Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 1

Kompaktowy model należący do niższej klasy średniej (segment C), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 2004 roku. Pierwszy samochód BMW w tym segmencie i najmniejsze auto marki od czasów modelu 700 z przełomu lat 50. i 60. Technicznie spokrewniony z BMW Serii 3. „Jedynka” debiutowała jako pięciodrzwiowy hatchback, od 2007 roku dostępny również w wersjach coupe oraz kabriolet. Model szybko osiągnął rynkowy sukces – dziś jest drugim najpopularniejszym autem BMW, który wyprodukowano już w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Od 2011 roku dostępna jest druga generacja modelu.

Generacje BMW Seria 1

  • Wybierz generację: F20-F21 (2011 - teraz)
    BMW Seria 1 F20-F21
    BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d 118i 170KM - galeria redakcyjna - lewy przedni reflektor - wyłączon BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d 118i 170KM - galeria redakcyjna - widok z tyłu BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d 118i 170KM - galeria redakcyjna - lewy bok BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d 118i 170KM - galeria redakcyjna - antena BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d 118i 170KM - galeria redakcyjna - prędkościomierz BMW Seria 1 F20-F21 Hatchback 5d 118i 170KM - galeria redakcyjna - obrotomierz

    BMW Seria 1 F20-F21

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczenie F20) wprowadzona na rynek w 2011 roku. Stylistycznie F20 stanowi kontynuację koncepcji zastosowanych w Serii 1 pierwszej generacji, choć główną inspiracją dla projektantów auta, pracujących...

    więcej o BMW Seria 1 F20-F21

  • Wybierz generację: E81/E87 (2004 - 2013)
    BMW Seria 1 E81/E87

F20-F21

Styliści BMW coraz chętniej sięgają po kontrowersyjne rozwiązania designerskie, odseparowując się tym samym od klasyki modeli z ubiegłego wieku. Doskonałym na to przykładem jest seria 1 - obie dotychczasowe generacje uznane zostały (przez większość) za dziwaczne i niepasujące do gamy BMW. A wszystko dlatego, że projektanci ich karoserii zdecydowali się sięgnąć po sylwetkę niczym z nudnego Golfa, niepotrzebnie masywne kształty oraz detale, które zdają się być "udziwnione" na siłę. Gusta są jednak różne, dlatego - podobnie jak seria 5 GT czy X1 - "jedynka" może przypaść do gustu.

Pierwsza odsłona kompaktowego BMW ganiana była za kiepską jakość wykończenia wnętrza. Druga - bohaterka naszego opisu - prezentuje się pod tym względem o niebo lepiej. Ale bardzo dobre materiały to nie wszystko, co ma do zaproponowania - jej kokpit przyciąga do siebie również eleganckim wzornictwem, przejrzystymi zegarami oraz logicznie rozmieszczonymi elementami obsługi. Osobie zasiadającej za "kółkiem" powinna spodobać się ponadto wygodna pozycja do jazdy oraz odpowiednia widoczność we wszystkich kierunkach.

Pod względem przestronności "jedynka" plasuje się w segmencie kompaktów pośrodku stawki. Z przodu miejsca jest pod dostatkiem i na nogi, i na głowę, i na łokcie. W części tylnej nie jest już tak idealnie, ale większość osób powinna czuć się komfortowo. Na szczególne uznanie zasługuje z kolei pojemność bagażnika - na rodzinny wyjazd kufer jest w sam raz. Pochwalić trzeba ponadto praktyczność wnętrza - kabina pasażerska obfituje w schowki, skrytki i uchwyty, bagażnik ma regularne kształty, tylna kanapa dzieli się na 3 części, a po jej złożeniu nie powstaje próg.

Podczas, gdy efekty prac designerów skłaniają do długich dyskusji, a projektantom wnętrza nie udało się uchronić od kilku wpadek, konstruktorzy mechaniki serii 1 spisali się na medal, i to złoty. Podobnie jak twórcom rasowych supersamochodów, udało się im idealnie rozłożyć masę auta pomiędzy osie, a dzięki zastosowaniu kilku elektronicznych gadżetów zdołali oni "ujarzmić" wymagający wprawy napęd tylny. I jakby tego było mało, stworzyli zawieszenie łączące znakomitą trakcję z wysokim komfortem, układ kierowniczy reagujący na nawet najdrobniejsze ruchy kierownicą oraz skutecznie działające hamulce.

Biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z modelem klasy premium, koszty zakupu opisywanego BMW trzeba uznać za atrakcyjne. Wyposażenie oferowane w serii powinno zaspokoić podstawowe potrzeby nabywców, a w razie potrzeby można skorzystać z szerokiego wachlarza elementów opcjonalnych. Za dopłatą otrzymamy biksenonowe reflektory, zestaw multimedialnych złączy, automatyczną "klimę", pakiet elementów usprawniających parkowanie, rozbudowany tempomat czy adaptacyjne zawieszenie "M".

E81/E87

Kiedy debiutowała, zarzucono jej zbezczeszczenie ducha prawdziwych limuzyn BMW, ale ostatecznie przywykliśmy do wyglądu serii 1. Fanom bawarskiej marki trudno było też zaakceptować wykonanie wnętrza - niektóre jego elementy wręcz odstraszały jakością przywołując na myśl auta miejskie. Na szczęście, sytuacja poprawiła się przy okazji liftingu z 2007 roku, a poza tym miejscu pracy kierowcy trudno cokolwiek zarzucić. Tym, co przydałoby się poprawić, jest ilość miejsca na nogi podróżujących z tyłu.

Z szerokiej gamy jednostek napędowych najlepszym wyborem wydaje się benzynowy motor 2.0 - jest żwawy, nie spala nadmiernych ilości paliwa, a przy tym okazuje się trwałą konstrukcją (późniejsze wersje z bezpośrednim wtryskiem mają już jednak pewne problemy). Sporym wzięciem cieszą się diesle, ale w ich przypadku niezłe osiągi i niskie spalanie okupione są niższym poziomem niezawodności. Jak przystało na prawdziwe BMW, auto dostarcza radość z jazdy tylnym napędem, sztywnym zawieszeniem i porządnym układem kierowniczym.

Poza szybkim zużyciem rozrządu w "benzyniaku" 1.6, usterkami diesli typowymi dla nowoczesnych silników wysokoprężnych czy drobnymi problemami z elektryką, BMW serii 1 I. generacji trudno cokolwiek zarzucić, jeśli chodzi o bezawaryjność. Bardzo trwałe okazuje się m.in. zawieszenie, co w polskich warunkach jest szalenie ważne. "Jedynka" kosztuje więcej od typowych kompaktów i bywa kiepsko wyposażona, ale to auto, które powinno służyć latami.

Komentarze redakcji

Powagosław: Nie spodziewałem się rewolucji i nowa Seria 1 jest naturalną konsekwencją modelu pierwszej generacji. Jest przy tym bardziej zadziorna i chyba jeszcze bardziej kontrowersyjna. Ale dzięki temu chyba żaden kompakt tak mocno nie odróżnia się od konkurencji.
Luzacjusz: Dziękuję BMW Serii 1 za to, że jest. Dzięki niej, utwierdzam się w przekonaniu, że wciąż rozumiem i nadążam za uciekającym światem. Słońce wciąż wstaje, zimą jest zimno, Seria 1 wciąż jest brzydka.

Silniki BMW Seria 1

BMW Seria 1 F20-F21 - jaki silnik wybrać?

Słabsze warianty benzynowe maja pod maską ten sam, 1.6-litrowy silnik, który dzięki doładowaniu osiąga różną moc. 102KM lepiej sobie odpuścić, 136KM to już dobra propozycja na co dzień, a 170KM – tu już można poczuć adrenalinę. Szczególnie mocniejsze warianty są elastyczne i chętne do pracy. 2-litrowy 125i oraz sportowy M1 to już wyższa półka i przednia zabawa – naprawdę wgniatają w fotel. A diesle? Podstawowy 114d 95KM i 116d 116KM trochę pogrążają ten samochód na drodze, chociaż w tym drugim przypadku dynamika do około 100km/h jest dość znośna. Ale to BMW – do charakteru auta znacznie lepiej pasuje wariant 143-konny. Mocniejsze silniki 184 i 218KM to już kaprys, którego mimo wszystko można szybko pokochać.

Publikacje o BMW Seria 1

BMW Serii 1 - oznaka kryzysu?
 
Nasz test BMW Serii 1 – oznaka kryzysu?

Świat dąży do miniaturyzacji. Telefony komórkowe wielkości zmywarki do naczyń już dawno osiągnęły rozmiar czekoladowego batonika, a na rynku nieruchomości powoli zaczyna panować moda na małe, nowoczesne mikromieszkania. Pewnie niebawem najmodniejsze będą te, w których zmieści się tylko łóżko. Trendowi...

BMW 114i - czy bazowa wersja ma sens?
 
Nasz test BMW 114i

102 KM z pojemności 1,6 litra. Wynik, jakich wiele. Do jego osiągnięcia BMW potrzebowało jednak technologii bezpośredniego wtrysku paliwa i... turbodoładowania. Czy "jedynka" w bazowej wersji 114i ma sens?

BMW M135i - rodzynek w kompaktowym cieście
 
Nasz test BMW M135i

Kompakt inny niż wszystkie. Posiada prestiżowy logotyp na masce, duży i mocny silnik oraz napęd na tylną oś. Pierwszą "setkę" osiąga w zaledwie 4,9 sekundy. Bazową wersję wyceniono na 173 500 zł.

BMW 118i - bawarskie śniadanie
 
Nasz test

Spędziłem kiedyś parę dni w delegacji w Monachium. Rano jadłem w hotelu, a na obiady chodziłem z klientem do tradycyjnych bawarskich restauracji i nie dało się nie zauważyć, że te dwa posiłki nijak miały się do siebie. Na śniadanie miałem tradycyjną hotelową papkę - zero tłuszczu, zero kalorii, ale na...

Premium dla Kowalskiego: używane BMW serii 1 (2004-2011)
 
Nasz test

Ponadprzeciętna trwałość, ciekawa linia nadwozia i wzorowe właściwości jezdne to tylko niektóre z zalet BMW serii 1. Fabrycznie nowe "jedynki" straszyły astronomicznymi cenami. Egzemplarze z drugiej ręki stają się jednak coraz bardziej przystępne. Czy używane BMW serii 1 zasługuje na uwagę?

Przeczytaj pozostałe artykuły o BMW Seria 1

BMW Seria 1 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 1autoWcentrum - społeczność BMW Seria 1

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 1

BMW Seria 1 47,47

BMW Seria 1 Bawarka 40,87

BMW Seria 1 48,99

BMW Seria 1 46,85

BMW Seria 1 43,85

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 1

Bigben 30,06

housebee 80,85

gree_bmw 30,13

yoko1 40,42

cypis551 30,12

Maciek_krk 30,09

Golden_Flyer 55,47

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 1

Ukryte menu BMW
Ukryte menu BMW Włączamy zapłon, trzymamy przycisk do resetowania przebiegu przez 10 sekund. - ...
Skrzypi sprzęgło
Skrzypi sprzęgło Skrzypi sprzęgło... Mam nadzieje, że to nic poważnego, bo ignorowałem to od zaku...
Bo wyjeżdżać z garażu trzeba umieć
Bo wyjeżdżać z garażu trzeba umieć Stało się. Garaż wąski, brama zaledwie 2 metry, wyjeżdżam szybko i słyszę... Na ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 1

od 87 200 zł do 196 900

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (102 - 320 KM): 114i, 116i, 118i, 125i, M 135i, M135i

 

Diesel (95 - 218 KM): 114d, 116d, 116d EfficientDynamics, 118d, 120d, 125d

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: 8-stopniowa
Katalog nowych aut BMW Seria 1
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 1

BMW Seria 1 116i 136KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

radio / CD
komputer
klimatyzacja
czujnik parkowania
tempomat
ksenony

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Pakiet Drive Comfort - 4 857
Pakiet Advantage Plus - 12 142
Pakiet Advantage - 5 585
Pakiet BMW Urban Line - 7 755
Pakiet BMW Sport Line - 7 755

Cena katalogowa

95 300

Zobacz ofertę BMW Seria 1 116i 136KM - 5 drzwiowy hatchback
 

BMW Seria 1 najczęściej porównywane z:

Citroen C4
1.6 THP (165 KM)
Volkswagen Golf
2.0 TSI (230 KM)
Seat Toledo
1.6 TDI CR (90 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 71 900 zł
Zyskujesz: 14 703 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 120

BMW 120
2.0 diesel 120 KM
165 000 km, 2006
36 900 PLN
BMW 118
2.0 diesel 122 KM
187 850 km, 2005
24 900 PLN
BMW 120
2.0 diesel 122 KM
47 000 km, 2009
41 700 PLN
BMW 120
2.0 diesel 184 KM
2013
146 087 PLN

Ocena auta BMW Seria 1

  • Średnia ocena
    na podstawie 110 opinii
  • 4,30
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

BMW Seria 1 Hatchback 5d E87 118d (143 KM)

Wspaniale auto, zwlaszcza z przeznaczeniem na tzw. drugie auto w rodzinie. Rewelacyjny silnik o bardzo wysokiej elastycznosci, w sam raz do wyprzedzania. Bardzo dobre wyciszenie, szyberdach ladnie doswietla nieco ciemne wnetrze. W wersjach po liftingu (od 04.2007) poprawiono wykonczenie wielu elementow na desce rozdzielczej i drzwiach (metalowe klamki zamiast plastiku, znacznie lepsze wykonczenie centralnej konsoli) a przede wszystkim duzo lepsze silniki niz w pierwszych wersjach. Poza tym, ladniejszy grill i nowy ksztalt swiatel powoduja, ze auto takze od zewnatrz wyglada znacznie lepiej.

dodał: 118d 143KM
BMW Seria 1 Hatchback 5d E87 116i (115 KM)

auto od momentu zakupu sprawia super frajde, mialem kupic golfa V i mialbym nudne vw, tak to mam sportowe bmw (wyglad - pakiet M, sportowy zawias), dla mlodego poprostu bajka - trzeba bylo tylko przebudowac audio, w zakretach nie do pokonania, dziewczyny leca na auto ;) - po obu stronach odry :D

dodał: bolo_de
BMW Seria 1 Hatchback 5d E87 118d (143 KM)

Samochod idealny do miasta jak i na wypady dla 1 - 2 osób. Bagaznik jedynie ogranicza, Wiekszosc bagazy musi znalezc swoje miejsce na tylnej kanapie. Swietne osiagi malo pali, duza przyjemnosc z jazdy. Swietnie trzyma sie drogi, Bardzo cichy. Zima szybko sie nagrzewa, latem idealnie chlodzi.

dodał: S
BMW Seria 1 Hatchback 5d E87 120i (150 KM)

to auto daje naprawde duża przyjemność z jazdy. Na zakrętach trzyma sie rewelacyjnie, przyspieszenie jest naprawde odczuwalne. Wspaniałe uczucie jak się pruje A4 na włączonych biksenonach i kazdy zjeżdza ci z drogi Szkoda tylko że to jest auto mojej żony !! :)

dodał: mirosz
BMW Seria 1 Hatchback 5d E87 120d (163 KM)

Jest to bardzo dobry samochod dla kogos kto: 1. Jedzi glownie sam lub w dwie osoby 2. Chce miec dynamiczny samochod, glownie na autostrade 3. Komu zalezy na przyjemnosci jazdy (naprawde jest to samochod dla kierowcy), jakosci wykonania etc

dodał: Kris
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + wentylacja i ogrzewanie
  • Wady
  • - jakość/cena
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 1

BMW seria 1 M Coupe - samochód bezpieczeństwa MotoGP BMW Seria 1 E82 BMW Seria 1 E88 2007 BMW serii 1 F20 - wersja 3-drzwiowa BMW Seria 1 F20 Hatchback 5d 118i 170KM - galeria redakcyjna BMW Seria 1 2006 BMW Seria 1 Hatchback 3D BMW 118i 2012 BMW ActiveE Concept BMW Seria 1 M Coupe
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 1

  • 1.
  • 5,00 BMW Seria 1 E81/E87 116i (115KM) 2007r.
    dodał: automixszef, 04.02.2012

    W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy instalacji gazowej to 3600zł a nie jak pisze Pan Burek prawie 4000zł. Po zabudowie instalacji gazowej samochód jeździł znakomicie bez żadnej różnicy czy to na benzynie czy też na gazie,jednak już przy odbiorze samochodu sugerowaliśmy klientowi iż w niedługim czasie będzie trzeba wymienić przepływomierz powietrza ,ponieważ jego wartości są na granicy błędu. Była też urwana wtyczka z przepustnicy powietrza którą owinięto taśmą izolacyjną. Usterka ta niewątpliwie pochodziła jeszcze z nieskończonej naprawy powypadkowej,która miała miejsce jeszcze przed zabudową instalacji gazowej.O tych niedoróbkach Pan Łukasz doskonale wiedział,ale nie życzył sobie aby podrażać koszty przy zabudowie instalacji, skoro samochód doskonale jeżdził. Pierwsza wizyta po zabudowie instalacji gazowej miała miejsce 24 11 2011r przy stanie licznika 79660km, więc nie tak jak pisze Pan Łukasz że po 1800 km lecz po 3196 km zgłaszając że po nocy po przejściu na gaz przez parę sekund silnik nierówno pracuje,ale już po chwili jest wszystko ok. Rzeczywiście była zbyt nisko nastawiona temperatura przełanczania i z nastaniem chłodniejszych dni gaz nie był właściwie odparowany co powodowało podawanie do silnika gazu nieodparowanego. Innych usterek klient nie zgłaszał,a zlecenie jest w naszej firmie zaksięgowane do wglądu. Druga awaria miała miejsce 23 01 2012r,kiedy Pan Łukasz razem ze swoim ojcem zadzwonił spod marketu gdzie po rozruchu samochodu jeszcze na benzynie auto nie reagowało na pedał gazu. Agresywnym tonem,wrzeszcząc do słuchawki,nie wiedząc jeszcze wtedy jaka jest usterka zagroził mi,że będę Ponosił wszystkie koszty naprawy. Ojciec jego,jak już wspomniałem bardzo nemiło i agresywnie,oskarżając i wyzywając zagroził że jak nie zabiorę tego auta i nie doprowadzę do ładu to odda mnie do sądu. Wysłałem więc lawetę i po scholowaniu samochodu do zakładu mój diagnosta zdjagnozował iż urwana wcześniej wtyczka przepustnicy przestała już całkowicie kontaktować. Widząc już wcześniejszą agresję klienta poprosiłem aby przyjechał podpisać zlecenie naprawy,która nie ma związku z instalacją gazową. To jeszcze bardziej rozwścieczyło Panów Burków. Wystawiłem więc fa.za holowanie i diagnostykę na kwotę 326,57zł opisując dokładnie na fakturze przyczynę awarii,która zresztą i tak do dnia dzisiejszego nie została uregulowana. Klient ma przecież wybór do jakiego zakładu oddaje swój samochód. Wcześniej miał możliwość przeprowadzenia analizy rynku i jakiś był powód że to właśnie do nas trafił.My jako właścicie zakładów nigdy nie wiemy na kogo trafimy bo na począdku wszyscy klienci są mili i uprzejmi,dopiero po jakimś czasie okazuje się co to za ludzie :(:(:( Dobrze że takich klientów mamy niewiele, jednak średnio raz w miesiacu, kiedy miesięcznie przez nasz zakład razem z montażem i serwisem instalacji gazowych przewija sie około 500 do 700 klientów taki właśnie się trafia.Chociażby na głowie stawać to wszystkim i tak nikt nie jest w stanie wygidzić -coś w tym już jest. Co zrobić,-taki już nasz los,a fora takie jak to, służą tylko po to aby bezimienni, niezadowoleni z życia mogli się gdzieś wyżywać. Zadowolonych klientów mamy tysiące i jest to moją dumą,jednak mało komu chce się tutaj wchodzić i opisywać jak to dobrze został obsłużony, jednak tym co coś siądzie na nos nie jest ciężko aby coś tu nasmarować i jak już wspomniałem bezimiennie się wyżyć. Z tego miejsca pozdrawiam wszyskich moich klientów,nawet tych niezadowolonych jak Panowie Burki:) Krystian Klapuch

  • 2.
  • 5,00 BMW Seria 1 E81/E87 116i (115KM) 2007r.
    dodał: Auto-Mix Właściciel, 04.02.2012

    W odpowiedzi na zamieszczoną tutaj poprzednią opinię przez mojego klienta Łukasza Burka jestem zbulwersowany tym co on tutaj wypisuje.Jest to sterta bzdur i kłamstw,a tylko po to aby się odgryśdź,zresztą sam nie wiem za co. W tym miejscu chciałbym przedstawić moją wersję zdażeń: Montaż instalacji gazowej miał miejsce 26 08 2011 przy przebiegu 76464 km. Koszt zabudowy instalacji gazowej to 3600zł a nie jak pisze Pan Burek prawie 4000zł. Po zabudowie instalacji gazowej samochód jeździł znakomicie bez żadnej różnicy czy to na benzynie czy też na gazie,jednak już przy odbiorze samochodu sugerowaliśmy klientowi iż w niedługim czasie będzie trzeba wymienić przepływomierz powietrza ,ponieważ jego wartości są na granicy błędu. Była też urwana wtyczka z przepustnicy powietrza którą owinięto taśmą izolacyjną. Usterka ta niewątpliwie pochodziła jeszcze z nieskończonej naprawy powypadkowej,która miała miejsce jeszcze przed zabudową instalacji gazowej.O tych niedoróbkach Pan Łukasz doskonale wiedział,ale nie życzył sobie aby podrażać koszty przy zabudowie instalacji, skoro samochód doskonale jeżdził. Pierwsza wizyta po zabudowie instalacji gazowej miała miejsce 24 11 2011r przy stanie licznika 79660km, więc nie tak jak pisze Pan Łukasz że po 1800 km lecz po 3196 km zgłaszając że po nocy po przejściu na gaz przez parę sekund silnik nierówno pracuje,ale już po chwili jest wszystko ok. Rzeczywiście była zbyt nisko nastawiona temperatura przełanczania i z nastaniem chłodniejszych dni gaz nie był właściwie odparowany co powodowało podawanie do silnika gazu nieodparowanego. Innych usterek klient nie zgłaszał,a zlecenie jest w naszej firmie zaksięgowane do wglądu. Druga awaria miała miejsce 23 01 2012r,kiedy Pan Łukasz razem ze swoim ojcem zadzwonił spod marketu gdzie po rozruchu samochodu jeszcze na benzynie auto nie reagowało na pedał gazu. Agresywnym tonem,wrzeszcząc do słuchawki,nie wiedząc jeszcze wtedy jaka jest usterka zagroził mi,że będę Ponosił wszystkie koszty naprawy. Ojciec jego,jak już wspomniałem bardzo nemiło i agresywnie,oskarżając i wyzywając zagroził że jak nie zabiorę tego auta i nie doprowadzę do ładu to odda mnie do sądu. Wysłałem więc lawetę i po scholowaniu samochodu do zakładu mój diagnosta zdjagnozował iż urwana wcześniej wtyczka przepustnicy przestała już całkowicie kontaktować. Widząc już wcześniejszą agresję klienta poprosiłem aby przyjechał podpisać zlecenie naprawy,która nie ma związku z instalacją gazową. To jeszcze bardziej rozwścieczyło Panów Burków. Wystawiłem więc fa.za holowanie i diagnostykę na kwotę 326,57zł opisując dokładnie na fakturze przyczynę awarii,która zresztą i tak do dnia dzisiejszego nie została uregulowana. Klient ma przecież wybór do jakiego zakładu oddaje swój samochód. Wcześniej miał możliwość przeprowadzenia analizy rynku i jakiś był powód że to właśnie do nas trafił.My jako właścicie zakładów nigdy nie wiemy na kogo trafimy bo na począdku wszyscy klienci są mili i uprzejmi,dopiero po jakimś czasie okazuje się co to za ludzie :(:(:( Dobrze że takich klientów mamy niewiele, jednak średnio raz w miesiacu, kiedy miesięcznie przez nasz zakład razem z montażem i serwisem instalacji gazowych przewija sie około 500 do 700 klientów taki właśnie się trafia.Chociażby na głowie stawać to wszystkim i tak nikt nie jest w stanie wygidzić -coś w tym już jest. Co zrobić,-taki już nasz los,a fora takie jak to, służą tylko po to aby bezimienni, niezadowoleni z życia mogli się gdzieś wyżywać. Zadowolonych klientów mamy tysiące i jest to moją dumą,jednak mało komu chce się tutaj wchodzić i opisywać jak to dobrze został obsłużony, jednak tym co coś siądzie na nos nie jest ciężko aby coś tu nasmarować i jak już wspomniałem bezimiennie się wyżyć. Z tego miejsca pozdrawiam wszyskich moich klientów,nawet tych niezadowolonych jak Panowie Burki:) Krystian Klapuch

  • 3.
  • 2,50 BMW Seria 1 E81/E87 116i (115KM) 2005r.
    dodał: Łukasz, 24.01.2012

    Montowałem instalacje gazową w firmie Auto MIX w Skrzyszowie. Nie polecam! Na samym początku szef wydawał się osobą kulturalną i godną zaufania, mówił profesjonalnie i na rzeczy. Zaproponował solidną instalacje gazową do mojego samochodu. Wszystko było okej, do czasu zapłaty. Po zapłaceniu za instalacje gazową kwoty prawie 4 tyś złotych rozpoczęły się problemy. Pierwszy problem po 1800 kilometrów na gazie. Zrobione, poregulowane i kolejna awaria zgłoszona po 2 miesiącach z identycznym problemem. Auto MIX Skrzyszów stwierdził, że z samochodem jest wszystko okej. Wczoraj (23 styczeń 2012r) problem się znowu pojawił, z tym że całkowicie unieruchomiło to pojazd, dlatego konieczna była laweta  oczywiście Pan K. twierdzi, że wina leży po stronie samochodu, jednak wszystko zaczęło się od momentu zamontowania instalacji gazowej  wcześniej samochód był w rodzinie i nie sprawiał żadnych problemów, tym bardziej że jego przebieg to 70 tyś km! Dowiedziałem się od serwisantów BMW z kilku serwisów w Polsce, że po prostu nie zaleca się montowania gazu do tego samochodu, ponieważ dzieją się z nim cuda, które ciężko zdiagnozować... Nie mam sił, ponieważ za każdym razem szef co raz to bardziej głupio się tłumaczy i zazwyczaj nie da się z nim porozmawiać, ponieważ od razu ucieka... Nie polecam i przestrzegam wszystkich z nowszymi silnikami, ponieważ drugi silnik to koszt ogromny!!

  • 4.
  • 5,00 BMW Seria 1 E81/E87 116i (115KM) 2007r.
    dodał: bimbo123, 20.08.2014

    10 litrow gazu w trasie (jazda 120 - 150 po autostradzie za granica schodzi ponizej 10, w Polsce trasa to rzezecz umowna). Miasto 12 litrow z klima. Czytalem, ze BRC pasuje do BMW i rzeczywiscie od poczatku chodzi bez problemu. Montaz w EGP w Warszawie, sa zdjecia na ich stronie.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 1

BMW Seria 1

12 komentarzy

9 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kolunio~Kolunio

tylko bunka tylko porzadne MARKOWE dresy adidasa!!!!

~Kolunio~Kolunio

~Kolunio~Kolunio

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 470
Przejechany dystans
19 297 795 km
Zatankowanego paliwa
465 087 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 640
Wydanych pieniędzy
1 104 352 zł
Średnie wydatki na auto
1 327 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 776
Wydanych pieniędzy
1 603 066 zł
Średnie wydatki na auto
1 927 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (832)

Testy zderzeniowe BMW Seria 1

Najnowsze testy zderzeniowe BMW Seria 1 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW 116, LHD
2011

BMW Seria 1
BMW 1-Series

BMW Seria 1
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW Seria 1

Na podstawie 144 raportów spalania

Pb
ON
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: housebee, dodano: 11.08.2013 08:40

Raport spalania już złożyłem. Co do serwisowania to podobno istnieje dużo zamienników, bo wiele podzespołów jest wspólnych z poprzedniczką. Nie potwierdzam, bo dotychczas wymieniałem tylko elementy eksploatacyjne. Zresztą mam nadzieję, że w tym silniku nie ma co się popsuć przy dobrej obsłudze.

pełny raport BMW Hatchback 5d E87 116i

autor: KvM, dodano: 25.11.2009 19:22

Jeśli przyjedziemy z własnymi materiałami do ASO, to za obsługę zapłacimy grosze. Jest to najtańsze auto w eksploatacji jakie do tej pory miałem. Spalanie przy normalnej jeździe jest więcej niż satysfakcjonujące. Niewiele wzrasta przy ostrzejszej jeździe, a przy jeździe nastawionej na ekonomię da się zejść nawet poniżej danych deklarowanych przez producenta (4,5 l/100 km średnio).

pełny raport BMW Hatchback 5d E87 118d

autor: asssraaa, dodano: 30.07.2013 21:26

Zużycie paliwa jak na diesla dosyć wysokie, ale tragedii nie ma. Części jak to z BMW bywa bardzo drogie. Co do kosztów serwisowania to są one podobne do innych marek.

pełny raport BMW Hatchback 5d E87 118d
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 1

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 1

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW Seria 1
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 1, oglądali także