Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 3/M3 E36 Compact

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).

Generacje BMW Seria 3

Komentarze redakcji

Powagosław: Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika.
Luzacjusz: „Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było.

Wersje nadwozia BMW Seria 3 E36

Silniki BMW Seria 3 E36 Compact

Lista silników:

Publikacje o BMW Seria 3

BMW M3 i M4 - alter ego króla

Historia BMW M3 sięga roku 1985, w którym to światło dzienne ujrzała pierwsza sportowa wersja popularnej "trójki". Do tego czasu model ten obrósł w legendy i dorobił się wielu stereotypów. Niedawno swoją historię zaczął pisać zupełnie nowy model - BMW M4, czyli następca BMW M3 Coupe. Czy zmiany...

Czy warto kupić: używane BMW serii 3 E46 (od 1998 do 2007)

Nowe "trójki" pozostają w zasięgu dobrze sytuowanych. Ceny kilkuletnich egzemplarzy są znacznie mniej wyśrubowane. "Okazji" należy jednak unikać - najtańsze samochody mają ogromne przebiegi bądź wypadkową historię. Czy warto kupić używane BMW serii 3 E46?

BMW 335d xDrive - utalentowana limuzyna
 
Nasz test BMW 335d xDrive

Szybka, oszczędna, pewna w prowadzeniu i dobrze wyposażona... "Trójka" z najmocniejszym turbodieslem ma mnóstwo zalet. Wysoka cena potrafi jednak ostudzić zapał nawet najbardziej zagorzałych fanów bawarskich limuzyn. Nie każdy będzie również w stanie zaakceptować przeciętne wyciszenie jednostki...

BMW serii 3 Gran Turismo - "Wielka Turystyka" w nowym wydaniu?
 
Nasz test BMW serii 3 Gran Turismo 320d

Nie wiem jak to działa u Was, ale jeśli pomyślę o samochodzie typu Gran Turismo mam przed oczami te wszystkie wspaniałe projekty włoskich i angielskich stylistów. Widzę Maserati, Ferrari, Astona Martina... Można by wymieniać długo, jednak wszystkie myśli będą krążyć wokół niskich, szerokich, długich...

BMW 320d Ci - ocalony
 
Nasz test BMW 320d Ci - ocalony

Marka BMW kojarzy się z dość specyficzną grupą kierowców, a w swoim czasie zaczęła być utożsamiana z jeszcze specyficzniejszymi samochodami - narysowanymi przez Chris'a Bangle'a. BMW Serii 3 jest jednak trochę wyrwane z kontekstu. I to pod wieloma względami.

Przeczytaj pozostałe 13 artykułów o BMW Seria 3

BMW Seria 3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 3autoWcentrum - społeczność BMW Seria 3

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 3

BMW Seria 3 moja bryka 81,91

BMW Seria 3 M3 Hamann Cabrio 81,26

BMW Seria 3 E46, 316i 85,56

BMW Seria 3 BECIA 81,41

BMW Seria 3 E46 Cabrio 89,91

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 3

Guccikus 65,54

qgarmin 90,42

blademccoy 89,38

Perszing2781 61,25

atb_lubuskie 97,11

bandit_bb 90,35

Manuel1989 84,73

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 3

Lampki tylne
Lampki tylne Nie wiem czemu, ale zaczęły mi się delikatnie rozklejać lampy tylne - szczególni...
Podróż nad morze
Podróż nad morze Z racji wyjazdu nad morze oraz posiadania nowej kamerki którą miałem wreszcie ok...
Nocne nagrania
Nocne nagrania Zgodnie z obietnicą wrzucam filmik z nocnych nagrań kamerką Lark Freecam 4.0 Tym...
Olejowe rozterki przy myciu auta
Olejowe rozterki przy myciu auta Jesień się zaczęła, do tego pierwsza wolna sobota od dawna. Postanowiłem zrobi...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut BMW Seria 3
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 3

BMW Seria 3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę BMW Seria 3
 

BMW Seria 3 najczęściej porównywane z:

Opel Insignia
2.0 Turbo ECOTEC (250 KM)
Volkswagen Passat
2.0 TDI CR DPF BlueMotion (177 KM)
Ford Mondeo
2.0 Duratorq TDCi DPF (140 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 320

BMW 318
1.9 benzyna
211 100 km, 1999
13 800 PLN
BMW 320
2.0 benzyna 110 KM
153 831 km, 2000
16 900 PLN
BMW 316
2.0 diesel
46 900 km, 2012
24 500 PLN
BMW 320
2.0 diesel 163 KM
175 000 km, 2010
62 900 PLN

Ocena auta BMW Seria 3/M3 E36 Compact

  • Średnia ocena
    na podstawie 150 opinii
  • 4,22
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

BMW Seria 3 Compact 316 i (102 KM)

Powiem tak:BMW podobały mi się od dawna-już jako mała dziewczynka zwracałam uwagę na nieliczne autka z charakterystycznymi "nerkami" z przodu :) Od dawna,różnymi modealmi BMW jeździł mój wujek z Niemiec,w 2003 dołączył kuzyn,a ja w końcu zdobyłam prawo jazdy i po "zajechaniu" tymczasowego Malucha przyszła kolej na coś własnego,lepszego.Wybór był bardzo szybki-mając w pamięci całkiem przyjemne przejażdżki E46i E36 Coupe,a także "zauroczenie" BMW postawiłam na E36.udało mi się kupić piękne i cudowne srebrne "cacko",które oceniłam powyżej.za całokształt daję 4-nieco cienia rzuca deska rozdzielcza Compacta i mało miejsca z tyłu(ale to już nie mój problem :) ) Generalnie całokształt oceniłabym na 4+ Planuje pojeździć jeszcze tym samochodem z 3-4 lata,a następnie rozglądać się za następcą-E46:koniecznie w kolorze srebrnym,ale w wersji sedan :) To moje marzenie,które zostanie spełnione :D. Jedno jest pewne-pozostanę wierna marce BMW do samego końca.Uważam,że na nasze polskie warunki nie ma nic...

dodał: Dorota
BMW Seria 3 Compact 318 tds (90 KM)

auto dajace sporo frajdy i naprawde niezle jezdzace(dobra elastyka)....awaryjnosc w przypadku dobrej wersji spora(ja mam grzane skory przod i tyl,tempomat,telefon,pelna elektryke,komputer,klime,raintronic,asc+T - ogolnie wszystko co mieli w salonie bmw to ja w aucie mam - jestem pierwszym wlascicielem mojego auta i bylo naprawiane na biezaco i nie bylo bite - raz otarlem sie bokiem o bande ale ogolnie ok....compact ma jeden podstwowy minus - nawet kolory kabli zasilania roznia sie od innych bmw - troszke wynalazek - zapomniec o schematach elektryczbym w necie itd....ogolnie polecam..

dodał: ostal1985
BMW Seria 3 Compact 316 i (102 KM)

Fajne autko dla młodych osób ceniących sobie zwarte nadwozie nie zajmujące dużo miejsca na parkingu. Na trasie wygodne. Jedyna rzecz jaka moze byc męczaca na dłuższą metę to fotele w wersji sportowej - są dosyć twarde, ale świetnie trzymają. Wnętrze samo w sobie bardzo przyjemne... szczególnie w wersji z czerwonymi skórami ;).Ogólnie to było by dobre auto do miasta gdyby nie to wysokie spalanie w cyklu miejskim ;). No ale zawsze można wybrać wersję 1.8 TDS ;). Szczerze mówiąc polecam!!!

dodał: Krzysiek
BMW Seria 3 Compact 316 i (102 KM)

Wszystko jest napisane w poszczegolnych etapach oceny wiec zapraszam do przeczytania. Reasumujac, jesli auto jest dobrze prowadzone, bez ciecia kosztow wtedy jest ono warte kazdej wydanej na nie zlotowki i daje duuuuzo wiecej niz konkurencja jesli chodzi o przyjemnosc z jazdy, jesli zas kupimy je od niechluja bedzie powodem niejednej nieprzespanej nocy...

dodał: Sendra
BMW Seria 3 Compact 318 ti (140 KM)

Zamieniłem 6-letniego Accenta z przebiegiem 68000km na 9-letnie 318ti... z przebiegiem 80000km (udokumentowanym) - trochę się obawiałem - 3 lata różnicy to nie mało a auto zmienia się raczej na nowsze. Obawy były nieuzasadnione. Nieporównywalna jakość. Accent był niezawodny i się nim jechało. BMW CHCE SIĘ JECHAĆ! Radość z jazdy nie jest pustym sloganem.

dodał: Mikołaj K.
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + skrzynia biegów
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 3

BMW Seria 3 E92 Coupe BMW M3 F80 Sedan (2014) BMW 320d Touring xDrive BMW 330 xi - galeria redakcyjna BMW Seria 3 Coupe BMW serii 3 F30 Li BMW M3 E36 BMW Seria 3 E46 Sedan BMW M3 E92 2010 BMW 320 ETCC
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 3

  • 1.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: holender, 12.02.2010

    Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora złapałby pan gumę to też byłaby moja wina...: Trudno uwierzyć ale to autentyczne słowa tego pseudofachowca. Poza tym, po dwuch tygodniach po założeniu reduktora musiałem zapłacić 80 zł za korektę ustawień na komputerze, bo inaczej nie chciał mnie wypuść z warsztatu. Na pytanie czy jak jutro wciąż będą problemy to jak przyjadę też będą płacił powiedział że jak najbardziej bo..."regulacje nie są objęte gwarancję reduktora..." Omijać szerokim łukiem... znajomy ostrzegał mnie przed panem mon gaz ale nie miałem wyjścia bo tylko on w okolicy miał interfejs i soft do mojej instalacji...

  • 2.
  • 4,00 BMW Seria 3 E36 325 i (192KM) 1994r.
    dodał: krzys, 28.01.2010

    Witam okolo 1,5 roku temu zalorzylem lpg do mojego samochodu o dosc duzej mocy (192km) mialem watpliwosci co do lpg ale poczytalem troche na internecie o instalacjach gazowych zakladach ktore zakladaja.Pan Wardak mjal bardzo dobre opinie na roznych stronach internetowych jak i na Forum BMW.Z tego co wiem to auto zwane BMW nie nalezy do najprostrzych wzgledem instalacji gazowej.Mialem duze obawy ale musialem sie zdecydowc na zalorzenie lpg gdyz robie bardzo duzo km dziennie.Po zalorzeniu lpg u Pana Wardaka jestem bardzo zadowolonym klijetem pod kazdym wzgledem nadal serwisuje i bede serwisowal auto u Pana Wardaka atmosfera na warsztacie jak widzialem jest jak w zadko ktorym,chlopaki maja poczucie humoru i solidnie wykonoja swoja prace.co do spalania BMW 2.5L i 192km spala do 17gazu w lato 15 w warszawie,spadek mocy sprawdzony na hmowni to zaledwie 2kmn jestem pod wrazeniem.Serdecznie polecam Pana Sławomira Wardaka.

  • 3.
  • 4,75 BMW Seria 3 E36 316 i (102KM) 1995r.
    dodał: marcinus, 29.08.2011

    Witam, włożyłem do swojej BMW 316i, 95r, 1,6L, LPG ze (system sekwencyjny STAG-4, listwa wtryskowa VALTEK, reduktor ALASKA, zbiornik BORMECH). Mam go od 5 miesięcy i muszę powiedzieć że nie jestem zawiedziony z tej instalacji. silnik pracuje bardzo dobrze i na równych obrotach tak jak na benzynie. Prawdę mówiąc nawet bym nie wiedział że przełącza się na gaz gdyby nie to że słychać przełączenie w butli. czy jest jakiś spadek w mocy? Nie jestem w stanie tego powiedzieć bo go nie odczówam, może dla tego że mam na instalacji założone magnetyzery. Jedyną różnice do opisania to jest cena przy tankowaniu he;) Tygodniowo przejeżdżam ok 500km a na instalacji ok 11000km. Ogólnie jestem zadowolony z instalacji, oby tak dalej. Montowana byla w Działdowie w "AUTO DAREK" UL. A Asnyka 2. Pozdro i nie słuchajcie przesadzonych legend o gazie, to nie jedyne moje auto w gazie!

  • 4.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Mariusz, 12.02.2010

    Zdecydowanie odradzam. Facet zmieniał mi reduktor. Po zmianie samochodem nie dało się jeździć ponieważ gasł za każdym razem kiedy wrzuciłem na luz, do tego szarpanie, dławienie się, pływające obroty. Właściciel nie potrafi przyjąć ani odpowiedzialności ani konsekwencji swojej pracy. Przykładowa rozmowa: Właściciel auta: po zmianie reduktora zaczeły sie duże problemy z tym że auto gaśnie itp.. Odpowiedz pana Wolańskiego: "a gdyby po zmianie reduktora złapałby Pan gumę to też byłaby moja wina??" Za regulacje po 2 tygodniach po zmianie reduktora wziął 80 zł, bo inaczej nie chciał mnie wypuścić z garażu. Na moje pytanie czy jak jutro też będzie złe jeździł to za kolejna regulację muszę płacić? Napisał że jak najbardziej bo gwarancja reduktora nie obejmuje regulacji.. Ludzie omijać dużym łukiem.. jeśli chce ktoś znać szczegóły chętnie odpowiem: holender2@o2.pl

  • 5.
  • 5,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Wolański, 20.04.2010

    Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód wogóle nie pracuje. Reduktor z mapsensorem w środku nie produkowany . Po zamontowaniu reduktora klient odebrał samochód nie chcąc skorzystać z przeglądu instalacji. Po dwóch tygodniach samochodem przyjechała inna osoba z pretensją iż instalacja źle pracuje. Sprawdziłem ciśnienie na reduktorze było bez zmian należało wykonać regulacje instalacji za którą klient nie chciał zapłacić i w rezultacie nie zapłacił. Dodatkowe informacje Mongaz@poczta.onet.pl.

  • 6.
  • 2,00 BMW Seria 3 E46 325 i (192KM) 2004r.
    dodał: SeboX, 02.10.2010

    Nie polecam Martin Gaz! Trzeci raz zmieniaja mi listwe. Gosciu jest zarozumialy i chyba najmadrzejszy na swiecie. Nagadal bzdur na konkurencje, a tak naprawde to sam jest oszustem i nie ma pojecia o montazu lpg. Dostaje z hurtowni gotowy kartonik i ma klapki na oczach! Dobrze ze zony auto oddalem w dobre rece i zalozylem STAGA 300 +. Jesli ktos ma pojecie o montazu, to nie sciemnia i nie pisze bajeczek, malo tego ma inwencje tworcza i dopiera komponenty odpowiednio do kazdego samochodu i silnika, bo jak wiadomo nie ma jednej, uniwersalnej instalacji. Dlatego tez radze sie zastanowic przed montazem i nie sluchac plotek i dobrych rad znajomych. Pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 3

BMW Seria 3

592 komentarze

437 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mlodypitbull~mlodypitbull

Denerwuja mnie kolesie, ktorzy chwala sie, ze ich stac na bmw i na paliwo. Wow! Ale niektorym to sie powodzi!
Z tego co wiem to lpg jest jedna z dostepnych metod zasilania samochodu. Mozna sie na to zdecydowac lub nie. Kazdy ma wolny wybor. Moze jeszcze pokazywac palcami tych co jezdza dieselami. Na pewno mniej placa za paliwo, wiec trzeba ich wysmiac. No bo po co kupuja bmw, skoro ich nie stac na paliwo i dlatego wybieraja silnik diesela.
Wlasciciele ferrari powiedza, ze skoro kogos nie stac na ferrari, to to wogole nie powinnien kupowac innego samochodu, bo tylko ferrari to prawdziwe auto.
Poprostu ludzie sa zazdrosni ze spotykajac na stacji paliw obok siebie identyczna fure, z tym samym silnikiem, ten co ma lpg placi mniej. I taka jest prawda.
Sam smigam Porsche 911 i wcale nie uwazam, ze gaz jest dla biedakow. Jak widze na stacji paliw audi 1.9 tdi, to zazdroszcze jego wlascicielowi, ze placi tak malo. A on mi pewnie zazdrosci Porszaka. Ja mam frajde z jazdy, a on oszczednosci przy kazdym tankowaniu. Cos za cos.

~BMW~BMW

Jak przeczytałem 2 opinie na temat BMW E46 318 TI, to normalnie włosy dęba stają. Czyżby właściciel nie był w stanie np. sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym, że to silnik 2,0 a nie 1,8? Nie wie co kupił?
Nierówna praca silnika, noszenie auta na boki i ciężka zmiana biegów? Ludzie jak kupujecie "trupa", to nie ma się co dziwić, że jest jak jest. Auto z salonu gość kupił i nawet poj. silnika nie zna? Co to ma być? Prowokacja jakaś?

~yacho~yacho

Mili użytkownicy, wszystko co piszecie jest prawdą. Ale wszystko zależy od użytkownika. Moje E46 328 w mieście na krótkich dystansach wciąga ok 13 litrów, czasem nieco ponad 11 litrów, oczywiście przy normalnej, przepisowej jeździe z udziałem skrzyżowań i innych utrudnień. Jazda mieszana 40% trasa i 60% miasto spalanie klaruje się na poziomie 9,5 litra. Oczywiście w trasie normalna jazda 120 - 170 km/h. W tym czasie średnie wychodzi między 7 - 9 litrów. Najważniejsze to, aby utrzymać stabilną prędkość, np.: przy 130 km/h regularnie spala między 7,5 - 8,5 litra. Najlepszym jest fakt, że na tych polskich drogach średnia prędkość wychodzi 80-100 km/h i wówczas moja "czarnulka" odwdzięcza się apetytem na poziomie 6-6,5 litra, co sprawdziłem sposobem "pod korek" przy tym samym dystrybutorze. Także każdy z Was może mieć rację, a ja mam swoją, pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 663
Przejechany dystans
19 649 621 km
Zatankowanego paliwa
473 583 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 679
Wydanych pieniędzy
1 121 630 zł
Średnie wydatki na auto
1 329 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 825
Wydanych pieniędzy
1 616 329 zł
Średnie wydatki na auto
1 915 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (844)

Testy zderzeniowe BMW Seria 3

Najnowsze testy zderzeniowe BMW Seria 3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW 320d, LHD
2012

BMW Seria 3
BMW 3-Series

BMW Seria 3
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW Seria 3/M3 E36 Compact

Na podstawie 261 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mike, dodano: 10.06.2013 15:10

BMW E46 330CD, 2003r, piękny, ponadczasowy wygląd coupe, szczególnie w m-pakiecie. Ciężko kupić bezwypadkowe, głównie za sprawą niefrasobliwych właścicieli. W utrzymaniu droższy od Opla, Fiata czy innego rynkowo tańszego auta – tutaj mamy drogie części, naprawy, wymiany eksploatacyjne. Auto mocna seria, sprawdzana na hamowni 206KM/438Nm. Nieumiejętna jazda (zabawa) przy wyłączonych, świetnie pracujących systemach kontroli trakcji może skończyć się tragicznie. Całkiem spory moment obrotowy sprawia wiele radości, przy wyprzedzaniu zapewnia komfort i bezpieczeństwo dla siebie i innych uczestników ruchu drogowego. Spalanie – nie wierzyłem, dopóki nie kupiłem. Trzylitrowy, 6-cylindrowy silnik pali jak 4-cylindrowa dwulitrówka, zaznaczam, że masa auta to 1500kg bez kierownika. Wszystkie wyniki to kalkulacje z dystrybutora (nie komputera pokładowego). Paliwo zawsze LOTOS Diesel Dynamic. Trasa spokojna – spalanie 5.5-6L, bardzo spokojna jazda + podstawowe zasady eco-drivingu, prędkości rzędu 80-90-100km/h, pusta droga: autostrada/krajówka. Trasa dynamiczna – spalanie 6-7L, bez pasażerów, wyprzedzanie wszystkich zawalidróg, tirów, prędkości 100-140km/h, umiarkowany eco-driving Trasa BARDZO dynamiczna – spalanie 7-8.5L (przykład: wiozłem znajomych na wesele), oczywiście spóźnieni, 3 osoby na pokładzie, szybka i dynamiczna jazda, odcinki autostradowe momentami 200km/h, większość trasy autostradowej 140-160km/h, drogi krajowe w ruchu bieżącym 90-120km/h + wyprzedzanie przy każdej okazji, brak eco-drivingu Miasto – na co dzień spalanie 8-9L (!!!), dynamiczne miasto (pierwszy ze świateł, 50-70) start+stop, eco-driving od świateł do świateł. Nigdy nie zrobiłem wyniku większego niż 10L w mieście. Generalnie liczby są zmienne, podaję takie jakie ja mam najczęściej przy swoim stylu jazdy. Osoba posiadająca stalowe nerwy, anielską cierpliwość i doktorat z samokontroli zrobi lepsze wyniki 200 konnym autem w trasie i w mieście. Tylko po co :)

pełny raport BMW Coupe 330 Cd

autor: Jest OK!, dodano: 15.02.2011 17:45

Ludzie, zastanówcie się co Wy piszecie! Jeśli ktoś zarabia 800 złotych miesięcznie, niech zakupi Volkswagena Golfa II 1,6 w Dieslu, wtedy będzie spalał mu do 8 litrów ropy w mieście, poniżej 6 w trasie (90-100km/h) Według mnie jest to samochód, dla osób ceniących komfort i niezawodność, ale nie stać ich na poruszanie się BMW serii 5 czy 7. Nie oszukujmy się, w dużym mieście, w sporych korkach (godziny szczytu) i przy ciężkiej nodze spalanie może przekroczyć nieco 10L/100km! Ale nie jest to dużo biorąc pod uwagę komfort jazdy! W trasie na dłuższym odcinku bez zatrzymywania, prędkość 130-150km/h spalanie ok 7L/100km aczkolwiek również nie uważam to za wysokie spalanie, biorąc pod uwagę komfort podróżowania, dość spory bagażnik, sporo miejsca dla pasażerów. Trzeba tylko pilnować napraw, dokonywać ich na czas i używać części oryginalnych albo chociaż markowych zamienników, a nie tanich podróbek z Tesco, a samochód na prawdę odwdzięczy się bezawaryjną jazdą w komfortowych warunkach! Na prawdę autko godne polecenia, ceny części wbrew temu co niektórzy tutaj wypisują są tanie, bywa że niektóre zaskakująco tanie. Silnik 1,6 ma wystarczającą moc do dynamicznego, sprawnego poruszania się po mieście, na trasie przy odrobinie cierpliwości można osiągnąć ok 200km/h jednak nie polecam, lepiej jeździć w przedziale 130-150, jest wtedy cichutko, wygodnie, a kierowca po przejechaniu 800km wysiada z samochodu wypoczęty i zrelaksowany jak by przed chwilą do niego wsiadł. Nie opłaca się montować gazu, silnik traci na mocy i samochód może stać się dość mułowaty, poza tym przy instalacji LPG trzeba zainwestować w coś lepszego, ponieważ przy taniej instalacji spalanie LPG będzie na tyle wysokie że może stać się nie opłacalne w stosunku do spalania benzyny biorąc pod uwagę mniejszą moc silnika i krótszą jego żywotność. Podsumowując polecam, jeśli jednak ktoś jest zwolennikiem tankowania za 30zł na stacji, niech kieruje się na coś ze stajni Volkswagena (np. Golf II w dieslu, Polo, ewentualnie Lupo chociaż to już wyższy przedział cenowy) Jeśli jednak ktoś jest poważnie zainteresowany BMW E36 316i Coupe/Compact proponuję ściągnąć taki samochód z zachodu, na dzień dzisiejszy w kwocie 8000pln można znaleźć ładny, zadbany, serwisowany na czas i nie katowany egzemplarz, dodatkowo w bogatym wyposażeniu dodatkowo uprzyjemniającym podróżowanie w dalsze trasy (Klima itp) natomiast w Polsce róznie to bywa, "ciśnięcie" do odcięcia, najtańsze zamienniki części, najsłabszej jakości najtańsze paliwo, po paru stłuczkach przeszpachlowany, i na alledrogo "IDEAŁ, FULL OPCJA, BEZWYPADKOWY OD OSOBY STARSZEJ" w przypadku BMW polecam dokładne sprawdzenie pojazdu, ale najpewniejszym jest sprowadzenie go od naszych Zachodnich Sąsiadów. Pozdrawiam

pełny raport BMW Compact 316 i

autor: kukuba, dodano: 26.12.2013 05:58

Minimalne spalanie 4,7 l/100km na trasie 300 km, prędkość do 100km/h. Maksymalne spalanie 8,5- zatłoczone bardzo duże miasto na krótkich odcinkach, z jazdą w godzinach szczytu.. (dla uzmysłowienia- przejechanie 5km odcinka zajmuje czasem 45-60minut= pomyślcie!) Średnie spalanie w okolicach 6.0 (+/- 0.4) jest przy przejazdach mieszanych- start z miasta + odcinek autostradowy + "normalna" droga. Jazda zdecydowanie dynamiczna, z częstym wyprzedzaniem. Jeśli chodzi o autostrady po których auto dużo jeździ- przy prędkości 140 km/h spalanie=6.0; przy prędkości 170 i momentami większych spalanie=6.6. FENOMENALNIE!! Przy delikatnym obchodzeniu się gazem nie ma problemu w osiąganiu spalania na poziomie 5,5 l/100 km w codziennej jeździe.. (oczywiście nie w dużym mieście) Wszystkie moje wyniki są przy ciągle WŁĄCZONEJ klimatyzacji niezależnie od pory roku. Autem jestem zachwycony (nie tylko ze względu na niskie spalanie).

pełny raport BMW Limuzyna E90 318d

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 3/M3 E36 Compact

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 3/M3 E36 Compact

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny BMW Seria 3 E36

BMW E36 to samochód bardzo popularny. Klasyczny napęd na kola tylne, klasyczny wygląd i dobre osiągi to zalety tergo samochodu. Dobrze dopasowane jednostki napędowe, aby każdy użytkownik mógł sobie wybrać coś dla siebie.

Zobacz dane techniczne BMW Seria 3 E36 Compact

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 3, oglądali także