Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

BMW Seria 3 E30

Lata produkcji: 1982 - 1994
Segment: Klasa średnia
Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika.
Luzacjusz: „Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było.

Dane techniczne BMW Seria 3 E30

Silniki

Moc silników 75-238 KM

Poj. silników 1 596-3 300 cm3

Prędkość maks. 165-240 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,2-18,5 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny BMW Seria 3 E30

Średnia ocena modelu

na podstawie 292 opinii

4.23

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Układ jezdny

+ Widoczność

+ Stosunek jakość/cena

Wady

- Wyciszenie

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

- Koszty utrzymania

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (97%)
NIE (3%)

Wybrane oceny kierowców BMW Seria 3 E30

W 2 połowie lat 90 w Polsce - Głównie za sprawą właścicieli, auto utożsamiano najczęściej z wioskowym lub małomiasteczkowym "gangsterem", ... więceja po erze małych fiatów był on najczęściej tuningowanym samochodem zaraz po oplach calibra i niekwestionowanym liderze tuningu- vw golfie 2. Przez to wiele aut bezpowrotnie zostało zniszczonych tuningiem, albo mniej lub bardziej rozbitych. Na szczęście obecnie w kręgach tuningowców i tzw. "dresiarzy" BMW e30 jest już niemodne, więc istnieje szansa na znalezienie niedawno sprowadzonego z zachodu nieskalanego tuningiem czy niskobudżetową naprawą egzemplarza. Idealne auto dla osób ceniących sobie przyjemność z jazdy bez przeróżnych nowinek w stylu systemu kontroli trakcji, systemu antypoślizgowego ruszania i całej masy innych zbędnych gadżetów. Najtańsze w eksploatacji BMW osiągami wciąż może zaskakiwać właścicieli nowszych samochodów, także klasy kompakt. Unikatowy tylni napęd potrafi uzależnić ;), jednak trzeba się wpierw nauczyć panować nad autem, bo mimo iż BMka wybacza wiele błędów, to kierowca bez pojęcia o jeździe autem tylnionapędowym szybko zakończy swą przygodę na drzewie lub latarni. Zwłaszcza zimą. BMW e30 pomału aspiruje do grona tzw. Jungtimerów. Zwłaszcza polecam dla koneserów ukryj
dodano 26.03.2009 przez
leciwe już bmw powoli staje się klasykiem jesli nie było eksploatowane przez małolata lub nie padło ofiarą "AGRO-TUNINGU" prezentuje się ... więcejznakomicie zwłaszcza wersja turing.Podoba mi się przód auta jest drapieżny(rekin)odradzam zakup diesla jest zbyt awaryjny i nieekonomiczny a nabycia auta w przyzwoitym stanie graniczy z cudem.E 30 to propozycja dla pasjonata myślę że auto będzie zyskiwać na atrakcyjnosci z upływem czasu ale na to musimy poczekać aż buractwo i hołota zezłomuje swoje egzemplarze budzące na drodzę zgrozę i politowanie a wtedy zostanie tylko część tych nejpiękniejszych rodzynków by dawać swym włascicielom radość z posiadania klasyka ukryj
dodano 31.10.2008 przez
Wygląd auta dla mnie super klasyczna sylwetka z rekinim noskiem bomba! Silnik, układ jezdny, skrzynia, hamulce wszystko zgrane ze sobą ... więcejw 100% RADOŚĆ Z JAZDY to nie tylko reklamowy slogan! Bogate wyposażenie większości aut zwłaszcza kombi po 92r. min ABS, AIRBAG kierowcy elektryka, klimatyzacja seryjne 15" alu, sportowe siedzenia, komputer itp. Najlepiej kupić ostatnie wersje maja wszsytko i z silnikiem 2,5L (325i) ukryj
dodano 07.04.2010 przez
Auto dobre dla mlodego kierowcy dynamiczne w miare mozliwosi ekonomiczne chociaz golf III durgie auto jakie jest u nas z ... więcej94r 1.8 na gazie to jest porazka a pali tyle co beta. w coupecie milo zaskoczy nas bagaznik pojemny:) lecz z tylku malo miejsca na nogi wysokie osoby maja problemy co zrobic z glowa ale to urok wszystkich coupetow ale z przodu jest spoko mam 1.86cm wzrostu i czuje sie lepiej niew audi b4. siedzi sie bardzo nisko jak w calibrze. Malo elektroniki nie ma co sie popsoc jeszcze z czasem wstawie nowe kom ukryj
dodano 29.08.2008 przez
Zobacz oceny BMW Seria 3 E30 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa BMW Seria 3 E30

Pb
6,97 - 18,43
Na podstawie 257 raportów spalania
ON
5,97 - 13,90
Na podstawie 34 raportów spalania
LPG
6,33 - 19,00
Na podstawie 127 raportów spalania

Wybrane raporty spalania BMW Seria 3 E30

Bardzo mi się podoba i jeżdzę nim codziennie do pracy i w trasę. Średnio dynamicznie, czasem lubie depnąć ale to ... więcejjak mówie czasem. a jeśli chodzi o moje spalanie Pb to odejmijcie po jednym litrze od tych wartości co podałem na LPG. Dość dobrze się trzyma na zakrętach bez zbytnich przechylen. Inni kierowcy na zakrętach mają problemy dotrzymaniem mu tępa. a na prostej? wiadomo są lepsze auta z lepszymi silnikami. Porównując te same pojemności np passat 1.8, czy laguna 1.8 oba modele mają juz napęd na przód i moc około 90 KM. A bmw ma przy tej pojemności aż 115 KM i tak niskiej wadze około 1200 kg. Dlatego też jest bardziej zwawszy, lepiej przyspiesza niż wyżej wymienione auta. Mówią że to auto wieśniaków i dresiarzy, ja się do nich nie zaliczam jestem z małego miasteczka i dresiarzem również nie jestem. BMW po prostu mi się zawsze podobało, od małego moim marzeniem było mieć BMW. Moj ojciec miał kiedyś NSU 1000 prinz, też było fajne autko. pozdrawiam fanów BMW i Wszystkich kierowców innych marek. :) ukryj
dodano 21.05.2012 przez
Zasadniczo spali tyle ile chcesz...(niewyobrażam sobie spalania niższego niż 9,5 litra-chyba że go ktoś ciągnie na holu na biegu jałowym...)))to ... więcejtak ,jest możliwe.Trzeba pamiętać że jest to 2,5 litrowy silnik,konstrukcyjne arcydzieło lat 80,90,więc solidne,niezawodne jest,brak jakichkolwiek kompromisów.Niestety e30-ka to ostatnia trójka budowana przez samotnych inżynierów,czystych pasjonatów,którzy nie czuli oddechu księgowych na karku.Pozostałe to już inna liga...( Jestenią 2009 roku stałem się szczęśliwym posiadaczem bardzo ładnanego,zadbanego egzemplarza za 7tys.Na chwile obecną w moją Bestyjke wsadziłęm już równoawrtość samochodu,żaden dziwny tunning,swape ani inne cudo poprostu na tzw"oryginał".Wymieniłem wszystko to co było potrzeba albo co będzie do wymiany w czasie następnych 2,3 lat.Czekam na złote blachy . Oczywiście za 15tysi znalazł bym ładną e36 ale to już by nie było to samo.Właściciele "czystych",oryginalnych e30 wiedzą o co mi chodzi...))) ukryj
dodano 31.03.2010 przez
Zasadniczo spali tyle ile chcesz...(niewyobrażam sobie spalania niższego niż 9,5 litra-chyba że go ktoś ciągnie na holu na biegu jałowym...)))to ... więcejtak ,jest możliwe.Trzeba pamiętać że jest to 2,5 litrowy silnik,konstrukcyjne arcydzieło lat 80,90,więc solidne,niezawodne jest,brak jakichkolwiek kompromisów.Niestety e30-ka to ostatnia trójka budowana przez samotnych inżynierów,czystych pasjonatów,którzy nie czuli oddechu księgowych na karku.Pozostałe to już inna liga...( Jestenią 2009 roku stałem się szczęśliwym posiadaczem bardzo ładnanego,zadbanego egzemplarza za 7tys.Na chwile obecną w moją Bestyjke wsadziłęm już równoawrtość samochodu,żaden dziwny tunning,swape ani inne cudo poprostu na tzw"oryginał".Wymieniłem wszystko to co było potrzeba albo co będzie do wymiany w czasie następnych 2,3 lat.Czekam na złote blachy . Oczywiście za 15tysi znalazł bym ładną e36 ale to już by nie było to samo.Właściciele "czystych",oryginalnych e30 wiedzą o co mi chodzi...))) ukryj
dodano 31.03.2010 przez
Szczerze mówiąc robię wielkie oczy jak widzę wyniki niektórych rzędu 14L/100km w BMW 318i. Albo mają zajeżdżone silniki, albo opony ... więcej245, albo katują auto do granic możliwości. Ja mam swoje auto od 2 lat, 318i, 285 000km na liczniku, i standardowe ogumienie 15"/185, auto dosyć dobrze utrzymane. Na trasie przy 90km/h pali 6,5l i nie ma możłiwości żeby spalił więcej. Przy 120km/h 7,5l i też nie ma szans na więcej. W mieście (zakorkowany Wrocław) przy łagodnej jeździe 10l i też nie pali więcej, a zdarza się zejść do 9L w normalnym cyklu miejskim (światła, średnio 40-70km/h między światłami) Trzeba łagodnie traktować auto patrząc na ekonomizer, a odwdzięczy się niskim zużyciem paliwa. Maxymalnie na mieście potrafił mi spalić do 13l, ale to naprawdę przy ostrym traktowaniu (przyspiesenia do odcięcia itp). Zamierzam kupić 730i lub 735i i gdybym nie miał swojej to bym nie uwierzył, że 3litrowy silnik pali ludziom 13-14l na mieście:) ukryj
dodano 22.06.2007 przez
Auto ze sprawnym silnikiem powinno palić od 9l do 12l benzyny oraz mniej więcej od 10 do 13l gazu na ... więcej100km. Nie są to może idealne wyniki, ale jak na 2l. silnik z przełomu lat 80/90 i nie najgorsze osiągi to myślę że zadowalający. W dodatku przy założeniu że ceny gazu są o przeszło połowę niższe od cen benzyny polecam zainwestowanie w inst. gazową przynajmniej 4 generacji. (sekwencyjna) Wtedy łatwo można policzyć że 1 km kosztuje nas mniej więcej tyle, ile przejazd na benzynie autem typu opel corsa czy renault clio. Części zamienne- tu każdy, kto wierzy w stereotyp że BMW musi być drogie, szczerze się zdziwi, gdyż części do tego typu są powszechnie dostępne i to zarówno nowe w ASO (ceny akceptowalne), jak i duża oferta zamienników od tych najtańszych i kiepskiej jakości, po te dorównujące jakością oryginalnym częściom. Także na rynku wtórnym znajdziemy jeszcze wiele części. ukryj
dodano 26.03.2009 przez
Zobacz raporty spalania BMW Seria 3 E30 Dodaj raport spalania

Publikacje o BMW Seria 3

Przeczytaj pozostałe 23 publikacje o BMW Seria 3

Newsy o BMW Seria 3

Przeczytaj pozostałe 53 newsy o BMW Seria 3

Nowe BMW Seria 3

nowe BMW Seria 3
BMW Seria 3
ceny od 122 400 zł do 336 100

BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 320i 184KM od 2012

w pakiecie 320i

w cenie katalogowej brutto

140 400 zł

Wyposażenie standardowe
Dywaniki welurowe
Szyby przeciwsłoneczne
Czujnik kolizji
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus – 5 lat / 100 000 km (5 590 zł)
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate – 5 lat / 100 000 km (12 097 zł)
Pakiet dodatkowych schowków (655 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus – 5 lat / 100 000 km (5 590 zł)
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate – 5 lat / 100 000 km (12 097 zł)
Pakiet dodatkowych schowków (655 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 49 oferty BMW Seria 3

Dealerzy BMW

SMORAWIŃSKI

SMORAWIŃSKI I SPÓŁKA BMW Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 235

Więcej

BOŃKOWSCY

BMW Bońkowscy

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 55

Więcej

AUTO FUS

AUTO FUS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Ostrobramska 73

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Katowice

śląskie, Katowice, Kościuszki 253

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Czerniakowska 47

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów BMW Seria 3

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

10 351

Przejechany dystans

1 452 780 zł

Zatankowanego paliwa

346 638 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 815

Wydanych pieniędzy

698 994 zł

Średnie wydatki na auto

1 173 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 853

Wydanych pieniędzy

877 125 zł

Średnie wydatki na auto

1 472 zł

ZOBACZ 596 dzienników kosztów BMW Seria 3 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 77
komentarzy(1)
komentarzy(41)
komentarzy(17)
komentarzy(21)
komentarzy(14)
komentarzy(27)
Zobacz inne typowe słabe punkty BMW Seria 3 E30 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 106
Zobacz inne wpisy autodiagnozy BMW Seria 3 E30 Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 3

Ciekawostki
dodano 14.10.2012 przez
Okazuje się, że właśnie BMW serii 3 to dla kobiet idealny samochód rodzinny. I dlatego to auto wygrało w tej kategorii.
dodano 29.09.2012 przez
W systemie Valvetronic sterowanie dawką powietrza nie odbywa się poprzez sterowanie przepustnicą lecz poprzez zmianę skoku zaworu ssącego. W BMW z systemem Valvetronic zakres skoku…
Sposoby wykonania czynności
dodano 09.04.2013 przez
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć…
dodano 29.09.2012 przez
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od…
dodano 31.03.2012 przez
Seria 3 (E46) 09.99-04 Zerowanie przeglądu wynikającego z przebiegu. Wyłączyć zapłon. Wcisnąć i trzymać przycisk . Włączyć zapłon. Po 5 sek. pojawi się "OIL SEVICE"…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą