Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46

Lata produkcji: 1998 – 2007
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

Oceny BMW Seria 3 E46

Liczba ocen: 1 032
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Ergonomia + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~potarkus
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 318i 143KM 105kW
To moje pierwsze BMW, na szczęście egzemplarz nie jest bardzo zmęczony ani zsebixowany. Jak na te 143km auto ma przyzwoitą dynamikę, zupełnie wystarczającą do codziennej jazdy, nie jest może bardzo ekonomiczne, no ale to jednak 2l benzyna sprzed 20 lat, więc trzeba się liczyć, że będzie palić ok 10l/100km. Nie kupiłbym go ponownie, bo z dzisiejszą wiedzą na pewno bym się rozejrzał za 6 cylindrówką, koszty utrzymania trochę wyższe, ale jednak lepsza kultura pracy i więcej mocy robi swoje, poza tym dobrze utrzymane 6 cylindrów raczej już nie straci na wartości, co do 4 cylindrów raczej nie jestem takim optymistą, ale ogólnie rzecz biorąc zakupu nie żałuję, bardzo przyjemne auto :)
3,6
~BDDCK
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 318i 143KM 105kW
Silnik dynamiczny, mało pali w porównaniu do r6 (8.5l w trybie mieszanym zimą). Valvetronic robi robotę, wystarczy lekko puścić gaz a spalanie spada o 2l/100, prędkość pozostaje ta sama. Konieczność to lać olej dobrej jakości. Nadwozie- w mojej opinii coupe e46 to sedan z dwoma drzwiami, brak różnicy między masą, osiągami. Silnik r4 w eksploatacji nie pochłonie tyle $ co r6. W roku 2023 przy wyborze silnika warto przede wszystkim kierować się jego stanem. BMW to przyjemność z jazdy :) Minusy: - wyższe ceny części zamiennych niż konkurencji - kultura pracy r4 - brak finezji i precyzji przy projektowaniu osprzętu/silników (tyczy się wszystkich e46) - marka premium a uszczelki/ elementy gumowe niskiej jakości china ( tyczy się wszystkich e46) - występują częste wycieki/przecieki/nieszczelności/awarie ( tyczy się wszystkich e46)
4,9
~Tomasz
BMW Seria 3 E46
Touring 320 d 150KM 110kW
Mam " Lalunie " od nowosci z salonu. Jest to super autko , niby 3 to usportowiona , a pojemny bagaznik pozwala zaladowac nawet lodoke i jeszcze pare rzeczy. Wszystkosie zuzywa , ale nigdy mnie nie zawiodla w trasie. Jesli juz to ostrzegala i wtedy trzeba sluchac co chce i dac , zrobic . zachipowana na 190 km , no ideal do jazdy, zryw ,przyspieszenie cudo. Caly wic polega na tym , zeby lalusie pociagnac na stala predkosc i tak trzymac.Wtedy spalanie moze wyjsc nawet 5,6 l / 100 km , jatak mam, ale ja sie chce powyprzdzac i dc ognia to wiadomo okolo 7,6 l. Miasto wiadoma rzecz korki i od 8l do 9l wyjdzie. Niech sie schowaja nowsze modele silnika, e46 to sprawdzona jednostka, bez dwoch zdan. Wyposazene idealne i rozwiazania , nowsze sa wypchane cudami dla szpanerow i elektrykow, zeby zarobili. Jest swietna polecam moja ma 17 lat od nowosci i nie chce zmieniac. Jak se dba to i usterki nie sa zadnymi usterkami. Zwyczajna eksploatacja , amory, turbina ,tarcze klocki itp to sie zuzywa jak buty do chodzenia . UWAGA oleje zmieniac gora do 15 tysiecy km, nie jak check control, ze 30 tysiecy km, a bedzie sluzyc lata. Czyscic egr powrot spalin, swice i silniczek buzi dac . Pozdrawiam razem z Lalunia . ( a no wiadomo rdza , ogladac, i nie pozwolic sie jej panoszyc :))) ) Jezdzic caly czas na klimatyzacji wtedy brak usterek, grzbow. Zabezpeczac podwozie Polski klimat

Raporty spalania BMW Seria 3 E46

Liczba raportów: 1 733
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46
8,2 – 16,4
l/100 km
6,1 – 8,9
l/100 km
9,6 – 15,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 150KM 110kW
Witam. Raport dotyczy auto po chipie na 180 km, felgi 17 cali opony o szerokości 215. Dojeżdżając do pracy 25 km w jedna stronę przy normalnej jeździe bez zbędnych wyprzedzań itp oraz co weekend powrót do rodzinnej miejscowości 65 km przez wioski spalanie w granicach 6,6l. W trasie Polska - Chorwacja na odcinku 80 km z prędkością 100 km/h spalanie 5,9. Średnie spalanie po tym wyjeździe wyszło niecałe 7 l - prędkości od 100 do 160 km/h. Najwyższe spalanie jakie udało mi się zanotować wyszło przy prędkościach 170 - 180 km/h. Ogólnie polecam
9,5
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 318i 143KM 105kW
Na trasie do 120km/h można spokojnie celować w ok 7 litrów, nawet mniej jeśli ktoś się chce bardzo starać, w mieście zależy od korków i pory roku, ale w zimie dochodziło nawet do 12l/100km, choć średnio można liczyć ok 9,5-10l/100km. Wiadomo, że nie jest to nowe auto, bez turbo, 2l pojemności, więc w sumie nie ma tragedii wg mnie.
6,7
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 320d 150KM 110kW
5HP ma tą wadę w tym aucie że na austradach przy prędkościach ~140km/h znacznie podnosi zużycie paliwa w stosunku to wersji 6 biegów w manualu. Na trasach, drogach krajowych jeżdżąc bez szaleństw (przepisowo!!!) spokojnie można się zbliżyć do wartości poniżej 6L na 100km. Nie jest to wyścigówka - natomiast jak jazda na trasach ekspresowych/autostradach ze stałą prędkością na tempomacie to przyjemność.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46