Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91 2.0 318i 143KM 105kW 2005-2013

Lata produkcji: 2005 – 2013
Segment: Klasa średnia
BMW Serii 3 – dynamiczna limuzyna. Tak postrzega ją większość osób, dlatego jeśli brać, to co najmniej benzynowe 2.0l o mocy 143KM i oznaczeniu 318i. Moc wydaje się niska w stosunku do pojemności, zupełnie tak, jakby inżynier, który projektował ten silnik myślał o swoim obiedzie zamiast o szałowych rozwiązaniach konstrukcyjnych. Jednak wystarczy przejechać kilkaset metrów, by zrozumieć, że ten motor jest dziwny - wydaje się znacznie mocniejszy niż jest w rzeczywistości, a jeśli to mało - można go też dostać w wersji 170-konnej. Dla poszukiwaczy mocniejszych doznań są rzędowe, 6-cylindrowe silniki o pojemności 3l. Najsłabszy ma 218KM, a najmocniejszy, bagatela 306 – są jednymi z najlepszych konstrukcji na rynku. Diesle też są niczego sobie. Już 2.0l o mocy 143KM pozwala cieszyć się z walorów jezdnych auta, ale jeśli posiadacie trochę więcej banknotów pochowanych w kieszeniach, to lepiej rozejrzeć się za motorami podchodzącymi pod 200KM. W ofercie znajdą się dwa takie – 2.0l 177KM i 3.0l 197KM. Są bardzo dynamiczne i posłuszne, a przy tym niedrogie w eksploatacji. Ten większy można dostać nawet z 286KM. Trzeba trochę na niego wyłożyć, ale kto powiedział, że emocje są tanie?
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Produkowany od 2005 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1995 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 190 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 90 x 84 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,9
~Jarosław
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 318i 143KM 105kW
przez ponad 3 lata auto zdążyłem poznać naprawdę dobrze przejechałem jakieś 100tyś tym autem i stwierdzam z całą stanowczością ze jest to auto bezawaryjne jak toyota tylko w reklamie a BMW w rzeczywistości owszem nie obyło się bez drobnych usterek takich jak wymiana cewki zapłonowej na 3 cyl i czujnika położenia wałka rozrządu wszystko jest dziecinnie proste i można zrobić to u siebie w garażu. Poziom jazdy i jakość wykonania spasowania materiałów jest doskonała. silnik jest dość dynamiczny (dość) ale w zamian za to oferuje najmniejsze spalanie w tej wersji i dużą trwałość rzędu 400-500 tys km układ jezdny jak to BMW doskonały Reasumując warto kupić bo ten samochód daję staysfakcję z jazdy jest lepszy od konkurencji Audi A4 lexusa IS czy Mercedesa C zresztą to nie tylko moja ocena.
4,9
~Alex
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 318i 143KM 105kW
Auto Oceniem BDB już ok 300tys km auto właśnie sprzedane ale z pewnością nowy właściciel sie jeszcze nacieszy BMW to jednak wyższa półka od Audi i reszty konkurencji Co mogę powiedzieć auto w moich rękach przeleciało jakieś 150tyś usterki z jakimi sie zmierzyłem to cewki i wtrysk po za tym auto mając przebieg 300tys paliło ok 6l benzyny w trasie ten silnik oleju nie bierze zawieszenie zrobiłem Lemforder bardzo udany model silnik jest rewelacjny miałem okazje jezdzic e90 z tym samym ale 170KM niestety spalanie jest dużo wieksze niż w wersji 143KM a różnica w mocy niewielka. moim skromnym zdaniem auto absolutnie niedoceniane jak na BMW.
4,9
~Wawer171
BMW Seria 3 E90-91-92-93
Touring E91 2.0 318i 143KM 105kW
Chciałem w zasadzie pochwalić się swoim autem 318i 143KM silnik N43 Od dłuższego czasu jestem fanem BMW i szczerze to moja 6 Bmka w rodzinie a więc od razu do rzeczy auto genialnie się prowadzi doskonale wyważone perfekcyjnie wykonane z najlepszych materiałów. silnik genialny Benzyna która pali tyle co diesle. te 143KM to chyba trochę jakby zaniżona wartość autko jest zdecydowanie bardziej dynamiczne i zrywne niż moja poprzednia e90 2.0D 163KM szczerze nigdy juz nie kupie diesla. ten silnik jest mega dobry nasłuchałem sie tyle bzdór ze to nie udana jednostka totalnie nie prawda dementuje te pierdoły miałem 1 awarie cewki zapłonowej byłem u kilku mechaników nim zdiagnozowali usterke mówili że wtryski rozrząd przeskoczył itp jeden nawet kazał głowice ściągać BZDURA dopiero serwis stwierdził niesprawna 1 cewka zakup nowej aledrogo i dalej 100tys km auto nigdy mnie nie zawiodło Chorwacja Włochy. wspaniale sie tym autkiem podróżuje wersja po Lifcie jest zdecydowanie estetyczniejsza i chyba bardziej dopracowana.
Wygrzane uszczelki i węże plynu chlodzacego...
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • układ chłodzenia
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 5
hej ... dziele sie z wami bo sam korzystam z pomocy innych ... Wiekszosc uszczelek i wezy jest wygrzana pekaja to jak jazda na bombie :) ulatuje z nich plyn a ty tylko czekasz na znak na desce brak plynu chlodzacego aaaa. do wgladu 2 weze zlokalizowane zaraz pod chlodnica oleju, z lewej kruciec peka w srodku i oring robi sie twardy a nasz "grubasek" z prawej juz jest pekniety ale pekniecie chowa sie za fabrycznie zacisnietym pierscieniem od strony chlodnicy oleju(podstawa filtra) Rada zdemontowac od strony podstawy filtra i wsadzic palucha zapewne waz juz jest sparcialy od dolu do tego uwaga na zakladanie poniewaz blizko jest "kolo pasowe alternatora" :) Ps wczoraj stracilem caly plyn w 3 min zanim zakumalem - grozne przy ostrej jezdzie
4 komentarze
PRZEPLYWOMIERZ - MNIEJSZE SPALANIE, LEPSZA REAKCJA NA GAZ, LEPSZE OSIAGI
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • instalacja elektryczna
  • 255 tys. km
hEJ Zaszalalem i mowie a wymiencie mi ten przeplywomierz:) i faktycznie stary to juz na wstepie przeklamywal wskazania i byl zdezelowany, wiec Orginalnie E90 2005 n52b30 jest OEM 7547822 nazwany czujnik temperatury powietrza koszt 350zl,
Problem rozwiązany
1 komentarz
ODMA i jej WężE
  • BMW Seria 3 E90-91-92-93 Limuzyna E90 330Xi 258KM 190kW 2005-2010
  • silnik
  • 243 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Wymiencie odme + weze Nie zalujcie weze sa twarde a odma zapchana ... producent przewiduje to na 100tys km a kto bogatszy niech co 3 wymiane oleju juz wymienia tylko odme badz czysci ... pzdro
2 komentarze
BMW Seria 3 E90-91-92-93 Touring E91