednio wykorzystać słup powietrza dla poprawy pracy tych silników, natomiast silniki Diesla skupiają się nad idealnym uzyskaniem mieszanki stechiometrycznej (homogenicznej) sterując odpowiednim czasem i katem wtrysku.
Jetta 1.2 TSI rozpędza się do 100 km/h w 10,9 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 190 km/h. Przy takich osiągach wartości spalania i emisji nie mają sobie równych: 5,7 l/100 km (134 g/km CO2) w wersji standardowej lub 5,3 l/100 km (123 g/km CO2) w wersji z BlueMotion Technology.Wszystkie nowinki techniczne prowadza do jednego, do obniżenia emisji spalin dlatego np. wprowadzono system odzyskiwania energii kinetycznej KERS. zatem jakie auto wybrać? przede wszystkim aby był bezpieczne, podobało nam się i odznaczało się ekonomicznością.

Ostatnia aktualizacja: 04.04.2011 09:50

Aby ocenić ten wpis musisz być zalogowany i należeć do społeczności aWc

Komentarze (29)

Cromm

Do grzegorzatut: Zgadzam się w 100%

dodano 1 rok temu odpowiedz


cigiel

Do grzegorzatut: I tak się właśnie kształtują kryteria jak piszesz. Zestaw kryteriów jest indywidualny dla każdego kupującego. I dobrze, stad taka różnorodność i szeroki wybór na rynku.

dodano 1 rok temu odpowiedz


cigiel

Do besti444: No ja się przejechałem i diesel, którego się trochę obawiałem bardzo mnie mile zaskoczył. Do tego ekonomia przy dystrybutorze. Na razie nie widzę minusów i oby tak pozostało.

dodano 1 rok temu odpowiedz


Konto usunięte

Do giernal: zgadzam się z Tobą...

dodano 1 rok temu odpowiedz


giernal

Do thththth: No niby tak, ale świadomie przesiąść się do dużo bardziej wyeksploatowanego auta? Teraz wiem co mam i czego mogę się spodziewać. Zaś w trzynastoletnim aucie z takim przebiegiem może zepsuć się praktycznie wszystko. Nie wspominając już faktu, że części do Diesla są sporo droższe.

dodano 1 rok temu odpowiedz


Konto usunięte

Do giernal: pamiętasz mojego Czołga? Miał nalatane prawie 229 tys i chodził jak zegarek (pomijam kwestie odmy) To są cholernie wytrzymałe auta... 300-400 tys nie robi na nich większego wrażenia, a co mówić o dieslu...

dodano 1 rok temu odpowiedz


giernal

Do Dominik85: Ten Golf był/jest naprawdę zadbany (m.in. książka serwisowa, faktury na wszystkie wymiany części lub płynów eksploatacyjnych, itd.). Niemniej jednak dla mnie ten przebieg, to już kosmos. Ja w swojej Polówce mam połowę z tego i jakoś nie mógłbym się psychicznie przestawić na tak wyeksploatowne auto.

dodano 1 rok temu odpowiedz


Konto usunięte

Do Dominik85: dokładnie puki się nie przejedzie . powodzenia

dodano 1 rok temu odpowiedz


Dominik85

Do besti444: Osiagi w porównaiu z dawnymi dieslami to niebo a ziemia, natomiast dzisiejsze diesle kontra benzyna-zalezy kto co lubi, ale każdy ma swoje zdanie póki sie nie przejedzie

dodano 1 rok temu odpowiedz


Dominik85

Do Mamed: http://www.magazyn-motoryzacyjny.pl/moc.html

dodano 1 rok temu odpowiedz


grzegorzatut

Do Dominik85: Nie wdaję się w dyskusję szczegółową na temat „ważniejszości” kryteriów wyboru. Nie o to mi chodzi. Mój wpis miał zwrócić uwagę wyłącznie na zacytowany przeze mnie fragment Twojej wypowiedzi. Jak widzę wyraziłem się chyba w sposób niezbyt jasny, więc teraz raz jeszcze. Nie miałbym żadnych uwag gdyby w Twoim wpisie pojawił się zwrot typu „moim zdaniem”, „dla mnie najważniejsze” etc.
Nie ma jednego uniwersalnego zestawu kryteriów po których spełnieniu przy szukaniu samochodu dla siebie na końcu uzyskamy efekt w postaci zadowolenia z zakupu.
P.S. w razie dodatkowych pytań jestem do dyspozycji.

dodano 1 rok temu odpowiedz


Konto usunięte

moment obrotowy duży to znaczy że autem ruszysz bez dodania gazu (traktorem też) lol

dodano 1 rok temu odpowiedz


Konto usunięte

Fiat Sedici 2.0Multijet DPF 135KM Dynamic

dodano 1 rok temu odpowiedz


Dominik85

Do giernal: nie patrz na przebieg, silniki Diesla TDI są bardzo wytrzymałe wszystko zależy od DBANIA. Silniki te latają do 400tys. km i więcej. Przy takim przebiegu wiadomo że można się obawiać ale to wszystko zależny co się bierze jak to wygląda i jak to chodzi

dodano 1 rok temu odpowiedz


Konto usunięte

Do Dominik85: Kolego tlumaczyć takich rzeczy to Ty mi nie musisz, ale chyba nie sądzisz że przykładowo auto 50 km i 400 nm bedzie szybsze niz auto 200 koni i powiedzmy 100 nm ?

dodano 1 rok temu odpowiedz


Konto usunięte

Kolego polecam wszystko tylko na benzynie - common raill to dżuma XXI wieku o Dieslu w common raill lub pompowtr poczytaj na VWSZROT.PL sporo z tego dotyczy wszystkich współczesnych disluff . Ochrona środowiska załatwiła disle na dobre- wyśrubowane normy CO2

dodano 1 rok temu odpowiedz


Dominik85

Do Mamed: Kolego Konie mechaniczne to jest moc i to wiemy, wpływa on na Vmax, ale POŚREDNIO, dlaczego?bo to własnie zależy od MO i rodzaju przekładni!!!mając większy moment obrotowy Ty jesteś pierwszy, natomiast odnośnie stwierdzenia że przyspieszenie bez koni jest niczym, nie rozumiem tego i pierwszy raz słyszę takie słowa Kolego konie biorą się z mocy wyrażonej w KW a moc to jest stosunek właśnie owego Momentu obrotowego razy prędkość obrotowa dzielona przez 9550. Reasumując, Konie są zależne od momentu obrotowego i nie możesz tego rozdzielać na dwa różne nie mające związku pojęcia. Kolego przeanalizuj trochę charakterystyki chociażby zewnętrzne.pozdrawiam

dodano 1 rok temu odpowiedz


giernal

Ja jeszcze dodam, że ważną rzeczą przy zakupie auta jest jego przebieg.
Wczoraj oglądałem pięknego Golfa IV z 1.9 TDI o mocy 110 KM. Byc może bym się na niego skusił, ale sześciocyfrowa liczba zaczynająca się od cyfr - 2, 6 i 2 skutecznie mnie zniechęciła.

dodano 1 rok temu odpowiedz


Konto usunięte

Bardzo ciekawie napisane!

dodano 1 rok temu odpowiedz


Dominik85

Do grzegorzatut: Kolego powiedziałeś o pewnych aspektach, które można wziąć pod uwagę jak najbardziej, myślę że w dzisiejszych czasach bezpieczeństwo i wykończenie każdy bierze pod uwagę można tu się spierać odnośnie ekonomiczności, zależy kogo na co stać, ale mimo wszystko odwołując się do ekonomiczności chodziło mi o systemy jakie ta ekonomiczność powodują, do aut bez tych systemów, zaznaczając iż nowe auta tak czy siak odznaczają się ekonomicznością z racji nawet norm emisji spalin EURO V. Możemy tu polemizować, ja starałem się nie wchodzić w aspekty społeczne i porównywać na co patrzy pan nr1 poruwnując do pana nr 2. Pozdrawiam

dodano 1 rok temu odpowiedz


Dominik85

Do fjerzy: tak kolego, biorąc pod uwagę zasób portfela, przeanalizowałem wszystkie aspekty, nie ukrywając iż oceniany przez was artykuł dotyczy samochodów nowych, bo te właśnie pojazdy miałem na myśli, dlaczego? ponieważ wszystkie charakteryzuje jedna rzecz-są nowe, czyli, w ocenie maja taki sam start, nie bierzemy pod uwagę stanu technicznego bo nie ma potrzeby. pozdrawiam kolegę

dodano 1 rok temu odpowiedz


Konto usunięte

Do Dominik85: Jak nic nie dadzą ? Tu się mylisz, konie bardzo dużą dają, odgrywają rolę najważniejszą rolę choćby przy Vmax od momentu obrotowego zależy jedynie przyśpieszenie, które i tak bez koni jest niczym

dodano 1 rok temu odpowiedz


Dominik85

Do aprox: Kolego kuce Ci nic nie dadzą, najważniejszy jest MOMENT OBROTOWY pozdrawiam

dodano 1 rok temu odpowiedz


fjerzy

tak wybierałeś samochód dla siebie???

dodano 1 rok temu odpowiedz


grzegorzatut

Cały Twój wywód na temat tego (cytat) : „omówię ważne aspekty jakimi powinniśmy się kierować.” Nie ma żadnego uniwersalnego znaczenia. Ty wymieniasz aspekty, które są ważne dla Ciebie, ale to nie oznacza, że są, były lub będą ważne dla innych. Dla wielu osób mogą być one zupełnie bez znaczenia.
Najważniejszym i najistotniejszym czynnikiem jest: ZADOWOLENIE WŁAŚCICIELA.
Oprócz zestawu czynników obiektywnych wpływających na decyzje zakupowe, w tym ograniczeń finansowych, klimatycznych lub wynikających z obowiązujących przepisów, każdy może stosować swoje własne kryteria oceny i wyboru.
Auto ma być jak smaczne jedzenie – to jedzący mówi czy mu smakuje Inni biesiadnicy siedzący przy tym samym stole wcale nie muszą się z nim zgadzać i to nie zmienia smaku
Zestaw składników z których powstanie to smaczne danie w każdym przypadku może być inny. Tak jak nie ma jednego uniwersalnego smaku, nie ma jednej recepty na zadowolenie z zakupu samochodu.
I nie ma tu kryteriów lepszych czy gorszych; jeden lubi jak mu auto mało pali, drugi jak może w nie napchać cały swój dobytek, a jeszcze inny musi obowiązkowo palić gumę, a jeszcze inny za tysiąc złotych chce się uniezależnić od środków masowej komunikacji (i jeszcze wiele innych).
Jakie to szczęście, że jesteśmy różni

dodano 1 rok temu odpowiedz


benny86

ja wygląd kompletnie olewam na przykłąd więc nie wszytskie podane kryteria są uniwersalne. Znam teżtakich któzy niespecjalnie liczą się z kasą - auto ma dawać max frajdy, za co są w stanie wyłożyć większą kasę na zakup czy serwis...

dodano 1 rok temu odpowiedz


aprox

Ja przy zakupie następnego auta ekonomiczność schowam głęboko do szafy - już sobie powiedziałem że motor będzie musiał mieć min 250 kucy - natomiast z dwoma pozostałymi aspektami się zgadzam

dodano 1 rok temu odpowiedz


Konto usunięte

Do debrek3: Po trzykroć potwierdzam.

dodano 1 rok temu odpowiedz


debrek3

fajny wpis
ale wydaje mi się że jednak większość kierowców przy zakupie auta kieruje się możliwościami finansowymi.

dodano 1 rok temu odpowiedz


Dodaj komentarz

Publikacje

Golf GTI jest legendą. Samochód oferowany od 1976 roku doczekał się sześciu generacji. Łącznie sprzedano...

Europa nie jest tą częścią świata, gdzie chętnie kupuje się sedany, a już z pewnością nie kompaktowe...

Galerie

Opony letnie w najlepszych cenach!

Polecane blogi

Sprzedam Skwarkę !!!

autor: ArizonacarWawa

Sprzedam Skwarkę !!! 11.04.2012 69 000 km Kategoria: spotkanie Cena …

11.04.2012

11 komentarzy

8 ocen

25 punktów i może jeździć dalej

autor: kiwi8521

"Polskie przepisy są dziurawe jak polskie drogi..."

08.05.2012

4 komentarze

Tarnowska Grupa aWc zaprasza na Majówkę do Sandomierza

autor: Qchar

Witam Wszystkich :) i zapraszam na kolejny już VI spot …

23.04.2012

59 komentarzy

Najgorszy samochod w zyciu!!!!

autor: brzozzhems

Tyle na tym portalu jest och-ow i ach-ow na temat …

21.05.2012

48 komentarzy

26 ocen

Fałszywa strona z fotoradarami

autor: kiwi8521

Nie dajcie się oszukać

04.05.2012

4 komentarze