Tutaj jesteś: Kierowca tomo_oo







Prześlij sugestię
Profil kierowcy tomo_oo
PRZEBIEG
18
OBROTY
0
SRC
offline (ostatnio widziano 12 lat temu)
zarejestrowany od 14 lat, 5 miesięcy i 1 dnia
3678 razy odwiedzono tę stronę
wszystkich ocen 282

racja jest jak dupa - każdy ma swoją
więcej »
Obecne auta (2)
Toyota Yaris Verso VERSO "VERSALKA"
Marka:
Toyota
Model:
Yaris Verso
Generacja:
I
Nadwozie:
Verso
Silnik:
1.3 i 16V
Nazwa auta:
VERSO "VERSALKA"
Przebieg:
138 700 km
Moc silnika:
86 KM
7
komentarzy
0
zdjęć w galerii
2
wpisy w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
Mały duży format

Mały miejski samochód o dużych możliwościach przewozowych? Japończycy od dawna produkowali maleńkie samochody dostawcze, zajmujące na parkingu niewiele więcej miejsca niż nasz poczciwy Maluch, do których jednak bez problemu można było załadować duży telewizor, pralkę a nawet lodówkę. Klienci stają się bardziej wymagający, europejska konkurencja jest coraz silniejsza, więc Toyota zaproponowała samochodzik dostawczy na bazie popularnego już Yarisa. O efekcie tej adaptacji mogliśmy się przekonać testując model Yaris Verso 1.3, wyposażony dodatkowo w instalację gazową.

Stylistyka tego pojazdu jest konsekwentnym rozwinięciem Yarisa, tak jak model bazowy Verso ma nietuzinkowy wygląd, wyróżniający się znacznie w tłumie innych samochodów. Projektanci dostosowując tylną część nadwozia do nowych wymagań nie zapomnieli o przedniej części samochodu, modyfikując przód Yarisa. Nowe reflektory, pokrywa silnika, wlot powietrza, zderzak i błotniki - zmieniono wszystko, zachowując jednocześnie charakter Yarisa osobowego. Od przedniego słupka do tyłu to już zupełnie inny samochód, wyższy, dłuższy, co tu dużo mówić, widać to wyraźnie na zdjęciach.

Do Yarisa Verso wsiada się bardzo wygodnie dzięki jego zwiększonej wysokości. A we wnętrzu znajdziemy deskę rozdzielczą, która jest wierną kopią zwykłego Yarisa. Te same elementy, ten sam centralny wyświetlacz. Tylko dach trochę wyżej, dzięki czemu nawet wysokie osoby nie będą narzekać na zbyt mało miejsca nad głową. Tylna kanapa i bagażnik to już oczywiście zupełnie inne rozwiązanie. Tylna kanapa składa się z trzech niezależnych foteli, środkowy jest trochę symboliczny, za to łatwo przekształcić jego oparcie w mały stolik z dwoma uchwytami na napoje. Miejsca na nogi tylnych pasażerów jest dosyć, nikt nie powinien tu narzekać. Interesująco rozwiązano składanie tylnych foteli, bowiem po złożeniu nie stawia się ich pionowo za oparciami przednich siedzeń, jak to przeważnie bywa, lecz kładzie się je płasko, niemal pod przednie fotele, dzięki czemu uzyskujemy prawie płaską podłogę aż do samych oparć przednich siedzeń. Z jednym, małym problemem. Tylna kanapa składa się z dwóch zewnętrznych foteli oraz trzeciego, środkowego, który jest bardzo wąski i przymocowany nie do podłogi, lecz do fotela lewego. A w podłodze nie ma dla niego miejsca.

Dostęp do przestrzeni bagażowej umożliwiają duże drzwi otwierane na bok. Z powodów oszczędnościowych, jak sądzę, skrzydło drzwi uchyla się na prawą stronę, czyli na chodnik. W kraju pochodzenia nie stanowi to żadnego problemu, gdyż tam ruch jest lewostronny, więc taki sposób otwierania bagażnika znacznie ułatwia szybki załadunek towaru na postoju wzdłuż chodnika. Japończycy chyba zapomnieli, że przeniesienie kierownicy na lewą stronę to raczej za mało w przystosowaniu pojazdu do ruchu prawostronnego, a w całej Europie kontynentalnej właśnie taka organizacja ruchu drogowego obowiązuje (na wypadek gdyby ktoś nie wiedział). No dobrze, uporaliśmy się już z drzwiami, czas na bagażnik. Półka bagażnika jest zamocowana na dwóch rurach aluminiowych, rozpartych poprzecznie pomiędzy bokami pojazdu. Być może zwiększa to jej wytrzymałość na obciążenie, lecz są sytuacje, gdy półka bagażnika nam przeszkadza. Właściciele samochodów z taką ruchomą półką doskonale znają sytuacje, w których nie wiadomo co zrobić z niepotrzebnym chwilowo elementem. W Toyocie Yaris Verso problem jest potrojony, gdyż oprócz półki musimy gdzieś jeszcze upchnąć owe dwie aluminiowe rurki. Optymista powiedziałby, że zawsze można na postoju poćwiczyć kendo... Po pokonaniu tych niewielkich trudności i złożeniu tylnych siedzeń otrzymamy w nagrodę olbrzymią, jak na tak mały samochód, przestrzeń bagażową o pojemności aż 2160 litrów. Wynik imponujący, a bagażnik w najmniejszej konfiguracji ma i tak całe 390 litrów.

Nasz egzemplarz testowy wyposażony był w instalację zasilania gazem LPG. Małe dojazdowe koło zapasowe musiało ustąpić miejsca toroidalnemu zbiornikowi gazu. W efekcie koło zapasowe nie ma stałego miejsca i jest po prostu wrzucone swobodnie do bagażnika, co uniemożliwia pełne wykorzystanie przestrzeni bagażowej chyba, że ktoś odważy się jeździć bez zapasu. Trzeba przyznać, że silnik 1.3 VVT-i o mocy 86 KM radzi sobie bardzo dobrze, przy zasilaniu gazem nie odczujemy żadnych zmian w dynamice samochodu. A ta jest całkiem niezła: 12,5 sekundy do setki, prędkość maksymalna 165 km/h, a wszystko to przy średnim spalaniu 6,4 litra benzyny na 100 km. Osiągi wystarczające do sprawnego poruszania się po mieście, jak na dłuższych trasach, pamiętając o tym, że Yaris Verso może pomieścić 2 m3 ładunku. Silnik pracuje przy tym cicho i łagodnie, podobnie jak skrzynia biegów, która nie nastręcza żadnych trudności czy nieprzyjemności podczas zmiany przełożeń.

Zawieszenie Yarisa Verso nie należy może do najbardziej komfortowych, za to nie pozwala dość wysokiemu nadwoziu na nadmierne przechyły. Tłumienie nierówności polskich nawierzchni zapewnione jest na co najmniej przeciętnym poziomie. W jeździe miejskiej pomoże nam jeszcze precyzyjny układ kierowniczy z wydajnym wspomaganiem oraz bardzo dobra widoczność we wszystkich kierunkach.

Bezpieczeństwo podróżowania tą małą ciężarówką zapewnia skuteczny układ hamulcowy z systemem ABS, dwie poduszki powietrzne, pirotechniczne napinacze pasów bezpieczeństwa. Dla wygody mamy do dyspozycji centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach przednich, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, komputer pokładowy oraz klimatyzację.

Yaris Verso jest interesującą propozycją nietuzinkowego pojazdu rodzinnego, który można łatwo i szybko przekształcić w mały samochód dostawczy. Konkurencja nie wystawiła na razie do walki żadnego rywala, Toyota ma więc szanse na kolejny sukces rynkowy, gdyby tylko nie ta cena. Samochód produkowany jest w Japonii, więc obłożony jest wysokim cłem, w efekcie Yaris Verso droższy jest od zwykłego Yarisa o około 15.000 zł. Gdyby Toyota zdecydowała się na produkcję tego modelu w fabrykach europejskich, wtedy mały duży format byłby z pewnością atrakcyjniejszy.

AUTOR:
Michał Nejbauer


Dane techniczne:
Silnik
typ / liczba zaworów
R4 / 16
pojemność
1.299 cm3
moc maksymalna / obr/min
63 kW (86 KM) / 6000 obr/min
moment obrotowy
124 Nm / 4400 obr/min
Osiągi (fabryczne)
prędkość maksymalna
165 km/h
przyspieszenie 0-100 km/h
12,5 s
Zużycie paliwa (fabryczne)
średnie
6,4 l
Wymiary
długość / szerokość / wysokość
3860 / 1690 / 1680 mm
rozstaw osi
2500 mm
Masa własna / dopuszczalna
1451 / 2030 kg
Pojemność bagażnika
390 / 2160 l
Pojemność zbiornika paliwa
45L
Ford Mondeo mondo
Marka:
Ford
Model:
Mondeo
Generacja:
II
Nadwozie:
Sedan
Silnik:
2.0 i
Nazwa auta:
mondo
Przebieg:
178 000 km
Moc silnika:
130 KM
31
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
mondeo kopiłem w styczniu i było dalekie od ideału, teraz, po 9 miesiącach w końcu mi się podoba...
Byłe auta (7)
Fiat Doblo diabel
Marka:
Fiat
Model:
Doblo
Generacja:
I
Nadwozie:
Minivan
Silnik:
1.9 D
Nazwa auta:
diabel
Przebieg:
200 000 km
Moc silnika:
69 KM
12
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
strasznie mułowaty ale byle do przodu i bez awarii:)niesamowicie funkcjonalny jako auto rodzinno uzytkowe
Peugeot 206
Marka:
Peugeot
Model:
206
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.1 i
Przebieg:
80 km
Moc silnika:
60 KM
4
komentarze
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
strasznie niedorobiony egzemplarz
Fiat Seicento
Marka:
Fiat
Model:
Seicento
Nadwozie:
Hatchback 3d
Silnik:
0.9
Przebieg:
74 km
Moc silnika:
39 KM
6
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
mala rakieta - fajnie sie jezdzilo...szkoda tylko ze tak krotko
Ford Fiesta wioska smerfów
Marka:
Ford
Model:
Fiesta
Generacja:
III
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.3
Nazwa auta:
wioska smerfów
Moc silnika:
60 KM
7
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
najfajniejsza zabawka jak mialem - mozliwosci aranzacji bez liku
Daewoo Lanos lanik
Marka:
Daewoo
Model:
Lanos
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.6 i 16V
Nazwa auta:
lanik
Przebieg:
186 km
Moc silnika:
106 KM
10
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
na full opcji!
Daewoo Matiz kurczak
Marka:
Daewoo
Model:
Matiz
Nadwozie:
Hatchback 5d
Silnik:
0.8 i
Nazwa auta:
kurczak
Przebieg:
135 km
Moc silnika:
51 KM
12
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
nie zły, bogatsza wersja matrixa bez wspomagania;) s - line - jak to brzmi!
Ford Fiesta funia
Marka:
Ford
Model:
Fiesta
Generacja:
IV
Nadwozie:
Hatchback
Silnik:
1.25 i 16V
Nazwa auta:
funia
Przebieg:
143 863 km
Moc silnika:
75 KM
108
komentarzy
0
zdjęć w galerii
0
wpisów w blogu auta
0
zdjęć w blogu auta
fiesta '99
1.25 zetec

moze sie podobac;)
Przyszłe auta (1)
Blog kierowcy (3)
Dodano: 14 lat temu, przez tomo_oo
ROZPORZADZENIE MTiGM Z 1997 r. W SPRAWIE WPROWADZENIA OBOWIAZKU STOSOWANIA POLSKICH NORM BRANZOWYCH(Dz. U. 160 z pózniejszymi zmianami) BN-76/3626-07 "Kierowca auta osobowego musi ze swego ...
1 komentarz
Dodano: 14 lat temu, przez tomo_oo
Słyszałem, że można ograniczyć spalanie nawet o 1l/100km zakładając LEDOWE żarówki. Odciąży pobór prądu, a tym samym alternator nie będzie musiał tak ciężko pracować. Nie ...
3 komentarze
Dodano: 14 lat temu, przez tomo_oo
jestem nowym właścicielem fantastycznego i funkcjonalnego wynalazku - yarisa verso ;]
Statystyki aktywności
Data rejestracji 06.02.2010
Liczba wystawionych komentarzy 62
Liczba wystawionych ocen 282
Liczba wpisów w blogach aut 2
Liczba nieprzeczytanych wiadomości prywatnych 10
Liczba postów na forum 0
Kierowca tomo_oo należy do 1 grupy:
Najnowsze blogi
Dodano: 21 godzin temu, przez Egontar
Możliwe mody w DS-5, z tych które chciałbym mieć u siebie. Oczywiście sam pewnie nie brałbym się za przeróbki, tylko kto to robi w Polsce? Poza tym gdzie to wszystko kupić, bo zdolnych ...
4 komentarze
Dodano: 2 dni temu, przez powerTGS440
PACJENT: MAN TGS 2011 rok moc fabryczna: 440PS moment: 2300NM turbina: HOLSET wersja: fabryczny pod ADR przekładnia : AsTronic (automat) 12-GEARBOX norma spalin : EURO5 (bez AdBlue) norma ...
4 komentarze
Dodano: 4 dni temu, przez Qchar
Kiedy ustaliłem termin a batem wymiana był tylko kwestią czasu i tak w sobotę w samo południa wzięliśmy się roboty to znaczy brat bo ja pomagałem i fotki pstrykałem :) kto brata zna to wie ...
29 komentarzy
Marki społeczności
Aktualnie online
Szukaj znajomych
Login:
Miejscowość:
Województwo:
Opony letnie w oponeo.pl