Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 2.2 320i 170KM 125kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2171 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 6100 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Całokształt + Silnik

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,6
~Lemfin
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
Mogę polecić osobą które nie liczą się z każdym groszem na paliwo, BMW 320i z silnikiem 2.2 170PS rewelacyjnie współgra z masą auta elastycznie mknie do przodu, dynamiczne, wygodne i nie awaryjne jak większość osób opisuję, ale to chyba zależy ile się za takowe auto da. moją wersja e46 z 2001r (przed lift) kosztowała mnie 2 lata temu 26tyś od 2 ręki w Polsce, autko zadbane i serwisowane, osoba użytkująca miała 43lata także wychodzi po stanie że i olej w głowie również nie katowała auta. przyjemność za którą zapłaciłem nie żałuje.
4,5
~Bosman
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
Auto mam 6 mcy i przejechałem do tej pory 5 tys km. To moje pierwsze BMW, ale napewno nie ostatnie! Za auto zapłaciłem dość sporo, ale to ze wzgledu na mały przebieg i udokumentowaną historię. Samochód odwdzięcza się zerową awaryjnością i jak narazie tylko tankuję i jadę:) 6-cio cylindrowy silnik brzmi rewelacyjnie a ponadto ma wystarczjącą moc. Największą wadą tego auta jest spalanie, choć spodziewałem się że nie bedzie ono najmniejsze... Żadne auto do tej pory nie dało mi tyle radochy z jazdy co ta bmka. Jak na swój wiek design nadal cieszy oko. Następnym moim zakupem napewno będzie BMW, ale nowsze i z większym silnikiem:)
5,0
~Sebuniu
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
Produkowany był w latach 1998 – 2002 w kilku wersjach nadwoziowych – sedan, kombi (Touring), coupe oraz kabriolet. Stylistycznie seria 3 z przełomu wieku w dalszym ciągu wygląda bardzo atrakcyjnie. Linie auta nie zdezaktualizowały się zbytnio, a sylwetka jest zgrabna, lekka i nieco agresywna, co jest nieodłącznym elementem stylu marki. Jazda BMW należy do przyjemności. Legendarne właściwości jezdne, doskonałe, sportowe zawieszenie, świetny układ kierowniczy to największe atuty serii 3. Pozycja za kierownicą jest poprawna, rozmieszczenie przycisków i ich obsługa nie sprawia żadnych problemów. Zegary i konsola środkowa uporządkowane. Skrzynia biegów działa precyzyjnie i ma krótki skok dźwigni. Szukając modelu E 46 zazwyczaj trafimy na dobrze wyposażone auto. BMW należy do marek prestiżowych, dlatego możemy liczyć na elektrycznie otwierane szyby, ABS, poduszki powietrzne, klimatyzację , grzane fotele itp.Samochód oferowany był z bogatą ofertą silnikową, poczynając od benzynowego 1,6 l/105 KM, 1,8 l/118 KM, 2,0 l/150 KM, 2,3 l/170 KM, 2,5 l/192 KM, 2,8 l/193 KM aż po sportowe 286-konne M3 i trzylitrowy silnik 330i osiagający moc 321 KM. Gamę uzupełniały jednostki wysokoprężne 2,0 l/136 KM i 3,0 l/184 KM. Dla oszczędnych szczególnie godny polecenia jest diesel z bezpośrednim wtryskiem. W tamtym czasie ostatnią serią 3 z napędem na wszystkie koła była wersja z lat 1991 jako 325ix (E 30). Dlatego BMW wprowadziło model z 3-litrowym silnikiem, zamieniając jednostkę 2,8 l na właśnie 3, 0 l/231 KM. Auto oznaczone było jako 330xd i dostępne jako sedan i kombi.BMW to auta drogie i choć nie należą do bardzo awaryjnych jednak w razie wizyty w serwisie można czasem chwycić się za głowę. Raport awaryjności Dekry na podstawie badań technicznych przeprowadzonych w Niemczech, wśród aut 5-letnich mówi, że 82 proc. aut w ogóle nie miało usterek, 18 proc miało nieznaczne usterki.Jedyne co może martwić, to wysoki poziom cen i zbyt małe dopuszczalne obciążenie. Cała reszta jest godna polecenia.W BMW E46 instalowano silniki znane z E36 a po face liftingu również bardzo nowoczesne silniki z systemem valvetronic. Spalanie tych silników jest praktycznie 20% niższe niż poprzednich bardzo ekonomicznych jednostek. Spalanie w trasie BMW 318i wynosi 5.5 litra na 100 km/h to znakomity wynik na auto które osiąga 100 km/h w 9,3 sekundy! Nie mniej jednak egzemplarze po 2001 roku (facelifting) są zazwyczaj znacznie droższe od tych starszych.BMW E46 to pierwsze BMW serii 3 w którym zastosowano serynie silnik 3 litrowy w układzie rzędowym (nawiązanie do starych dobrych dużych rzędowych szóstek BMW jak M30) o mocy 231 KM. BMW 330d osiąga 100 km/h po 6,5 sekundy a prędkość maksymalna tego pojazdu to aż 250 km/h! Średnie spalanie tego pojazdu oscyluje w okolicach 9 litrów benzyny. Nie jest to dużo z uwagi na bardzo dobre osiągi.BMW E46 to pierwsze BMW serii 3 które zostało wyposażone w bardzo szeroka gamę silników diesla. Trzeba pamiętać że pojazd wchodził na rynek w okresie w którym był boom na samochody z silnikami wysokoprężnymi. W BMW E46 dostępnych jest 5 różnych silników diesla o różnej mocy: 116 KM - 318d/td 136 KM - 320d do 2001 roku 150 KM - 320d po 2001 roku 184 KM - 330d do 2003 roku 204 KM - 330d po 2003 roku Można więc powiedzieć że w BMW E46 miłośnicy diesli znajdą model bardzo ekonomiczny lub ale nie pogardzą także nim wielbiciele szybkich diesli. Tak więc myśle że seria e46 to dopracowany samochód oraz naprawde ze świetną stylistyką...
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.2 320i 170KM 125kW 2001-2005
10,1
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,8
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
Spalanie w trasie 4 osoby plus bagaż włączona klima. Jazda ekonomiczna - hamowanie gazem itp, prędkości do 100kmh. Średnia z 400km wychodzi 7,3-7,4l i to jest zmierzone metodą tankowania pod korek dodam tylko, że komputer genialnie dokładnie pokazuje zawsze poprawne wartości. Jeśli jedziemy ostrzej 50% autostrada 130kmh 50% droga krajowa 90 kmh spalanie na tej samej trasie z taką samą konfiguracja jak wyżej - 8,3l. Dodaj minimum 1,5 l jak lubisz wyprzedzać i masz ciężką nogę. Spalanie średnie z 3000km 25% jazda po Warszawie Śródmieście 75% trasa - 8,7l/100km Po Warszawie średnia ze 100km głównie w korkach około 12,5l.
10,5
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
Witam wszystkich. Przed zakupem mojego nowego autka korzystałem z tego portalu do podgladania wybranej tematyki. Dlatego postanowilem podzielić sie realnymi wskaznikmi spalania Miasto- Duże korki trasy kilku kilometrowe 13-13.5 l Poza godzinami szczytu przy mniej ruchliwym natężeniu 12 -12.5 l Jazda w nocy po mieście 11- 11.5 l Poza miastem spokojna jazda w trasie 8 l do 9 l max Jazda w lato na klimie w korkach :) Masakra wirnik w zbiorniku To są realne dane spalania z mojega auta. Z racji wykonywanego zawodu jeżdżę tym autem bardzo dużo i dane są moim zdaniem obiektywne. Miasto Lublin. Pozdrawiam Michał - kiam2@wp.pl
10,3
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.2 320i 170KM 125kW
Jeśli chodzi o ekonomie brakuje 6 biegu, co do komfortu do samej odcinki jest komfortowo więc 5 tak nie boli chociaż przy 100 jest prawie 3 tys obr. Pierwszy bak po kupnie samochodu i jazda często do odcinki ..........14. Jazda płynna po mieście(Warszawa)w korkach ..........................12. Jazda autostrada plus gierkówką(1200km) 160-180km/h maks. załadowany 12. Jazda płynna po mieście(Warszawa) po godz. 18 i weekendy ..........9-10. Trasa do 100-120km/h ...............................................8-9. Jazda na trasie płynnie (120km) 80-90km/h ............................7. Dane z tankowań nie z kompa. U mnie komp oszukuje ok. 0,3 do 0,5. Spalania podczas zimy w zależności ile km robimy i czy damy się rozgrzać tym sześciu cylindrom. Na krótkich trasach do 10 km po mieście w korkach może dojść do 13-14.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan