Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 3/M3 E30

Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.

BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - lewy bok
BMW M3 E30 - silnik
BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza
BMW M3 E30 - widok ogólny wnętrza z przodu
BMW M3 E30 - kokpit

Generacje BMW Seria 3

Komentarze redakcji

Powagosław: Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika.
Luzacjusz: „Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było.

Wersje nadwozia BMW Seria 3 E30

Silniki BMW Seria 3 E30

Lista silników:
315 (75KM), 316 i (100KM), 316 i (102KM), 318 i (113KM), 318 i (104KM), 318 i (115KM), 316 (90KM), 318 is (136KM), 320 i (192KM), 320 i (125KM), 320 i (129KM), 2.3 (215KM), 323 i (150KM), 2.3 (200KM), 2.3 (220KM), 2.3 (195KM), 323 i (139KM), 2.3 Evolution (238KM), 325 e (129KM), 325 i (170KM), 325 i (171KM), 325 e (122KM), 333 i (197KM), 324 td (115KM), 324 d (86KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o BMW Seria 3

BMW M3 E92 - OSTATNI MOHIKANIN

W świecie motoryzacji istnieją oznaczenia, które śmiało można zaliczyć do jednych z głównych przedstawicieli "agrotuningu". Główni faworyci to oczywiście "AMG" od Mercedesa, "M" z BMW oraz w porywach "S" u Audi. Co w nich "agrotuningowego"? Choć te skróty...

BMW M3 i M4 - alter ego króla

Historia BMW M3 sięga roku 1985, w którym to światło dzienne ujrzała pierwsza sportowa wersja popularnej "trójki". Do tego czasu model ten obrósł w legendy i dorobił się wielu stereotypów. Niedawno swoją historię zaczął pisać zupełnie nowy model - BMW M4, czyli następca BMW M3 Coupe. Czy zmiany...

Czy warto kupić: używane BMW serii 3 E46 (od 1998 do 2007)

Nowe "trójki" pozostają w zasięgu dobrze sytuowanych. Ceny kilkuletnich egzemplarzy są znacznie mniej wyśrubowane. "Okazji" należy jednak unikać - najtańsze samochody mają ogromne przebiegi bądź wypadkową historię. Czy warto kupić używane BMW serii 3 E46?

BMW 335d xDrive - utalentowana limuzyna
 
Nasz test BMW 335d xDrive

Szybka, oszczędna, pewna w prowadzeniu i dobrze wyposażona... "Trójka" z najmocniejszym turbodieslem ma mnóstwo zalet. Wysoka cena potrafi jednak ostudzić zapał nawet najbardziej zagorzałych fanów bawarskich limuzyn. Nie każdy będzie również w stanie zaakceptować przeciętne wyciszenie jednostki...

BMW serii 3 Gran Turismo - "Wielka Turystyka" w nowym wydaniu?
 
Nasz test BMW serii 3 Gran Turismo 320d

Nie wiem jak to działa u Was, ale jeśli pomyślę o samochodzie typu Gran Turismo mam przed oczami te wszystkie wspaniałe projekty włoskich i angielskich stylistów. Widzę Maserati, Ferrari, Astona Martina... Można by wymieniać długo, jednak wszystkie myśli będą krążyć wokół niskich, szerokich, długich...

Przeczytaj pozostałe 14 artykułów o BMW Seria 3

BMW Seria 3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 3autoWcentrum - społeczność BMW Seria 3

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 3

BMW Seria 3 Touring 79,16

BMW Seria 3 79,35

BMW Seria 3 baśka 81,44

BMW Seria 3 Czerwony Smok 79,14

BMW Seria 3 moja bryka 81,48

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 3

Manuel1989 81,78

alvaro7 97,25

Rafal1977 92,74

niki129 97,01

Flarion 86,56

Kajto 59,91

DrFugazi 77,94

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 3

Pierwsze wrażenia
Pierwsze wrażenia Jako użytkownik benzyniaka i samochodu z napędem na przód musiałem się przestawi...
Zmiana oleju, kasowanie inspekcji olejowej, podklejanie podsufitki
Zmiana oleju, kasowanie inspekcji olejowej, podklejanie podsufitki Powitać [bigok] Za mną kolejna rutynowa zmiana oleju - padło na ten sam olej co...
Wymiana termostatu, uszczelnianie układu paliwowego, wymiana żarówki podświetlenia włącznika świateł
Wymiana termostatu, uszczelnianie układu paliwowego, wymiana żarówki podświetlenia włącznika świateł Powitać [bigok], od ostatniego "robotania" przy BMW trochę chyba minęło. Cóż to...
Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego?
Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego? Witajcie. Od niedawna zaczął gdzieś "uciekać" płyn chłodniczy, co jakiś czas mu...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 3

od 122 400 zł do 336 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (136 - 431 KM): 3.0 M3, 316i, 320i, 320i EfficientDynamics Edition, 328i, 335i, ActiveHybrid 3

 

Diesel (116 - 313 KM): 316d, 318d, 320d, 320d Efficiency Dynamics, 320d EfficientDynamics Edition, 325d, 330d, 335d

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: , 8-stopniowa
Katalog nowych aut BMW Seria 3
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 3

BMW Seria 3 320i 184KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Sport Line - 8 298
Modern Line - 8 298
Luxury Line - 8 298
Polski pakiet - 9 302
Pakiet Drive - 4 937

Cena katalogowa

140 400

Zobacz ofertę BMW Seria 3 320i 184KM - 4 drzwiowy sedan
 

BMW Seria 3 najczęściej porównywane z:

BMW Seria 2
220d (190 KM)
Volkswagen Passat
2.0 TDI CR DPF BlueMotion (140 KM)
BMW Seria 2
218d (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Citroen C5 Business Citroen C5 Business
Rocznik: 2012. Przebieg: 133 915 km. Silnik: 1.6 81KM .
Cena: 40 900 zł
Audi A4 Trendline Audi A4 Trendline
Rocznik: 2010. Przebieg: 106 439 km. Silnik: 2.0 88KM .
Cena: 56 900 zł

Używane BMW 320

BMW 318
1.9 benzyna
211 100 km, 1999
13 800 PLN
BMW 320
2.0 benzyna 110 KM
153 831 km, 2000
16 900 PLN
BMW 316
2.0 diesel
46 900 km, 2012
24 500 PLN
BMW 320
2.0 diesel 163 KM
175 000 km, 2010
62 900 PLN

Ocena auta BMW Seria 3/M3 E30

  • Średnia ocena
    na podstawie 290 opinii
  • 4,29
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

BMW Seria 3 Coupe 318 i (102 KM)

A więc opowiem wam co nieco o mojej 2 milości (1 to moja dziewczyna ) a więc autko kupiłem 2004 roku w Berlinie dowiedzałem się o tym autku ze strony inter kolega ma 635 csi też odlot a więc pojechałem do raihu umówiłem na godzine , przyjeżdzam i niewierzę własnym oczom BMW 318 jak nowa przykryta w garażu wychuchana jednej ryski nie mogłem znaleść o rdzy nie wspomne jedyna rzecz to wydech muszę wymienić w najbliższych 4 latach > Babcia się pyta mnie podoba się a ja zdębiałem , pytam się babci czy autko wyjeżdzało kiedy kolwiek z Berlina a ona na to autko nie widziało nawet jeszcze autostrady bo mówiła mi że się bała jeżdzić gdzieś dalej i za miasto nie wyjeżdzała ( musze rozjezdzić autko zmulone że szok) ITD wnętrze autka znów mnie zdziwiło na tylnich siedzeniach babca mi mówiła że jeszcze nikt nie siedział tylko zakupy czasami woziła hehehehe . Ogulnie jeszcze nic na temat autka wiecej wam nie powiem bo jeszcze za mało nim jezdziłem.

dodał: twincam@op.pl
BMW Seria 3 Coupe 318 is (136 KM)

Auto sprowadzone z Niemiec os starszego pana bardzo zadbane. Mimo 14 lat nie ma kropki rdzy. Silnik trochę klekocze na wolnych obrotach i nie wiem czemu. Ale pozatym ok. Bardzo mocny silnik - 136KM i przy tym dosc ekonomiczny. Nie wiem jak w mieście ale na tasie z niemiec do Polski przy sredniej predkosci 140km/h spalał w granicach 6-7,5litra ale nie cisnołem. Ogólnie jestem zadowolony. Piękne wnętrze, dostkonale wszystko spasowane i idealna ergonomia. Ja więcej nie potrzebuję a 10tyś zł za takie auto to nie dużo. Problem w tym że zadbanych aut w Polsce nie jest dużo i trzeba szukać egzemplaża z Niemiec. Niestety dla mnie za drogie OC i ogólne koszty utrzymania (mam 20lat i nie pracuję). Dodam że auto teraz jest do sprzedania i jeżeli jest ktoś zainteresowany to proszę o kontakt pod nr tel: 0501-747-917

dodał: cj007@vp.pl
BMW Seria 3 Coupe 318 is (136 KM)

Auto dobre dla mlodego kierowcy dynamiczne w miare mozliwosi ekonomiczne chociaz golf III durgie auto jakie jest u nas z 94r 1.8 na gazie to jest porazka a pali tyle co beta. w coupecie milo zaskoczy nas bagaznik pojemny:) lecz z tylku malo miejsca na nogi wysokie osoby maja problemy co zrobic z glowa ale to urok wszystkich coupetow ale z przodu jest spoko mam 1.86cm wzrostu i czuje sie lepiej niew audi b4. siedzi sie bardzo nisko jak w calibrze. Malo elektroniki nie ma co sie popsoc jeszcze z czasem wstawie nowe kom

dodał: cinekkk
BMW Seria 3 Coupe 320 i (129 KM)

BMW E 30 320i to po prostu świetne, wystarczająco szybkie, niezawodne, trwałe i piękne auto z charakterem, bardzo przyjemne w eksploatacji, szczególnie na dłuższych trasach. Kto jeszcze nigdy nie jeździł BMW ten nie zrozumie do końca. To jest naprawdę radość z jazdy. Niestety w Polsce trudno znaleźć, egzemplarz w bardzo dobrym stanie i przede wszystkim oryginalny egzemplarz, nie przerabiany i bezwypadkowy. Ale jeśli komuś się uda znaleźć coś takiego to... na pewno będzie bardzo, bardzo zadowolony.

dodał: Tommi
BMW Seria 3 Coupe 318 is (136 KM)

Gdy pierwszy raz ujrzałem to autko od razu się w nim zakochałem. Bryła i konstrukcja E30 mnie powaliła. Zachorowałem na dodatek na wersję 318is i taką teraz mam. Co do konstrukcji i całokształtu, nie ma żadnych zastrzeżeń. Dla mnie rewelacja. Auto stworzone po prostu dla mnie. Rozumiemy się bez słów i zawsze wiem jak ono zareaguje w danum momencie, Jazda tym pojazdem to po prostu bajka. Polecam wszystkim. Przejedźcie się chociaż raz E30, a napewno się w nim zakochacie tak jak ja.....

dodał: StePHaN ( stef23@tlen.pl )
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + widoczność
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 3

BMW Seria 3 E46 Coupe - galeria społeczności BMW M3 F80 Sedan 3.0 431KM - galeria redakcyjna BMW Seria 3 E91 BMW M3 F80 Sedan Facelifting (2015) BMW serii 3 F30 Sedan Facelifting (2015) BMW 328i Touring (F31) BMW Seria 3 E92 Coupe BMW 340i Sport Line F30 Sedan Facelifting (2015) BMW M3 E36 BMW Seria 3 Sedan - galeria społeczności
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 3

  • 1.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: holender, 12.02.2010

    Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora złapałby pan gumę to też byłaby moja wina...: Trudno uwierzyć ale to autentyczne słowa tego pseudofachowca. Poza tym, po dwuch tygodniach po założeniu reduktora musiałem zapłacić 80 zł za korektę ustawień na komputerze, bo inaczej nie chciał mnie wypuść z warsztatu. Na pytanie czy jak jutro wciąż będą problemy to jak przyjadę też będą płacił powiedział że jak najbardziej bo..."regulacje nie są objęte gwarancję reduktora..." Omijać szerokim łukiem... znajomy ostrzegał mnie przed panem mon gaz ale nie miałem wyjścia bo tylko on w okolicy miał interfejs i soft do mojej instalacji...

  • 2.
  • 4,00 BMW Seria 3 E36 325 i (192KM) 1994r.
    dodał: krzys, 28.01.2010

    Witam okolo 1,5 roku temu zalorzylem lpg do mojego samochodu o dosc duzej mocy (192km) mialem watpliwosci co do lpg ale poczytalem troche na internecie o instalacjach gazowych zakladach ktore zakladaja.Pan Wardak mjal bardzo dobre opinie na roznych stronach internetowych jak i na Forum BMW.Z tego co wiem to auto zwane BMW nie nalezy do najprostrzych wzgledem instalacji gazowej.Mialem duze obawy ale musialem sie zdecydowc na zalorzenie lpg gdyz robie bardzo duzo km dziennie.Po zalorzeniu lpg u Pana Wardaka jestem bardzo zadowolonym klijetem pod kazdym wzgledem nadal serwisuje i bede serwisowal auto u Pana Wardaka atmosfera na warsztacie jak widzialem jest jak w zadko ktorym,chlopaki maja poczucie humoru i solidnie wykonoja swoja prace.co do spalania BMW 2.5L i 192km spala do 17gazu w lato 15 w warszawie,spadek mocy sprawdzony na hmowni to zaledwie 2kmn jestem pod wrazeniem.Serdecznie polecam Pana Sławomira Wardaka.

  • 3.
  • 4,75 BMW Seria 3 E36 316 i (102KM) 1995r.
    dodał: marcinus, 29.08.2011

    Witam, włożyłem do swojej BMW 316i, 95r, 1,6L, LPG ze (system sekwencyjny STAG-4, listwa wtryskowa VALTEK, reduktor ALASKA, zbiornik BORMECH). Mam go od 5 miesięcy i muszę powiedzieć że nie jestem zawiedziony z tej instalacji. silnik pracuje bardzo dobrze i na równych obrotach tak jak na benzynie. Prawdę mówiąc nawet bym nie wiedział że przełącza się na gaz gdyby nie to że słychać przełączenie w butli. czy jest jakiś spadek w mocy? Nie jestem w stanie tego powiedzieć bo go nie odczówam, może dla tego że mam na instalacji założone magnetyzery. Jedyną różnice do opisania to jest cena przy tankowaniu he;) Tygodniowo przejeżdżam ok 500km a na instalacji ok 11000km. Ogólnie jestem zadowolony z instalacji, oby tak dalej. Montowana byla w Działdowie w "AUTO DAREK" UL. A Asnyka 2. Pozdro i nie słuchajcie przesadzonych legend o gazie, to nie jedyne moje auto w gazie!

  • 4.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Mariusz, 12.02.2010

    Zdecydowanie odradzam. Facet zmieniał mi reduktor. Po zmianie samochodem nie dało się jeździć ponieważ gasł za każdym razem kiedy wrzuciłem na luz, do tego szarpanie, dławienie się, pływające obroty. Właściciel nie potrafi przyjąć ani odpowiedzialności ani konsekwencji swojej pracy. Przykładowa rozmowa: Właściciel auta: po zmianie reduktora zaczeły sie duże problemy z tym że auto gaśnie itp.. Odpowiedz pana Wolańskiego: "a gdyby po zmianie reduktora złapałby Pan gumę to też byłaby moja wina??" Za regulacje po 2 tygodniach po zmianie reduktora wziął 80 zł, bo inaczej nie chciał mnie wypuścić z garażu. Na moje pytanie czy jak jutro też będzie złe jeździł to za kolejna regulację muszę płacić? Napisał że jak najbardziej bo gwarancja reduktora nie obejmuje regulacji.. Ludzie omijać dużym łukiem.. jeśli chce ktoś znać szczegóły chętnie odpowiem: holender2@o2.pl

  • 5.
  • 5,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Wolański, 20.04.2010

    Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód wogóle nie pracuje. Reduktor z mapsensorem w środku nie produkowany . Po zamontowaniu reduktora klient odebrał samochód nie chcąc skorzystać z przeglądu instalacji. Po dwóch tygodniach samochodem przyjechała inna osoba z pretensją iż instalacja źle pracuje. Sprawdziłem ciśnienie na reduktorze było bez zmian należało wykonać regulacje instalacji za którą klient nie chciał zapłacić i w rezultacie nie zapłacił. Dodatkowe informacje Mongaz@poczta.onet.pl.

  • 6.
  • 2,00 BMW Seria 3 E46 325 i (192KM) 2004r.
    dodał: SeboX, 02.10.2010

    Nie polecam Martin Gaz! Trzeci raz zmieniaja mi listwe. Gosciu jest zarozumialy i chyba najmadrzejszy na swiecie. Nagadal bzdur na konkurencje, a tak naprawde to sam jest oszustem i nie ma pojecia o montazu lpg. Dostaje z hurtowni gotowy kartonik i ma klapki na oczach! Dobrze ze zony auto oddalem w dobre rece i zalozylem STAGA 300 +. Jesli ktos ma pojecie o montazu, to nie sciemnia i nie pisze bajeczek, malo tego ma inwencje tworcza i dopiera komponenty odpowiednio do kazdego samochodu i silnika, bo jak wiadomo nie ma jednej, uniwersalnej instalacji. Dlatego tez radze sie zastanowic przed montazem i nie sluchac plotek i dobrych rad znajomych. Pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 3

BMW Seria 3

592 komentarze

437 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mlodypitbull~mlodypitbull

Denerwuja mnie kolesie, ktorzy chwala sie, ze ich stac na bmw i na paliwo. Wow! Ale niektorym to sie powodzi!
Z tego co wiem to lpg jest jedna z dostepnych metod zasilania samochodu. Mozna sie na to zdecydowac lub nie. Kazdy ma wolny wybor. Moze jeszcze pokazywac palcami tych co jezdza dieselami. Na pewno mniej placa za paliwo, wiec trzeba ich wysmiac. No bo po co kupuja bmw, skoro ich nie stac na paliwo i dlatego wybieraja silnik diesela.
Wlasciciele ferrari powiedza, ze skoro kogos nie stac na ferrari, to to wogole nie powinnien kupowac innego samochodu, bo tylko ferrari to prawdziwe auto.
Poprostu ludzie sa zazdrosni ze spotykajac na stacji paliw obok siebie identyczna fure, z tym samym silnikiem, ten co ma lpg placi mniej. I taka jest prawda.
Sam smigam Porsche 911 i wcale nie uwazam, ze gaz jest dla biedakow. Jak widze na stacji paliw audi 1.9 tdi, to zazdroszcze jego wlascicielowi, ze placi tak malo. A on mi pewnie zazdrosci Porszaka. Ja mam frajde z jazdy, a on oszczednosci przy kazdym tankowaniu. Cos za cos.

~BMW~BMW

Jak przeczytałem 2 opinie na temat BMW E46 318 TI, to normalnie włosy dęba stają. Czyżby właściciel nie był w stanie np. sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym, że to silnik 2,0 a nie 1,8? Nie wie co kupił?
Nierówna praca silnika, noszenie auta na boki i ciężka zmiana biegów? Ludzie jak kupujecie "trupa", to nie ma się co dziwić, że jest jak jest. Auto z salonu gość kupił i nawet poj. silnika nie zna? Co to ma być? Prowokacja jakaś?

~yacho~yacho

Mili użytkownicy, wszystko co piszecie jest prawdą. Ale wszystko zależy od użytkownika. Moje E46 328 w mieście na krótkich dystansach wciąga ok 13 litrów, czasem nieco ponad 11 litrów, oczywiście przy normalnej, przepisowej jeździe z udziałem skrzyżowań i innych utrudnień. Jazda mieszana 40% trasa i 60% miasto spalanie klaruje się na poziomie 9,5 litra. Oczywiście w trasie normalna jazda 120 - 170 km/h. W tym czasie średnie wychodzi między 7 - 9 litrów. Najważniejsze to, aby utrzymać stabilną prędkość, np.: przy 130 km/h regularnie spala między 7,5 - 8,5 litra. Najlepszym jest fakt, że na tych polskich drogach średnia prędkość wychodzi 80-100 km/h i wówczas moja "czarnulka" odwdzięcza się apetytem na poziomie 6-6,5 litra, co sprawdziłem sposobem "pod korek" przy tym samym dystrybutorze. Także każdy z Was może mieć rację, a ja mam swoją, pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
15 171
Przejechany dystans
35 132 328 km
Zatankowanego paliwa
18 527 857 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 909
Wydanych pieniędzy
1 341 838 zł
Średnie wydatki na auto
1 449 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 314
Wydanych pieniędzy
1 732 852 zł
Średnie wydatki na auto
1 871 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (926)

Testy zderzeniowe BMW Seria 3

Najnowsze testy zderzeniowe BMW Seria 3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW 320d, LHD
2012

BMW Seria 3
BMW 3-Series

BMW Seria 3
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW Seria 3/M3 E30

Na podstawie 413 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Zdzich, dodano: 11.11.2013 17:08

Posiadam go od 3 miesięcy silnik sprawny pali od strzału nie kopci przebieg około 250tyś km to już mój chyba 8 Diesel ale czwarty Tds mam jeszcze Bmw E39 Touring 2.5Tds,wcześniej Omegę B kombi 2.5Tds i wcześniej Bmw E36 sedan 2.5Tds silniki są rewelacyjne pod warunkiem że nie są katowane kultura wysoka są dobrze wyważone a co do spalania 2.5 Tds Bmw E36 Sedan9-10.5l/100km,E39 10-11.5l/100km i Omega nawet 13l/100km wszystko jazda po mieście...zakup 1.8ds porażka mimo tego ze jest sprawny duży plus za brak bolączki cięzkiego odpalania na ciepło zasługa 4cylindrów łańcuch tu nie cierpi jak w 6 cyl.ale dzwięk motoru 4cyl...porażka ale to nie problem najważniejsze spalanie jazda na odcinkach 2-8km spalanie 9-10l/100km jestem kierowca zawodowym i tak jak pisałem silnik jest idealny jeżeli chodzi o stan techniczny!zaskoczony jestem tym spalaniem dynamika taka sobie da sie przeżyć ale jeżeli bym wiedzial że to tyle pali bez wachania byłby w gospodarstwie domowym drugi 2.5TDS lub benzyna min 2.0 jak najbardziej odradzam silnika 1.8Tds lub 1.7 nie rozumiem tego oznaczenia w dowodzie pisze 1705cm3 a emblemat 1.8!!!Osobiście doradzam kupić 2.5TDS lecz nie zajechanego silniki są naprawdę super tylko trzeba uważać na paliwo i temperaturę silnika!!!!raz przegrzany i koniec

pełny raport BMW Compact 318 tds

autor: dawid727272@wp., dodano: 24.12.2011 16:54

Biorąc pod uwagę fakt że autko ma przejechane 270.000 (manual)jest naprawdę super, spalanie nie z kompa(komp myli sie ok 1.5l)maksymalne spalanie na 100km(miasto i wyłączona trakcja 11l, średnio 7.8l a minimalne na 100km aż ciężko uwierzyć 5,88 mierżono,a były odcinki gdzie jechało się ok 180km/h średnia prędkość tej trasy to ok 78km/h. Części dość drogie serwis oleje i filtry dobrej jakości to ok 800zł, części zawieszenia i elektronika której nie brakuje, nasi fachowcy jak widzą bmw to już cennik rośnie, ale tylko dlatego bo nie mają pojęcia o tych autach. Osobiście każdemu polecam ale ciężko znaleźć egzem-plaż nie zajeżdżony lub po potężnym dzwonie. 320d pali mniej ok 1-2l ale moc i przełożenia 330d robią z tego pojazdu pocisk. prędkość max 220km/h 9Krótka skrzynia), przyspieszenie b,dobre PS, ale jak zimny trzeba obchodzić się jak z jajkiem bo nowoczesne diesle nie lubią katowania na nie dogrzanym silniku,(spalanie na krótkich odcinkach potrafi negatywnie zaskoczyć)>>>>>>>>>>>

pełny raport BMW Touring 330 d

autor: Szymon, dodano: 22.06.2007 22:38

Szczerze mówiąc robię wielkie oczy jak widzę wyniki niektórych rzędu 14L/100km w BMW 318i. Albo mają zajeżdżone silniki, albo opony 245, albo katują auto do granic możliwości. Ja mam swoje auto od 2 lat, 318i, 285 000km na liczniku, i standardowe ogumienie 15"/185, auto dosyć dobrze utrzymane. Na trasie przy 90km/h pali 6,5l i nie ma możłiwości żeby spalił więcej. Przy 120km/h 7,5l i też nie ma szans na więcej. W mieście (zakorkowany Wrocław) przy łagodnej jeździe 10l i też nie pali więcej, a zdarza się zejść do 9L w normalnym cyklu miejskim (światła, średnio 40-70km/h między światłami) Trzeba łagodnie traktować auto patrząc na ekonomizer, a odwdzięczy się niskim zużyciem paliwa. Maxymalnie na mieście potrafił mi spalić do 13l, ale to naprawdę przy ostrym traktowaniu (przyspiesenia do odcięcia itp). Zamierzam kupić 730i lub 735i i gdybym nie miał swojej to bym nie uwierzył, że 3litrowy silnik pali ludziom 13-14l na mieście:)

pełny raport BMW Coupe 318 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 3/M3 E30

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 3/M3 E30

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW Seria 3 E30
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 3, oglądali także