Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 3/M3 E36

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).

BMW M3 E36 - lewy bok
BMW M3 E36 - widok z tyłu
BMW M3 E36 - widok z przodu
BMW M3 E36 - widok z przodu
BMW M3 E36 - skrzynia biegów
BMW M3 E36 - deska rozdzielcza
BMW M3 E36 - widok ogólny wnętrza

Generacje BMW Seria 3

Komentarze redakcji

Powagosław: Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika.
Luzacjusz: „Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było.

Wersje nadwozia BMW Seria 3 E36

Silniki BMW Seria 3 E36

Lista silników:
316 i (100KM), 316 i (102KM), 316 i (105KM), 318 ti (140KM), 318 i (113KM), 318 is (140KM), 318 i (115KM), 320 i (150KM), 323 i 2.5 (170KM), 323 ti (170KM), 325 i (192KM), 328 i (193KM), 3.0 R6 (295KM), 3.0 R6 (286KM), 3.2 R6 (321KM), 318 tds (90KM), 325 td (115KM), 325 tds (143KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o BMW Seria 3

BMW M3 i M4 - alter ego króla

Historia BMW M3 sięga roku 1985, w którym to światło dzienne ujrzała pierwsza sportowa wersja popularnej "trójki". Do tego czasu model ten obrósł w legendy i dorobił się wielu stereotypów. Niedawno swoją historię zaczął pisać zupełnie nowy model - BMW M4, czyli następca BMW M3 Coupe. Czy zmiany...

Czy warto kupić: używane BMW serii 3 E46 (od 1998 do 2007)

Nowe "trójki" pozostają w zasięgu dobrze sytuowanych. Ceny kilkuletnich egzemplarzy są znacznie mniej wyśrubowane. "Okazji" należy jednak unikać - najtańsze samochody mają ogromne przebiegi bądź wypadkową historię. Czy warto kupić używane BMW serii 3 E46?

BMW 335d xDrive - utalentowana limuzyna
 
Nasz test BMW 335d xDrive

Szybka, oszczędna, pewna w prowadzeniu i dobrze wyposażona... "Trójka" z najmocniejszym turbodieslem ma mnóstwo zalet. Wysoka cena potrafi jednak ostudzić zapał nawet najbardziej zagorzałych fanów bawarskich limuzyn. Nie każdy będzie również w stanie zaakceptować przeciętne wyciszenie jednostki...

BMW serii 3 Gran Turismo - "Wielka Turystyka" w nowym wydaniu?
 
Nasz test BMW serii 3 Gran Turismo 320d

Nie wiem jak to działa u Was, ale jeśli pomyślę o samochodzie typu Gran Turismo mam przed oczami te wszystkie wspaniałe projekty włoskich i angielskich stylistów. Widzę Maserati, Ferrari, Astona Martina... Można by wymieniać długo, jednak wszystkie myśli będą krążyć wokół niskich, szerokich, długich...

BMW 320d Ci - ocalony
 
Nasz test BMW 320d Ci - ocalony

Marka BMW kojarzy się z dość specyficzną grupą kierowców, a w swoim czasie zaczęła być utożsamiana z jeszcze specyficzniejszymi samochodami - narysowanymi przez Chris'a Bangle'a. BMW Serii 3 jest jednak trochę wyrwane z kontekstu. I to pod wieloma względami.

Przeczytaj pozostałe 13 artykułów o BMW Seria 3

BMW Seria 3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 3autoWcentrum - społeczność BMW Seria 3

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 3

BMW Seria 3 16 i    NIUNIA 88,77

BMW Seria 3 BECIA 81,41

BMW Seria 3 E36 318i  81,77

BMW Seria 3 Black Betty 81,68

BMW Seria 3 E46 Cabrio 89,91

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 3

SzarnaMamba 94,84

marek23061 77,65

silver_22 68,43

kilex 75,36

karol8892 98,87

Rafal1977 91,59

Flarion 87,96

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 3

Spalanie
Spalanie Rekord świata, komputer pierwszy raz pokazał, że na zbiorniku przejadę 1400 km. ...
Nowe lampy - większe bezpieczeństwo.
Nowe lampy - większe bezpieczeństwo. Jazda na "zglebionych" lampach przystosowanych do ruchu lewostronnego nie należy...
Podróż nad morze
Podróż nad morze Z racji wyjazdu nad morze oraz posiadania nowej kamerki którą miałem wreszcie ok...
1 rok z BMW, nowe szczęki hamulcowe, konserwacja podwozia i gwintu, sprawdzanie oleju w dyferencjale i skrzyni
1 rok z BMW, nowe szczęki hamulcowe, konserwacja podwozia i gwintu, sprawdzanie oleju w dyferencjale i skrzyni Cześć wszystkim, od ostatniego wpisu minęło trochę mniej niż od przedostatniego...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 3

od 120 900 zł do 335 400

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (136 - 431 KM): 3.0 M3, 316i, 320i, 320i EfficientDynamics Edition, 328i, 335i, ActiveHybrid 3

 

Diesel (116 - 313 KM): 316d, 318d, 320d, 320d Efficiency Dynamics, 320d EfficientDynamics Edition, 325d, 330d, 335d

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: , 8-stopniowa
Katalog nowych aut BMW Seria 3
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 3

BMW Seria 3 320i 184KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Sport Line - 8 298
Modern Line - 8 298
Luxury Line - 8 298
Polski pakiet - 9 302
Pakiet Drive - 4 937
Pakiet Sight - 3 326
Pakiet Advanced Parking - 9 458
Pakiet Business - 11 121
Pakiet dodatkowego oświetlenia - 1 092
Pakiet dla palących - 131
Pakiet dodatkowych schowków - 655
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 5 lat / 100 000 km - 5 590
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 5 lat / 100 000 km - 12 097
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus &#8211; 6 lat / 150 000 km - 11 922
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate &#8211; 6 lat / 150 000 km - 24 238

Cena katalogowa

138 900

Zobacz ofertę BMW Seria 3 320i 184KM - 4 drzwiowy sedan
 

BMW Seria 3 najczęściej porównywane z:

Mercedes Klasa C
250 (211 KM)
Audi A4
2.0 TDI (177 KM)
Citroen C5
2.0 HDi FAP (163 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD Demonstracyjny Infiniti Q50 DIESEL RWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 12 000 km. Silnik: 2.1 170KM, diesel.
Cena: 228 326 zł 194 000 zł
Zyskujesz: 34 326 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 320

BMW 318
1.9 benzyna
211 100 km, 1999
13 800 PLN
BMW 320
2.0 benzyna 110 KM
153 831 km, 2000
16 900 PLN
BMW 316
2.0 diesel
46 900 km, 2012
24 500 PLN
BMW 320
2.0 diesel 163 KM
175 000 km, 2010
62 900 PLN

Ocena auta BMW Seria 3/M3 E36

  • Średnia ocena
    na podstawie 1152 opinii
  • 4,21
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

BMW Seria 3 Sedan 320 i (150 KM)

Posiadam od 7 miesiecy BMW 320i 94 sedan. Przejechałem po polskich drogach ponad 8 tys kilometór i nie miałem żadnego problemu. Autko super idzie.Swietny 6 cylindrowy silnik! Wysoka kultura pracy i jest bardzo cichy no i ten rasowy dzwiek:) Szczególnie w granicach 3000-5000 obrotów fajnie przyspiesza a dalje nie ma co ciagnac bo wzrasta tylko spalanie:) Mogło by byc bardziej elastyczne...Jesli chodzi o własciwosci jezdne to pokonywanie zakrętow jest przyjemne, nie ma dużych przechyłów...Z tłumieniem nierównosci jes tak sobie(na zwykłych oponach jest OK.) gorzej..auto nie jest nadzwyczajnie twarde(w standardzie) ale da sie odczuć różnice prz jezdzie innymi autmi. Wadą są dość głośne szumy prz jeździe powyżej 120 Km/h ale w polsce i tak nie da sie jeżdzić szybciej:D Skrzynia biegów ma krótkie przełożenia a w szczególności 1 i 2 bieg...trzeba sie do tego przyzwyczaic.Miłym zaskoczeniem jak na 2 litry jest spalanie...samochod przy normalnej jezdzie w miescie nie pali wiecej niz 10 litrów (przynajmniej...

dodał: wiesiekson@onet.eu
BMW Seria 3 M3 Coupe 3.0 R6 (286 KM)

Właściwie auto niczym się nie wyróżnia poza znaczkiem BMW - więcej nie kupię już nigdy auta z tej firmy (no chyba że zmienią się znacznie-opinie właścicieli), poza tym ludzie zaczynają Cię traktwać jak dresa - zwłaszcza jeśli masz ciemne szyby i głośny wydech! Przyjemność z jazdy jest!, nie powiem, ale jest mnóstwo bardziej sportowych samochodów za rozsądniejszą kasę, a może nawet za tą samą, ale wiele lepszych! Miałem różne auta - również 2 merce i chociaż były brzydsze i bardziej mułowate, ale za to 100 razy ekonomiczniejsze i bezawaryjne!, ale najbardziej zakochałem się w Suprze! - to auto jest jak marzenie, super szybkie, daszek targa, pali rozsądnie, kompletnie bezawaryjne, a do tego ładnie wygląda! Kupiłem to BMW - 1,5 roku temu ponieważ nie miałem wówczas tyle kasy, żeby kupić Suprę (nowy model) i jednym słowem rozczarowałem się (chociaż jej stan techniczny jest niemal idealny, a więc strach pomyśleć co się dzieje z takim autes sporo używanym). Bardzo piękne mam też wrażenia po jeździe...

dodał: no_more_M3_user771014@hoga.pl
BMW Seria 3 Sedan 316 i (100 KM)

B>M>W ! i wszystko jasne ... A tak naprawdę autko godne polecenia. Mając 11 latek autko wygląda dużo lepiej niż większość aut do 2000 roku i wyżej. Ze swojego rocznika to chyba deklasacja. ! Porównajcie Bmw 316i 92. a np. Opel Vectra 92. ,,,, dzień do nocy ... w środku czuje się jak w klasowym aucie a jednocześnie jak w sportowej furze. Autka przyciąga wzrok, poprostu jest bardzo ładne ...doskonałe kształty. Jadąc sobie większość młodych kierwców chciało by się pościagać. Nie wiedząc że pod maseczką mam tylko lub aż 105 KM i motor po Poj. 1.6. Jedynym amnkamentem tego autka jest spalanie które jest sporo wyższe niż w innych 1.6 z podobnego rocznika ale warto porównać klase tych aut. (wielkość itp. ). warto powiedzieć iż części do Bmk są stosunkowo drogie ale Bmk poważnie psują się żadko , a cały silnik do 3 można kupić po całkiem niskiej cenie. Elektryka doskanała. Blacha - coś oczym mogą pomarzyć sobie Opelki czy Fordy. Podsumowując : wspaniały-efektowny-nowczesny-elegancki wygląd,...

dodał: byczu@o2.pl
BMW Seria 3 Compact 316 i (102 KM)

Powiem tak:BMW podobały mi się od dawna-już jako mała dziewczynka zwracałam uwagę na nieliczne autka z charakterystycznymi "nerkami" z przodu :) Od dawna,różnymi modealmi BMW jeździł mój wujek z Niemiec,w 2003 dołączył kuzyn,a ja w końcu zdobyłam prawo jazdy i po "zajechaniu" tymczasowego Malucha przyszła kolej na coś własnego,lepszego.Wybór był bardzo szybki-mając w pamięci całkiem przyjemne przejażdżki E46i E36 Coupe,a także "zauroczenie" BMW postawiłam na E36.udało mi się kupić piękne i cudowne srebrne "cacko",które oceniłam powyżej.za całokształt daję 4-nieco cienia rzuca deska rozdzielcza Compacta i mało miejsca z tyłu(ale to już nie mój problem :) ) Generalnie całokształt oceniłabym na 4+ Planuje pojeździć jeszcze tym samochodem z 3-4 lata,a następnie rozglądać się za następcą-E46:koniecznie w kolorze srebrnym,ale w wersji sedan :) To moje marzenie,które zostanie spełnione :D. Jedno jest pewne-pozostanę wierna marce BMW do samego końca.Uważam,że na nasze polskie warunki nie ma nic...

dodał: Dorota
BMW Seria 3 Sedan 318 i (113 KM)

Gdyby moim poprzednim autem był Fiat 125p to pewnie byłbym zachwycony, ale ja przesiadłem się z Volvo 360 a wcześniej Audi 80. Oba te samochody stawiam ponad BMW E36. Auto nie nadaje się na dłuższe podróże, jest mało komfortowe i w zasadzie dla dwóch dorosłych osób. A z silnikiem 1,8i może wprawić w kompleksy kiedy wyprzedzi nas Lanos 1.6 ;) (oczywiście bez urazy dla Lanosa). Na plus zaliczyć należy sztywną i trwałą karoserię, pomimo 16 lat nie ma śladów korozji. Generalnie jest to średniej wielkości auto nadające się do jazdy miejskiej i nie zdradzające wieku swoim wyglądem, na auto rodzinne w żadnym wypadku się nie nadaje, raczej dla młodych ludzi na dojazdy do szkoły.

dodał: pawelpiasta@o2.pl
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + silnik
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 3

BMW 320 d - galeria redakcyjna BMW Seria 3 E92 Coupe BMW Seria 3 E91 Touring BMW M3 Competition BMW serii 3 - model F30 BMW Seria 3 E46 Sedan BMW Seria 3 E46 Compact BMW 320 ETCC BMW M3 E90 BMW Seria 3 E90 Sedan 318i - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 3

  • 1.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: holender, 12.02.2010

    Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora złapałby pan gumę to też byłaby moja wina...: Trudno uwierzyć ale to autentyczne słowa tego pseudofachowca. Poza tym, po dwuch tygodniach po założeniu reduktora musiałem zapłacić 80 zł za korektę ustawień na komputerze, bo inaczej nie chciał mnie wypuść z warsztatu. Na pytanie czy jak jutro wciąż będą problemy to jak przyjadę też będą płacił powiedział że jak najbardziej bo..."regulacje nie są objęte gwarancję reduktora..." Omijać szerokim łukiem... znajomy ostrzegał mnie przed panem mon gaz ale nie miałem wyjścia bo tylko on w okolicy miał interfejs i soft do mojej instalacji...

  • 2.
  • 4,00 BMW Seria 3 E36 325 i (192KM) 1994r.
    dodał: krzys, 28.01.2010

    Witam okolo 1,5 roku temu zalorzylem lpg do mojego samochodu o dosc duzej mocy (192km) mialem watpliwosci co do lpg ale poczytalem troche na internecie o instalacjach gazowych zakladach ktore zakladaja.Pan Wardak mjal bardzo dobre opinie na roznych stronach internetowych jak i na Forum BMW.Z tego co wiem to auto zwane BMW nie nalezy do najprostrzych wzgledem instalacji gazowej.Mialem duze obawy ale musialem sie zdecydowc na zalorzenie lpg gdyz robie bardzo duzo km dziennie.Po zalorzeniu lpg u Pana Wardaka jestem bardzo zadowolonym klijetem pod kazdym wzgledem nadal serwisuje i bede serwisowal auto u Pana Wardaka atmosfera na warsztacie jak widzialem jest jak w zadko ktorym,chlopaki maja poczucie humoru i solidnie wykonoja swoja prace.co do spalania BMW 2.5L i 192km spala do 17gazu w lato 15 w warszawie,spadek mocy sprawdzony na hmowni to zaledwie 2kmn jestem pod wrazeniem.Serdecznie polecam Pana Sławomira Wardaka.

  • 3.
  • 4,75 BMW Seria 3 E36 316 i (102KM) 1995r.
    dodał: marcinus, 29.08.2011

    Witam, włożyłem do swojej BMW 316i, 95r, 1,6L, LPG ze (system sekwencyjny STAG-4, listwa wtryskowa VALTEK, reduktor ALASKA, zbiornik BORMECH). Mam go od 5 miesięcy i muszę powiedzieć że nie jestem zawiedziony z tej instalacji. silnik pracuje bardzo dobrze i na równych obrotach tak jak na benzynie. Prawdę mówiąc nawet bym nie wiedział że przełącza się na gaz gdyby nie to że słychać przełączenie w butli. czy jest jakiś spadek w mocy? Nie jestem w stanie tego powiedzieć bo go nie odczówam, może dla tego że mam na instalacji założone magnetyzery. Jedyną różnice do opisania to jest cena przy tankowaniu he;) Tygodniowo przejeżdżam ok 500km a na instalacji ok 11000km. Ogólnie jestem zadowolony z instalacji, oby tak dalej. Montowana byla w Działdowie w "AUTO DAREK" UL. A Asnyka 2. Pozdro i nie słuchajcie przesadzonych legend o gazie, to nie jedyne moje auto w gazie!

  • 4.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Mariusz, 12.02.2010

    Zdecydowanie odradzam. Facet zmieniał mi reduktor. Po zmianie samochodem nie dało się jeździć ponieważ gasł za każdym razem kiedy wrzuciłem na luz, do tego szarpanie, dławienie się, pływające obroty. Właściciel nie potrafi przyjąć ani odpowiedzialności ani konsekwencji swojej pracy. Przykładowa rozmowa: Właściciel auta: po zmianie reduktora zaczeły sie duże problemy z tym że auto gaśnie itp.. Odpowiedz pana Wolańskiego: "a gdyby po zmianie reduktora złapałby Pan gumę to też byłaby moja wina??" Za regulacje po 2 tygodniach po zmianie reduktora wziął 80 zł, bo inaczej nie chciał mnie wypuścić z garażu. Na moje pytanie czy jak jutro też będzie złe jeździł to za kolejna regulację muszę płacić? Napisał że jak najbardziej bo gwarancja reduktora nie obejmuje regulacji.. Ludzie omijać dużym łukiem.. jeśli chce ktoś znać szczegóły chętnie odpowiem: holender2@o2.pl

  • 5.
  • 5,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Wolański, 20.04.2010

    Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód wogóle nie pracuje. Reduktor z mapsensorem w środku nie produkowany . Po zamontowaniu reduktora klient odebrał samochód nie chcąc skorzystać z przeglądu instalacji. Po dwóch tygodniach samochodem przyjechała inna osoba z pretensją iż instalacja źle pracuje. Sprawdziłem ciśnienie na reduktorze było bez zmian należało wykonać regulacje instalacji za którą klient nie chciał zapłacić i w rezultacie nie zapłacił. Dodatkowe informacje Mongaz@poczta.onet.pl.

  • 6.
  • 2,00 BMW Seria 3 E46 325 i (192KM) 2004r.
    dodał: SeboX, 02.10.2010

    Nie polecam Martin Gaz! Trzeci raz zmieniaja mi listwe. Gosciu jest zarozumialy i chyba najmadrzejszy na swiecie. Nagadal bzdur na konkurencje, a tak naprawde to sam jest oszustem i nie ma pojecia o montazu lpg. Dostaje z hurtowni gotowy kartonik i ma klapki na oczach! Dobrze ze zony auto oddalem w dobre rece i zalozylem STAGA 300 +. Jesli ktos ma pojecie o montazu, to nie sciemnia i nie pisze bajeczek, malo tego ma inwencje tworcza i dopiera komponenty odpowiednio do kazdego samochodu i silnika, bo jak wiadomo nie ma jednej, uniwersalnej instalacji. Dlatego tez radze sie zastanowic przed montazem i nie sluchac plotek i dobrych rad znajomych. Pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 3

BMW Seria 3

592 komentarze

437 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mlodypitbull~mlodypitbull

Denerwuja mnie kolesie, ktorzy chwala sie, ze ich stac na bmw i na paliwo. Wow! Ale niektorym to sie powodzi!
Z tego co wiem to lpg jest jedna z dostepnych metod zasilania samochodu. Mozna sie na to zdecydowac lub nie. Kazdy ma wolny wybor. Moze jeszcze pokazywac palcami tych co jezdza dieselami. Na pewno mniej placa za paliwo, wiec trzeba ich wysmiac. No bo po co kupuja bmw, skoro ich nie stac na paliwo i dlatego wybieraja silnik diesela.
Wlasciciele ferrari powiedza, ze skoro kogos nie stac na ferrari, to to wogole nie powinnien kupowac innego samochodu, bo tylko ferrari to prawdziwe auto.
Poprostu ludzie sa zazdrosni ze spotykajac na stacji paliw obok siebie identyczna fure, z tym samym silnikiem, ten co ma lpg placi mniej. I taka jest prawda.
Sam smigam Porsche 911 i wcale nie uwazam, ze gaz jest dla biedakow. Jak widze na stacji paliw audi 1.9 tdi, to zazdroszcze jego wlascicielowi, ze placi tak malo. A on mi pewnie zazdrosci Porszaka. Ja mam frajde z jazdy, a on oszczednosci przy kazdym tankowaniu. Cos za cos.

~BMW~BMW

Jak przeczytałem 2 opinie na temat BMW E46 318 TI, to normalnie włosy dęba stają. Czyżby właściciel nie był w stanie np. sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym, że to silnik 2,0 a nie 1,8? Nie wie co kupił?
Nierówna praca silnika, noszenie auta na boki i ciężka zmiana biegów? Ludzie jak kupujecie "trupa", to nie ma się co dziwić, że jest jak jest. Auto z salonu gość kupił i nawet poj. silnika nie zna? Co to ma być? Prowokacja jakaś?

~yacho~yacho

Mili użytkownicy, wszystko co piszecie jest prawdą. Ale wszystko zależy od użytkownika. Moje E46 328 w mieście na krótkich dystansach wciąga ok 13 litrów, czasem nieco ponad 11 litrów, oczywiście przy normalnej, przepisowej jeździe z udziałem skrzyżowań i innych utrudnień. Jazda mieszana 40% trasa i 60% miasto spalanie klaruje się na poziomie 9,5 litra. Oczywiście w trasie normalna jazda 120 - 170 km/h. W tym czasie średnie wychodzi między 7 - 9 litrów. Najważniejsze to, aby utrzymać stabilną prędkość, np.: przy 130 km/h regularnie spala między 7,5 - 8,5 litra. Najlepszym jest fakt, że na tych polskich drogach średnia prędkość wychodzi 80-100 km/h i wówczas moja "czarnulka" odwdzięcza się apetytem na poziomie 6-6,5 litra, co sprawdziłem sposobem "pod korek" przy tym samym dystrybutorze. Także każdy z Was może mieć rację, a ja mam swoją, pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 460
Przejechany dystans
18 946 481 km
Zatankowanego paliwa
464 750 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 638
Wydanych pieniędzy
1 104 034 zł
Średnie wydatki na auto
1 332 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 770
Wydanych pieniędzy
1 602 235 zł
Średnie wydatki na auto
1 933 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (829)

Testy zderzeniowe BMW Seria 3

Najnowsze testy zderzeniowe BMW Seria 3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW 320d, LHD
2012

BMW Seria 3
BMW 3-Series

BMW Seria 3
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW Seria 3/M3 E36

Na podstawie 1561 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: E30Tomas, dodano: 28.06.2014 19:10

Jest to moje drugie autko i szczerze powiedziawszy jest to najlepsza rzecz jaką do tej pory w życiu kupiłem :). Jeździ jak marzenie, 6 cylindrów sprawia niesamowitą frajdę z jazdy, kultura pracy silnika powalająca (auto ma już 18 lat!), w zakrętach trzyma się niesamowicie (rozłożenie masy 50/50, różnica 10 kilo, sprawdzałem na wadze osiowej). A nie zapomnijmy, że to zwykły sedan, do jazdy na co dzień, a nie M3! Spalanie jak najbardziej w normach tej klasy. Jeżeli nie przekraczamy 100 na trasie, to można liczyć się ze spalanie 7.0-7.4L. koło 60-70 można nawet zejść poniżej 7miu. Przy dynamicznej jeździe spalanie koło 10ciu. Na piątym biegu przy wciśniętym gazie w podłodze od 130 do 220 cały czas 18L. Kiedyś może zagazuje, na razie średnio z 40-5=60zł/100km płacę i boli po kieszeni... Leje 98 na stacji Orlen, raz zalałem na jakiejś "byle jakiej", było ponad 20gr taniej na litrze, różnica w przyśpieszeniu dość mocno odczuwalna. Polecam z całego serca. Jedyna wada, to zbyt krótka skrzynia biegów, ale da się to obejść wkładając dłuższy defer. Na dzień dzisiejszy 3tyś obr/min to około 100km/h, a więc silnik trochę się męczy przy 130-150... Ale za to przyśpiesza świetnie. Jeszcze raz polecam.

pełny raport BMW Sedan 320 i

autor: Mike, dodano: 10.06.2013 15:10

BMW E46 330CD, 2003r, piękny, ponadczasowy wygląd coupe, szczególnie w m-pakiecie. Ciężko kupić bezwypadkowe, głównie za sprawą niefrasobliwych właścicieli. W utrzymaniu droższy od Opla, Fiata czy innego rynkowo tańszego auta – tutaj mamy drogie części, naprawy, wymiany eksploatacyjne. Auto mocna seria, sprawdzana na hamowni 206KM/438Nm. Nieumiejętna jazda (zabawa) przy wyłączonych, świetnie pracujących systemach kontroli trakcji może skończyć się tragicznie. Całkiem spory moment obrotowy sprawia wiele radości, przy wyprzedzaniu zapewnia komfort i bezpieczeństwo dla siebie i innych uczestników ruchu drogowego. Spalanie – nie wierzyłem, dopóki nie kupiłem. Trzylitrowy, 6-cylindrowy silnik pali jak 4-cylindrowa dwulitrówka, zaznaczam, że masa auta to 1500kg bez kierownika. Wszystkie wyniki to kalkulacje z dystrybutora (nie komputera pokładowego). Paliwo zawsze LOTOS Diesel Dynamic. Trasa spokojna – spalanie 5.5-6L, bardzo spokojna jazda + podstawowe zasady eco-drivingu, prędkości rzędu 80-90-100km/h, pusta droga: autostrada/krajówka. Trasa dynamiczna – spalanie 6-7L, bez pasażerów, wyprzedzanie wszystkich zawalidróg, tirów, prędkości 100-140km/h, umiarkowany eco-driving Trasa BARDZO dynamiczna – spalanie 7-8.5L (przykład: wiozłem znajomych na wesele), oczywiście spóźnieni, 3 osoby na pokładzie, szybka i dynamiczna jazda, odcinki autostradowe momentami 200km/h, większość trasy autostradowej 140-160km/h, drogi krajowe w ruchu bieżącym 90-120km/h + wyprzedzanie przy każdej okazji, brak eco-drivingu Miasto – na co dzień spalanie 8-9L (!!!), dynamiczne miasto (pierwszy ze świateł, 50-70) start+stop, eco-driving od świateł do świateł. Nigdy nie zrobiłem wyniku większego niż 10L w mieście. Generalnie liczby są zmienne, podaję takie jakie ja mam najczęściej przy swoim stylu jazdy. Osoba posiadająca stalowe nerwy, anielską cierpliwość i doktorat z samokontroli zrobi lepsze wyniki 200 konnym autem w trasie i w mieście. Tylko po co :)

pełny raport BMW Coupe 330 Cd

autor: Jest OK!, dodano: 15.02.2011 17:45

Ludzie, zastanówcie się co Wy piszecie! Jeśli ktoś zarabia 800 złotych miesięcznie, niech zakupi Volkswagena Golfa II 1,6 w Dieslu, wtedy będzie spalał mu do 8 litrów ropy w mieście, poniżej 6 w trasie (90-100km/h) Według mnie jest to samochód, dla osób ceniących komfort i niezawodność, ale nie stać ich na poruszanie się BMW serii 5 czy 7. Nie oszukujmy się, w dużym mieście, w sporych korkach (godziny szczytu) i przy ciężkiej nodze spalanie może przekroczyć nieco 10L/100km! Ale nie jest to dużo biorąc pod uwagę komfort jazdy! W trasie na dłuższym odcinku bez zatrzymywania, prędkość 130-150km/h spalanie ok 7L/100km aczkolwiek również nie uważam to za wysokie spalanie, biorąc pod uwagę komfort podróżowania, dość spory bagażnik, sporo miejsca dla pasażerów. Trzeba tylko pilnować napraw, dokonywać ich na czas i używać części oryginalnych albo chociaż markowych zamienników, a nie tanich podróbek z Tesco, a samochód na prawdę odwdzięczy się bezawaryjną jazdą w komfortowych warunkach! Na prawdę autko godne polecenia, ceny części wbrew temu co niektórzy tutaj wypisują są tanie, bywa że niektóre zaskakująco tanie. Silnik 1,6 ma wystarczającą moc do dynamicznego, sprawnego poruszania się po mieście, na trasie przy odrobinie cierpliwości można osiągnąć ok 200km/h jednak nie polecam, lepiej jeździć w przedziale 130-150, jest wtedy cichutko, wygodnie, a kierowca po przejechaniu 800km wysiada z samochodu wypoczęty i zrelaksowany jak by przed chwilą do niego wsiadł. Nie opłaca się montować gazu, silnik traci na mocy i samochód może stać się dość mułowaty, poza tym przy instalacji LPG trzeba zainwestować w coś lepszego, ponieważ przy taniej instalacji spalanie LPG będzie na tyle wysokie że może stać się nie opłacalne w stosunku do spalania benzyny biorąc pod uwagę mniejszą moc silnika i krótszą jego żywotność. Podsumowując polecam, jeśli jednak ktoś jest zwolennikiem tankowania za 30zł na stacji, niech kieruje się na coś ze stajni Volkswagena (np. Golf II w dieslu, Polo, ewentualnie Lupo chociaż to już wyższy przedział cenowy) Jeśli jednak ktoś jest poważnie zainteresowany BMW E36 316i Coupe/Compact proponuję ściągnąć taki samochód z zachodu, na dzień dzisiejszy w kwocie 8000pln można znaleźć ładny, zadbany, serwisowany na czas i nie katowany egzemplarz, dodatkowo w bogatym wyposażeniu dodatkowo uprzyjemniającym podróżowanie w dalsze trasy (Klima itp) natomiast w Polsce róznie to bywa, "ciśnięcie" do odcięcia, najtańsze zamienniki części, najsłabszej jakości najtańsze paliwo, po paru stłuczkach przeszpachlowany, i na alledrogo "IDEAŁ, FULL OPCJA, BEZWYPADKOWY OD OSOBY STARSZEJ" w przypadku BMW polecam dokładne sprawdzenie pojazdu, ale najpewniejszym jest sprowadzenie go od naszych Zachodnich Sąsiadów. Pozdrawiam

pełny raport BMW Compact 316 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 3/M3 E36

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 3/M3 E36

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny BMW Seria 3 E36

BMW E36 to samochód bardzo popularny. Klasyczny napęd na kola tylne, klasyczny wygląd i dobre osiągi to zalety tergo samochodu. Dobrze dopasowane jednostki napędowe, aby każdy użytkownik mógł sobie wybrać coś dla siebie.

Zobacz dane techniczne BMW Seria 3 E36

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 3, oglądali także