Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 3/M3 E30

Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.

BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - lewy bok
BMW M3 E30 - silnik
BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza
BMW M3 E30 - widok ogólny wnętrza z przodu
BMW M3 E30 - kokpit

Generacje BMW Seria 3

Komentarze redakcji

Powagosław: Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika.
Luzacjusz: „Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było.

Wersje nadwozia BMW Seria 3 E30

Silniki BMW Seria 3 E30

Lista silników:
315 (75KM), 316 i (100KM), 316 i (102KM), 316 i (100KM), 318 i (115KM), 318 i (104KM), 316 (90KM), 318 is (136KM), 318 i (113KM), 320 i (129KM), 320 i (125KM), 320 i (192KM), 2.3 (215KM), 323 i (150KM), 2.3 (200KM), 2.3 (220KM), 2.3 (195KM), 323 i (139KM), 2.3 Evolution (238KM), 325 i (170KM), 325 e (129KM), 325 i (171KM), 325 e (122KM), 333 i (197KM), 324 d (86KM), 324 td (115KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o BMW Seria 3

BMW M3 i M4 - alter ego króla

Historia BMW M3 sięga roku 1985, w którym to światło dzienne ujrzała pierwsza sportowa wersja popularnej "trójki". Do tego czasu model ten obrósł w legendy i dorobił się wielu stereotypów. Niedawno swoją historię zaczął pisać zupełnie nowy model - BMW M4, czyli następca BMW M3 Coupe. Czy zmiany...

Czy warto kupić: używane BMW serii 3 E46 (od 1998 do 2007)

Nowe "trójki" pozostają w zasięgu dobrze sytuowanych. Ceny kilkuletnich egzemplarzy są znacznie mniej wyśrubowane. "Okazji" należy jednak unikać - najtańsze samochody mają ogromne przebiegi bądź wypadkową historię. Czy warto kupić używane BMW serii 3 E46?

BMW 335d xDrive - utalentowana limuzyna
 
Nasz test BMW 335d xDrive

Szybka, oszczędna, pewna w prowadzeniu i dobrze wyposażona... "Trójka" z najmocniejszym turbodieslem ma mnóstwo zalet. Wysoka cena potrafi jednak ostudzić zapał nawet najbardziej zagorzałych fanów bawarskich limuzyn. Nie każdy będzie również w stanie zaakceptować przeciętne wyciszenie jednostki...

BMW serii 3 Gran Turismo - "Wielka Turystyka" w nowym wydaniu?
 
Nasz test BMW serii 3 Gran Turismo 320d

Nie wiem jak to działa u Was, ale jeśli pomyślę o samochodzie typu Gran Turismo mam przed oczami te wszystkie wspaniałe projekty włoskich i angielskich stylistów. Widzę Maserati, Ferrari, Astona Martina... Można by wymieniać długo, jednak wszystkie myśli będą krążyć wokół niskich, szerokich, długich...

BMW 320d Ci - ocalony
 
Nasz test BMW 320d Ci - ocalony

Marka BMW kojarzy się z dość specyficzną grupą kierowców, a w swoim czasie zaczęła być utożsamiana z jeszcze specyficzniejszymi samochodami - narysowanymi przez Chris'a Bangle'a. BMW Serii 3 jest jednak trochę wyrwane z kontekstu. I to pod wieloma względami.

Przeczytaj pozostałe 13 artykułów o BMW Seria 3

BMW Seria 3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 3autoWcentrum - społeczność BMW Seria 3

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 3

BMW Seria 3 shadown line 88,68

BMW Seria 3 Niebieski pocisk 85,83

BMW Seria 3 E46 330 CiA Cabrio 87,72

BMW Seria 3 e30 320i 77,55

BMW Seria 3 baśka 81,32

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 3

g_esiu 69,73

niki129 96,45

Rafal1977 91,05

jaworznianin 83,16

venom 84,95

Wojteqq 64,87

karol8892 98,85

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 3

Wymiana kierownicy
Wymiana kierownicy Więc nastała ta wiekopomna chwila wymiany paskudnej czteroramiennej, staro wyglą...
Kontrola za kontrolą
Kontrola za kontrolą No uwzieli się. W nocy z piątku na sobotę wracam sobie spokojnie do domu, 60km/h...
Zgubione śruby po wymiane opon...
Zgubione śruby po wymiane opon... Na początku kwietnia w jednym z Wrocławskich serwisów wymieniałem opony z zimowy...
Odświeżyłem zaciski hamulcowe
Odświeżyłem zaciski hamulcowe Znalazłem w końcu wolny dzionek. Wiertareczka ze szczotką drucianą poszła w ruch...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 3

od 120 900 zł do 335 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (136 - 431 KM): 3.0 M3, 316i, 320i, 320i EfficientDynamics Edition, 328i, 335i, ActiveHybrid 3

 

Diesel (116 - 313 KM): 316d, 318d, 320d, 320d Efficiency Dynamics, 320d EfficientDynamics Edition, 325d, 330d, 335d

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: , 8-stopniowa
Katalog nowych aut BMW Seria 3
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 3

BMW Seria 3 320i 184KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Sport Line - 8 298
Modern Line - 8 298
Luxury Line - 8 298
Polski pakiet - 9 302
Pakiet Drive - 4 937
Pakiet Sight - 3 326
Pakiet Advanced Parking - 9 458
Pakiet Business - 11 121
Pakiet dodatkowego oświetlenia - 1 092
Pakiet dla palących - 131
Pakiet dodatkowych schowków - 655
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 5 lat / 100 000 km - 5 590
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 5 lat / 100 000 km - 12 097
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 6 lat / 150 000 km - 11 922
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 6 lat / 150 000 km - 24 238

Cena katalogowa

138 900

Zobacz ofertę BMW Seria 3 320i 184KM - 4 drzwiowy sedan
 

BMW Seria 3 najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
1.6 Turbo ECOTEC (170 KM)
Renault Laguna
2.0 16v E85 eco2 (140 KM)
Opel Insignia
1.4 Turbo ECOTEC (140 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 BASE DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 BASE DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 10 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 166 304 zł 138 000 zł
Zyskujesz: 28 304 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2013. Przebieg: 9 200 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 217 390 zł 179 900 zł
Zyskujesz: 37 490 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 320

BMW 318
1.9 benzyna
211 100 km, 1999
13 800 PLN
BMW 320
2.0 benzyna 110 KM
153 831 km, 2000
16 900 PLN
BMW 316
2.0 diesel
46 900 km, 2012
24 500 PLN
BMW 320
2.0 diesel 163 KM
175 000 km, 2010
62 900 PLN

Ocena auta BMW Seria 3/M3 E30

  • Średnia ocena
    na podstawie 290 opinii
  • 4,29
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

BMW Seria 3 Coupe 318 i (102 KM)

A więc opowiem wam co nieco o mojej 2 milości (1 to moja dziewczyna ) a więc autko kupiłem 2004 roku w Berlinie dowiedzałem się o tym autku ze strony inter kolega ma 635 csi też odlot a więc pojechałem do raihu umówiłem na godzine , przyjeżdzam i niewierzę własnym oczom BMW 318 jak nowa przykryta w garażu wychuchana jednej ryski nie mogłem znaleść o rdzy nie wspomne jedyna rzecz to wydech muszę wymienić w najbliższych 4 latach > Babcia się pyta mnie podoba się a ja zdębiałem , pytam się babci czy autko wyjeżdzało kiedy kolwiek z Berlina a ona na to autko nie widziało nawet jeszcze autostrady bo mówiła mi że się bała jeżdzić gdzieś dalej i za miasto nie wyjeżdzała ( musze rozjezdzić autko zmulone że szok) ITD wnętrze autka znów mnie zdziwiło na tylnich siedzeniach babca mi mówiła że jeszcze nikt nie siedział tylko zakupy czasami woziła hehehehe . Ogulnie jeszcze nic na temat autka wiecej wam nie powiem bo jeszcze za mało nim jezdziłem.

dodał: twincam@op.pl
BMW Seria 3 Coupe 318 is (136 KM)

Auto sprowadzone z Niemiec os starszego pana bardzo zadbane. Mimo 14 lat nie ma kropki rdzy. Silnik trochę klekocze na wolnych obrotach i nie wiem czemu. Ale pozatym ok. Bardzo mocny silnik - 136KM i przy tym dosc ekonomiczny. Nie wiem jak w mieście ale na tasie z niemiec do Polski przy sredniej predkosci 140km/h spalał w granicach 6-7,5litra ale nie cisnołem. Ogólnie jestem zadowolony. Piękne wnętrze, dostkonale wszystko spasowane i idealna ergonomia. Ja więcej nie potrzebuję a 10tyś zł za takie auto to nie dużo. Problem w tym że zadbanych aut w Polsce nie jest dużo i trzeba szukać egzemplaża z Niemiec. Niestety dla mnie za drogie OC i ogólne koszty utrzymania (mam 20lat i nie pracuję). Dodam że auto teraz jest do sprzedania i jeżeli jest ktoś zainteresowany to proszę o kontakt pod nr tel: 0501-747-917

dodał: cj007@vp.pl
BMW Seria 3 Coupe 318 is (136 KM)

Auto dobre dla mlodego kierowcy dynamiczne w miare mozliwosi ekonomiczne chociaz golf III durgie auto jakie jest u nas z 94r 1.8 na gazie to jest porazka a pali tyle co beta. w coupecie milo zaskoczy nas bagaznik pojemny:) lecz z tylku malo miejsca na nogi wysokie osoby maja problemy co zrobic z glowa ale to urok wszystkich coupetow ale z przodu jest spoko mam 1.86cm wzrostu i czuje sie lepiej niew audi b4. siedzi sie bardzo nisko jak w calibrze. Malo elektroniki nie ma co sie popsoc jeszcze z czasem wstawie nowe kom

dodał: cinekkk
BMW Seria 3 Coupe 320 i (129 KM)

BMW E 30 320i to po prostu świetne, wystarczająco szybkie, niezawodne, trwałe i piękne auto z charakterem, bardzo przyjemne w eksploatacji, szczególnie na dłuższych trasach. Kto jeszcze nigdy nie jeździł BMW ten nie zrozumie do końca. To jest naprawdę radość z jazdy. Niestety w Polsce trudno znaleźć, egzemplarz w bardzo dobrym stanie i przede wszystkim oryginalny egzemplarz, nie przerabiany i bezwypadkowy. Ale jeśli komuś się uda znaleźć coś takiego to... na pewno będzie bardzo, bardzo zadowolony.

dodał: Tommi
BMW Seria 3 Coupe 318 is (136 KM)

Gdy pierwszy raz ujrzałem to autko od razu się w nim zakochałem. Bryła i konstrukcja E30 mnie powaliła. Zachorowałem na dodatek na wersję 318is i taką teraz mam. Co do konstrukcji i całokształtu, nie ma żadnych zastrzeżeń. Dla mnie rewelacja. Auto stworzone po prostu dla mnie. Rozumiemy się bez słów i zawsze wiem jak ono zareaguje w danum momencie, Jazda tym pojazdem to po prostu bajka. Polecam wszystkim. Przejedźcie się chociaż raz E30, a napewno się w nim zakochacie tak jak ja.....

dodał: StePHaN ( stef23@tlen.pl )
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + widoczność
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 3

BMW M3 E92 BMW 330 xi - galeria redakcyjna BMW 335i Gran Turismo M Sport Package (2014) BMW Seria 3 E46 Coupe - galeria społeczności BMW M3 pick-up BMW M3 Cabrio BMW Seria 3 E46 Compact BMW M3 E90 Facelifting BMW Seria 3 (F30) 335d xDrive 313KM - galeria redakcyjna BMW Seria 3 E46 Sedan
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 3

  • 1.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: holender, 12.02.2010

    Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora złapałby pan gumę to też byłaby moja wina...: Trudno uwierzyć ale to autentyczne słowa tego pseudofachowca. Poza tym, po dwuch tygodniach po założeniu reduktora musiałem zapłacić 80 zł za korektę ustawień na komputerze, bo inaczej nie chciał mnie wypuść z warsztatu. Na pytanie czy jak jutro wciąż będą problemy to jak przyjadę też będą płacił powiedział że jak najbardziej bo..."regulacje nie są objęte gwarancję reduktora..." Omijać szerokim łukiem... znajomy ostrzegał mnie przed panem mon gaz ale nie miałem wyjścia bo tylko on w okolicy miał interfejs i soft do mojej instalacji...

  • 2.
  • 4,00 BMW Seria 3 E36 325 i (192KM) 1994r.
    dodał: krzys, 28.01.2010

    Witam okolo 1,5 roku temu zalorzylem lpg do mojego samochodu o dosc duzej mocy (192km) mialem watpliwosci co do lpg ale poczytalem troche na internecie o instalacjach gazowych zakladach ktore zakladaja.Pan Wardak mjal bardzo dobre opinie na roznych stronach internetowych jak i na Forum BMW.Z tego co wiem to auto zwane BMW nie nalezy do najprostrzych wzgledem instalacji gazowej.Mialem duze obawy ale musialem sie zdecydowc na zalorzenie lpg gdyz robie bardzo duzo km dziennie.Po zalorzeniu lpg u Pana Wardaka jestem bardzo zadowolonym klijetem pod kazdym wzgledem nadal serwisuje i bede serwisowal auto u Pana Wardaka atmosfera na warsztacie jak widzialem jest jak w zadko ktorym,chlopaki maja poczucie humoru i solidnie wykonoja swoja prace.co do spalania BMW 2.5L i 192km spala do 17gazu w lato 15 w warszawie,spadek mocy sprawdzony na hmowni to zaledwie 2kmn jestem pod wrazeniem.Serdecznie polecam Pana Sławomira Wardaka.

  • 3.
  • 4,75 BMW Seria 3 E36 316 i (102KM) 1995r.
    dodał: marcinus, 29.08.2011

    Witam, włożyłem do swojej BMW 316i, 95r, 1,6L, LPG ze (system sekwencyjny STAG-4, listwa wtryskowa VALTEK, reduktor ALASKA, zbiornik BORMECH). Mam go od 5 miesięcy i muszę powiedzieć że nie jestem zawiedziony z tej instalacji. silnik pracuje bardzo dobrze i na równych obrotach tak jak na benzynie. Prawdę mówiąc nawet bym nie wiedział że przełącza się na gaz gdyby nie to że słychać przełączenie w butli. czy jest jakiś spadek w mocy? Nie jestem w stanie tego powiedzieć bo go nie odczówam, może dla tego że mam na instalacji założone magnetyzery. Jedyną różnice do opisania to jest cena przy tankowaniu he;) Tygodniowo przejeżdżam ok 500km a na instalacji ok 11000km. Ogólnie jestem zadowolony z instalacji, oby tak dalej. Montowana byla w Działdowie w "AUTO DAREK" UL. A Asnyka 2. Pozdro i nie słuchajcie przesadzonych legend o gazie, to nie jedyne moje auto w gazie!

  • 4.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Mariusz, 12.02.2010

    Zdecydowanie odradzam. Facet zmieniał mi reduktor. Po zmianie samochodem nie dało się jeździć ponieważ gasł za każdym razem kiedy wrzuciłem na luz, do tego szarpanie, dławienie się, pływające obroty. Właściciel nie potrafi przyjąć ani odpowiedzialności ani konsekwencji swojej pracy. Przykładowa rozmowa: Właściciel auta: po zmianie reduktora zaczeły sie duże problemy z tym że auto gaśnie itp.. Odpowiedz pana Wolańskiego: "a gdyby po zmianie reduktora złapałby Pan gumę to też byłaby moja wina??" Za regulacje po 2 tygodniach po zmianie reduktora wziął 80 zł, bo inaczej nie chciał mnie wypuścić z garażu. Na moje pytanie czy jak jutro też będzie złe jeździł to za kolejna regulację muszę płacić? Napisał że jak najbardziej bo gwarancja reduktora nie obejmuje regulacji.. Ludzie omijać dużym łukiem.. jeśli chce ktoś znać szczegóły chętnie odpowiem: holender2@o2.pl

  • 5.
  • 5,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Wolański, 20.04.2010

    Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód wogóle nie pracuje. Reduktor z mapsensorem w środku nie produkowany . Po zamontowaniu reduktora klient odebrał samochód nie chcąc skorzystać z przeglądu instalacji. Po dwóch tygodniach samochodem przyjechała inna osoba z pretensją iż instalacja źle pracuje. Sprawdziłem ciśnienie na reduktorze było bez zmian należało wykonać regulacje instalacji za którą klient nie chciał zapłacić i w rezultacie nie zapłacił. Dodatkowe informacje Mongaz@poczta.onet.pl.

  • 6.
  • 2,00 BMW Seria 3 E46 325 i (192KM) 2004r.
    dodał: SeboX, 02.10.2010

    Nie polecam Martin Gaz! Trzeci raz zmieniaja mi listwe. Gosciu jest zarozumialy i chyba najmadrzejszy na swiecie. Nagadal bzdur na konkurencje, a tak naprawde to sam jest oszustem i nie ma pojecia o montazu lpg. Dostaje z hurtowni gotowy kartonik i ma klapki na oczach! Dobrze ze zony auto oddalem w dobre rece i zalozylem STAGA 300 +. Jesli ktos ma pojecie o montazu, to nie sciemnia i nie pisze bajeczek, malo tego ma inwencje tworcza i dopiera komponenty odpowiednio do kazdego samochodu i silnika, bo jak wiadomo nie ma jednej, uniwersalnej instalacji. Dlatego tez radze sie zastanowic przed montazem i nie sluchac plotek i dobrych rad znajomych. Pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 3

BMW Seria 3

592 komentarze

437 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mlodypitbull~mlodypitbull

Denerwuja mnie kolesie, ktorzy chwala sie, ze ich stac na bmw i na paliwo. Wow! Ale niektorym to sie powodzi!
Z tego co wiem to lpg jest jedna z dostepnych metod zasilania samochodu. Mozna sie na to zdecydowac lub nie. Kazdy ma wolny wybor. Moze jeszcze pokazywac palcami tych co jezdza dieselami. Na pewno mniej placa za paliwo, wiec trzeba ich wysmiac. No bo po co kupuja bmw, skoro ich nie stac na paliwo i dlatego wybieraja silnik diesela.
Wlasciciele ferrari powiedza, ze skoro kogos nie stac na ferrari, to to wogole nie powinnien kupowac innego samochodu, bo tylko ferrari to prawdziwe auto.
Poprostu ludzie sa zazdrosni ze spotykajac na stacji paliw obok siebie identyczna fure, z tym samym silnikiem, ten co ma lpg placi mniej. I taka jest prawda.
Sam smigam Porsche 911 i wcale nie uwazam, ze gaz jest dla biedakow. Jak widze na stacji paliw audi 1.9 tdi, to zazdroszcze jego wlascicielowi, ze placi tak malo. A on mi pewnie zazdrosci Porszaka. Ja mam frajde z jazdy, a on oszczednosci przy kazdym tankowaniu. Cos za cos.

~BMW~BMW

Jak przeczytałem 2 opinie na temat BMW E46 318 TI, to normalnie włosy dęba stają. Czyżby właściciel nie był w stanie np. sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym, że to silnik 2,0 a nie 1,8? Nie wie co kupił?
Nierówna praca silnika, noszenie auta na boki i ciężka zmiana biegów? Ludzie jak kupujecie "trupa", to nie ma się co dziwić, że jest jak jest. Auto z salonu gość kupił i nawet poj. silnika nie zna? Co to ma być? Prowokacja jakaś?

~yacho~yacho

Mili użytkownicy, wszystko co piszecie jest prawdą. Ale wszystko zależy od użytkownika. Moje E46 328 w mieście na krótkich dystansach wciąga ok 13 litrów, czasem nieco ponad 11 litrów, oczywiście przy normalnej, przepisowej jeździe z udziałem skrzyżowań i innych utrudnień. Jazda mieszana 40% trasa i 60% miasto spalanie klaruje się na poziomie 9,5 litra. Oczywiście w trasie normalna jazda 120 - 170 km/h. W tym czasie średnie wychodzi między 7 - 9 litrów. Najważniejsze to, aby utrzymać stabilną prędkość, np.: przy 130 km/h regularnie spala między 7,5 - 8,5 litra. Najlepszym jest fakt, że na tych polskich drogach średnia prędkość wychodzi 80-100 km/h i wówczas moja "czarnulka" odwdzięcza się apetytem na poziomie 6-6,5 litra, co sprawdziłem sposobem "pod korek" przy tym samym dystrybutorze. Także każdy z Was może mieć rację, a ja mam swoją, pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 052
Przejechany dystans
18 631 110 km
Zatankowanego paliwa
449 819 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 552
Wydanych pieniędzy
1 064 983 zł
Średnie wydatki na auto
1 328 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 646
Wydanych pieniędzy
1 533 742 zł
Średnie wydatki na auto
1 912 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (802)

Testy zderzeniowe BMW Seria 3

Najnowsze testy zderzeniowe BMW Seria 3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW 320d, LHD
2012

BMW Seria 3
BMW 3-Series

BMW Seria 3
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW Seria 3/M3 E30

Na podstawie 408 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: cobra211@o2.pl, dodano: 24.02.2014 19:38

Witam Po roku użytkowania mogę się wypowiedzieć na temat mojego BMW e36 320i 150km w sedanie. Na początku zaznaczę, że mój egzemplarz jest w stanie nienagannym, nie wiem jak to się dzieje, ale w celu wyeliminowania błędu pomiarowego wykonywałem kilka pomiarów przyspieszenia od 0 do 100km/h i uzyskane wyniki zawsze oscylują w granicach 9,2-9,4s, jest to lepiej od wartości katalogowych nowego silnika o jakieś 0,5s. Nie lubię szkopów, ale BMW to jest ich arcydzieło, skoro 20-letnie auto potrafi takie rzeczy. Wracając do spalania przy normalnej jeździe (do 3000 obr./m) na krótkich odcinkach (dojazdy do pracy 5km), autko pali 10 litrów, wynik nie jest powalający, jednak do zaakceptowania jak dla mnie. Trasa i prędkości do 110 km/h (3000 obr./m) 7,0-7,5 litra, a to już jest super osiągnięcie. Zabawy na placyku, jazda 180km/h i wyprzedzanie sznureczka 6-7 samochodów to już jest kosztowna impreza, mam wrażenie że wtedy spalanie zbliża się do 18-20 litrów. Wnioski generalne, BMW zaczynają się od pojemności 2000cm3 wzwyż, jak ktoś lubi czasem przycisnąć to polecam silnik 2800cm3, sam mam zamiar taki nabyć, bo pali litr mniej od mojego, a do dyspozycji dodatkowo 43 kucyki. Szerokiej drogi i taniej benzyny dla kierowców z samochodów charakterem.

pełny raport BMW Sedan 320 i

autor: Slawek, dodano: 16.03.2010 20:40

Jest to moje drugie BMW 320i, poprzednie miałem w wersji Coupe, a teraz mam Kombi. Obydwa na gazie. Spalanie mam na poziomie 11,5l gazu oraz 1 do 1,5l benzyny (na każde 100km). Spalanie nie różni się od poprzedniego BMW. Robię około 45tys km rocznie, a BMW męczę od 4 lat. Trasy jakie robię to 50/50. Miasto Wrocław, a nie jakieś miasteczko z dwoma dużymi skrzyżowaniami bez sygnalizacji świetlnej. W zimę pali mi średnio litr więcej. Jeżdżę bardzo dynamicznie, ale nie palę kapci itp.. Ze świateł na ogół jestem pierwszy, poza miastem non stop 120-160km/h. Zdarza się, że spali mi 17l gazu ale jak mi padnie sonda lub jakaś inna drobnostka. Nie piszcie, że to auto jest drogie w utrzymaniu bo to jest nie prawda. Miałem jeszcze inne auta i tak np Golf III wcale nie jest tańszy jeśli chodzi o części. Kupuję zawsze części dobrych marek i jeśli za coś do golfa płacę 150zł, a do BMW 170zł to nie jest to dla mnie żadna różnica. Jak mówimy, że np popychacze hydrauliczne do golfa kosztują mniej to tylko dlatego, że jest ich o połowę mniej. Proste jak cep. Jeszcze jedno - nie porównujmy aut zagazowanych nie sekwencją bo to jest nieporozumienie. Przerabiałem ten temat przez jakieś 5 tys km i zmieniłem na Staga 300. Spalanie było większe bo 14l gazu nie schodziło, ale benzyny szło trochę mniej. Tyle, że auto muł jakich mało. Pozdrawiam ludzi jeżdżących TDI oraz życzę im aby nie wydali wszystkich zaoszczędzonych złotówek na naprawę silnika. Kurczę, coś nie mogę się wygadać - jeszcze jedno - jak kupujemy do golfa sworznie firmy "kogucik" i płacimy 25zł, a do BMW kupujemy Lemfordera za 65zł to, rzeczywiście BMW jest droższe w utrzymaniu :-)

pełny raport BMW Touring 320 i

autor: hammet1, dodano: 20.09.2010 16:22

A więc tak. Mówią BMW - będziesz miał wydatki, a także BMW - bardzo mądry wybór, słyszałem też kilka innych rozwinięć tego skrótu, ale prawda jest taka, że w porównaniu do opla części są o około 25% droższe, ale dojście do zrobienia czegokolwiek jest banalne. Jeśli zna się ktoś trochę na motoryzacji, ma coś z majsterkowicza to na pewno sam da rade co nieco zrobić. Moim zdaniem jest to najbardziej przemyślany samochód pod względem serwisu jaki do tej pory spotkałem. Co do zużycia paliwa to nie wierzcie w bajki, że jak samochód ma 2 litry pojemności to będzie palił ile mu zalejesz. Z mojego doświadczenia zauważyłem, że na trasie pali około 5.8l/100 na klimie i z prędkością 100-120. Natomiast w mieście najwięcej pokazał mi komputer 8.0l/100km. Faktycznie golfy palą 4,5 na trasie, a w mieście nawet 6, ale maja 80KM i przyśpieszenie do 100km/h 15 sekund:P. E46 ma 9,9s do setki i pali troszkę więcej:P. Raz udało mi się bez klimy osiągnąć wynik 4.7l/100, ale jechałem wtedy max 90:P.

pełny raport BMW Sedan 320 d

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 3/M3 E30

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 3/M3 E30

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW Seria 3 E30
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 3, oglądali także