Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E30

Lata produkcji: 1982 – 1994
Segment: Klasa średnia
Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

BMW Seria 3 E30 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny BMW Seria 3 E30

Liczba ocen: 306
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(97%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Użytkownik E30
BMW Seria 3 E30
Touring 316 i 100KM 74kW
Używam jako daily, gdzie sprawdza się super. Kolekcjonersko mam też 320i z 1984 roku, oraz 325i w mtechnicu 1 z 1986 roku, ale nimi szkoda na co dzień jeździć, więc za 3500 + 3500 wkładu w naprawy (sam robię, koszt części, najpoważniejszy - wałek rozrządu) kupiłem sobie właśnie 316i. Touring sprawdza się w codziennej eksploatacji przyjemnie, mimo, że pomysł kombi w BMW został zaczerpnięty z samoróbki wykonanej w jakimś garażu w Niemczech. Myślałem o swapie bo silnik bardzo kulał ale wyprowadziłem go do stanu bdb+.
4,5
~Filip
BMW Seria 3 E30
Touring 318 i 113KM 83kW
Jeżdżę E30 od 3 lat i jest to mój pierwszy samochód, który kupiłem niedługo po maturze. W zimę stoi w ciepłym garażu i użytkowany jest tylko w sezonie wiosenno-letnio-jesiennym. Auto świetnie nadaje się dla młodego kierowcy, bo może nauczyć się jeździć prawdziwym samochodem - bez ABS-u (w późnych rocznikach był od fabrycznie), kontroli trakcji czy innych elektronicznych ****reli. 113 KM przy wadze ok. 1100 kg sprawia że autem można poruszać się dynamicznie, ale nie czyni to z niego demona prędkości. Touring staje się coraz ciekawszym klasykiem, bowiem większość egzemplarzy została zajeżdżona lub po prostu służyła do pracy. Kolekcjonerską wartość nabiorą tylko auta w oryginale, choć polski rynek starych aut jest dziwny, to kundle (po swapach np. na M50) powinny trzymać tą samą cenę i nie przybierać ani trochę na wartości.
4,4
~Artix
BMW Seria 3 E30
Touring 320 i 129KM 95kW
Jestem młodym człowiekiem posiadam w domu trzy takie auta jeden to właśnie e30 1.6 a drugi to też 2.0 R6. Ten drugi czeka na lepsze czasy sprowadzony z Niemiec :). Jest niezawodny nie mam z nim żadnych problemów może dzięki temu że znam się na tych autach wszystkiego o nich nauczył mnie mój ojciec. Ale jeżeli coś w nim robię to bardzo rzadko. Ostatnio elektrozawor. Ze starości nity puściły i płyn chłodniczy dostawał się do środka ale nity wywalić i wsadzić śruby. Trochę silikonu i wymiana uszczelek i działa jak nowe. Jest w gazie nic mu to nie szkodzi ręcznie reguluje zawory co 10000 km i działa jak należy wymieniam oleje na czas i śmiga. Pasek rozrządu wymiana co 15000 tys km. Kocham te auta i nie widzę innego zamiennika. Te nowe dla mnie są tak piękne jak stare. Mój tata posiada też e38 3,5l benzyna bardzo piękny samochód 2 lata u nas przebieg 245000 i nic się nie dzieje.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E30
7,3 – 15,7
l/100 km
7,7 – 9,1
l/100 km
9,0 – 19,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,9
BMW Seria 3 E30
Touring 318 i 115KM 85kW
Bardzo mi się podoba i jeżdzę nim codziennie do pracy i w trasę. Średnio dynamicznie, czasem lubie depnąć ale to jak mówie czasem. a jeśli chodzi o moje spalanie Pb to odejmijcie po jednym litrze od tych wartości co podałem na LPG. Dość dobrze się trzyma na zakrętach bez zbytnich przechylen. Inni kierowcy na zakrętach mają problemy dotrzymaniem mu tępa. a na prostej? wiadomo są lepsze auta z lepszymi silnikami. Porównując te same pojemności np passat 1.8, czy laguna 1.8 oba modele mają juz napęd na przód i moc około 90 KM. A bmw ma przy tej pojemności aż 115 KM i tak niskiej wadze około 1200 kg. Dlatego też jest bardziej zwawszy, lepiej przyspiesza niż wyżej wymienione auta. Mówią że to auto wieśniaków i dresiarzy, ja się do nich nie zaliczam jestem z małego miasteczka i dresiarzem również nie jestem. BMW po prostu mi się zawsze podobało, od małego moim marzeniem było mieć BMW. Moj ojciec miał kiedyś NSU 1000 prinz, też było fajne autko. pozdrawiam fanów BMW i Wszystkich kierowców innych marek. :)
14,3
BMW Seria 3 E30
Coupe 318 i 113KM 83kW
Na wstępie uprzedzalem że moje auto jest wyposażone w automatyczną skrzynię biegów. Jak to bywa z taką skrzynia, nie ma za bardzo wyboru ile spala. Nawet przy delikatnym przyspieszaniu wskazówka ekonomizera nie spada poniżej 18l.
10,5
BMW Seria 3 E30
Coupe 318 is 136KM 100kW
Nie jest drogo, nie jest tanio. Sama eksploatacja jest tania dosyć. Filtry, oleje, łączniki etc. Natomiast przy specyficznych naprawach w obecnych czasach powoli zaczynają się schody z cenami. Ale auto ma swoje lata...

Usterki BMW Seria 3 E30

Liczba wpisów: 11
Obroty jałowe na zimnym silniku falowanie , brak ssania ?
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.5 Evolution 238KM 175kW 1990
  • silnik
Witam chyba mam problem ... Po odpaleniu obojetnie czy to temperatura ujemna czy dodatnia , obroty są na poziomie około 600-700 obrotów falują , zauważyłem na filmikach niektórych użytkowników że po odpaleniu samochodu w temperaturz niskiej , mają obroty około 1000 (pewnie to automatyczne ssanie) U mnie tego nie ma ? Po odpaleniu obroty wachają się zawsze między 500-700 , .Trwa to dosłownie do 2 minut . Potem silnik mruczy jak złoto , a obroty nie drgają na poziomie około 700 obrotów na minutę . Dziękuję za ewentualne podpowiedzi. Szerokości....
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Swiecie sie poduszka
  • BMW Seria 3 E30 M3 Coupe 2.3 200KM 147kW 1986-1991
  • instalacja elektryczna
W serwicie po podlaczeniu do kompa stwierdzili uszkodzenie maty. Powiedzieli ze moge wrzucic modulator zeby oszukac mate bo szkoda kasy na wymiane i w sumie moze i racje mniejsze koszty a poduszki wszystkie beda dzialac ale w czym problem. Nagle stwierdzili ze to nie mata chyba tylko ta czarna kostka ktora laczy mate z komputerem jest uszkodzona nawet nie umieli tego nazwac mowili ze to czujnik airbag. Teraz juz sam nie wiem co ma robic mam wyjaty ten czujnik jak to nazywaja ja to nazwyam modulator pomiedzy mata a komputerem w sumie do tego powinni dolaczyc ten emulator poduszki zeby komputer caly czas widzial ze siedzi pasazer ale podobna nie moga tego zrobic jak nie wymienie tej czarnj kostki zwanej przez nich czujnikem. Tylko gdzie to kupic i czy to prawda co mowia??? moze ktos zna sie na tym ??? uszkodzona mata lub czujnik maty =
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
blokowanie chamulcy i nie cofa sie plyn
  • BMW Seria 3 E30 Coupe 320 i 129KM 95kW 1985-1991
  • układ hamulcowy
  • 620 tys. km
niewracanie sie plynu chamulcowego i blokowanie sie chamulcy przednich .po odczekaniu poru minut odnokowuja sie same i to po paru kilometrach powraca jak to rozwiazac ten problem mam w BMW 320i E-30 1986 prosze o odpowiedz
Oczekuje na rozwiązanie
BMW Seria 3 E30