Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E36 Sedan 325 tds 143KM 105kW 1993-1998

Lata produkcji: 1993 – 1998
Segment: Klasa średnia
Trzecia generacja modelu produkowana w latach 1990-2000. Nazwano ją E36. Auto było większe i masywniejsze od swojego poprzednika, jego kształty przyrównywano do delfina („Dolphin shape”). Samochód wyróżniał się nienagannie elegancką sylwetką oraz sportowym charakterem. Model okazał się ogromnym sukcesem, do dziś przez wielu uważany jest za najbardziej udany w rodzinie Serii 3 (dzięki niemu Seria 3 na dobre podbiła również Amerykę Północną).
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1998 roku
Pojemność skokowa 2498 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm przy 2200 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 22,0 : 1 : 1
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~kotek
BMW Seria 3 E36
Sedan 325 tds 143KM 105kW
Jestem zadowolony , auto oszczędne i b.dynamiczne , bryła auta świetna i ponadczasowa , blachy grube i ocynkowane, silnik bardzo dobry i wytrzymały nie bierze wogóle oleju , w środku wygodnie i dużo miejsca , da się jechać bez problemu w 5 osób , mam juz auto 3 lata i niemiałem żadnego problemu w zimie czy latem , zawsze odpala na dotyk. Miałem wcześniej punto i mitsubishi carisme ale te auta są daleko w tyle za BMW pod względem wykonczenia wewnatrz kabiny jak i silniki. Napewno zostane przy BMW.
4,4
~Mati
BMW Seria 3 E36
Sedan 325 tds 143KM 105kW
Samochód ma oczywiście kilka wad wynikających bądź to z takich a nie innych rozwiązań technicznych lub z racji upływu czasu. Ciężko również trafić na zadbany egzemplarz który nie miał poważnego wypadku. Mi akurat trafił się takowy i mogę powiedzieć, że jest to bardzo przyjemny i solidny samochód. Dość komfortowy, nieźle wyposażony, posiadający świetne własności jezdne i takie same hamulce. Do tego dochodzi niezbyt wygórowana cena zakupu i w miarę przestępne ceny części z których \"dostaniem\" nie ma problemu.
5,0
~Rambo
BMW Seria 3 E36
Sedan 325 tds 143KM 105kW
Super trwały silnik , mam go 8 lat i niemiałem ani 1 awari , zmieniam tylko olej itd. , poprostu nie do zajechania , mocy nie brak , elastyczny i świetnie pracuje , jak dla mnie najlepszy diesel z tamtch lat. Auto mam w czarnych skórach , podgrzewane fotele oraz el.regulacja foteli , klima , el szyby x4 , el.lusterka , el.szyberdach i wiele innych .Super auto ze wspaniałym silnikiem.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E36 Sedan 325 tds 143KM 105kW 1993-1998
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
BMW Seria 3 E36
Sedan 325 tds 143KM 105kW
Samochodem tym jeżdżę już prawie 5 lat. Poza kilkoma drobiazgami wóz jest bezawaryjny i sprawia wiele radości z jazdy. Patrząc na mój egzemplarz zupełnie nie wiem skąd wzięła się obiegowa opinia o awaryjności jednostki M51S? Ja przez te 5 lat z silnikiem nie miałem najmniejszych problemów - wymieniam olej, filtry, paski, świece i tyle a silnik ma w tym momencie prawie 260 tys km przebiegu. Co do spalania to po mieście przy spokojniej jeździe spalanie między 8.5 a 9.5l (w zależności czy jazda jest mega spokojna czy z nutką fantazji). W trybie agresor to i 12l nie stanowi wyczynu:P W zimie te wartości wzrastają o ok. 1 - 1.5l. W trasie jeżdżę dość rzadko ale zejście na spalanie rzędu 6 - 6.5l na 100km nie stanowi większego problemu.
8,5
BMW Seria 3 E36
Sedan 325 tds 143KM 105kW
Wczesniej posiadałem ten sam model z silnikiem 1,6 w LPG, teraz jedze tdsem i bardzo gorąco polecam ! Warunek to kupno zdrowej sztuki. Ja kupilem bardzo tanio, zrobiłem regenerację pompy i nowe końcówki wtrysków. Ostatnio zrobiłem trasę 1600km i buma zadowoliła się 90l ropy co daje nam wynik 5,5/100 ! oczywiscie, predkosci do 120 na godzine, łagodne rozpędzanie i mozna jechać godzinami. Jeszce raz polecam zdrowego tdsa !
10,7
BMW Seria 3 E36
Sedan 325 tds 143KM 105kW
Auto po chipie, male miasto, dynamiczna jazda bez wariowania. Moje paliwo to OO, ale na ON wyniki bardzo zblizone. Autko musi swoje spalic, rekompensuje to dobrymi osiagami, wysoka kultura pracy i przyjemnoscia z jazdy. Koszty utrzymania powyzej przecietnej ale bez tragedii. Jesli ktos nie przewiduje paliw alternatywnych, to doradzam zakup silnika z CR, 2.0 legitymuje sie moca podobna do TDS.

Usterki BMW Seria 3 E36

Liczba wpisów: 91
Jak wymienić tylne oryginalne głośniki na inne montując w fabrycznym miejscu?
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć z oryg. głośnikami albo robić dziury w półce na jakieś np. 6x9. Ale jest też inne znacznie lepsze rozwiązanie, można dokupić specjalne dystanse na allegro po 35zł które pozwolą nam przykręcić w fabryczne miejsce inne głośniki w dodatku 130mm a nie jak w oryg 100mm. Dystanse wyglądają tak: http://audiocar.home.pl/FOTO/DYSTANSE/RAM-20.479.jpg
Problem rozwiązany
Zero reakcji rozrusznika
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • silnik
Mam a właściwie miałem pewien problem z rozrusznikiem? No właśnie nie wiem czy to o rozrusznik może chodzić. Przy odpalaniu auta kilka razy zdarzyło mi się że nie było żadnej reakcji, kompletna cisza, kilka razy próbuję zapalić i nic. Czasem poczekam chwilę i zapali, a czasem pod maską coś popukam postukam, albo poruszam biegami i zapali bez problemu, stało mi się tak kilka razy ale teraz od tygodnia ani razu a dziennie zapalam auto po kilka razy i teraz na razie problem nie występuje. Ale dręczy mnie co to może/mogło być, bo może wyniknąć taka sytuacja że w ogóle nie uda mi się zapalić i będę w tzw. czarnej d*pie. Sprawdziłem klemy na aku i siedzą bardzo dobrze więc to raczej nie to, może coś nie łączy w rozruszniku? I tu pytanie do was jaka może być tego przyczyna?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Dziwny problem z niedziałającymi wycieraczkami
  • BMW Seria 3 E36 Compact 316 i 105KM 77kW 1998-2000
  • instalacja elektryczna
Mam pewien problem z wycieraczkami otóż ostatnio jadę sobie na lekkim deszczu i miałem włączone wycieraczki na I stopniu (najwolniejsze) chwile podziałają i nagle przestaną, żadnej reakcji gdy ruszam przełącznikiem, do góry w dół w ogóle, tylko na tym przełączniku działa spryskiwanie szyb. Muszę zgasić auto, włączyć zapłon i dopiero po tym wycieraczki na nowo "ożywają" odpalę auto i znowu chwile podziałają i przestają i tak w kółko. Jedynie kiedy działają bez przerwy to na najszybszym trybie- no ale bez przesady taki mały deszczyk a ja naparzam tymi wycieraczkami jak idiota, albo muszę co chwilę gasić i odpalać auto :/
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
BMW Seria 3 E36 Sedan