Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E21

Lata produkcji: 1975 – 1983
Segment: Klasa średnia
ierwszym przedstawicielem Serii 3 był model E21. Jego produkcja rozpoczęła się w 1975 roku (w USA samochód debiutował dopiero dwa lata później). Auto będące następcą BMW 2002 wyróżniało się dynamiczną, agresywną sylwetką, która zaowocowała potoczną nazwą „rekin”. W 1977 roku samochód przeszedł modernizację, po której otrzymał dodatkowe przednie reflektory. Model dostępny był w wersjach: dwudrzwiowy sedan i kabrio, rzadkością była wersja kombi. W 1983 roku E21 wycofano z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

BMW Seria 3 E21 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny BMW Seria 3 E21

Liczba ocen: 24
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Ergonomia + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E21
9,1 – 11,4
l/100 km
7,7 – 13,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,3
BMW Seria 3 E21
Coupe 316 90KM 66kW
Samochód ten posiadałem w 1991 roku, (auto z kwietnia 1980 r.) 4 biegowy, kolor biały, alufelgi, szyberdach, halogeny, lampy podwójne z przodu (wymiana z pojedynczych), przy prędkości 70 kmh to nawet spalał 7-8 litrów, na trasie 90 kmh - 9 litrów, w mieście tak od 11 litrów, ostra jazda miejska to nawet 14 do 17, jak na tamte czasy to było super auto, szczególnie kokpit kierowcy, samochód kupiony w styczniu 1991 r. był sprowadzony z DE, kosztował 36 mln starych zł, w zasadzie to nie było z nim problemów, usterki/serwisowanie : co pewien czas należało regulować gaźnik bo samochód gasł na wolnych obrotach - dlaczego tego nikt nie wiedział , należy dodać ,że w 1991 r. niewielu mechaników znało się na tym samochodzie, części były w zasadzie na zamówienie i kosztowały dosyć sporo w porównaniu do dzisiejszych czasów, popsuła się jakaś malutka uszczelka przy sprzęgle (podczas pracy silnika nie można było zmienić biegu) naprawa chyba 500 tyś starych zł (zarabiało się w 1991 r. około 2 mln starych zł) oczekiwanie na część 2 tygodnie, pojawiła się korozja podwozia - auto miało 11 lat - zrobiono konserwację podwozia, w grudniu 1991 r. auto zostało sprzedane chyba za 28,5 mln starych złotych, podczas wymiany oleju (SIC!)- mechanik wkręcił filtr oleju z Poloneza (taka była znajomość samochodów z zachodu przez polskie warsztaty - rok 1991), na drugi dzień po zapaleniu samochodu z rana i po przejechaniu około 20 metrów (nagłe głośne kliknięcie i zaświeciła się kontrolka oleju) pękła uszczelka tego filtra, rozlał się olej, na szczęście silnik nie ucierpiał - od razu został wyłączony, w czerwcu 1991 r. został wymieniony olej w chłodnicy chyba na borygo - po dwóch dniach z chłodnicy zaczęło ciec, naprawa chłodnicy - uszczelnianie . Podsumowując jak na tamte czasy 1991 r. w RP ten samochód to był bajer, wszyscy się oglądali, niektórzy myśleli, że jest to nówka z salony (SIC!), a faktycznie to był na zachodzie stary samochód (w 1991 r. były już dwie następne generacje tego modelu), który był kupowany np w DE za nieduże pieniądze (wysokie koszty eksploatacji), i przywożony do RP, jak by nie nowa RP w 1991 i "pusty" w zasadzie rynek samochodów zachodnich w nowej RP to te BMW szybko by w Niemczech skończyło na złomie. W 1991 r. do RP naprawdę przywożono kupę złomu - wszystko się wtedy sprzedawało, ale to było inne czasy, inna wartość zł. i potrzeba motoryzacji kraju. Jak ktoś chce porozmawiać wiecej o tym BMW (ciekawe czy jeszcze istnieje - chciałbym go mieć z powrotem - sentyment) to podaje email: gtokarczyk1@op.pl
9,1
BMW Seria 3 E21
Coupe 320 i 125KM 92kW
Cały czas klima :-) (dorabiana) :-) Silnik jako taki nie przerabiany ale wpisałem bo jest "chip-upgrade" zmieniający charakterystykę wtrysku paliwa i zwiększający moc. Auto ma już ok. 140 tys przebiegu! W zimie spalanie zbliżone.
9,8
BMW Seria 3 E21
Coupe 320 122KM 90kW
Ekonomia nie jest zaleta tego auta,ale spalanie na poziomie dwulitrowek innych marek i to duuuzo mlodszych.
BMW Seria 3 E21