Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91

Lata produkcji: 2005 – 2013
Segment: Klasa średnia
Piąta generacja modelu (oznaczony symbolem E90; symbole od E91 do E93 odnoszą się do różnych wersji nadwozia) produkowana w latach 2005-2011. To największy samochód w rodzinie „trójki”. Stylistycznie stanowi rozwinięcie myśli projektowej zastosowanej u jego poprzednika, choć jest od niego nieco bardziej dynamiczny i agresywny. W 2006 roku E90 został wybrany Światowym Samochodem Roku. Był również najlepszym sportowym sedanem w kanadyjskiej edycji konkursu na Samochód Roku. W latach 2009 i 2011 model został poddany drobnym modernizacjom stylistycznym.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4527 mm
Szerokość 1817 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1989 mm
Wysokość 1418 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1420 mm
Rozstaw osi 2760 mm
Rozstaw kół - przód 1506 mm
Rozstaw kół - tył 1535 mm
Zwis przedni 757 mm
Zwis tylny 1010 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 978 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 964 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1459 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1455 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1385 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 460 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 950 mm
Szerokość bagażnika 930 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 920 mm
Maksymalna ładowność 540 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,4
~Pawel
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 3.0 330d 245KM 180kW
Kultura pracy tego silnika N57 to istna bajka. Silnika diesla w ogole nie slychac na biegu jalowym i po miescie ale gdy wciska sie gaz do dechy to piekna muzyka wydobywa sie z spod maski- nie zadne terkotanie koparki jak w moim drugim dieslu. 245 koni przy malej predkosci i pedale wcisnietym do dechy daje poczucie jakby samolot mial zaraz odleciec ;) Moj synek minie kiedys spytal - "Tato, jak dodamy do bmki skrzydla to bedzie samolotem ?" xD Najprzyjemniej jezdzi sie na trasie gdzie niskie spalanie i danymiczny silnik pozwala godnie pokonywac kilometry. W mojej pierwszej trasie nad morze 500 km po tankowaniu, komputer policzyl ze starczy mi paliwa na pokonanie 1054 km na 1 baku. Na podsumowanie moge potwierdz juz inne opinie na temat tego auta : "To nie jest auto ktore sluzy do pokonywania trasy z punktu A do punktu B". Bardzo wygodny fotel kierowcy, mocna wentylacja i ogrzewanie, piekne wnetrze M-PAKIET, swietny wyglad auta i muzyka silnika N57 sprawia ze dla tego auta szuka sie wymowki aby sie gdzies przejechac.
3,1
~Sław
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
Auto ogólnie nie jest złe ale brakuje mu "tego czegoś". Moim zdaniem brakuje mu chyba duszy. Z jednej strony jest poprawne ale z drugiej niektóre rzeczy- rozwiązania rozczarowują. Zaznaczyłem opcję, że nie kupiłbym drugi raz tego auta nie dlatego, że jestem na nie zły bo się psuło lub coś było z nim nie tak. Po prostu zazwyczaj nie kupuję drugi raz takich samych modeli. Poza tym jak napisałem wcześniej według mnie brakuje mu duszy. Zawiodło mnie w nim kilka drobiazgów, które dla mnie są znaczące. Może jakby trafił się jakiś egzemplarz poliftowy w bardzo ciekawej wersji to bym się nad nim zastanowił.
4,5
~Archie Flow
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
Cudownie mi się z tym autem żyło. Lata 2009-2014. Gdyby nie kradzież, ten związek na pewno trwałby dłużej. Samochód zakupiony z przebiegiem niecałych 130 tys. km, przejechał bezproblemowo kolejnych 100k, służąc na wielu trasach, krajowych i zagranicznych. Kluczem oczywiście upolowanie wersji w odpowiedniej konfiguracji. Moje, przedliftowe (a więc niby z założenia brzydkie jak noc listopadowa) E91 z fabryki wyjechało w eleganckiej czerni, na najładniejszych felgach 17'', jakie były dostępne (Star Spoke 158, pamiętam do dziś ;)), ze sportowymi fotelami obitymi czarną skórą, systemem iDrive Professional, manualną skrzynią, lampami ksenonowymi i... plastikowymi listwami udającymi aluminium. ;) Last, but not least - miało zawieszenie z mPakietu (ale tylko zawieszenie, bez żadnych innych elementów, w tym i dekoru), co jest o tyle świetną sprawą, że auto dzięki temu prowadziło się i wyglądało znacznie lepiej (przyjemnie, nisko), nie krzycząc przy tym jednak, jakie to "wrrrr, nie jest szybkie i groźne". No cóż, nie jestem fanem wizualnych pakietów sportowych. ;)
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91
7,6 – 13,9
l/100 km
5,0 – 8,9
l/100 km
9,7 – 14,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 163KM 120kW
Auto mam od 2 lat. Oryginalnie 163km. Obecnie 195km. Auto bardzo oszczędne. Podkreśle że mówimy o płynnej jeździe dość dynamicznej ale bez szaleństw. Drogi lokalne do 100km/h okolice 4.8, drogi krajowe do 150 km/h okolice 6l. Miasto nie jest w stanie określić ale myślę że zakręci się w okolicach 8l. Dla mnie wychodzi średnie spalanie w granicach 5.7-6.2. auto jak na 200km bardzo żwawe i oszczędne. W mieście niestety musi spalić swoje. Obliczenia na podstawie tankowań. Komputer przekłamuje o 0.3l
5,7
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 184KM 135kW
Auto po mapie na 223KM i 445Nm. Trasa do Zakopanego i z powrotem 660km srednia 5,5L 4 osoby na pokładzie + bagaże. Na autostradzie prędkości w przedziałach 110-140 km/h. Przy drodze powrotnej ominięta całkowicie zakopianka wiec jazda po górkach i zakrętach. Spalanie trasa-miasto (45 km dziennie do pracy) z czego 70% trasa reszta miasto i dynamicznej jeździe to srednia 6,3L Rewelacja. Jedyny minus to dźwięk silnika, wcześniej jeździłem R6 benzyna i ciężko się teraz przyzwyczaić. Dla kogoś kto nie miał takich doświadczeń nie będzie za pewne problemu.
5,9
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 320d 177KM 130kW
Silnik mi osobiście bardzo pasuje. 177 KM pozwala na w miarę komfortową jazdę - na polskie drogi nic więcej nie potrzeba. Kultura pracy dobra, spalanie moim zdaniem bardzo dobre. Przy normalnej jeździe drogami krajowymi spalanie średnio 5,5 l. W mieście Wrocław w korkach potrafi pokazać 7-8 l. Najniższe spalanie jakie udało mi się osiągnąć przy jeździe 90km/h ciągłej bez wyprzedzania etc. to poniżej 5 litrów. Po kupnie wystarczy wymienić rozrząd (jeśli jeszcze nie był wymieniany) i cieszyć się jazdą przez kolejne tysiące km.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91