Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 3.0 330i 231KM 170kW 2000-2005

Lata produkcji: 2000 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 był oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadł na rok 1998 roku. Pod względem stylistycznym samochód znów przeszedł spore zmiany - sylwetka zyskała znacznie bardziej opływowe kształty. W 2001 roku E46 został poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostały poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model był wybierany do pierwszej dziesiątki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostało wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2005 roku
Pojemność skokowa 2979 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 231 KM (170 kW) przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~W111
BMW Seria 3 E46
Sedan 3.0 330i 231KM 170kW
Samochód solidny i niezawodny, zawieszenie umiarkowanie komfortowe, dające pewność podczas prowadzenia. Największą zaletą jest silnik, który naprawdę potrafi rozpędzić to auto do katalogowych 250 km/h z kompletem osób na pokładzie. Piękny dźwięk silnika, a w zasadzie układu wydechowego. Aż chce się jechać. Zużycie paliwa jak na tę masę i osiągi jest bardzo dobre, średnio 11 benzyny lub 14 gazu. Jedyną wadą silników M54 jest pobór oleju. Nie należy się tym przejmować, podobno to wina konstrukcji systemu uszczelnień wewnętrznych silnika. Auto nie dymi, ma nominalne ciśnienie, nie ma wycieków. Po prostu od czasu do czasu dolewki. Silnik odwdzięcza się za to niezawodnością.
3,2
~szkoda
BMW Seria 3 E46
Sedan 3.0 330i 231KM 170kW
Auto ,przepiękne .Znakomicie prowadzące się w każdej sytuacji ,twarde ale jednocześnie komfortowe. Bmw e46 jest autem które ma dużo nie doróbek nie jest przemyślane ,ma się wrażenie że auto projektowano na czas,sytuację uratowali tu jedynie styliści wnętrza i zewnątrz.Pierwsza sprawa podchodząc do auta otwierając i zamykając drzwi słyszymy że zamykają się z hukiem którego nie zauważymy np w audi. Auto słabo zabezpieczone antykorozyjnie ,rdza wychodzi z pod maski (na seryjnych mastykach) i także na drzwiach na klapie i pod uszczelką bagażnika, nie wspominając o błotnikach które trzeba malować co 2 lata .Auto 100% bez wypadkowe. Moje bmw ma silnik m54b30 który jest kolejnym nie wypałem jeżdząc z tym silnikiem i jak wszystkimi silnikami m54 czyli nowszymi niż te które były montowane na początku musimy jezdzić z olejem bo trzeba go dolewać co chwilę. Druga sprawa do wieczne stukanie przy zmianie biegów jest to sprawa dyfra który już zmieniałem i był chwile spokój i znowu to samo.Moje auto miało wymieniana podłogę bagażnika w 2006 roku ponieważ bmw dopuściło się tego że wyrywana była nagminnie razem z wózkiem dyfra.Kolejnym minusem jest elektryka wieczne problemy z czujnikami abs wymieni się jeden i za chwilę świeci znowu bo następny się zepsuł ,wariujące zegary np nie działa co chwilę obrotomierz lub wskaznik paliwa.Trochę plusów to że silnik 3.0 jest czymś co sprawia taką radość w aucie że nie chce się z niego wysiadać z połączeniem z znakomitym prowadzeniem auta jest to mieszanka wybuchowa lecz nie rekompensuje tego że co chwile coś trzeba robić z tym autem . Mając to auto pracujemy po to żeby co miesiąc wkładać do niego koło 2 tys zł .Mówią że silniki bmw benzynowe bez awaryjne itp no i to prawda ale tak było do roku 2000 potem zaczynała się "masówka" bmw która z roku na rok sie pogarszała i na dzień dzisiejszy robią auta nadal przepiękne ale zaprojektowane tak aby jak najszybciej opróżnić kieszeń kupującego żeby wzbogacić koncern bmw.Miałem kiedyś e30 i e36 to były całkiem inne auta lecz przy e36 już zaczynały się problemy.Trochę na temat spalania nie rozumiem ludzi którzy piszą że ten silnik pali 8 l no chyba że jadą z górki . Przy normalnej jezdzie ten silnik pali koło 12-13 l na 100 a jeśli robi się szybki wypad weekendowy na tor to spalanie nie schodzi poniżej 25l na 100 .Kolejnym minusem są wiecznie nie chcące się zamknąć szyby pasażera i kierowcy .Wypisując te wady najgorsze jest to że nie tylko moje auto tak ma tylko w każdym e46 się z tym spotkałem . Wpisując problem w internecie okazuje się że to wada typowa w e46 i ze wszystkimi tak jest.Auto jest słabo dopracowane na dzień dzisiejszy nie kupił bym już żadnego bmw te auta nie nadają się do normalnej jazdy bo jeśli wyjedzie się na trasę to po powrocie zawsze coś jest do naprawy.W auto utopione ponad 7 tys zł i nadal nie widać końca wydatków . Podsumowując kto chce auta do normalnej jazdy to niech nie wybiera bmw e46 bo to auto najgorsze jakie kiedykolwiek miałem a miałem sporo mercedesa w124 audi a4 no i bmw no i ewidentnie bmw jest jednym z najgorszych wyborów do jazdy bez awaryjnej. Bardzo przykro mi jest że to wypisuje bo naprawdę lubię bardzo bmw ale nie jest to auto z którego ktokolwiek może być zadowolony.
3,9
~bmw
BMW Seria 3 E46
Sedan 3.0 330i 231KM 170kW
Powiem tak ,bmw jestem zakochany w tych autach ale nie są warte swojej ceny ,cały czas się psują .Nie polecam osobą które chcą auta nie zawodnego. Silniki jedzą olej na potęgę i nie kupił bym tego auta jeszcze raz ,części drogie ,auto jest wykonane ze słabych materiałów słabo przemyślane ,wyrywa podłogę z tyłu , auto rdzewieje chodz jest bez wypadkowe. Bmw było kiedyś dobre od momentu e46 zaczęła się epoka aut jedno razowych ,które mają się psuć i jezdzić po serwisach. Na dzień dzisiejszy nie kupił bym już bmw.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 3.0 330i 231KM 170kW 2000-2005
11,3
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
BMW Seria 3 E46
Sedan 3.0 330i 231KM 170kW
Skrzynia 6-biegiwa. Wpływma również jaki jest zalany olej, rozniece mogą osiągnąćprawie ,0.7 litra. Totalne minimum osiągnięte przy z prędkościami zgodnie z przepisami, bez korków i rzadko kiedy wyprzedzanie - 6,5. Brak jazdy tylko po mieście, więc nie wiem ile by spalił. Jazda na autostradzie 140-160 8_8,5l przy pełnym obciążeniu (pasażerowie i bagaże) Różnice pomiędzy etyliną 95 i 98 w jeździe lokalnej niezauważalne. W trasie na tempomacie może gdzieś 0,2-0,3 na korzyść tego drugiego. Jazda bardzo rzadko agresywna. Części dobrej jakości drogie.w obecnych czasach, przydałby się dorzucić kompresorg-power, aby konkurować elastycznością np. VW i czy Skodami. 6-cyl jest boskie :)
9,2
BMW Seria 3 E46
Sedan 3.0 330i 231KM 170kW
Przy przepisowej jeździe tym samochodem można zejść poniżej 7 litrów na 100km. Mówię tutaj o jeździe 70-90km/h bez szaleństw, ot spokojnie jadąc. Mieszkam we Wrocławiu i tutaj jednak sporo korków i dużo świateł daje osobie znać. Przy bardzo agresywnej jeździe spalanie podskoczyć może nawet do 14, no ale nie zapominajmy że ten silnik dysponuję mocą 231KM. Na trasie Wrocław - Jelenia Góra - Wrocław uwzględniając odcinek autostrady 60km auto spala mi średnio około 8 litrów. Przy agresywnej jeździe wskakuje do 9-10. Osobiście uważam, że lepszego samochodu z taką mocą, żywotnością silnika i średnim spalaniu ze świecą szukać. Serdecznie polecam.
12,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 3.0 330i 231KM 170kW
Spalanie LPG: Miasto 13-16, trasa minimalnie 9 (do 90-100km/h) srednio 11 (120-140). Trasa sprawdzona w Niemczech ze srednia predkoscia non-stop 200-230: 15-16 litrow. Jak dla mnie super efektywnie jak na to auto!

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • układ napędowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan