Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

BMW Seria 3/M3 E46

Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.

BMW 330 xi - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW 330 xi - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW 330 xi - galeria redakcyjna - tył - inne ujęcie
BMW 330 xi - galeria redakcyjna - widok z przodu
BMW 330 xi - galeria redakcyjna - bagażnik
BMW 330 xi - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
BMW 330 xi - galeria redakcyjna - tylna kanapa

Generacje BMW Seria 3

Komentarze redakcji

Powagosław: Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika.
Luzacjusz: „Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było.

Wersje nadwozia BMW Seria 3 E46

Silniki BMW Seria 3 E46

Lista silników:
316 ti (116KM), 316 i (105KM), 318 Ci (143KM), 318 i (118KM), 320 i (170KM), 320 i (150KM), 323 i (170KM), 325 i (192KM), 328 Ci (193KM), 328 i (193KM), 330 i (231KM), 3.2 i 24V (343KM), 3.2 i 24V CLS (360KM), 318 td (115KM), 318 d (115KM), 320 Cd (150KM), 320 d (136KM), 330 Xd (204KM), 330 xd (184KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o BMW Seria 3

BMW M3 E92 - OSTATNI MOHIKANIN

W świecie motoryzacji istnieją oznaczenia, które śmiało można zaliczyć do jednych z głównych przedstawicieli "agrotuningu". Główni faworyci to oczywiście "AMG" od Mercedesa, "M" z BMW oraz w porywach "S" u Audi. Co w nich "agrotuningowego"? Choć te skróty...

BMW M3 i M4 - alter ego króla

Historia BMW M3 sięga roku 1985, w którym to światło dzienne ujrzała pierwsza sportowa wersja popularnej "trójki". Do tego czasu model ten obrósł w legendy i dorobił się wielu stereotypów. Niedawno swoją historię zaczął pisać zupełnie nowy model - BMW M4, czyli następca BMW M3 Coupe. Czy zmiany...

Czy warto kupić: używane BMW serii 3 E46 (od 1998 do 2007)

Nowe "trójki" pozostają w zasięgu dobrze sytuowanych. Ceny kilkuletnich egzemplarzy są znacznie mniej wyśrubowane. "Okazji" należy jednak unikać - najtańsze samochody mają ogromne przebiegi bądź wypadkową historię. Czy warto kupić używane BMW serii 3 E46?

BMW 335d xDrive - utalentowana limuzyna
 
Nasz test BMW 335d xDrive

Szybka, oszczędna, pewna w prowadzeniu i dobrze wyposażona... "Trójka" z najmocniejszym turbodieslem ma mnóstwo zalet. Wysoka cena potrafi jednak ostudzić zapał nawet najbardziej zagorzałych fanów bawarskich limuzyn. Nie każdy będzie również w stanie zaakceptować przeciętne wyciszenie jednostki...

BMW serii 3 Gran Turismo - "Wielka Turystyka" w nowym wydaniu?
 
Nasz test BMW serii 3 Gran Turismo 320d

Nie wiem jak to działa u Was, ale jeśli pomyślę o samochodzie typu Gran Turismo mam przed oczami te wszystkie wspaniałe projekty włoskich i angielskich stylistów. Widzę Maserati, Ferrari, Astona Martina... Można by wymieniać długo, jednak wszystkie myśli będą krążyć wokół niskich, szerokich, długich...

Przeczytaj pozostałe 14 artykułów o BMW Seria 3

BMW Seria 3 na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców BMW Seria 3autoWcentrum - społeczność BMW Seria 3

najwyższe oktanyAuta - BMW Seria 3

BMW Seria 3 Coupe (Beta) 78,49

BMW Seria 3 Touring 79,16

BMW Seria 3 79,30

BMW Seria 3 biała Dama 81,10

BMW Seria 3 E36 318i  81,77

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - BMW Seria 3

cali20 65,87

Manuel1989 80,57

damko 65,28

DrFugazi 76,70

blademccoy 90,37

qgarmin 91,89

karol8892 95,66

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - BMW Seria 3

Pierwsze wrażenia
Pierwsze wrażenia Jako użytkownik benzyniaka i samochodu z napędem na przód musiałem się przestawi...
Spalanie
Spalanie Rekord świata, komputer pierwszy raz pokazał, że na zbiorniku przejadę 1400 km. ...
Olejowe rozterki przy myciu auta
Olejowe rozterki przy myciu auta Jesień się zaczęła, do tego pierwsza wolna sobota od dawna. Postanowiłem zrobi...
Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego?
Zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodniczego? Witajcie. Od niedawna zaczął gdzieś "uciekać" płyn chłodniczy, co jakiś czas mu...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

BMW Seria 3

od 122 400 zł do 336 100

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (136 - 431 KM): 3.0 M3, 316i, 320i, 320i EfficientDynamics Edition, 328i, 335i, ActiveHybrid 3

 

Diesel (116 - 313 KM): 316d, 318d, 320d, 320d Efficiency Dynamics, 320d EfficientDynamics Edition, 325d, 330d, 335d

Skrzynie biegów

manualna: , 6-biegowa

 

automatyczna: , 8-stopniowa
Katalog nowych aut BMW Seria 3
 

Najpopularniejsza wersja BMW Seria 3

BMW Seria 3 320i 184KM - 4 drzwiowy sedan

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
alufelgi
radio / CD
komputer
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
tempomat
ksenony
centralny zamek

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Sport Line - 8 298
Modern Line - 8 298
Luxury Line - 8 298
Polski pakiet - 9 302
Pakiet Drive - 4 937

Cena katalogowa

140 400

Zobacz ofertę BMW Seria 3 320i 184KM - 4 drzwiowy sedan
 

BMW Seria 3 najczęściej porównywane z:

Ford Mondeo
1.5 EcoBoost (160 KM)
Opel Insignia
2.0 Turbo ECOTEC (250 KM)
Opel Cascada
2.0 CDTi (165 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Mondeo Silver X Ford Mondeo Silver X
Rocznik: 2010. Przebieg: 129 324 km. Silnik: 1.8 92KM .
Cena: 34 900 zł
Honda Accord 2.2i CTDi Honda Accord 2.2i CTDi
Rocznik: 2006. Przebieg: 168 842 km. Silnik: 2.2 103KM .
Cena: 26 900 zł

Używane BMW 320

BMW 318
1.9 benzyna
211 100 km, 1999
13 800 PLN
BMW 320
2.0 benzyna 110 KM
153 831 km, 2000
16 900 PLN
BMW 316
2.0 diesel
46 900 km, 2012
24 500 PLN
BMW 320
2.0 diesel 163 KM
175 000 km, 2010
62 900 PLN

Ocena auta BMW Seria 3/M3 E46

  • Średnia ocena
    na podstawie 669 opinii
  • 4,35
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

BMW Seria 3 Sedan 320 i (150 KM)

Przez 4 lata wymienialismy tylko olej, filtry i klocki. Jak na tej wielkości auto: bardzo dobrze wyciszony, plastiki bez charakterystycznych dla tańszych aut tarć i trzasków, rewelacyjnie trzyma się drogi, bardzo dobrze amortyzuje wszelkie nierówności, silnik dynamiczny nawet przy niskich obrotach, ruszenie z 3-ki to nie sztuka (byłem zmuszony na bardzo śliskim lodzie), zużycie paliwa, gdy jeździ żona/miasto 9,0 litra/100 km, komputer informuje o wszystkim: przeglądy, spalone żarówki, konieczność dopompowania opon, zasięg przy obecnym stylu jazdy i stanie zbiornika paliwa itd, łatwy w obsłudze, bardzo dobrze wyposażony w rzeczy przydatne, brak wyposażenia w jarmarcznym typie, czyli byle więcej, zazwyczaj kiczu to tez olbrzymia zaleta, wykończenie w dobrym guście. Teraz rozumiem dlaczego łysi tak uparcie jeżdżą tą marką. To niestety minus bo porządny człowiek zaczyna być żle odbierany

dodał: przekonany
BMW Seria 3 Sedan 316 i (105 KM)

Teraz widze, ze BMW robi najlepsze auta. Niby za takie uchodza Mercedesy, ALE: Powiedzmy ze 10-letnia Beemka miala okolo 5 wlascicieli, z ktorych kazdy byl dresem i katowal to auto jak tylko mozna bylo, bo taka jest prawda - nie oszukujmy sie, dziadek w beemce jest rzadkoscia. Poza tym beemka nie da sie jezdzic inaczej gdy pod pedalem czuc taka moc... Jak wyglada moja beemka po 5 cyniarzach i wielkich mekach opisalem. Zadnego powazniejszego zuzycia, a pompke mozna zmienic. Taki sam mercedes powiedzmy 190-tka mial 5 wlascicieli dziadkow lub przynajmniej bardziej zrownowazonych mlodzikow. I co? W dobrym stanie jest w sumie tylko zawieszenie. Moge cos o tym powiedziec bo wujek mial takie autko i jeszcze kilku innych zanjomych. Gdyby statystyczny mercedes przechodzil tyle, co co statystyczna BMW to po 7 latach nadawal by sie nie powiem gdzie.

dodał: Spido, spido@polbox.com
BMW Seria 3 Sedan 320 d (136 KM)

stylistyka i wykończenie na 5+. Użytkowanie pogarszają szczegóły tj. trzaskające przy uszach uszczelki w drzwiach, szumy. Zmorą są częste naprawy zawieszenia oraz spadki mocy niemożliwe do wykrycia przez komputery w ASO a uciążliwe przy wyprzedzaniu innych kiedy samochód przestaje nagle przyspieszać. W swoim samochodzie wymieniłem wiele elementów np. podnośniki szyb we wszystkich drzwiach, część uszczelek drzwiowych, przednią szybę przez która nie było już nic widać, pasy bezpieczeństwa, "choinkę sterującą klimatyzacją, sterowniki od ksenonów, 1 lampa ksenonowa ok. 7 x wahacz, 3 x stabilizatory, 1 x drążek stabilizatora, tylny most, półośki itp. - uważam, że to nie jest normalne. W końcu ten samochód kosztował 137 tys. zł.

dodał: archigraph@archigraph.gda.pl
BMW Seria 3 Coupe 318 Ci (143 KM)

Ogolnie samochod moze sie podobac, ma swietna sylwetke ostatni face lifting dopelnil calosci. Doskonale sie prowadzi. Mozna nim smialo podrozowac, a z drugiej strony w niedzielne popoludnie "polatac na zakretach". Jest bardzo uzytkowy jak na autko sportowe, dosc spory bagaznik oraz uzyteczne tylne siedzenia robia z niego swietny samochod na codzien. Z tym silnikiem (mialem kilka motocykli na tysiacu zakonczylem na razie swoja przygode troszke poobijany)w porownaniu do moto rakieta to nie jest ale daje duzo frajdy za przyzwoite pieniadze.

dodał: kristofsgardens@yahoo.co.uk
BMW Seria 3 Sedan 320 d (136 KM)

Jezeli chodzi o samochod BMW e46 to naprawde polecam. Co do kosztow napraw to wcale nie prawda ze droga w utrzymaniu. Kilka dni temu wymieniałem wszystkie filtry (oleju, powietrza, benzyny,) wymiana olejku(Mobil 1 pełny syntetyk), klocków hamulcowych na ATE oleju w skrzyni biegow, oleju w tylnym moscie i wyniosło mnie 1300zł z robocizna. Mam kolege ktory na tym samym modelu zrobił juz 500tys km wiec wszystko zalerzy od tego jak sie jezdzi i dba (nie zapominajac o wymianie oleju co 10tys. Pozdrawiam Rafal

dodał: Rafal
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + ergonomia
  • Wady
  • - przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie BMW Seria 3

BMW M3 E36 BMW Seria 3 E46 Compact BMW Seria 3 Coupe 2010 BMW serii 3 F30 Li BMW M3 E30 BMW M3 F80 Sedan 3.0 431KM - galeria redakcyjna BMW Seria 3 Touring - galeria społeczności BMW 320 ETCC BMW Seria3 E90 2007 BMW serii 3 F30 Sedan Facelifting (2015)
Zobacz inne galerie BMW

Opinie o instalacji LPG

BMW Seria 3

  • 1.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: holender, 12.02.2010

    Właściciel zakładu założył mi nowy reduktor do sekwencji. Po tym zabiegu z nieznanych mi przyczyn auto gasło za każdym razem gdy wrzucałem na luz, dławiło się falowały obroty. Przykładowa rozmowa z dnia dzisiejszego: Ja (właściciel auta):"...problemy zaczęły się odkąd założył mi Pan ten nowy reduktor..." wolański (właściciel mon gazu):"...a gdyby po zmianie reduktora złapałby pan gumę to też byłaby moja wina...: Trudno uwierzyć ale to autentyczne słowa tego pseudofachowca. Poza tym, po dwuch tygodniach po założeniu reduktora musiałem zapłacić 80 zł za korektę ustawień na komputerze, bo inaczej nie chciał mnie wypuść z warsztatu. Na pytanie czy jak jutro wciąż będą problemy to jak przyjadę też będą płacił powiedział że jak najbardziej bo..."regulacje nie są objęte gwarancję reduktora..." Omijać szerokim łukiem... znajomy ostrzegał mnie przed panem mon gaz ale nie miałem wyjścia bo tylko on w okolicy miał interfejs i soft do mojej instalacji...

  • 2.
  • 4,00 BMW Seria 3 E36 325 i (192KM) 1994r.
    dodał: krzys, 28.01.2010

    Witam okolo 1,5 roku temu zalorzylem lpg do mojego samochodu o dosc duzej mocy (192km) mialem watpliwosci co do lpg ale poczytalem troche na internecie o instalacjach gazowych zakladach ktore zakladaja.Pan Wardak mjal bardzo dobre opinie na roznych stronach internetowych jak i na Forum BMW.Z tego co wiem to auto zwane BMW nie nalezy do najprostrzych wzgledem instalacji gazowej.Mialem duze obawy ale musialem sie zdecydowc na zalorzenie lpg gdyz robie bardzo duzo km dziennie.Po zalorzeniu lpg u Pana Wardaka jestem bardzo zadowolonym klijetem pod kazdym wzgledem nadal serwisuje i bede serwisowal auto u Pana Wardaka atmosfera na warsztacie jak widzialem jest jak w zadko ktorym,chlopaki maja poczucie humoru i solidnie wykonoja swoja prace.co do spalania BMW 2.5L i 192km spala do 17gazu w lato 15 w warszawie,spadek mocy sprawdzony na hmowni to zaledwie 2kmn jestem pod wrazeniem.Serdecznie polecam Pana Sławomira Wardaka.

  • 3.
  • 4,75 BMW Seria 3 E36 316 i (102KM) 1995r.
    dodał: marcinus, 29.08.2011

    Witam, włożyłem do swojej BMW 316i, 95r, 1,6L, LPG ze (system sekwencyjny STAG-4, listwa wtryskowa VALTEK, reduktor ALASKA, zbiornik BORMECH). Mam go od 5 miesięcy i muszę powiedzieć że nie jestem zawiedziony z tej instalacji. silnik pracuje bardzo dobrze i na równych obrotach tak jak na benzynie. Prawdę mówiąc nawet bym nie wiedział że przełącza się na gaz gdyby nie to że słychać przełączenie w butli. czy jest jakiś spadek w mocy? Nie jestem w stanie tego powiedzieć bo go nie odczówam, może dla tego że mam na instalacji założone magnetyzery. Jedyną różnice do opisania to jest cena przy tankowaniu he;) Tygodniowo przejeżdżam ok 500km a na instalacji ok 11000km. Ogólnie jestem zadowolony z instalacji, oby tak dalej. Montowana byla w Działdowie w "AUTO DAREK" UL. A Asnyka 2. Pozdro i nie słuchajcie przesadzonych legend o gazie, to nie jedyne moje auto w gazie!

  • 4.
  • 3,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Mariusz, 12.02.2010

    Zdecydowanie odradzam. Facet zmieniał mi reduktor. Po zmianie samochodem nie dało się jeździć ponieważ gasł za każdym razem kiedy wrzuciłem na luz, do tego szarpanie, dławienie się, pływające obroty. Właściciel nie potrafi przyjąć ani odpowiedzialności ani konsekwencji swojej pracy. Przykładowa rozmowa: Właściciel auta: po zmianie reduktora zaczeły sie duże problemy z tym że auto gaśnie itp.. Odpowiedz pana Wolańskiego: "a gdyby po zmianie reduktora złapałby Pan gumę to też byłaby moja wina??" Za regulacje po 2 tygodniach po zmianie reduktora wziął 80 zł, bo inaczej nie chciał mnie wypuścić z garażu. Na moje pytanie czy jak jutro też będzie złe jeździł to za kolejna regulację muszę płacić? Napisał że jak najbardziej bo gwarancja reduktora nie obejmuje regulacji.. Ludzie omijać dużym łukiem.. jeśli chce ktoś znać szczegóły chętnie odpowiem: holender2@o2.pl

  • 5.
  • 5,00 BMW Seria 3 E46 316 i (105KM) 2001r.
    dodał: Wolański, 20.04.2010

    Chciałbym się odnieść do opiń pana Mariusza. Instalacja w jego samochodzie jest z 2001r. i nie przypominam sobie aby była servisowana co świadczy iż jest bardzo dobrej jakości (wtryskiwacze nadal nie były wymieniane). Klient zażyczył sobie wymianie reduktora ponieważ jego próby były bez owoce, i iak mi powiedział od dłuższego czasu jeździ na benzynie bo na gazie samochód wogóle nie pracuje. Reduktor z mapsensorem w środku nie produkowany . Po zamontowaniu reduktora klient odebrał samochód nie chcąc skorzystać z przeglądu instalacji. Po dwóch tygodniach samochodem przyjechała inna osoba z pretensją iż instalacja źle pracuje. Sprawdziłem ciśnienie na reduktorze było bez zmian należało wykonać regulacje instalacji za którą klient nie chciał zapłacić i w rezultacie nie zapłacił. Dodatkowe informacje Mongaz@poczta.onet.pl.

  • 6.
  • 2,00 BMW Seria 3 E46 325 i (192KM) 2004r.
    dodał: SeboX, 02.10.2010

    Nie polecam Martin Gaz! Trzeci raz zmieniaja mi listwe. Gosciu jest zarozumialy i chyba najmadrzejszy na swiecie. Nagadal bzdur na konkurencje, a tak naprawde to sam jest oszustem i nie ma pojecia o montazu lpg. Dostaje z hurtowni gotowy kartonik i ma klapki na oczach! Dobrze ze zony auto oddalem w dobre rece i zalozylem STAGA 300 +. Jesli ktos ma pojecie o montazu, to nie sciemnia i nie pisze bajeczek, malo tego ma inwencje tworcza i dopiera komponenty odpowiednio do kazdego samochodu i silnika, bo jak wiadomo nie ma jednej, uniwersalnej instalacji. Dlatego tez radze sie zastanowic przed montazem i nie sluchac plotek i dobrych rad znajomych. Pozdrawiam

Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 3

BMW Seria 3

592 komentarze

437 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~mlodypitbull~mlodypitbull

Denerwuja mnie kolesie, ktorzy chwala sie, ze ich stac na bmw i na paliwo. Wow! Ale niektorym to sie powodzi!
Z tego co wiem to lpg jest jedna z dostepnych metod zasilania samochodu. Mozna sie na to zdecydowac lub nie. Kazdy ma wolny wybor. Moze jeszcze pokazywac palcami tych co jezdza dieselami. Na pewno mniej placa za paliwo, wiec trzeba ich wysmiac. No bo po co kupuja bmw, skoro ich nie stac na paliwo i dlatego wybieraja silnik diesela.
Wlasciciele ferrari powiedza, ze skoro kogos nie stac na ferrari, to to wogole nie powinnien kupowac innego samochodu, bo tylko ferrari to prawdziwe auto.
Poprostu ludzie sa zazdrosni ze spotykajac na stacji paliw obok siebie identyczna fure, z tym samym silnikiem, ten co ma lpg placi mniej. I taka jest prawda.
Sam smigam Porsche 911 i wcale nie uwazam, ze gaz jest dla biedakow. Jak widze na stacji paliw audi 1.9 tdi, to zazdroszcze jego wlascicielowi, ze placi tak malo. A on mi pewnie zazdrosci Porszaka. Ja mam frajde z jazdy, a on oszczednosci przy kazdym tankowaniu. Cos za cos.

~BMW~BMW

Jak przeczytałem 2 opinie na temat BMW E46 318 TI, to normalnie włosy dęba stają. Czyżby właściciel nie był w stanie np. sprawdzić w dowodzie rejestracyjnym, że to silnik 2,0 a nie 1,8? Nie wie co kupił?
Nierówna praca silnika, noszenie auta na boki i ciężka zmiana biegów? Ludzie jak kupujecie "trupa", to nie ma się co dziwić, że jest jak jest. Auto z salonu gość kupił i nawet poj. silnika nie zna? Co to ma być? Prowokacja jakaś?

~yacho~yacho

Mili użytkownicy, wszystko co piszecie jest prawdą. Ale wszystko zależy od użytkownika. Moje E46 328 w mieście na krótkich dystansach wciąga ok 13 litrów, czasem nieco ponad 11 litrów, oczywiście przy normalnej, przepisowej jeździe z udziałem skrzyżowań i innych utrudnień. Jazda mieszana 40% trasa i 60% miasto spalanie klaruje się na poziomie 9,5 litra. Oczywiście w trasie normalna jazda 120 - 170 km/h. W tym czasie średnie wychodzi między 7 - 9 litrów. Najważniejsze to, aby utrzymać stabilną prędkość, np.: przy 130 km/h regularnie spala między 7,5 - 8,5 litra. Najlepszym jest fakt, że na tych polskich drogach średnia prędkość wychodzi 80-100 km/h i wówczas moja "czarnulka" odwdzięcza się apetytem na poziomie 6-6,5 litra, co sprawdziłem sposobem "pod korek" przy tym samym dystrybutorze. Także każdy z Was może mieć rację, a ja mam swoją, pozdrawiam.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów BMW

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
15 460
Przejechany dystans
35 244 532 km
Zatankowanego paliwa
18 538 840 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
2 943
Wydanych pieniędzy
1 362 171 zł
Średnie wydatki na auto
1 441 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
4 412
Wydanych pieniędzy
1 787 933 zł
Średnie wydatki na auto
1 892 zł
Zobacz dzienniki kosztów BMW (945)

Testy zderzeniowe BMW Seria 3

Najnowsze testy zderzeniowe BMW Seria 3 przeprowadzone przez Euro NCAP.

BMW 320d, LHD
2012

BMW Seria 3
BMW 3-Series

BMW Seria 3
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe BMW

Zużycie paliwa BMW Seria 3/M3 E46

Na podstawie 1215 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Martinio, dodano: 23.07.2012 13:28

mamy w 3ce 4 tryby jazdy. 1 eko - działa, auto mozolnie- komputer pokazuje kierowcy jak jeździć aby ograniczyć zużycie paliwa. jest ok. Zrozumiały nawet dla tych co 3mają gaz jak jadą z górki i bez sensu tracą paliwo. taki bajer ale pokazuje prawde i uczy oszczędnego zużywania paliwa. Comfort zrzuca biegi, nie 3ma obrotów wysoko i również ma wpływ na zużycie i jest ok. Sport i Sport + - tu skrzynia 3ma biegi na obrotach i zużycie paliwa rośnie ale radość z jazdy - przepiękne ;) Krótko opiszę swoje doświadczenia z zużycia paliwa. Trasa- sokojna jazda nawet do 140 km/h tryb eko lub comfort - 7 litrów a ci co potrafią jeżdzić i przewidywać na drodze zachownia innych mogą spokojnie zejść do 5-6 litrów. Dla mnie to było miłe zaskoczenie. Na baku 700 - 900 km. dodatkowo tryb eko ogranicza wydajność klimy! Miasto 10 litrów palne na odczepne jak chodzi klima, słucham muuzyki nie nie patrzę na zurzycie. Idzie zejść do 8. Disel w mieście też łyknie 10 litrów dlatego zdecydowałem się na benzynkę. Szybka jazda - nie wiem bo wir w baku i idzie nawet ze 30 litrów ;) ale jak się przyspiesza 5,9 sekund do 100 to co się dziwić ;) coś za coś . Tak rakieta z tego auta. wbija w fotel ;)

pełny raport BMW Limuzyna 328i

autor: E30Tomas, dodano: 28.06.2014 19:10

Jest to moje drugie autko i szczerze powiedziawszy jest to najlepsza rzecz jaką do tej pory w życiu kupiłem :). Jeździ jak marzenie, 6 cylindrów sprawia niesamowitą frajdę z jazdy, kultura pracy silnika powalająca (auto ma już 18 lat!), w zakrętach trzyma się niesamowicie (rozłożenie masy 50/50, różnica 10 kilo, sprawdzałem na wadze osiowej). A nie zapomnijmy, że to zwykły sedan, do jazdy na co dzień, a nie M3! Spalanie jak najbardziej w normach tej klasy. Jeżeli nie przekraczamy 100 na trasie, to można liczyć się ze spalanie 7.0-7.4L. koło 60-70 można nawet zejść poniżej 7miu. Przy dynamicznej jeździe spalanie koło 10ciu. Na piątym biegu przy wciśniętym gazie w podłodze od 130 do 220 cały czas 18L. Kiedyś może zagazuje, na razie średnio z 40-5=60zł/100km płacę i boli po kieszeni... Leje 98 na stacji Orlen, raz zalałem na jakiejś "byle jakiej", było ponad 20gr taniej na litrze, różnica w przyśpieszeniu dość mocno odczuwalna. Polecam z całego serca. Jedyna wada, to zbyt krótka skrzynia biegów, ale da się to obejść wkładając dłuższy defer. Na dzień dzisiejszy 3tyś obr/min to około 100km/h, a więc silnik trochę się męczy przy 130-150... Ale za to przyśpiesza świetnie. Jeszcze raz polecam.

pełny raport BMW Sedan 320 i

autor: Szymon, dodano: 22.06.2007 22:38

Szczerze mówiąc robię wielkie oczy jak widzę wyniki niektórych rzędu 14L/100km w BMW 318i. Albo mają zajeżdżone silniki, albo opony 245, albo katują auto do granic możliwości. Ja mam swoje auto od 2 lat, 318i, 285 000km na liczniku, i standardowe ogumienie 15"/185, auto dosyć dobrze utrzymane. Na trasie przy 90km/h pali 6,5l i nie ma możłiwości żeby spalił więcej. Przy 120km/h 7,5l i też nie ma szans na więcej. W mieście (zakorkowany Wrocław) przy łagodnej jeździe 10l i też nie pali więcej, a zdarza się zejść do 9L w normalnym cyklu miejskim (światła, średnio 40-70km/h między światłami) Trzeba łagodnie traktować auto patrząc na ekonomizer, a odwdzięczy się niskim zużyciem paliwa. Maxymalnie na mieście potrafił mi spalić do 13l, ale to naprawdę przy ostrym traktowaniu (przyspiesenia do odcięcia itp). Zamierzam kupić 730i lub 735i i gdybym nie miał swojej to bym nie uwierzył, że 3litrowy silnik pali ludziom 13-14l na mieście:)

pełny raport BMW Coupe 318 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 3/M3 E46

Podziel się wiedzą

Dane techniczne BMW Seria 3/M3 E46

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne BMW Seria 3 E46
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali BMW Seria 3, oglądali także