Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM 1993-1998

Lata produkcji: 1990 - 2000
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).

Komentarze redakcji

Powagosław: Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika.
Luzacjusz: „Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było.

Dane techniczne BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM 1993-1998

Podstawowe parametry BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM

Produkowany
od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa
1796 cm3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
115 KM przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
168 Nm przy 3900 obr/min
Montaż silnika
z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
9,7 : 1 : 1
Typ wtrysku
wielopunktowy (MPI)
Pojemność zbiornika paliwa
62 l

Przeniesienie napędu BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM

Manualna skrzynia biegów
5-biegowa
Rodzaj napędu
na tylną oś
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM 1993-1998

Pb
7,50 - 17,30
Na podstawie 87 raportów spalania
LPG
6,77 - 13,80
Na podstawie 30 raportów spalania

Wybrane raporty spalania BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM 1993-1998

witam, miałem okazję jeździć ok roku czasu BMW E36 z silnikiem M43b18 - czyli z żeliwnym blokiem i rozrządem na ... więcejłańcuszku 115km. Jest to bardzo fajne auto i jeśli trafimy zadbany egzemplarz o co niestety bardzo trudno to jest to auto praktycznie bezawaryjne. W swoim w ciągu roku wymieniłem jedynie końcówki drążków kierowniczych i sworznie przednich wahaczy (wymiany wymagał tylko jeden sworzeń i jedna końcówka drążka ale chciałem mieć z głowy przy jednym ustawianiu zbieżności).Koszt części raczej śmieszny bo za dobrej klasy zamienniki wyszło ok 220PLN. Standardowe wymiany oleju i filtrów też tanie(tylko jeden filtr kabinowy, oleju wchodzi ok 4,5l).Jeśli chodzi o spalanie to jest całkiem fajne na trasie Szczecin-Gdańsk średnie wyszło 6,3l/100km jazda normalnym tempem do max 120km/h. Jeżdżąc normalnie w większości po mieście średnie spalanie waha się na poziomie 8-9l/100km co uważam nie jest złym wynikiem. Spalanie rzędu 12l/100km zanotowano zimą podczas jazdy na krótkich odcinkach(dojazdy do pracy)ale nie oszukujmy się w takich warunkach nawet diesel sporo spali.Wszystkie wyniki z większymi wartościami spalania świadczą tylko i wyłącznie o złym stanie silnika lub większej dynamice jazdy - choć nie uważam żebym jeździł jak emeryt. Jeśli chodzi o jazdę w warunkach zimowych bardzo polecam fabryczną szpere 25% (układ blokujący mechanizm różnicowy)nie ma żadnych problemów z jazdą po nieodśnieżonych drogach.Ogólnie auto bardzo fajne i dość ekonomiczne jeśli chodzi o spalanie i koszty eksploatacji i mogę je każdemu z czystym sumieniem polecić tylko najpierw polecam się zastanowić czy 115km mi na pewno wystarczy?? Czy może od razu wybrać większy silnik?? Kupując nie zwracałbym uwagi na najtańsze egzemplarze są one przeważnie bardzo "zajechane" a ich reanimacja może okazać się nieopłacalna, lepiej dołożyć parę PLN i mieć pewne auto, które mimo swojego wieku jeszcze trochę posłuży. ukryj
dodano 15.12.2013 przez
powiem tak samochod bardzo fajny ale pisanie ze spalanie jest male w BMW to fikcja sa to silniki ktore potrzebuja ... więcejdosc sporej dawki paliwa. w lecie da sie utrzymac samochod bez problemu ale zima spalanie jest bardzo duze jak na silnik o poj 1800cm3.posiadam instalacje gazowa (sekwencje) spalanie zima jest rowne 12-14 l na sto przy dojezdzaniu do szkoly. czesci hm zamienniki ok ale nie beda takiej jakosci jak orginalne czyli idzie za tym zywotnosc zamiennikow, a orginalne kupic to masakra zeby tyle kosztowaly czesci do auta z 95r to pozazka. dodatkowym problemem jest kupno bezwypadkowego auta haha jak ktos ma taka bume to ja trzyma. moja ma pelny serwis i ksiarzki ale nawet tu sie okazalo ze byla "bita" a nie bylo tego napisanego w ASO. ukryj
dodano 18.12.2009 przez
Mialem kiedys E36 1,8 benzyna+gaz. Jak wszyscy pewnie wiedza BMW nie lubi gazu i popre to w 100% na swoim ... więcejprzykladzie. Na miescie tylko jazda ne benzynie poniewaz przy wduszeniu pedalu do deski prze redukcji itp na gazie strzal w przeplywke i brak mocy. Na benzynie chodzil ok wiadomo, ze w tamtych czasach nie mialem sekwencji itp ale i tak nie polecam gazu do takiego auta. W miescie spalanie ok 11-12l. przy dosc "agresywnej" jezdzie jak mozna tak powiedziec przy takiej mocy:) Na trasie jezdilem na gazie przy rownej jezdzie ok 9l gazu przy ok 140km/h wiec nie bylo zle. Podsumowujac: Za slaba moc jak na taki samochod i co za tym idzie nieciekawe osiagi i dosc wysokie spalanie... ukryj
dodano 24.11.2011 przez
Przy spalaniu które podałem należy wziąć pod uwagę, że samochód odpalał na gazie. W okresie zimowym należy dodać do tego ... więcejkoszt rozruchu i rozgrzania silnika na benzynie. Podane przeze mnie średnie maksymalne spalanie jest niskie ze względu na to, że nie należę do tych z "ciężką nogą". Przy chęci bardzo dynamicznej jazdy należy doliczyć z litr lub półtora. Spalanie w trasie było liczone na podstawie 300km przejechanych na A4 z prędkością około 120 km/h. Podsumowałbym raport zdaniem: "Autko spala około 11 litrów gazu, a w trasie od litra do półtora mniej." ukryj
dodano 25.07.2012 przez
powiem tak dla mnie pali 11/12 gazu ale ja ostro jeżdżę!!!! na trasie to nawet do 200km/h. a po mieście ... więcejteż bystro jeżdże. mało kto mnie wyprzedzi:) kiedyś jeździłem ekonomicznie i spalanie też 11/12 to wysoko obrotowy silnik więc lubi wysokie obroty. gaz tylko i wyłącznie SEKWENCJA ja mam stag300 :) i nie słuchajcie głupot że strzela itp. jak idiota założył zwykły gaz szkoda kasy to niech się teraz mączy. mam dwa lata bmw i nigdy nie miałem większych problemów:) siadam i jadę:) części nie są drogie i nie problem dostać:) ukryj
dodano 08.04.2012 przez
Zobacz raporty spalania BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM 1993-1998 Dodaj raport spalania

Publikacje o BMW Seria 3

Przeczytaj pozostałe 23 publikacje o BMW Seria 3

Newsy o BMW Seria 3

Przeczytaj pozostałe 53 newsy o BMW Seria 3

Nowe BMW Seria 3

nowe BMW Seria 3
BMW Seria 3
ceny od 122 400 zł do 336 100

BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 320i 184KM 2012-2015

w pakiecie 320i

w cenie katalogowej brutto

140 400 zł

Wyposażenie standardowe
Bezpieczny zacisk akumulatora
Elektryczne wspomaganie kierownicy
Szyby przeciwsłoneczne
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Business (11 121 zł)
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate – 5 lat / 100 000 km (12 097 zł)
Pakiet dla palących (131 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Business (11 121 zł)
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Ultimate – 5 lat / 100 000 km (12 097 zł)
Pakiet dla palących (131 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 49 oferty BMW Seria 3

Dealerzy BMW

SMORAWIŃSKI

SMORAWIŃSKI I SPÓŁKA BMW Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 235

Więcej

BOŃKOWSCY

BMW Bońkowscy

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 55

Więcej

AUTO FUS

AUTO FUS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Ostrobramska 73

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Katowice

śląskie, Katowice, Kościuszki 253

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Czerniakowska 47

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów BMW Seria 3

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

10 362

Przejechany dystans

1 454 279 zł

Zatankowanego paliwa

347 006 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 816

Wydanych pieniędzy

699 167 zł

Średnie wydatki na auto

1 173 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 853

Wydanych pieniędzy

877 125 zł

Średnie wydatki na auto

1 472 zł

ZOBACZ 596 dzienników kosztów BMW Seria 3 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty BMW Seria 3

Liczba wpisów: 77
komentarzy(41)
komentarzy(17)
komentarzy(21)
komentarzy(14)
komentarzy(27)
komentarzy(13)
Zobacz inne typowe słabe punkty BMW Seria 3 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza BMW Seria 3

Liczba wpisów: 106
Zobacz inne wpisy autodiagnozy BMW Seria 3 Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM 1993-1998

Liczba wpisów: 7
energi gaz z warszawy z ul warszawskiej nie polecam montaz szybli ale podpiecie pod instalacje szczeze do dupy bral paliwo ... więcejz gazem zalewal silni polecam pawla z kolbuszowej chlopak sie naprawde zna i co wazne chce mu sie kazdy kto chce zalozyc gaz szybko i nie miec problemu z instalacja zadzwon 535514776 lub 177725051 pros tomka ukryj
dodano 23.03.2014 przez
Na gazie jeżdzi mi się bardzo dobrze,różnica w mocy ledwo odczuwalna. Mam silnik 1.8i i dawno bym zmienił na mocniejszy ... więcejnp 2.5l ale ten który mam jest po prostu tani w utrzymaniu,dodam ze na trasie spalił mi 9l gazu na 100km przy normalnej jeżdzie. ukryj
dodano 12.12.2009 przez
Instalacja montowana w Przemyślu. Pierwsza wymiana filtra wlotowego po 55k. Drugi wymieniłem po przejechaniu 72k. Biorąc pod uwagę,że robię rocznie ... więcejok. 15k to wynik rewelacyjny. Zero napraw instalacji. ukryj
dodano 07.03.2013 przez
Świetnie spisuje się na stagu, bardzo szybka zmiana z benzynki na gaz.
dodano 04.12.2008 przez
Na dzien dzisiejszy-defekt
dodano 23.12.2009 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 3 E36 Sedan 318 i 115KM 1993-1998

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 3

Ciekawostki
dodano 14.10.2012 przez
Okazuje się, że właśnie BMW serii 3 to dla kobiet idealny samochód rodzinny. I dlatego to auto wygrało w tej kategorii.
dodano 29.09.2012 przez
W systemie Valvetronic sterowanie dawką powietrza nie odbywa się poprzez sterowanie przepustnicą lecz poprzez zmianę skoku zaworu ssącego. W BMW z systemem Valvetronic zakres skoku…
Sposoby wykonania czynności
dodano 09.04.2013 przez
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć…
dodano 29.09.2012 przez
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od…
dodano 31.03.2012 przez
Seria 3 (E46) 09.99-04 Zerowanie przeglądu wynikającego z przebiegu. Wyłączyć zapłon. Wcisnąć i trzymać przycisk . Włączyć zapłon. Po 5 sek. pojawi się "OIL SEVICE"…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą