Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

BMW Seria 3/M3 E36 Compact

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).

Generacje BMW Seria 3

Komentarze redakcji

Powagosław: Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika.
Luzacjusz: „Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było.

Wersje nadwozia BMW Seria 3 E36

Silniki BMW Seria 3 E36 Compact

Lista silników:

Publikacje o BMW Seria 3

BMW M3 i M4 - alter ego króla

Historia BMW M3 sięga roku 1985, w którym to światło dzienne ujrzała pierwsza sportowa wersja popularnej "trójki". Do tego czasu model ten obrósł w legendy i dorobił się wielu stereotypów. Niedawno swoją historię zaczął pisać zupełnie nowy model - BMW M4, czyli następca BMW M3 Coupe. Czy zmiany...

Czy warto kupić: używane BMW serii 3 E46 (od 1998 do 2007)

Nowe "trójki" pozostają w zasięgu dobrze sytuowanych. Ceny kilkuletnich egzemplarzy są znacznie mniej wyśrubowane. "Okazji" należy jednak unikać - najtańsze samochody mają ogromne przebiegi bądź wypadkową historię. Czy warto kupić używane BMW serii 3 E46?

BMW 335d xDrive - utalentowana limuzyna
 
Nasz test BMW 335d xDrive

Szybka, oszczędna, pewna w prowadzeniu i dobrze wyposażona... "Trójka" z najmocniejszym turbodieslem ma mnóstwo zalet. Wysoka cena potrafi jednak ostudzić zapał nawet najbardziej zagorzałych fanów bawarskich limuzyn. Nie każdy będzie również w stanie zaakceptować przeciętne wyciszenie jednostki...

BMW serii 3 Gran Turismo - "Wielka Turystyka" w nowym wydaniu?
 
Nasz test BMW serii 3 Gran Turismo 320d

Nie wiem jak to działa u Was, ale jeśli pomyślę o samochodzie typu Gran Turismo mam przed oczami te wszystkie wspaniałe projekty włoskich i angielskich stylistów. Widzę Maserati, Ferrari, Astona Martina... Można by wymieniać długo, jednak wszystkie myśli będą krążyć wokół niskich, szerokich, długich...

BMW 320d Ci - ocalony
 
Nasz test BMW 320d Ci - ocalony

Marka BMW kojarzy się z dość specyficzną grupą kierowców, a w swoim czasie zaczęła być utożsamiana z jeszcze specyficzniejszymi samochodami - narysowanymi przez Chris'a Bangle'a. BMW Serii 3 jest jednak trochę wyrwane z kontekstu. I to pod wieloma względami.

Przeczytaj pozostałe 13 artykułów o BMW Seria 3

BMW Seria 3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 3autoWcentrum - społeczność BMW Seria 3

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 3

BMW Seria 3 E46 330 CiA Cabrio 87,69

BMW Seria 3 Niebieski pocisk 85,83

BMW Seria 3 Coupe (Beta) 78,49

BMW Seria 3 E46 330 Ci 80,24

BMW Seria 3 BUNIA 77,70

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 3

g_esiu 80,51

Convertible 74,10

dakun 65,16

acieply 61,29

ziele3 64,46

marek23061 80,30

Lukas G 88,49

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 3

Diabeł tkwi w szczegółach
Diabeł tkwi w szczegółach Od pewnego czasu nie dawała mi spokoju kwestia wyglądu znaczków na masce i klapi...
Olejowe rozterki przy myciu auta
Olejowe rozterki przy myciu auta Jesień się zaczęła, do tego pierwsza wolna sobota od dawna. Postanowiłem zrobi...
Nocne nagrania
Nocne nagrania Zgodnie z obietnicą wrzucam filmik z nocnych nagrań kamerką Lark Freecam 4.0 Tym...
Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego?
Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego? Witajcie. Od niedawna zaczął gdzieś "uciekać" płyn chłodniczy, co jakiś czas mu...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 3

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut BMW Seria 3
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 3

BMW Seria 3

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę BMW Seria 3
 

BMW Seria 3 najczęściej porównywane z:

Citroen C5
2.0 HDi FAP (140 KM)
Hyundai i40
1.7 CRDi HIGH (136 KM)
Volkswagen Passat
2.0 TDI (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Pulsar ACENTA Nissan Pulsar ACENTA
Rocznik: 2014. Silnik: 1.2 85KM .
Cena: 72 900 zł 65 900 zł
Zyskujesz: 7 000 zł Zobacz szczegóły »
Toyota Avensis Sol Toyota Avensis Sol
Rocznik: 2008. Przebieg: 204 616 km. Silnik: 2.0 93KM .
Cena: 29 900 zł 29 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane BMW 320

BMW 318
1.9 benzyna
211 100 km, 1999
13 800 PLN
BMW 320
2.0 benzyna 110 KM
153 831 km, 2000
16 900 PLN
BMW 316
2.0 diesel
46 900 km, 2012
24 500 PLN
BMW 320
2.0 diesel 163 KM
175 000 km, 2010
62 900 PLN

Ocena auta BMW Seria 3/M3 E36 Compact

  • Średnia ocena
    na podstawie 150 opinii
  • 4,22
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

BMW Seria 3 Compact 316 i (102 KM)

Powiem tak:BMW podobały mi się od dawna-już jako mała dziewczynka zwracałam uwagę na nieliczne autka z charakterystycznymi "nerkami" z przodu :) Od dawna,różnymi modealmi BMW jeździł mój wujek z Niemiec,w 2003 dołączył kuzyn,a ja w końcu zdobyłam prawo jazdy i po "zajechaniu" tymczasowego Malucha przyszła kolej na coś własnego,lepszego.Wybór był bardzo szybki-mając w pamięci całkiem przyjemne przejażdżki E46i E36 Coupe,a także "zauroczenie" BMW postawiłam na E36.udało mi się kupić piękne i cudowne srebrne "cacko",które oceniłam powyżej.za całokształt daję 4-nieco cienia rzuca deska rozdzielcza Compacta i mało miejsca z tyłu(ale to już nie mój problem :) ) Generalnie całokształt oceniłabym na 4+ Planuje pojeździć jeszcze tym samochodem z 3-4 lata,a następnie rozglądać się za następcą-E46:koniecznie w kolorze srebrnym,ale w wersji sedan :) To moje marzenie,które zostanie spełnione :D. Jedno jest pewne-pozostanę wierna marce BMW do samego końca.Uważam,że na nasze polskie warunki nie ma nic...

dodał: Dorota
BMW Seria 3 Compact 318 tds (90 KM)

auto dajace sporo frajdy i naprawde niezle jezdzace(dobra elastyka)....awaryjnosc w przypadku dobrej wersji spora(ja mam grzane skory przod i tyl,tempomat,telefon,pelna elektryke,komputer,klime,raintronic,asc+T - ogolnie wszystko co mieli w salonie bmw to ja w aucie mam - jestem pierwszym wlascicielem mojego auta i bylo naprawiane na biezaco i nie bylo bite - raz otarlem sie bokiem o bande ale ogolnie ok....compact ma jeden podstwowy minus - nawet kolory kabli zasilania roznia sie od innych bmw - troszke wynalazek - zapomniec o schematach elektryczbym w necie itd....ogolnie polecam..

dodał: ostal1985
BMW Seria 3 Compact 316 i (102 KM)

Fajne autko dla młodych osób ceniących sobie zwarte nadwozie nie zajmujące dużo miejsca na parkingu. Na trasie wygodne. Jedyna rzecz jaka moze byc męczaca na dłuższą metę to fotele w wersji sportowej - są dosyć twarde, ale świetnie trzymają. Wnętrze samo w sobie bardzo przyjemne... szczególnie w wersji z czerwonymi skórami ;).Ogólnie to było by dobre auto do miasta gdyby nie to wysokie spalanie w cyklu miejskim ;). No ale zawsze można wybrać wersję 1.8 TDS ;). Szczerze mówiąc polecam!!!

dodał: Krzysiek
BMW Seria 3 Compact 316 i (102 KM)

Wszystko jest napisane w poszczegolnych etapach oceny wiec zapraszam do przeczytania. Reasumujac, jesli auto jest dobrze prowadzone, bez ciecia kosztow wtedy jest ono warte kazdej wydanej na nie zlotowki i daje duuuuzo wiecej niz konkurencja jesli chodzi o przyjemnosc z jazdy, jesli zas kupimy je od niechluja bedzie powodem niejednej nieprzespanej nocy...

dodał: Sendra
BMW Seria 3 Compact 318 ti (140 KM)

Zamieniłem 6-letniego Accenta z przebiegiem 68000km na 9-letnie 318ti... z przebiegiem 80000km (udokumentowanym) - trochę się obawiałem - 3 lata różnicy to nie mało a auto zmienia się raczej na nowsze. Obawy były nieuzasadnione. Nieporównywalna jakość. Accent był niezawodny i się nim jechało. BMW CHCE SIĘ JECHAĆ! Radość z jazdy nie jest pustym sloganem.

dodał: Mikołaj K.
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + skrzynia biegów
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 3

BMW serii 3 GT BMW Seria 3 Cabrio BMW serii 3 F31 Touring BMW 320d Touring xDrive BMW Seria 3 E91 BMW M3 E30 BMW serii 3 - model F30 BMW Seria 3 Sedan - galeria społeczności BMW Seria 3 (F30) 335d xDrive 313KM - galeria redakcyjna BMW M3 CRT
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 3

  • 1.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: holender, 12.02.2010

    Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora złapałby pan gumę to też byłaby moja wina...: Trudno uwierzyć ale to autentyczne słowa tego pseudofachowca. Poza tym, po dwuch tygodniach po założeniu reduktora musiałem zapłacić 80 zł za korektę ustawień na komputerze, bo inaczej nie chciał mnie wypuść z warsztatu. Na pytanie czy jak jutro wciąż będą problemy to jak przyjadę też będą płacił powiedział że jak najbardziej bo..."regulacje nie są objęte gwarancję reduktora..." Omijać szerokim łukiem... znajomy ostrzegał mnie przed panem mon gaz ale nie miałem wyjścia bo tylko on w okolicy miał interfejs i soft do mojej instalacji...

  • 2.
  • 4,00 BMW Seria 3 E36 325 i (192KM) 1994r.
    dodał: krzys, 28.01.2010

    Witam okolo 1,5 roku temu zalorzylem lpg do mojego samochodu o dosc duzej mocy (192km) mialem watpliwosci co do lpg ale poczytalem troche na internecie o instalacjach gazowych zakladach ktore zakladaja.Pan Wardak mjal bardzo dobre opinie na roznych stronach internetowych jak i na Forum BMW.Z tego co wiem to auto zwane BMW nie nalezy do najprostrzych wzgledem instalacji gazowej.Mialem duze obawy ale musialem sie zdecydowc na zalorzenie lpg gdyz robie bardzo duzo km dziennie.Po zalorzeniu lpg u Pana Wardaka jestem bardzo zadowolonym klijetem pod kazdym wzgledem nadal serwisuje i bede serwisowal auto u Pana Wardaka atmosfera na warsztacie jak widzialem jest jak w zadko ktorym,chlopaki maja poczucie humoru i solidnie wykonoja swoja prace.co do spalania BMW 2.5L i 192km spala do 17gazu w lato 15 w warszawie,spadek mocy sprawdzony na hmowni to zaledwie 2kmn jestem pod wrazeniem.Serdecznie polecam Pana Sławomira Wardaka.

  • 3.
  • 4,75 BMW Seria 3 E36 316 i (102KM) 1995r.
    dodał: marcinus, 29.08.2011

    Witam, włożyłem do swojej BMW 316i, 95r, 1,6L, LPG ze (system sekwencyjny STAG-4, listwa wtryskowa VALTEK, reduktor ALASKA, zbiornik BORMECH). Mam go od 5 miesięcy i muszę powiedzieć że nie jestem zawiedziony z tej instalacji. silnik pracuje bardzo dobrze i na równych obrotach tak jak na benzynie. Prawdę mówiąc nawet bym nie wiedział że przełącza się na gaz gdyby nie to że słychać przełączenie w butli. czy jest jakiś spadek w mocy? Nie jestem w stanie tego powiedzieć bo go nie odczówam, może dla tego że mam na instalacji założone magnetyzery. Jedyną różnice do opisania to jest cena przy tankowaniu he;) Tygodniowo przejeżdżam ok 500km a na instalacji ok 11000km. Ogólnie jestem zadowolony z instalacji, oby tak dalej. Montowana byla w Działdowie w "AUTO DAREK" UL. A Asnyka 2. Pozdro i nie słuchajcie przesadzonych legend o gazie, to nie jedyne moje auto w gazie!

  • 4.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Mariusz, 12.02.2010

    Zdecydowanie odradzam. Facet zmieniał mi reduktor. Po zmianie samochodem nie dało się jeździć ponieważ gasł za każdym razem kiedy wrzuciłem na luz, do tego szarpanie, dławienie się, pływające obroty. Właściciel nie potrafi przyjąć ani odpowiedzialności ani konsekwencji swojej pracy. Przykładowa rozmowa: Właściciel auta: po zmianie reduktora zaczeły sie duże problemy z tym że auto gaśnie itp.. Odpowiedz pana Wolańskiego: "a gdyby po zmianie reduktora złapałby Pan gumę to też byłaby moja wina??" Za regulacje po 2 tygodniach po zmianie reduktora wziął 80 zł, bo inaczej nie chciał mnie wypuścić z garażu. Na moje pytanie czy jak jutro też będzie złe jeździł to za kolejna regulację muszę płacić? Napisał że jak najbardziej bo gwarancja reduktora nie obejmuje regulacji.. Ludzie omijać dużym łukiem.. jeśli chce ktoś znać szczegóły chętnie odpowiem: holender2@o2.pl

  • 5.
  • 5,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Wolański, 20.04.2010

    Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód wogóle nie pracuje. Reduktor z mapsensorem w środku nie produkowany . Po zamontowaniu reduktora klient odebrał samochód nie chcąc skorzystać z przeglądu instalacji. Po dwóch tygodniach samochodem przyjechała inna osoba z pretensją iż instalacja źle pracuje. Sprawdziłem ciśnienie na reduktorze było bez zmian należało wykonać regulacje instalacji za którą klient nie chciał zapłacić i w rezultacie nie zapłacił. Dodatkowe informacje Mongaz@poczta.onet.pl.

  • 6.
  • 2,00 BMW Seria 3 E46 325 i (192KM) 2004r.
    dodał: SeboX, 02.10.2010

    Nie polecam Martin Gaz! Trzeci raz zmieniaja mi listwe. Gosciu jest zarozumialy i chyba najmadrzejszy na swiecie. Nagadal bzdur na konkurencje, a tak naprawde to sam jest oszustem i nie ma pojecia o montazu lpg. Dostaje z hurtowni gotowy kartonik i ma klapki na oczach! Dobrze ze zony auto oddalem w dobre rece i zalozylem STAGA 300 +. Jesli ktos ma pojecie o montazu, to nie sciemnia i nie pisze bajeczek, malo tego ma inwencje tworcza i dopiera komponenty odpowiednio do kazdego samochodu i silnika, bo jak wiadomo nie ma jednej, uniwersalnej instalacji. Dlatego tez radze sie zastanowic przed montazem i nie sluchac plotek i dobrych rad znajomych. Pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 3

BMW Seria 3

592 komentarze

437 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mlodypitbull~mlodypitbull

Denerwuja mnie kolesie, ktorzy chwala sie, ze ich stac na bmw i na paliwo. Wow! Ale niektorym to sie powodzi!
Z tego co wiem to lpg jest jedna z dostepnych metod zasilania samochodu. Mozna sie na to zdecydowac lub nie. Kazdy ma wolny wybor. Moze jeszcze pokazywac palcami tych co jezdza dieselami. Na pewno mniej placa za paliwo, wiec trzeba ich wysmiac. No bo po co kupuja bmw, skoro ich nie stac na paliwo i dlatego wybieraja silnik diesela.
Wlasciciele ferrari powiedza, ze skoro kogos nie stac na ferrari, to to wogole nie powinnien kupowac innego samochodu, bo tylko ferrari to prawdziwe auto.
Poprostu ludzie sa zazdrosni ze spotykajac na stacji paliw obok siebie identyczna fure, z tym samym silnikiem, ten co ma lpg placi mniej. I taka jest prawda.
Sam smigam Porsche 911 i wcale nie uwazam, ze gaz jest dla biedakow. Jak widze na stacji paliw audi 1.9 tdi, to zazdroszcze jego wlascicielowi, ze placi tak malo. A on mi pewnie zazdrosci Porszaka. Ja mam frajde z jazdy, a on oszczednosci przy kazdym tankowaniu. Cos za cos.

~BMW~BMW

Jak przeczytałem 2 opinie na temat BMW E46 318 TI, to normalnie włosy dęba stają. Czyżby właściciel nie był w stanie np. sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym, że to silnik 2,0 a nie 1,8? Nie wie co kupił?
Nierówna praca silnika, noszenie auta na boki i ciężka zmiana biegów? Ludzie jak kupujecie "trupa", to nie ma się co dziwić, że jest jak jest. Auto z salonu gość kupił i nawet poj. silnika nie zna? Co to ma być? Prowokacja jakaś?

~yacho~yacho

Mili użytkownicy, wszystko co piszecie jest prawdą. Ale wszystko zależy od użytkownika. Moje E46 328 w mieście na krótkich dystansach wciąga ok 13 litrów, czasem nieco ponad 11 litrów, oczywiście przy normalnej, przepisowej jeździe z udziałem skrzyżowań i innych utrudnień. Jazda mieszana 40% trasa i 60% miasto spalanie klaruje się na poziomie 9,5 litra. Oczywiście w trasie normalna jazda 120 - 170 km/h. W tym czasie średnie wychodzi między 7 - 9 litrów. Najważniejsze to, aby utrzymać stabilną prędkość, np.: przy 130 km/h regularnie spala między 7,5 - 8,5 litra. Najlepszym jest fakt, że na tych polskich drogach średnia prędkość wychodzi 80-100 km/h i wówczas moja "czarnulka" odwdzięcza się apetytem na poziomie 6-6,5 litra, co sprawdziłem sposobem "pod korek" przy tym samym dystrybutorze. Także każdy z Was może mieć rację, a ja mam swoją, pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
13 969
Przejechany dystans
210 018 055 km
Zatankowanego paliwa
18 485 416 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 726
Wydanych pieniędzy
1 252 331 zł
Średnie wydatki na auto
1 468 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
3 945
Wydanych pieniędzy
1 623 539 zł
Średnie wydatki na auto
1 903 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (853)

Testy zderzeniowe BMW Seria 3

Najnowsze testy zderzeniowe BMW Seria 3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW 320d, LHD
2012

BMW Seria 3
BMW 3-Series

BMW Seria 3
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW Seria 3/M3 E36 Compact

Na podstawie 262 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Maciek, dodano: 05.06.2012 00:44

Nie wiem jakim cudem niektórym wychodzi w tym aucie spalanie 20l gazu na 100km chyba że co bieg i do odcinki na zwykłym LPG. Kupując to auto facet zachwalał mi że w mieście potrafi przy spokojnej jezdzie spalić 10l co poprostu dla mnie było tekstem aby dobrze sprzedać auto i kupujący dał sie nabrac ale nie chciałem się kłócić ok. Wracając z zakupu skończył się gaz zatankowałem za 30 gaz po 2.70 aby sprawdzić ile to auto spali liczyłem na spalanie 12 l LPG - miasto Łódź . Wracałem do domu dość dynamicznie jednak bez szaleństw auto cały czas ciepłe odrazu praca na LPG na 11.l lpg zrobiłem 99km co było naprawdę dobrym wynikiem przy testowaniu auta . Na drugi dzień ta sama próba tylko z jazdą do max 3obrotów spalanie 10.4 najcześciej opinie że silnik 2.0 pali z 15 litrów słyszę od kogoś kto nigy nie miał i wylicza to na "oko". Chociaż w trasie nie miałem tak dobrych wyników ale myślę że 4 osoby bagaż i 9l/100km to tez niezły wynik na autostradzie z stałą prędkoscia 130km

pełny raport BMW Sedan 320 i

autor: ars, dodano: 21.08.2009 19:52

Jeżdżę spokojnie, głównie parca-szkoła-praca-dom na terenie naszej największej aglomeracji. Dzienny dystans - ok. 45-50 km. Opony 16 szerokość 225. Aby uniknąć nieporozumień porównywałem przebyty dystans z GPS-em i właśnie dla ww. rozmiaru felg i zastosowanych opon przebyte km zgadzają się niemal idealnie (dla zimowych 15 troszeczkę przekłamuje). Wyliczając spalanie nie posługiwałem się wskazaniami komputera, a jedynie tym co do baku wlałem i ile przejechałem. Wskazania spalania komputera przy jeździe na trasie są OK, natomiast w cyklu miejskim troszkę kłamie (komputer nie ja). Jak dla mnie może palić nawet 2 litry więcej byle się tylko sprawował tak jak do tej pory tzn. nie psuł. Koszty eksploatacji wcale nie są tak bajecznie drogie jak głoszą stereotypy o tej marce (no chyba, że korzystamy z usług ASO, ale przy 8-letnim samochodzie ...:) bez prrzesady). PS. Nie jestem specjalnym fanem tej marki, kupiłem go bo był "w miarę z pewnej ręki" i po dwóch latach wiem, że dobrze zrobiłem.

pełny raport BMW Sedan 320 d

autor: cobra211@o2.pl, dodano: 24.02.2014 19:38

Witam Po roku użytkowania mogę się wypowiedzieć na temat mojego BMW e36 320i 150km w sedanie. Na początku zaznaczę, że mój egzemplarz jest w stanie nienagannym, nie wiem jak to się dzieje, ale w celu wyeliminowania błędu pomiarowego wykonywałem kilka pomiarów przyspieszenia od 0 do 100km/h i uzyskane wyniki zawsze oscylują w granicach 9,2-9,4s, jest to lepiej od wartości katalogowych nowego silnika o jakieś 0,5s. Nie lubię szkopów, ale BMW to jest ich arcydzieło, skoro 20-letnie auto potrafi takie rzeczy. Wracając do spalania przy normalnej jeździe (do 3000 obr./m) na krótkich odcinkach (dojazdy do pracy 5km), autko pali 10 litrów, wynik nie jest powalający, jednak do zaakceptowania jak dla mnie. Trasa i prędkości do 110 km/h (3000 obr./m) 7,0-7,5 litra, a to już jest super osiągnięcie. Zabawy na placyku, jazda 180km/h i wyprzedzanie sznureczka 6-7 samochodów to już jest kosztowna impreza, mam wrażenie że wtedy spalanie zbliża się do 18-20 litrów. Wnioski generalne, BMW zaczynają się od pojemności 2000cm3 wzwyż, jak ktoś lubi czasem przycisnąć to polecam silnik 2800cm3, sam mam zamiar taki nabyć, bo pali litr mniej od mojego, a do dyspozycji dodatkowo 43 kucyki. Szerokiej drogi i taniej benzyny dla kierowców z samochodów charakterem.

pełny raport BMW Sedan 320 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 3/M3 E36 Compact

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 3/M3 E36 Compact

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny BMW Seria 3 E36

BMW E36 to samochód bardzo popularny. Klasyczny napęd na kola tylne, klasyczny wygląd i dobre osiągi to zalety tergo samochodu. Dobrze dopasowane jednostki napędowe, aby każdy użytkownik mógł sobie wybrać coś dla siebie.

Zobacz dane techniczne BMW Seria 3 E36 Compact

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 3, oglądali także