Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 2.5 323i 170KM 125kW 1998-2001

Lata produkcji: 1998 – 2001
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2001 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~Rafał
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 323i 170KM 125kW
Ogólnie super, miałem 45 samochodów droższych i tańszych plus kilka nowych sluzbowych. Dwie marki Audi i BMW i jeszcze mercedes z roczników do 1995r. to auta do których się wsiada i wiesz ze znalazłeś się we właściwym samochodzie. Wszędzie widać jakość i czuć przyjemność z jazdy choć są droższe od innych np francuskich to jak pojeździsz to zrozumiesz czemu warto było zapłacić. Francuzów nie skreślam bo miałem ich sporo ale te auta są jakieś takie delikatne, bardziej usterkowe i bez charakteru ale komfortowe i piękne. Reszta w odpowiednich podpunktach...
4,3
~Aleks P
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 323i 170KM 125kW
Auto uznam za udane, mocny silnik 2.5 i 170ps w zupełności mi wystarcza do mojej eksploatacji, gorzej z spalaniem trochę sporo jak na dzisiejsze ceny paliw, idzie odczuć po kieszeni, wyglądem i wyposażeniem zostawia konkurencje z tyłu, wygodne jak na najmniejszy segment sedana BMW, utrzymanie to kwestia własnych umiejętność posługiwania się narzędziami, zamienników jest sporo wystarczy tylko szukać polecanych i pewnych części, e46 nie jest zbyt problematycznym autem, Karoseria auta również nie wykazuje oznak korozji, częste woskowanie utrzyma powłokę lakieru w b. dobrym stanie, Zakup tego modelu był przypadkowy szukałem marki z silnikiem który wytrzymuje wysokie przebiegi i jest to bezawaryjna benzyna i tak po wyszukiwaniach na forach i innych portalach postanowiłem kupić e46, nie żałuje tej decyzji, wiadomo każde auto ma swoje plusy i minusy, ale da się z wszystkim żyć,
4,5
~konrad
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 323i 170KM 125kW
Samochód z polskiego salonu serwisowany w aso do 415000km!!! części eksploatacyjne(klocki,olej, tarcze...) nie są drogie chyba że ktoś porównuje z polonezem;=)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.5 323i 170KM 125kW 1998-2001
10,1
l/100 km
10,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 323i 170KM 125kW
Witam jak dla mnie spalanie cud. Od montażu LPG w zimę zrobiłem 1500km i te 11.35L to średnie spalanie z kilometrów i z zatankowanego gazu. Oczywiście temp ustawiona na 30stopni. Miasto małe 12tys mieszkańców plus prowincja. Jeżdżę normalnie nie do odcięcia ale nie powiem, że nie lubię depnąć jej :) Do pracy mam 16,7km przełącza się po około 600m na LPG bajka do 100KM na LPG od 02.2017do dziś 04.2017 doliczyć trzeba jakiś 1litr benzyny. Benzyny łykała mi średnio około 9.2-9.5L Jeżdżę w przedziale 80-130km/h nie te lata żeby latać po 200 :) To już moja druga E46 wcześniej miałem 320d 136km paliła mi średnio 6L ON. Co do 323i mogę dodać, że wcześniejszy stary samochód 1.3 spalał mi w lato 11L LPG do 100km/h a zimą nawet i 13L LPG wiec przy zakupie BMW żałowałem tylko że nie jest to 330i bo spalanie prawie identyczne mają a różnica 61KM to bardzo dużo.
10,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 323i 170KM 125kW
Miasteczko 12tys mieszkańców. Mi wyszła Bunia średnio 9.5L trasy małe od 3do 16km z pędkością od 90-110KM/H w tym wyprzedzanie innych aut itp. Nie jeżdżę od świateł do świateł do odcięcia bo wtedy by wypiła swoje pewnie. Trasa i jazda do 140KM/H wyszła tak 8.4L silnik rozgrzany 5bieg nie ma wachlowania więc dużo nie wypije oczywiście nie robie dużych tras to był pomiar na 250KM odcinku krajówką . Z mojej obserwacji komputer pokazuje najmniejsze spalanie przy 95KM/H ale wiadomo, że to nie TDI żeby go trzymać do 2tys obrotów i jeździć na kropelkę :) Ja nie przekraczam 4tys obrotów przy zmianie biegu ale nie powiem, że nie lubie depnąć do 6,5tys obrotów :) Myślałem, że będzie gorzej miałem wcześniej dobrze utrzymaną 320d 136KM i paliła mi do 7.5L ON ale do odcięcia średnio 6,5L ta 2.5L benzyna do odcięcia spaliła by pewnie 12L nie powiem jestem zadowolony w porównaniu do diesla koszt napraw dużo tańszy. No ale 6garów to różnica duża nigdy nie miałem 6cylindrów a teraz jestem szcześliwy dźwięk inny inaczej się zbiera miła dla ucha :) Koledze 328 193KM pali do 14L LPG ale tam zawsze jest do odcięcia gdy spaliła 12L LPG zastanawiał sie co tak mało :)
12,3
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 323i 170KM 125kW
Spalanie rzeczywiste dotyczące LPG (do tego w moim przypadku jakiś litr benzyny na 100 km zimą i około 0,5 l latem). Na trasie tocząc się z innymi koło 10 da się zrobić, nawet mniej. Jadąc powyżej 120 km/h widać po komputerze, że trudno zaoszczędzić: 11-12 trzeba liczyć, ale to już swobodne wyprzedzanie itd. Jak się dociśnie w palnik to 15 gazu łyknie. Po mieście mało jeżdżę, co najwyżej 20% przebiegu, jednak zauważyłem, iż krótkie odcinki i częste ruszanie gwałtownie zwiększają spalanie, nawet jeżeli wcześniej się zaoszczędzi na trasie to kawałek miasta potrafi zepsuć "eko-rekord". Rzeczywiste średnie spalanie poza miastem, ale też nie w trasie, to jakieś 11 litrów przy spokojnej jeździe plus wspomniana benzyna. Generalnie koszty paliwa porównywalne z mocnym dieslem.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan