Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 318d 115KM 85kW 2001-2005

Lata produkcji: 2001 – 2005
Segment: Klasa średnia
Czwarty model należący do Serii 3 byÅ‚ oznaczony symbolem E46. Jego debiut rynkowy przypadÅ‚ na rok 1998 roku. Pod wzglÄ™dem stylistycznym samochód znów przeszedÅ‚ spore zmiany - sylwetka zyskaÅ‚a znacznie bardziej opÅ‚ywowe ksztaÅ‚ty. W 2001 roku E46 zostaÅ‚ poddany face-liftingowi. E46 Coupe i Cabrio zostaÅ‚y poddane face-liftingowi w 2002 roku. Przez wszystkie lata produkcji model byÅ‚ wybierany do pierwszej dziesiÄ…tki najlepszych samochodów wg magazynu „Car and Driver”. W 2007 roku auto zostaÅ‚o wycofane z produkcji.
czytaj więcej
Powagosław
NajÅ‚adniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by staÅ‚o siÄ™ tak wiele. Wszak niektórzy powiedzÄ…, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~PowagosÅ‚aw
Luzacjusz
„UdaÅ‚o siÄ™” – rzekÅ‚ czÅ‚owiek do maszyny, którÄ… stworzyÅ‚. Maszyna pokiwaÅ‚aby gÅ‚owÄ…, gdyby jÄ… miaÅ‚a. Za odpowiedź wystarczyÅ‚o potakiwanie tÅ‚umu, który niczym echo, powtórzyÅ‚: „UdaÅ‚o siÄ™”. „W koÅ„cu” – dodaÅ‚ ktoÅ›, kto sÄ…dziÅ‚, że to, co dobre w Serii 3 to już byÅ‚o. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1951 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 265 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
4,3 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Skrzynia biegów

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~Rapaport
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 318d 115KM 85kW
Właścicielem BMW zostałem przypadkiem. Szukałem raczej rocznej Astry albo Golfa, ale trafiło się mi się 3-letnie BMW 318d. Przyprowadziłem go z Niemiec. Pierwsze wrażenie: przy 180 km/h na niemieckiej autostradzie nie czułem prędkości. Zawieszenie twarde i bezpieczne, wnętrze ciche. Silnik 115 KM na auto które waży 1,6 Mg to żadna rewelacja, ale da się jeździć. Robiłem nim 40 tys. rocznie. Na serwis nie żałowałem. Wymiana oleju i filtrów w ASO - 1200 zł (raz byłem), mniej więcej co 9 miesięcy w Norauto (700 zł), klocki i tarcze komplet 2000 zł. Kupiłem go z przebiegiem (sprawdzonym) 67 tys. Po 4 latach jazdy przy 210.000 km padło sprzęgło i koło dwumasowe. Koszt łącznie 3500 zł. Jak na przebiegi 40.000 rocznie to i tak nieźle, bo to jedyna awaria, którą można zresztą uznać za zużycie eksploatacyjne. Teraz żałuję, że się na to auto obraziłem i dosyć tanio je sprzedałem. Ten kto je kupił to prawdziwy szczęściarz. Przez 2 lata z powodów finansowych (budowa domu) jeździłem tanimi złomkami typu Ford Focus z 1999r. Ale wróciłem do BMW (318d, E90 z 2009r.) i nie zamierzam zdradzić tej marki. Mam w nosie opinie tych co mówią Będziesz Miał Wydatki, Bolid Majętnych Wieśniaków itp. Polecam wszystkim, którzy cenią jakość i klasę. Żeby tylko był z pewnego źródła.
4,7
~Robert32
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 318d 115KM 85kW
Nie mogłem narzekać, jedynie do budy która zaczęła gnić głownie nadkola i drzwi i tylna klapa przy tablicy rejestracyjnej. Silnik nigdy nie zawiódł, mega ekonomiczny. Problemy również występowały z tłoczkami hamulcowymi które nie odbijały.
4,2
~Marcin N.
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 318d 115KM 85kW
Stare, DOBRE BMW. Zaskakuje tym, że nic nie zaskoczy! Świetne właściwości jezdne, w miarę komfortowy. Silnik dynamiczny jedynie na wyższych obrotach. Miałem Fiata Bravo II 1.9 Multijet (2008) 150 KM i w starszym BMW o wiele lepszy komfort jazdy (pomimo mniejszej ilości "bajerów"). Najbardziej uciążliwa jest jednak korozja nadwozia, która atakuje błotniki na rantach, tylną klapę, dół drzwi... Generalnie auto godne polecenia!
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 318d 115KM 85kW 2001-2005
6,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 318d 115KM 85kW
Na trasie 1030km wyszło 5,1l przy jeździe dynamicznej w zakresie prędkości 100-140. Czasem 160-180. Przy czym przejeżdżaliśmy przez kilka miast i było sporo robót drogowych, i ok 400km ekspresówek. W tym 100km w 5 osób i pełnym bagażu. Wynik rewelacyjny, ale to też auto zawdzięcza kierowcy - jechał tata, zawodowy kierowca. W cyklu mieszanym zazwyczaj pali 5,5-6l przy dynamicznej jeździe. Myślę, że na trasie można by zejść do 4l przy łagodnej jeździe 90-100-110, ale dla mnie troche za wolno :D. Przy ostrym butowaniu ~7,2l. Z przyczepą z ładunkiem ~800kg przy jeździe 80-110 ok. 7l.
8,2
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 318d 115KM 85kW
Średnie spalanie na trasie w 4 osoby 6,1L- 6,8L odnotowane na 400km (robie te trase co 2 tyg, predkości w całym zakresie predkościomierza- nie oszczedzam auta). Przy jezdzie jako emeryt myśle ze zejdzie ponizej 5,7L- tylko po co tak jezdzic- TO JEST BMW. W miescie średnio 7,5L, natomiast gdy cały czas gaz/hamulec wypił 11,2L (wiecej nie chce, a gniote go niemal codziennie, po 5 miesiacach uzytkowania mam opony do wymiany). Dla porównania mój tato przy swoim stylu jazdy w miescie robi spalanie 6,4L- 6,7L. Przez ten czas (5 miesiecy), wszystko chodzi jak w zegarku. B.dobry wóz, ktory wytrzymuje czeste katowanie.
6,0
BMW Seria 3 E46
Sedan 2.0 318d 115KM 85kW
Auto bardzo pozytywnie mnie zaskoczyło :). Na długich trasach Polska-Niemcy, Polska-Francja przy prędkościach 160-200 bo z takimi z reguły sie przemieszczam ok 6.5l/ 100km przy pełnym załadunku po dach z bagażnikiem dachowym torbami w środku i 4 osobami spałił przy prędkościach ok 150km/h 7.5l :) Nie wiem jak zachowuje sie w cyklu mieszanym jako iż poruszam sie albo po długich trasach albo po Aglomeracji śąskiej. Tak więc w śląskich korkach na trasie Bytom-Chorzów-Katowice jadąc Przez centra miast 6.8l/100km sprawdzane wielkokrotnie [nie patrze na komputer pokładowy ]. Jestem młodym kierowcą- 22l :)jeżdże bardzo dynamicznie, ale wiem jak to robić oszczędnie. Pisanie że wiekszośc czasu ktoś jezdzi na luzie wiele mówi o kierowcy, nie dziwota ze potem Pali 8/100 przy oszczędnej jeździe.

Usterki BMW Seria 3 E46

Liczba wpisów: 82
Nie mogę uruchomić samochodu. Rozrusznik nie kręci.
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 150KM 110kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Proszę o pomoc w moim problemie. Nie mogę odpalić silnika. Kontrolki zapalają się normalnie i gasną, a po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Rozrusznik nie kręci. Czasem można próbować do bólu, a innym razem odpala od razu. Pomaga chwilowe odłączenie akumulatora ale po jakimś czasie problem powraca. Zazwyczaj nie odpala jak jest zimny. Chyba na ciepło to się jeszcze nie zdarzyło. Próbowałem używać obydwu kluczyków ale to nic nie zmienia. Fachowcy twierdzą że nie mogą go zdiagnozować bo jak do nich zajechał to akurat działało bez zarzutu. Twierdzą że mogą wymienić moduł immobilizera za 400 zł ale nie dają gwarancji. Poza nie odpalaniem nie ma żadnych innych objawów.
Problem rozwiÄ…zany
2 komentarze
Jak skaskować inspekcję oleju?
  • BMW Seria 3 E46 Sedan
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od kasowania przebiegu 3. Ustawić przełącznik zapłonu w pozycji 1. 4. Po 5 sekundach pojawia się OIL SERVICE albo INSPECTION razem z informacją reset albo re 5. Zwolnić przycisk 6. Wcisnąć i przytrzymać przycisk 7. Po kolejnych 5 sekundach informacja reset zaczyna migać. 8. Zwolnić przycisk 9. Ponownie nacisnąć i puścić przycisk 10. Wyświetlony został nowy okres przeglądu. 11. Nacisnąć i puścić przycisk END przeglądu. 12. Wyłączyć zapłon
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
Problemy z wbijaniem biegów przy redukcji
  • BMW Seria 3 E46 Sedan 2.0 320d 136KM 100kW 1998-2001
  • ukÅ‚ad napÄ™dowy
Od niedawna od jakiś 300km zaobserwowałem, że mam problemy przy np redukcji z 5 biegu na 4 bieg. Bieg czasem się blokuje tak jak by był tam bariera, a czasem wchodzi z oporem takim jak przy wrzucaniu wstecznego tylko ze większym ale po 0,5 sekundę opór ten puszcza i bieg wchodzi tak jak bym jeździł dźwignia po zębach piły ręcznej do cięcia drzewa, ale bez odgłosów zgrzytu. Przy redukcji z 5 na 4 bieg najbardziej odczuwalne jest to zjawisko. Przy większych prędkościach jest to bardziej odczuwalne niż przy mniszych. Przy redukcji z 4 na 3 jest mniej problemów ale żeby to po maśle szło to nie mogę powiedzieć. Przy normalnym przejściu z 4 na 5 tego nie zaobserwowałem wchodzi jak po maśle. Z 3 na 4 po maśle..Jedynie z 1 na 2 jest jakiś większy opór. Natomiast mam czasem problem z wrzuceniem 1, np jadę hamuje bo widzę że samochód przede mną zahamował i się toczy i ja hamuje ledwo co się toczę chce wtedy 1 a ona nie wchodzi mogę tylko 2. - nie wiem może to normalne zachowanie że nie wolno wrzucać 1 przy lekkim toczeniu się BMW. Proszę o pomoc spotkał się ktoś z takim problem, co tu może nie grać?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
BMW Seria 3 E46 Sedan