Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 3/M3 E30

Drugi model Serii 3 nosił nazwę E30. Debiutował on w 1982 roku. W porównaniu do swojego poprzednika, samochód miał nieco masywniejszą, a przy tym bardziej elegancką sylwetkę. Kształty nadwozia stały się bardziej opływowe. Choć model był znacznie droższy od E21 (w USA kosztował nawet dwa razy więcej), nie przeszkodziło mu to w zdobyciu większej popularności. E30 sprzedał się w liczbie blisko 2,3 miliona egzemplarzy. W 1994 roku został wycofany z produkcji.

BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - lewy bok
BMW M3 E30 - silnik
BMW 316i E30 - galeria redakcyjna - deska rozdzielcza
BMW M3 E30 - widok ogólny wnętrza z przodu
BMW M3 E30 - kokpit

Generacje BMW Seria 3

Komentarze redakcji

Powagosław: Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika.
Luzacjusz: „Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było.

Wersje nadwozia BMW Seria 3 E30

Silniki BMW Seria 3 E30

Lista silników:
315 (75KM), 316 i (102KM), 316 i (100KM), 316 (90KM), 318 is (136KM), 318 i (113KM), 318 i (104KM), 318 i (115KM), 320 i (129KM), 320 i (192KM), 320 i (125KM), 2.3 (220KM), 2.3 (195KM), 323 i (139KM), 2.3 Evolution (238KM), 2.3 (215KM), 323 i (150KM), 2.3 (200KM), 325 i (171KM), 325 e (129KM), 325 i (170KM), 325 e (122KM), 333 i (197KM), 324 td (115KM), 324 d (86KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o BMW Seria 3

BMW M3 i M4 - alter ego króla

Historia BMW M3 sięga roku 1985, w którym to światło dzienne ujrzała pierwsza sportowa wersja popularnej "trójki". Do tego czasu model ten obrósł w legendy i dorobił się wielu stereotypów. Niedawno swoją historię zaczął pisać zupełnie nowy model - BMW M4, czyli następca BMW M3 Coupe. Czy zmiany...

Czy warto kupić: używane BMW serii 3 E46 (od 1998 do 2007)

Nowe "trójki" pozostają w zasięgu dobrze sytuowanych. Ceny kilkuletnich egzemplarzy są znacznie mniej wyśrubowane. "Okazji" należy jednak unikać - najtańsze samochody mają ogromne przebiegi bądź wypadkową historię. Czy warto kupić używane BMW serii 3 E46?

BMW 335d xDrive - utalentowana limuzyna
 
Nasz test BMW 335d xDrive

Szybka, oszczędna, pewna w prowadzeniu i dobrze wyposażona... "Trójka" z najmocniejszym turbodieslem ma mnóstwo zalet. Wysoka cena potrafi jednak ostudzić zapał nawet najbardziej zagorzałych fanów bawarskich limuzyn. Nie każdy będzie również w stanie zaakceptować przeciętne wyciszenie jednostki...

BMW serii 3 Gran Turismo - "Wielka Turystyka" w nowym wydaniu?
 
Nasz test BMW serii 3 Gran Turismo 320d

Nie wiem jak to działa u Was, ale jeśli pomyślę o samochodzie typu Gran Turismo mam przed oczami te wszystkie wspaniałe projekty włoskich i angielskich stylistów. Widzę Maserati, Ferrari, Astona Martina... Można by wymieniać długo, jednak wszystkie myśli będą krążyć wokół niskich, szerokich, długich...

BMW 320d Ci - ocalony
 
Nasz test BMW 320d Ci - ocalony

Marka BMW kojarzy się z dość specyficzną grupą kierowców, a w swoim czasie zaczęła być utożsamiana z jeszcze specyficzniejszymi samochodami - narysowanymi przez Chris'a Bangle'a. BMW Serii 3 jest jednak trochę wyrwane z kontekstu. I to pod wieloma względami.

Przeczytaj pozostałe 13 artykułów o BMW Seria 3

BMW Seria 3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 3autoWcentrum - społeczność BMW Seria 3

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 3

BMW Seria 3 Touring 79,28

BMW Seria 3 E46 330 CiA Cabrio 87,69

BMW Seria 3 E46 330 Ci 80,24

BMW Seria 3 BUNIA 77,70

BMW Seria 3 baśka 81,32

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 3

qgarmin 90,43

mrkomar 72,66

Perszing2781 61,36

Rafal1977 91,79

kilex 75,96

niki129 96,63

dakun 67,22

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 3

Nocne nagrania
Nocne nagrania Zgodnie z obietnicą wrzucam filmik z nocnych nagrań kamerką Lark Freecam 4.0 Tym...
Pierwsze wrażenia
Pierwsze wrażenia Jako użytkownik benzyniaka i samochodu z napędem na przód musiałem się przestawi...
Nowe obszycie
Nowe obszycie Od początku miałem straszliwie zniszczoną kierownicę. Jako środek tymczasowy obs...
Przymusowy odpoczynek...
Przymusowy odpoczynek... Powitać!!! Miałem w sumie nie pisać o tym bo nie ma się czym chwalić, ale ostate...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 3

od 120 900 zł do 335 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (136 - 431 KM): 3.0 M3, 316i, 320i, 320i EfficientDynamics Edition, 328i, 335i, ActiveHybrid 3

 

Diesel (116 - 313 KM): 316d, 318d, 320d, 320d Efficiency Dynamics, 320d EfficientDynamics Edition, 325d, 330d, 335d

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: , 8-stopniowa
Katalog nowych aut BMW Seria 3
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 3

BMW Seria 3 320i 184KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Sport Line - 8 298
Modern Line - 8 298
Luxury Line - 8 298
Polski pakiet - 9 302
Pakiet Drive - 4 937
Pakiet Sight - 3 326
Pakiet Advanced Parking - 9 458
Pakiet Business - 11 121
Pakiet dodatkowego oświetlenia - 1 092
Pakiet dla palących - 131
Pakiet dodatkowych schowków - 655
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 5 lat / 100 000 km - 5 590
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 5 lat / 100 000 km - 12 097
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 6 lat / 150 000 km - 11 922
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 6 lat / 150 000 km - 24 238

Cena katalogowa

138 900

Zobacz ofertę BMW Seria 3 320i 184KM - 4 drzwiowy sedan
 

BMW Seria 3 najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
1.6 Turbo ECOTEC (170 KM)
Honda Accord
2.0 VTEC (156 KM)
Volkswagen Passat
2.0 TDI Bi-Turbo (240 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 320

BMW 318
1.9 benzyna
211 100 km, 1999
13 800 PLN
BMW 320
2.0 benzyna 110 KM
153 831 km, 2000
16 900 PLN
BMW 316
2.0 diesel
46 900 km, 2012
24 500 PLN
BMW 320
2.0 diesel 163 KM
175 000 km, 2010
62 900 PLN

Ocena auta BMW Seria 3/M3 E30

  • Średnia ocena
    na podstawie 290 opinii
  • 4,29
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

BMW Seria 3 Coupe 318 i (102 KM)

A więc opowiem wam co nieco o mojej 2 milości (1 to moja dziewczyna ) a więc autko kupiłem 2004 roku w Berlinie dowiedzałem się o tym autku ze strony inter kolega ma 635 csi też odlot a więc pojechałem do raihu umówiłem na godzine , przyjeżdzam i niewierzę własnym oczom BMW 318 jak nowa przykryta w garażu wychuchana jednej ryski nie mogłem znaleść o rdzy nie wspomne jedyna rzecz to wydech muszę wymienić w najbliższych 4 latach > Babcia się pyta mnie podoba się a ja zdębiałem , pytam się babci czy autko wyjeżdzało kiedy kolwiek z Berlina a ona na to autko nie widziało nawet jeszcze autostrady bo mówiła mi że się bała jeżdzić gdzieś dalej i za miasto nie wyjeżdzała ( musze rozjezdzić autko zmulone że szok) ITD wnętrze autka znów mnie zdziwiło na tylnich siedzeniach babca mi mówiła że jeszcze nikt nie siedział tylko zakupy czasami woziła hehehehe . Ogulnie jeszcze nic na temat autka wiecej wam nie powiem bo jeszcze za mało nim jezdziłem.

dodał: twincam@op.pl
BMW Seria 3 Coupe 318 is (136 KM)

Auto sprowadzone z Niemiec os starszego pana bardzo zadbane. Mimo 14 lat nie ma kropki rdzy. Silnik trochę klekocze na wolnych obrotach i nie wiem czemu. Ale pozatym ok. Bardzo mocny silnik - 136KM i przy tym dosc ekonomiczny. Nie wiem jak w mieście ale na tasie z niemiec do Polski przy sredniej predkosci 140km/h spalał w granicach 6-7,5litra ale nie cisnołem. Ogólnie jestem zadowolony. Piękne wnętrze, dostkonale wszystko spasowane i idealna ergonomia. Ja więcej nie potrzebuję a 10tyś zł za takie auto to nie dużo. Problem w tym że zadbanych aut w Polsce nie jest dużo i trzeba szukać egzemplaża z Niemiec. Niestety dla mnie za drogie OC i ogólne koszty utrzymania (mam 20lat i nie pracuję). Dodam że auto teraz jest do sprzedania i jeżeli jest ktoś zainteresowany to proszę o kontakt pod nr tel: 0501-747-917

dodał: cj007@vp.pl
BMW Seria 3 Coupe 318 is (136 KM)

Auto dobre dla mlodego kierowcy dynamiczne w miare mozliwosi ekonomiczne chociaz golf III durgie auto jakie jest u nas z 94r 1.8 na gazie to jest porazka a pali tyle co beta. w coupecie milo zaskoczy nas bagaznik pojemny:) lecz z tylku malo miejsca na nogi wysokie osoby maja problemy co zrobic z glowa ale to urok wszystkich coupetow ale z przodu jest spoko mam 1.86cm wzrostu i czuje sie lepiej niew audi b4. siedzi sie bardzo nisko jak w calibrze. Malo elektroniki nie ma co sie popsoc jeszcze z czasem wstawie nowe kom

dodał: cinekkk
BMW Seria 3 Coupe 320 i (129 KM)

BMW E 30 320i to po prostu świetne, wystarczająco szybkie, niezawodne, trwałe i piękne auto z charakterem, bardzo przyjemne w eksploatacji, szczególnie na dłuższych trasach. Kto jeszcze nigdy nie jeździł BMW ten nie zrozumie do końca. To jest naprawdę radość z jazdy. Niestety w Polsce trudno znaleźć, egzemplarz w bardzo dobrym stanie i przede wszystkim oryginalny egzemplarz, nie przerabiany i bezwypadkowy. Ale jeśli komuś się uda znaleźć coś takiego to... na pewno będzie bardzo, bardzo zadowolony.

dodał: Tommi
BMW Seria 3 Coupe 318 is (136 KM)

Gdy pierwszy raz ujrzałem to autko od razu się w nim zakochałem. Bryła i konstrukcja E30 mnie powaliła. Zachorowałem na dodatek na wersję 318is i taką teraz mam. Co do konstrukcji i całokształtu, nie ma żadnych zastrzeżeń. Dla mnie rewelacja. Auto stworzone po prostu dla mnie. Rozumiemy się bez słów i zawsze wiem jak ono zareaguje w danum momencie, Jazda tym pojazdem to po prostu bajka. Polecam wszystkim. Przejedźcie się chociaż raz E30, a napewno się w nim zakochacie tak jak ja.....

dodał: StePHaN ( stef23@tlen.pl )
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + widoczność
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 3

BMW M3 E90 Facelifting BMW 320d Touring xDrive BMW M3 Competition BMW M3 E46 Coupe BMW Seria 3 Coupe - galeria społeczności BMW Seria 3 Cabrio BMW M3 CRT BMW M3 E90 BMW serii 3 F30 Li BMW M3 E46 CSL
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 3

  • 1.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: holender, 12.02.2010

    Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora złapałby pan gumę to też byłaby moja wina...: Trudno uwierzyć ale to autentyczne słowa tego pseudofachowca. Poza tym, po dwuch tygodniach po założeniu reduktora musiałem zapłacić 80 zł za korektę ustawień na komputerze, bo inaczej nie chciał mnie wypuść z warsztatu. Na pytanie czy jak jutro wciąż będą problemy to jak przyjadę też będą płacił powiedział że jak najbardziej bo..."regulacje nie są objęte gwarancję reduktora..." Omijać szerokim łukiem... znajomy ostrzegał mnie przed panem mon gaz ale nie miałem wyjścia bo tylko on w okolicy miał interfejs i soft do mojej instalacji...

  • 2.
  • 4,00 BMW Seria 3 E36 325 i (192KM) 1994r.
    dodał: krzys, 28.01.2010

    Witam okolo 1,5 roku temu zalorzylem lpg do mojego samochodu o dosc duzej mocy (192km) mialem watpliwosci co do lpg ale poczytalem troche na internecie o instalacjach gazowych zakladach ktore zakladaja.Pan Wardak mjal bardzo dobre opinie na roznych stronach internetowych jak i na Forum BMW.Z tego co wiem to auto zwane BMW nie nalezy do najprostrzych wzgledem instalacji gazowej.Mialem duze obawy ale musialem sie zdecydowc na zalorzenie lpg gdyz robie bardzo duzo km dziennie.Po zalorzeniu lpg u Pana Wardaka jestem bardzo zadowolonym klijetem pod kazdym wzgledem nadal serwisuje i bede serwisowal auto u Pana Wardaka atmosfera na warsztacie jak widzialem jest jak w zadko ktorym,chlopaki maja poczucie humoru i solidnie wykonoja swoja prace.co do spalania BMW 2.5L i 192km spala do 17gazu w lato 15 w warszawie,spadek mocy sprawdzony na hmowni to zaledwie 2kmn jestem pod wrazeniem.Serdecznie polecam Pana Sławomira Wardaka.

  • 3.
  • 4,75 BMW Seria 3 E36 316 i (102KM) 1995r.
    dodał: marcinus, 29.08.2011

    Witam, włożyłem do swojej BMW 316i, 95r, 1,6L, LPG ze (system sekwencyjny STAG-4, listwa wtryskowa VALTEK, reduktor ALASKA, zbiornik BORMECH). Mam go od 5 miesięcy i muszę powiedzieć że nie jestem zawiedziony z tej instalacji. silnik pracuje bardzo dobrze i na równych obrotach tak jak na benzynie. Prawdę mówiąc nawet bym nie wiedział że przełącza się na gaz gdyby nie to że słychać przełączenie w butli. czy jest jakiś spadek w mocy? Nie jestem w stanie tego powiedzieć bo go nie odczówam, może dla tego że mam na instalacji założone magnetyzery. Jedyną różnice do opisania to jest cena przy tankowaniu he;) Tygodniowo przejeżdżam ok 500km a na instalacji ok 11000km. Ogólnie jestem zadowolony z instalacji, oby tak dalej. Montowana byla w Działdowie w "AUTO DAREK" UL. A Asnyka 2. Pozdro i nie słuchajcie przesadzonych legend o gazie, to nie jedyne moje auto w gazie!

  • 4.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Mariusz, 12.02.2010

    Zdecydowanie odradzam. Facet zmieniał mi reduktor. Po zmianie samochodem nie dało się jeździć ponieważ gasł za każdym razem kiedy wrzuciłem na luz, do tego szarpanie, dławienie się, pływające obroty. Właściciel nie potrafi przyjąć ani odpowiedzialności ani konsekwencji swojej pracy. Przykładowa rozmowa: Właściciel auta: po zmianie reduktora zaczeły sie duże problemy z tym że auto gaśnie itp.. Odpowiedz pana Wolańskiego: "a gdyby po zmianie reduktora złapałby Pan gumę to też byłaby moja wina??" Za regulacje po 2 tygodniach po zmianie reduktora wziął 80 zł, bo inaczej nie chciał mnie wypuścić z garażu. Na moje pytanie czy jak jutro też będzie złe jeździł to za kolejna regulację muszę płacić? Napisał że jak najbardziej bo gwarancja reduktora nie obejmuje regulacji.. Ludzie omijać dużym łukiem.. jeśli chce ktoś znać szczegóły chętnie odpowiem: holender2@o2.pl

  • 5.
  • 5,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Wolański, 20.04.2010

    Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód wogóle nie pracuje. Reduktor z mapsensorem w środku nie produkowany . Po zamontowaniu reduktora klient odebrał samochód nie chcąc skorzystać z przeglądu instalacji. Po dwóch tygodniach samochodem przyjechała inna osoba z pretensją iż instalacja źle pracuje. Sprawdziłem ciśnienie na reduktorze było bez zmian należało wykonać regulacje instalacji za którą klient nie chciał zapłacić i w rezultacie nie zapłacił. Dodatkowe informacje Mongaz@poczta.onet.pl.

  • 6.
  • 2,00 BMW Seria 3 E46 325 i (192KM) 2004r.
    dodał: SeboX, 02.10.2010

    Nie polecam Martin Gaz! Trzeci raz zmieniaja mi listwe. Gosciu jest zarozumialy i chyba najmadrzejszy na swiecie. Nagadal bzdur na konkurencje, a tak naprawde to sam jest oszustem i nie ma pojecia o montazu lpg. Dostaje z hurtowni gotowy kartonik i ma klapki na oczach! Dobrze ze zony auto oddalem w dobre rece i zalozylem STAGA 300 +. Jesli ktos ma pojecie o montazu, to nie sciemnia i nie pisze bajeczek, malo tego ma inwencje tworcza i dopiera komponenty odpowiednio do kazdego samochodu i silnika, bo jak wiadomo nie ma jednej, uniwersalnej instalacji. Dlatego tez radze sie zastanowic przed montazem i nie sluchac plotek i dobrych rad znajomych. Pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 3

BMW Seria 3

592 komentarze

437 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mlodypitbull~mlodypitbull

Denerwuja mnie kolesie, ktorzy chwala sie, ze ich stac na bmw i na paliwo. Wow! Ale niektorym to sie powodzi!
Z tego co wiem to lpg jest jedna z dostepnych metod zasilania samochodu. Mozna sie na to zdecydowac lub nie. Kazdy ma wolny wybor. Moze jeszcze pokazywac palcami tych co jezdza dieselami. Na pewno mniej placa za paliwo, wiec trzeba ich wysmiac. No bo po co kupuja bmw, skoro ich nie stac na paliwo i dlatego wybieraja silnik diesela.
Wlasciciele ferrari powiedza, ze skoro kogos nie stac na ferrari, to to wogole nie powinnien kupowac innego samochodu, bo tylko ferrari to prawdziwe auto.
Poprostu ludzie sa zazdrosni ze spotykajac na stacji paliw obok siebie identyczna fure, z tym samym silnikiem, ten co ma lpg placi mniej. I taka jest prawda.
Sam smigam Porsche 911 i wcale nie uwazam, ze gaz jest dla biedakow. Jak widze na stacji paliw audi 1.9 tdi, to zazdroszcze jego wlascicielowi, ze placi tak malo. A on mi pewnie zazdrosci Porszaka. Ja mam frajde z jazdy, a on oszczednosci przy kazdym tankowaniu. Cos za cos.

~BMW~BMW

Jak przeczytałem 2 opinie na temat BMW E46 318 TI, to normalnie włosy dęba stają. Czyżby właściciel nie był w stanie np. sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym, że to silnik 2,0 a nie 1,8? Nie wie co kupił?
Nierówna praca silnika, noszenie auta na boki i ciężka zmiana biegów? Ludzie jak kupujecie "trupa", to nie ma się co dziwić, że jest jak jest. Auto z salonu gość kupił i nawet poj. silnika nie zna? Co to ma być? Prowokacja jakaś?

~yacho~yacho

Mili użytkownicy, wszystko co piszecie jest prawdą. Ale wszystko zależy od użytkownika. Moje E46 328 w mieście na krótkich dystansach wciąga ok 13 litrów, czasem nieco ponad 11 litrów, oczywiście przy normalnej, przepisowej jeździe z udziałem skrzyżowań i innych utrudnień. Jazda mieszana 40% trasa i 60% miasto spalanie klaruje się na poziomie 9,5 litra. Oczywiście w trasie normalna jazda 120 - 170 km/h. W tym czasie średnie wychodzi między 7 - 9 litrów. Najważniejsze to, aby utrzymać stabilną prędkość, np.: przy 130 km/h regularnie spala między 7,5 - 8,5 litra. Najlepszym jest fakt, że na tych polskich drogach średnia prędkość wychodzi 80-100 km/h i wówczas moja "czarnulka" odwdzięcza się apetytem na poziomie 6-6,5 litra, co sprawdziłem sposobem "pod korek" przy tym samym dystrybutorze. Także każdy z Was może mieć rację, a ja mam swoją, pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 666
Przejechany dystans
19 650 523 km
Zatankowanego paliwa
473 689 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 680
Wydanych pieniędzy
1 125 193 zł
Średnie wydatki na auto
1 333 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 829
Wydanych pieniędzy
1 616 462 zł
Średnie wydatki na auto
1 915 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (844)

Testy zderzeniowe BMW Seria 3

Najnowsze testy zderzeniowe BMW Seria 3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW 320d, LHD
2012

BMW Seria 3
BMW 3-Series

BMW Seria 3
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW Seria 3/M3 E30

Na podstawie 412 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: santino_86@o2.p, dodano: 05.12.2012 22:11

Jak na auto 1240kg i 140km mocy 10s do setki, myślę że nie jest źle. Jazda po mieście z ciężką nogą, trochę zabawy i popisów 12l gazu, nigdy nie zanotowałem większego spalania od kiedy jeżdżę tym autem, a będzie to już 3 lata. Codzienny dojazd do pracy, przy kulturalnym obchodzeniu się z gazem 10l dystans 25km, 8,5l to spalanie jakie udało mi się osiągnąć w trasie 400km do Opola i z powrotem, a też sobie nie żałowałem w jedna stronę często prędkości powyżej 140. Ogólnie bez porównania autko wytrzymałe, nie tak jak co poniektóre konstrukcje dzisiejszych inżynierów, jest do 6,5tys. obr. i jak trzeba to się do 6,5 kręci i nic złego nie ma prawa się stać z tym silnikiem. Oczywiście od razu mówię 140 km że auto nie nadaje się do kręcenia bączków na suchym asfalcie, z resztą brak szpery ogranicza też kontrolowane poślizgi nawet na mokrym, ponieważ auto inaczej się zachowuje tak czy siak i tak szkoda go katować i opony pruć. Jeździ się przyjemnie i całkiem szybko.

pełny raport BMW Coupe 318 is

autor: 1986norbi, dodano: 14.11.2013 15:14

Na trasie auto spisuje się bardzo dobrze. Robie nim dalekie trasy,bo pracuję w Anglii i jeżdżac do Polski pokonuję dystans ponad 1500km przy czym auto spala mi ok6.5-7.0litrów/100km,a prędkość oscyluje w granicach 120-140km/h Na takiej trasie zawsze mam pełen bagażnik i min.4 osoby w samochodzie. To nie wiele patrząc na pojemność auta i to że posiada ono automatyczną skrzynię. Raz zdażyło mi się jechać przez ponad 300km na dojazdówce,bo złapałem kapcia-bmw spaliło wtedy średnio 5.5litra,ale jadąc na tempomacie z prędkością nie większą niż 80-90km/h to żadna przyjemność.Zwłaszcza w tak dalekiej trasie kiedy po drodze wyprzedzają Cię ciężarówki i skutery. Jeżdżac tylko po mieście trzylitrówka pali mi w granicy 8.5 do nawet 10litrów.(Szczególnie w okresie zimowym). Co ważne-rozmiar kół też ma znaczenie od tego ile nasze auto potrafi spalić. Przed zmianą moich kół z rozmiaru 205/45 na 225/40 auto paliło średnio(trasa-miasto) 7.5litra,a po zmianie nigdy nie zeszło poniżej 8-miu litrów. To nie wiele jeżeli ktoś pokonuje swoim BMW krótkie dystanse,natomiast przy trasach liczących sobie ponad 1000km taka kalkulacja może mieć już większe znaczenie. Ogólnie mówiąc M57 to solidna,oszczędna konstrukcja,która gwarantuje dobre osiągi i bezproblemowo można nim pokonywać bardzo dalekie trasy i których koszta nie przyprawią kierowcy o zawał serca. Polecam ten motor i planuję zamianę na kolejną trzylitrówkę...ale już nowszej generacji.

pełny raport BMW Sedan 330 d

autor: krzykxyz@wp.pl, dodano: 04.11.2012 14:22

spalanie oceniam na podstawie jazdy na autostradzie.jezdze,jak do tej pory,ok 95% po autostradzie,a reszta po miescie. moja jazda jest raczej spokojna,w granicach 110-130km/h.zwykle jezdze sam i bez prawie niczego w bagazniku,uwazam z dodawaniam gazu,hamuje silnikiem itd itd. raczej jezdze oszczednie(zdarza sie czasami,ze przycisne mu ile sie da,ale nie za czesto-oczywiscie mam na uwadze to,zeby go nei zamulic, dpf i te sprawy ... )uzywam paliwa z shell´a i oleju castroll´a. to wszystko sprawia,ze spalanie moje nie jest za wielkie.ostatnio kupilem opony zimowe nokian wr a3,sprawdzalem ich specyfikacje i niestety ich opory toczenia nie sa za male....moze stad ta roznica w spalaniu? ... ale te 0.3l/100 duzo nie jest,a auto hamuje na makrym i sliskim bez problemu.ogolnie porownujac do starego auta,spalanie spadlo o pol litra na sto ... oby sie nie psulo i bedzie git :) pzdr!

pełny raport BMW Limuzyna E90 320d

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 3/M3 E30

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 3/M3 E30

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW Seria 3 E30
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 3, oglądali także