Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 M3 Coupe

Lata produkcji: 2000 – 2006
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz

BMW Seria 3 E46 M3 Coupe – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 3
Liczba miejsc 5
Długość 4492 mm
Szerokość 1780 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1924 mm
Wysokość 1383 mm
Rozstaw osi 2731 mm
Rozstaw kół - przód 1508 mm
Rozstaw kół - tył 1525 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 953 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 926 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1447 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1402 mm
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 M3 Coupe
13,4 – 16,4
l/100 km
15,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,5
BMW Seria 3 E46
M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW
Manualna.Minimalne spalanie do 100km/h nawet 6,7l Mniej da się tylko jadąc w trasie 3metry za naczepą Tira.Miasto od 9 do 13. Duży komfort jazdy jak na auto Sportowe pojemność bagażnika również.Potrzebna silna wola i chłodna głowa by nie "Dać w Deche"gdy kusi auto niewybacza błędów w trybie Sport zdarzają się rozerwania gumowego łącznika wału. Frajda z jazdy ogromna,niema żadnych turbin,wystarczy trącić pedał gazu natychmiastowa reakcja wbija w fotel lub tańczy jak na lodzie.Serwis dość drogi,lecz jeśli ktoś się trochę zna większość da się naprawić dość tanio samemu lub u własnego mechanika częściami wersji angielskich M3.Po wymianie świec na Denso VXU24 spalanie spadło o 1-Litr.
14,7
BMW Seria 3 E46
M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW
Manual, przebieg 200 000km, moc jak i cisnienie na garach takie jak kiedy wyjezdzal z fabryki. Co do spalania, trasa 1600km w 16h, 2 osoby pelny bagaznik spalanie mierzone bakiem 11l/100km- sporo nadrabilem na autobahnie:) Jak latam nim do pracy w korkach (robie 16 km w godzine), wtedy kotluje 17litrow. Dodam jeszcze ze wtedy jezdze z pasazerem, a we dwoch wazymy cwier tony. Pamietajcie o wymianie przeplywki, moja nie dawala znakow zuzycia a po wymianie na nowa spalanie poszlo srednio 2l w dol. Podsumowujac, spalanie wacha sie miedzy 10 a 20 litrow, reguluje sie je tym pedalem po prawej stronie:)
13,2
BMW Seria 3 E46
M3 Coupe 3.2 i 24V 343KM 252kW
Auto mam ze skrzynią SMG przebieg 70000 mil tj jakieś 110000 km. Średnie spalanie około 12 litrów, dojeżdzam do pracy 30 km autostradą. Ogólnie normalnie jeżdząc po mieście to około 13-14 litrów a przy agresywnej jeździe koło 20. Na trasie można zejść do 10 l z predkoscia max 120 km/h. Frajda z jazdy ogromna, koszty na razie jak w normalnym aucie użytkuję ponad rok i nie było żadnych usterek. Ogólnie warty polecenia jednakże za podobne pieniądze można kupić 3 lata starszą 911 która wedlug mnie daje wiecej frajdy z jazdy.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 M3 Coupe