Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Coupe 318 is 140KM 103kW 1992-1999

Lata produkcji: 1992 – 1999
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1992 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1796 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 84 x 81 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~xxx
BMW Seria 3 E36
Coupe 318 is 140KM 103kW
Auto naprawdę godne polecenia jeśli ktoś jest młody i chce autko o sportowym zacięciu za nieduże pieniądze i interesuje się tą marką posiadam auto rok i wcale nie mam wielkiej ochoty go sprzedawać jest to mój 9 samochód i 2 bmw e36 wcześniej sedan 1.6 nie polecam... jednak silnik 1.8is to niebo a ziemia jest to tylko 1.8 a posiada 140 koni które naprawdę czuć potrafi zawstydzić wiele aut z większą pojemnością jednak do jakiegoś palenia gumy czy jakiś pseudo draftów troszkę za mało (tu polecam 2.8 silnik) jednak jest bardzo szybki rozpędza się aż do 230km/h ! fajnie się wkręca po 4,5tys. obr komplet osób nie daje dużego odczucia osłabienia auta jestem pełen podziwu dla tego silnika do tego jest bezawaryjny rozrząd na łańcuchu pozwala zaoszczędzić parę stówek. jeśli chodzi o spalanie opinia ze bmw dużo palą jest dla mnie absurdem posiadałem Audi a4 1.8 20v i tankując za 100zł bmw zrobi od 20-30km więcej moją jazdą a moc w Bmw bez wątpienia lepsza szczególnie wysokie obroty. jeśli ktoś zastanawia się czy kupić bmw e36 coupe 2.0 150km czy 1.8is to moja opinia jest taka pomimo ładniejszego dźwięku r6 reszta na plus is moc bardzo zbliżona a w wielu przypadkach lepsza niż w 2.0 czego sam osobiście doświadczyłem, na pewno mniejsze spalanie is , jeśli ktoś myśli o zagazowaniu oszczędzi ok 1000zł w is ponieważ ma tylko 4 cyl, i ogólnie tańsza w utrzymaniu będzie is mniej świec mniej oleju do silnika itp. jedynie 2.5-2.8 bym polecał jeśli ktoś chce czegoś więcej niż is szczególnie polecam 2.8 ponieważ spala nawet mniej niz 2.0 w niektórych przypadkach! a moc bez żadnego porównania. jeśli chodzi o LPG które niestety musiałem założyć po pół roku użytkowania ze względu na dosyć dalekie dojazdy do pracy jest tak sobie moc na LPG sekwencji ( koszt instalacji 2000zł) spadła trochę jakby ze 140 zrobiło się 120koni ale i tak naprawdę daje rade jednak teraz za 100zł moje bmw robi od 400-450km zależnie od stacji na której zatankuje oraz od tego w jakim % jeździłem poza miastem w długiej trasie może zrobi więcej i zawsze możemy przełączyć na benzynę i znów mamy pełną moc :) dodam też ze mój model bmw nie był kupiony po taniości o wszystko dbam jak należy jeśli ktoś kupi e36 is za 2000zł proszę się nie dziwić ze będzie jeździć jak przeciętne 1.6 i będzie pobierać litro oleju na 1000km dobry samochód nawet stary musi kosztować... jeśli chodzi o resztę rzeczy typu skrzynia biegów wykonanie wnętrza itp jak na bmw przystało wszystko w jak najlepszym prządku. 4 minusy 1 wkurzające jest sięganie po pasy bezpieczeństwa ale idzie przywyknąć 2 niska podsufitka w wersji z szyberdachem tylni pasażerowie z 190cm wzrostu mogą nie być szczególnie zadowoleni podróżowaniem 3 słaba jakość siedzeń w wersji podstawowej posiadałem takie w e36 1.6 polecam minimum welurowe siedzenia 4 bardzo słabe nagłośnienie oryginalne. jeśli chodzi o ceny cześć większość cen podobnych jak w wielu autach najdroższe są amortyzatory 300zł za sztukę jeśli chcemy porządny amortyzator reszta części w normie i jeszcze jedno jeśli chodzi o BMW "będziesz miał wydatki" to tyczy się każdego auta nie chcesz mieć wydatków zasuwaj na piechotę
4,8
~Mario
BMW Seria 3 E36
Coupe 318 is 140KM 103kW
Biorąc pod uwagę moją motoryzacyjną historię, różne samochody jakimi jeździłem oraz awersję do niemieckich 4kółek, to auto mnie zaszokowało. Jest przemyślane, porządnie wykonane, łączy komfort z dynamiką a do tego jest bezawaryjne! Ze wstydem przyznaje że to auto to rewelacja! p.s. moje auto ma oryginalny przebieg, nigdy nie maiło żadnej kolizji a do tego odkupiłem je od pierwszego właściciela, stąd jego perfekcyjny stan. Tak więc sądzę że ocena jest wiarygodna, biorąc pod uwagę dresiarsko-grójecką przeszłość większości egzemplarzy, o składakach nie mówiąc...
5,0
~kio
BMW Seria 3 E36
Coupe 318 is 140KM 103kW
Dobry i trwały samochód , bardzo dynamiczny , naped na tył jest świetny , ktos tam porównywał do audi a4 , jezdzielem a4 i to inna bajka , bmw wypada znacznie lepiej , lepsza trakcja i prowadzenie w zakrętach , do audi 80 nawet nie porównuje bo to audi po 1 wygląda tragicznie i staro poprostu wielka nuda dla szarego człowieka a bmw jednak to jest to super wygląd i o wiele lepsze silniki , w prowadzeniu też jest o niebo lepiej. Jesli ktos kupuje e36 od pewnej osoby która do końca serwisowała auto to przebiegi rzedu 180 tys sa realne i niewiem kto pisze takie bzdury że 190 tys to nierealne... Ogólnie polecam , autko tanie w eksploatacji i zakupie a dajace ogromna radosc.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Coupe 318 is 140KM 103kW 1992-1999
9,6
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
BMW Seria 3 E36
Coupe 318 is 140KM 103kW
Jeżeli chodzi o spalanie to BMW kupuje się sercem a nie rozumem . Jestem wielkim fanem marki i posiadam model e36 coupe 98r 1.8is na full opcji o kilku lat i powiem że jeżeli ktoś chce kupić takie auto to musi się liczyć ze spalaniem na granicy 10 - 12l przy jeździnie normalnej nie oszczędnej. Ale za to jeżeli ktoś naprawdę dba o te auto nie kręci bączków i nie pali gumy tak jak niestety większość właścicieli :/ to naprawdę ja w ciągu ostatnich 3 - 4 lat użytkowania auta wsadziłem może 1000zł w części eksploatacyjne. Polecam te auto ludziom z rozumem ale odrazu stwierdzam że silnik 1.8is jednak troszkę pozostawia niedosyt. Polecam jednostkę 2.5l M50B25 192km :) Spalanie prawie te samo a osiągi nieporównywalne. pozdrawiam
10,2
BMW Seria 3 E36
Coupe 318 is 140KM 103kW
Jak na auto 1240kg i 140km mocy 10s do setki, myślę że nie jest źle. Jazda po mieście z ciężką nogą, trochę zabawy i popisów 12l gazu, nigdy nie zanotowałem większego spalania od kiedy jeżdżę tym autem, a będzie to już 3 lata. Codzienny dojazd do pracy, przy kulturalnym obchodzeniu się z gazem 10l dystans 25km, 8,5l to spalanie jakie udało mi się osiągnąć w trasie 400km do Opola i z powrotem, a też sobie nie żałowałem w jedna stronę często prędkości powyżej 140. Ogólnie bez porównania autko wytrzymałe, nie tak jak co poniektóre konstrukcje dzisiejszych inżynierów, jest do 6,5tys. obr. i jak trzeba to się do 6,5 kręci i nic złego nie ma prawa się stać z tym silnikiem. Oczywiście od razu mówię 140 km że auto nie nadaje się do kręcenia bączków na suchym asfalcie, z resztą brak szpery ogranicza też kontrolowane poślizgi nawet na mokrym, ponieważ auto inaczej się zachowuje tak czy siak i tak szkoda go katować i opony pruć. Jeździ się przyjemnie i całkiem szybko.
12,4
BMW Seria 3 E36
Coupe 318 is 140KM 103kW
No właśnie i tu jest ból :) Dużo czytałem opinii tutaj, zanim się zdecydowałem na ten właśnie silnik. Czytałem że przy normalnej/dość szybkiej jeździe w mieście spali około 11-12 litrów gazu. Nie jest to realne, przy jeździe emeryckiej (do 3 tys obrotów) w Częstochowie pali na wstępie 13 - 13.5 litra. Jeśli tylko depnie się troszkę, to już jest 14.5 i wyżej. W korkach jest to około 16-17 litrów LPG. W trasie to już inna historia, przy spokojnej jeździe do 130, pali około 8.5 litra. Ceny części nie powalają, a nawet powiedziałbym, że są niskie. Jak to do 20letniego samochodu. Nie jest to prawdą, że jak BMW to wszystko kosztuje nie wiadomo ile.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Coupe