Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93

Lata produkcji: 2004 – 2013
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,4
~artur4236
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 184KM 135kW
Samochód dla fanatyków marki, w czasie jazdy genialnie trzyma się drogi, spalanie w mieście ok. 8-9 litrów, na trasie min. 6 litrów przy prędkości powyżej 120 km/h. Wymaga ciągłego serwisowania oleje, filtry co 10 tys. km, części zamienne (pierwszego montażu) są drogie w stosunku do innych powszechnych aut w tej klasie. Serwis samochodu w ASO to kosmos dla pojazdu z 2011 r. Typowe bolączki do dzisiaj remont automatycznej skrzyni biegów, rozrząd z wyjęciem silnika, czyszczenie dpf, zawieszenie max. do 2 lat, elektryka usterki oświetlenia, problemy z centralnym zamkiem, problemy z utratą mocy. Jednym słowem skarbonka bez dna nie znając dnia i godziny.
4,6
~Wojtek
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320d 184KM 135kW
W tej części rzucę kilka luźnych przemyśleń. Poszukiwania nie ograniczające się jedynie do modelu E90 ale również do zbliżonych samochodów produkcji niemieckiej trwały prawie pół roku pomimo przeznaczonego budżetu znacznie powyżej kwoty za przeciętny egzemplarz. Rynek jest po prostu w horrendalnym stanie. Mi udało się kupić egzemplarz krajowy od pierwszego właściciela, z udokumentowaną do końca historią w ASO. Zainteresowanym polecałbym poszukiwanie czegoś w tym typie, zakup za granicą i import na własną rękę może nie być złym pomysłem. Przemieszczanie się głównie w trasie oznaczało wybór diesla. Pierwotnie szukałem wersji 3 litrowej, jednak pojawił się mój egzemplarz i muszę powiedzieć, że jestem bardzo miło zaskoczony. Do mojego tempa jazdy osiągi są w zupełności wystarczające. Bardzo zadowolony jestem z konfiguracji, która ogólnie podnosi wrażenia z obcowania, czarny lakier, biksenony, brązowa skóra, kierownica sport. Ogromne wrażenie zrobiła na mnie ogólna jakość wykonania i solidność. Niewątpliwie z tego miejsca należy podziękować pierwszemu właścicielowi, który zachował samochód w praktycznie dziewiczym stanie, z czego mogę teraz z radością korzystać :)
4,7
~anonim
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 318d 122KM 90kW
Mój egzemplarz został zakupiony w polskim salonie oraz jestem jego pierwszym właścicielem. Od czasu zakupu nie miałem z nim żadnych większych problemów. Moja wersja wyposażenia nie należy do najbogatszych (halogeny, manualne fotele materiałowe, manualna skrzynia biegów, standardowe audio), ale też nie do najbiedniejszych (podgrzewane fotele, cupholdery, radio profesional, automatyczna klimatyzacja, pakiet cargo, składane tylne zagłówki, hak, fotochromatyczne lusterko, przyciemnione szyby, multifunkcyjna kierownica, tempomat itp.) Jeżeli planujesz zakup podobnej wersji wyposażenia do mojej, radzę zastanowić się dwa razy. Lampy h7 nie mają prawa bytu w 2022r., podobnie manualna skrzynia biegów, a standardowe audio to żart. Do dziś żałuję iż nie wybrałem lepszej konfiguracji wyposażenia. Bryła przedlifta troszkę się zestarzała, szczególnie w wersji bez pakiety stylistycznego M. Ale i tak jak na samochód z tamtych lat wygląda najlepiej w porównaniu do "trójcy świętej". Upoluj samochód w dobrej konfiguracji z automatem, a będziesz naprawdę zadowolony.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93
7,6 – 25,8
l/100 km
5,0 – 9,9
l/100 km
9,7 – 19,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,2
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 320i 150KM 110kW
BMW 320i 150KM E90 2005 Sedan, instalacja BRC. Styl jazdy kierowcy raczej płynny i spokojny a rzadziej dynamiczny. Kondycja auta bardzo dobra, świece regularnie wymieniane, filtry wszystkie MANN regularnie wymieniane, olej Liqui Moly 5w30 wymieniany co 12 tys. ok. 7,5l/100km to najniższe spalanie jakie uzyskałem przy jeździe przesadnie oszczędnej tzn. okolice prędkości 80-90 na najwyższym możliwym biegu i przewidywaniu sytuacji drogowej. 9,5 l/100km - podczas jazdy na autostradzie stałą prędkością 140. 11 l/100km podczas prędkości zmiennej w granicach 150-170. 10 l/100 km podczas jazdy mieszanej miasto-autostrada. Pokonany dystans na gazie od przebiegu auta 140 000 km do 290 000 km w okresie 6 lat. Przełączanie na zasilanie gazem przy temperaturze silnika 40 stopni Celsjusza. Zależnie od temperatury zewnętrznej należy przejechać odległość 1-3km. Silnik się bardzo szybko nagrzewa a następnie trzyma długo temperaturę podczas postoju. Współpracę instalacji gazowej z tym silnikiem oceniam bardzo dobrze. Podczas całej eksploatacji na gazie nigdy nie było problemem z samą instalacją.
5,8
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
Auto mam od 2 lat. Oryginalnie 163km. Obecnie 195km. Auto bardzo oszczędne. Podkreśle że mówimy o płynnej jeździe dość dynamicznej ale bez szaleństw. Drogi lokalne do 100km/h okolice 4.8, drogi krajowe do 150 km/h okolice 6l. Miasto nie jest w stanie określić ale myślę że zakręci się w okolicach 8l. Dla mnie wychodzi średnie spalanie w granicach 5.7-6.2. auto jak na 200km bardzo żwawe i oszczędne. W mieście niestety musi spalić swoje. Obliczenia na podstawie tankowań. Komputer przekłamuje o 0.3l
17,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 325i 218KM 160kW
Te wyssane z p&#^y raporty spalania to chyba udostępniają emeryckie leśne dziadki zmieniające biegi przy 1500obrotów, spalanie w mieście na codzienne dojazdy, można się zamknąć w 14l, jako że lubię czasem kogoś wyprzedzić (ten silnik ma 3l r6, ale to nie jest Chrysler czy inny lincoln żeby tym jechać przy 800obrotów cały czas!!!) mam średnie 19l/100, przy upalaniu wciąga 25-30l paliwa na luzie, ale rozsądna jazda 12l do zrobienia, zejście poniżej 10l w dużym zakorkowanym mieście jest absolutnie niemożliwe, jak ktoś kupuje auto z tym silnikiem do jazdy miedzy wioskami to mogę uwierzyć ze ma te 8-10l średnie, ale w zasadzie to jest jazda w trasie, i faktycznie jadąc spokojnie na tempomacie 120-140 na 6tym biegu jest to do zrobienia
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 30
4,5
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 3.0 330Xi 258KM 190kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 350 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Sterownik STAG Q-max plus, Podwójny reduktor Stag. 6 pojedynczych wtryskiwaczy AC W-03 zamontowanych przy samej głowicy. Wszystko prawidłowo wyregulowane. Sterownik rewelacja. Dobiera parametry i dawki gazu na podstawie wskazań komputera benzynowego. Wszystko działa perfekcyjnie. Nie wiem jak to możliwe, ale nawet komputer pokładowy pokazuje aktualne spalanie LPG (podczas...
5,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW
homologacja: L.T.A. POLONIA, IMPORT-EKSPORT MONIKA WOJTAŁA
instalacja: VIALLE
przebieg: 275 tys. km
użytkowana przez: 1 tys. km
Sekwencyjny wtrysk gazu w fazie ciekłej tzw. V generacji, Vialle LiquidSi. Montaż wykonany przez Instal Gaz w Gdyni. Montaż wykonany bardzo estetycznie i poprawnie. Wtryski umieszczone na szynie przymocowanej do kolektora dolotowego. Elektrozawór z filtrem w dostępnym miejscu. Komputer gazu umieszczony obok komputera samochodowego, a jak wiadomo to miejsce jest dobrze...
5,0
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Coupe E92 330i 272KM 200kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
BMW Zagazowane , długo zwlekałem i teraz żałuję że wcześniej nie zagazowałem , namówił mnie znajomy , teraz można powiedzieć że jeżdżę samochodem na spacer . Koszty zredukowane o połowę . Instalacja nie była Tania jednak dostałem spory Rabat w Landi Renzo !
BMW Seria 3 E90-91-92-93