Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

BMW Seria 3 F30-F31-F34

Lata produkcji: 2012 - teraz
Segment: Klasa średnia
Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem F30) wprowadzona na rynek w 2012 roku. Design auta w dużym stopniu bazuje na stylistyce swojego poprzednika, choć nawiązuje też do bardziej klasycznych przedstawicieli Serii 3 z poprzednich dekad. Projektantem modelu F30 jest Libańczyk Karim-Antoine Habib. Najwięcej zmian wprowadzono z przodu samochodu, który upodobniono do Serii 5. Znów nieznacznie zwiększyły się rozmiary Serii 3, choć w porównaniu do modelu E90, F30 jest też nieco lżejszy.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika.
Luzacjusz: „Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było.

Jaki slinik wybrać?

Wbrew pozorom nawet najsłabszy, 136-konny silnik benzynowy generuje dość dobre osiągi. Moc nie jest oszołamiająca, ale wystarcza podczas codziennej eksploatacji. Jeśli szukacie lepszych wrażeń za kierownicą, to warto sięgnąć po motor 170- lub 184-konny. Te jednostki chętnie wchodzą na obroty i żwawo napędzają samochód. Mocniejsze wersje to już oferta dla koneserów sportowego smaku. A co z dieslami? Najsłabszy ma 116KM. Taka moc robiła wrażenie w latach 80’, dlatego w tej Serii 3 rozczarowuje. Dobrym minimum jest wariant 143-konny, a optymalne silniki mają 163 i 184KM. Z większą lekkością napędzają samochód.

Dane techniczne BMW Seria 3 F30-F31-F34

Silniki

Moc silników 116-431 KM

Poj. silników 1 499-2 998 cm3

Prędkość maks. 200-250 km/h

Przyspieszenia 0-100 4,3-11,2 s

zobacz dane techniczne

Oceny BMW Seria 3 F30-F31-F34

Średnia ocena modelu

na podstawie 28 opinii

4.46

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

+ Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność

- Wyciszenie

- Stosunek jakość/cena

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (90%)
NIE (10%)

Wybrane oceny kierowców BMW Seria 3 F30-F31-F34

Bardzo przeciętnie. Kupuje nowe auto klasy premium więc wymagam nieco więcej. Obraz psuje słaba jakość tego auta. Materiały nie są ... więcejtej klasy jaką bym się spodziewał od tego producenta. Krew psują takie sprawy jak drgający lewarek zmiany biegów, pordzewiałe i widoczne elementy przednich foteli czy drgania kierownicy których nikt nie może wyeliminować. Kierownica pracuje za lekko i nie daje frajdy z jazdy jak w starszych modelach BMW 3. Auto wyraźnie urosło od poprzedniego modelu i zostało celowo wyposażone w gorszej jakości materiały by zaoszczędzić. Na pochwałę zasługuje silnik który jest niezwykle oszczędny i przeciętnie dynamiczny. Zawieszenie jest bardzo dobre. Hamulce też. ukryj
dodano 27.06.2013 przez
Fajne auto. Silnik działa pięknie. chcesz pogonić konie to idzie jak burza. spokojnie pojeździć i zaoszczędzic paliwa to oczywiście ... więcejda się tym autem to zrobić. W srodku wygodnie , miło dla oka i funkcjonalnie. Bez przepychu głupich przycisków i funkcji . Polecam ukryj
dodano 23.07.2012 przez
Jak dla mnie idealne auto do pokonywania odległości. Wygodne, z dobrymi osiągami i znikomym spalaniu. Poza tym jest to samochód ... więcejwyróżniający się z tłumu, które zawsze będzie wyglądać ponadczasowo. Zdecydowanie polecam osobom, które potrzebują auta do jazdy codziennej ale jednocześnie cenią sobie ponadprzeciętność... ukryj
dodano 25.10.2013 przez
Testowałem też konkurencyje modele, Audi a4 i mercedesa klasy c. Bmw najbardziej przypadło mi do gustu. Poza tym też było ... więcejnajświeższym modelem. Uważam, że za te pieniądze to najlepszy wybór. Doskonałe auto na trasę i na miasto ( zgrabne i dające się łatwo zaparkować, a zarazem komfortowe). ukryj
dodano 13.10.2013 przez
Zobacz oceny BMW Seria 3 F30-F31-F34 Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa BMW Seria 3 F30-F31-F34

Pb
5,23 - 10,23
Na podstawie 17 raportów spalania
ON
5,00 - 10,17
Na podstawie 36 raportów spalania

Wybrane raporty spalania BMW Seria 3 F30-F31-F34

mamy w 3ce 4 tryby jazdy. 1 eko - działa, auto mozolnie- komputer pokazuje kierowcy jak jeździć aby ograniczyć ... więcejzużycie paliwa. jest ok. Zrozumiały nawet dla tych co 3mają gaz jak jadą z górki i bez sensu tracą paliwo. taki bajer ale pokazuje prawde i uczy oszczędnego zużywania paliwa. Comfort zrzuca biegi, nie 3ma obrotów wysoko i również ma wpływ na zużycie i jest ok. Sport i Sport + - tu skrzynia 3ma biegi na obrotach i zużycie paliwa rośnie ale radość z jazdy - przepiękne ;) Krótko opiszę swoje doświadczenia z zużycia paliwa. Trasa- sokojna jazda nawet do 140 km/h tryb eko lub comfort - 7 litrów a ci co potrafią jeżdzić i przewidywać na drodze zachownia innych mogą spokojnie zejść do 5-6 litrów. Dla mnie to było miłe zaskoczenie. Na baku 700 - 900 km. dodatkowo tryb eko ogranicza wydajność klimy! Miasto 10 litrów palne na odczepne jak chodzi klima, słucham muuzyki nie nie patrzę na zurzycie. Idzie zejść do 8. Disel w mieście też łyknie 10 litrów dlatego zdecydowałem się na benzynkę. Szybka jazda - nie wiem bo wir w baku i idzie nawet ze 30 litrów ;) ale jak się przyspiesza 5,9 sekund do 100 to co się dziwić ;) coś za coś . Tak rakieta z tego auta. wbija w fotel ;) ukryj
dodano 23.07.2012 przez
Spalanie jak na tą pojemność, moc i masę jest bardzo niskie. W mieście pali mi 10,5 litra, a w trasie ... więcejpotrafię zejść nawet poniżej 7 litrów. Dodam, że nie używam systemu start/stop ani nie nie korzystam z eco pro, no nie lubię mułowatości silnika w tym trybie. Dzięki tym systemom, zaoszczędziłbym pewnie jeszcze trochę. ukryj
dodano 13.10.2013 przez
W codziennym użytkowaniu spalanie podane przez producenta jest nieosiągalne. Jadąc bardzo spokojnie na trasie ok. 250 km komputer pokazał 5,7 ... więcejl/100km. Pokonując trasę 500km (5 osób na pokładzie bez bagaży), w trybie Comfort 6,7 l/100km. Przy dynamicznej i codziennej jeździe samochód pali ponad 7 l/100km. ukryj
dodano 20.03.2014 przez
W codziennym użytkowaniu spalanie podane przez producenta jest nieosiągalne. Jadąc bardzo spokojnie na trasie ok. 250 km komputer pokazał 5,7 ... więcejl/100km. Pokonując trasę 500km (5 osób na pokładzie bez bagaży), w trybie Comfort 6,7 l/100km. Przy dynamicznej i codziennej jeździe samochód pali ponad 7 l/100km. ukryj
dodano 20.03.2014 przez
W codziennym użytkowaniu spalanie podane przez producenta jest nieosiągalne. Jadąc bardzo spokojnie na trasie ok. 250 km komputer pokazał 5,7 ... więcejl/100km. Pokonując trasę 500km (5 osób na pokładzie bez bagaży), w trybie Comfort 6,7 l/100km. Przy dynamicznej i codziennej jeździe samochód pali ponad 7 l/100km. ukryj
dodano 20.03.2014 przez
Zobacz raporty spalania BMW Seria 3 F30-F31-F34 Dodaj raport spalania

Publikacje o BMW Seria 3

Przeczytaj pozostałe 23 publikacje o BMW Seria 3

Newsy o BMW Seria 3

Przeczytaj pozostałe 54 newsy o BMW Seria 3

Nowe BMW Seria 3

nowe BMW Seria 3
BMW Seria 3 F30-F31-F34
ceny od 124 600 zł do 367 400

BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring 328i 245KM 2012-2015

w pakiecie 328i

w cenie katalogowej brutto

166 000 zł

Wyposażenie standardowe
Oświetlenie powitalne
System załadunkowy z dzielonym oparciem kanapy tylnej (w proporcjach 40:20:40)
Gniazdo 12 V
Wyposażenie opcjonalne
Polski pakiet (7 484 zł)
Pakiet sportowy M (17 905 zł)
Pakiety dealerskie
Polski pakiet (7 484 zł)
Pakiet sportowy M (17 905 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 61 oferty BMW Seria 3

Dealerzy BMW

SMORAWIŃSKI

SMORAWIŃSKI I SPÓŁKA BMW Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 235

Więcej

BOŃKOWSCY

BMW Bońkowscy

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 55

Więcej

AUTO FUS

AUTO FUS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Ostrobramska 73

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Katowice

śląskie, Katowice, Kościuszki 253

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Czerniakowska 47

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów BMW Seria 3

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

10 427

Przejechany dystans

1 477 514 zł

Zatankowanego paliwa

351 830 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 822

Wydanych pieniędzy

712 401 zł

Średnie wydatki na auto

1 179 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

2 876

Wydanych pieniędzy

895 492 zł

Średnie wydatki na auto

1 483 zł

ZOBACZ 604 dzienniki kosztów BMW Seria 3 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty BMW Seria 3 F30-F31-F34

Liczba wpisów: 77
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(41)
komentarzy(17)
komentarzy(21)
komentarzy(14)
Zobacz inne typowe słabe punkty BMW Seria 3 dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza BMW Seria 3

Liczba wpisów: 106
Zobacz inne wpisy autodiagnozy BMW Seria 3 Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 3

Ciekawostki
dodano 14.10.2012 przez
Okazuje się, że właśnie BMW serii 3 to dla kobiet idealny samochód rodzinny. I dlatego to auto wygrało w tej kategorii.
dodano 29.09.2012 przez
W systemie Valvetronic sterowanie dawką powietrza nie odbywa się poprzez sterowanie przepustnicą lecz poprzez zmianę skoku zaworu ssącego. W BMW z systemem Valvetronic zakres skoku…
Sposoby wykonania czynności
dodano 09.04.2013 przez
W compact'cie oryginalne głośniki są zintegrowane z oryginalną obudową przykręconą na 4 wkrętach w nietypowym kształcie, więc niektórzy (np. ja) mogą mieć dylemat, albo jeździć…
dodano 29.09.2012 przez
W modelach BMW wyprodukowanych po roku 2000 inspekcje olejową można skasować przyciskiem. Poniżej przedstawiam kompletną procedurę 1. Wyłączyć zapłon. 2. Wcisnąć i przytrzymać przycisk od…
dodano 31.03.2012 przez
Seria 3 (E46) 09.99-04 Zerowanie przeglądu wynikającego z przebiegu. Wyłączyć zapłon. Wcisnąć i trzymać przycisk . Włączyć zapłon. Po 5 sek. pojawi się "OIL SEVICE"…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą