Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 2.5 325iX 192KM 141kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 byÅ‚ oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadÅ‚ na rok 1998 roku. Pod wzglÄ™dem stylistycznym samochód znów przeszedÅ‚ spore zmiany - sylwetka zyskaÅ‚a znacznie bardziej opÅ‚ywowe ksztaÅ‚ty. W 2001 roku E46 zostaÅ‚ poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostaÅ‚y poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model byÅ‚ wybierany do pierwszej dziesiÄ…tki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostaÅ‚o wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2494 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 192 KM (141 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 245 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd 4x4 Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.5 325iX 192KM 141kW 2001-2005
14,3
l/100 km
13,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,1
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 325iX 192KM 141kW
BMW e46 M54b25 manual 5b (brak tej opcji do wyboru). Przejechałem autem raptem nieco ponad 3000km, ale uważam, że warto wystawić opinię co do spalania. Przez 1,5 miesiąca dojazdów do pracy w Warszawie (bez dziadowania, ruszając dość dynamicznie dynamiczniej spod świateł, a potem jednostajnie) uzyskałem średnią z tankowania 11,3. Wskazania z komputera pokrywają się z rzeczywistym spalaniem. Ostatnio na trasie z Warszawy do Trójmiasta uzyskałem średnią 10,3 jadąc DK7, a wiec zarówno krajówką jak i drogą szybkiego ruchu. Średnie spalanie na tempomacie (na kilkunastokilometrowych odcinkach) przy 160km/h 12,1l, 140 km/h 9,8l, przy 120km/h 8,5l. Przy jeździe w przedziale 90/100km/h po krajówkach można spokojnie zamknąć się w 9l. Auto brzmi super, R6 robi robotę. Spalanie jest o około 2-5-3l wyższe, niż silnika 2.0 TSI R4 w nowym aucie o podobnej mocy, ale tu mamy jednak swoistą legendę i 17 letnie auto, także moim zdaniem jest ok :) (Silnik)
17,4
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 325iX 192KM 141kW
Tylko od stacji do stacji odwiedzam co dziennie stało się to normom 150/200 czasem 50 lub do stów ki co dzień tanukuje mam zjebany sondę lambda i myślę że aż taką rużnica nie powinna być w spalaniu od tego no nie wiem (Silnik)
12,5
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.5 325iX 192KM 141kW
Tu już niestety nie jest tak różowo:) Spalanie: jak na tą pojemność nie wydaje sie duże. Trasa 11l LPG miasto nawet 18, średnio 13-14 LPG , z drugiej strony delikatnie nie jeżdżę, silnik zaczyna "pracować" powyżej 3500 obr. i wtedy zaczyna sie jazda:) A wkręca się bardzo chętnie, w tym momencie (ekonomizer) nie ma nic do pokazania. Przeglądy/naprawy: części do tanich nie należą ,niestety trzeba się liczyć z kosztami. (Silnik)

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan