Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34

Lata produkcji: 2012 – 2020
Segment: Klasa średnia
Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem F30) wprowadzona na rynek w 2012 roku. Design auta w dużym stopniu bazuje na stylistyce swojego poprzednika, choć nawiązuje też do bardziej klasycznych przedstawicieli Serii 3 z poprzednich dekad. Projektantem modelu F30 jest Libańczyk Karim-Antoine Habib. Najwięcej zmian wprowadzono z przodu samochodu, który upodobniono do Serii 5. Znów nieznacznie zwiększyły się rozmiary Serii 3, choć w porównaniu do modelu E90, F30 jest też nieco lżejszy.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Dominik
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Gran Turismo 2.0 320d 190KM 140kW
Zakupiłem jako nowy w Bawaria Motors Warszawa w wersji Luxury z silnikiem 2.0 D 190 KM. Samochód bardzo wygodny, przestronny... Idealny w trasę (szeroki, nie buja), dynamiczny w mieście (zrywa się pierwszy spod świateł, bez problemu ma moc na wyprzedzanie i robi to naprawdę dobrze). Po 4 latach mam pełen ogląd nt. tego samochodu. Osobiście zrobiłem nim ponad 115 tys. km w Polsce i za granicą. BMW to jednak BMW - pomimo, że wcześniej posiadałem wersję 3 w manualu, to jednak 3GT to kompletnie inny samochód. Prowadzi się o wiele bardziej stabilnie, a siedzi się wyżej (nie tak jak w X3, natomiast jest to dobry półśrodek jeśli ktoś nie chce klasycznego SUV-a oraz nie chce niskiego przy podłodze sedana).
4,1
~123456789
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 318d 143KM 105kW
Samochód bardzo przyjemny i odplaca sie jak sie o niego zadba. Kupilem trzylatka z przebiegiem 120k km. Jak na silnik N47 przystalo nie obylo sie bez wymiany rozrzadu. Kto liczy, ze lancuchowy rozrzad jest bezobslugowy to nie te czasy. Trzeba miec to na uwadze jak pasek, ale wymiana nie co 60 tysiecy, a co 150-200. Wymiana rozrzadu wraz z olejami to 2600pln - robocizny nie licze, bo robilem sam. Ważne to wymieniac olej co max 15tysiecy i wylaczyc na stale start/stop. Skrzynia bardzo dopracowana. Zrobilem juz dwie wymiany oleju w skrzyni. Staram sie to robic co 70 tysiecy. W zawieszeniu nie bylo grzebane, wszystko jeszcze na fabryce. Spalanie bardzo niskie - trasa ponizej 5/100, a trasa ostatnio Krynica-Zdroj 》》》 Warszawa i powrót srednia 5.9/100. Jak na jazde miedzy wioskami przy duzym ruchu to bardzo ok. Skrzypienie podlokietnika latwe do wyeliminiwania. Ogolnie bardzo przyjemny samochód, ale nie dla ludzi szukajacych auta bezobslugowego.
3,9
~Olsztyniaak4
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 1.6 316i 136KM 100kW
Trzy gwiazdki, a może aż trzy?Kupiony po leasingu z przebiegiem 73tyś. Sam nie wiem jak auto ocenić, ma zalety ale i wady.Zalety to wygląd, prowadzenie i to mimo dużych balonów na felgach.Tylna szyba w klapie oddzielnie zamykana, system info i głosniki . Wady, słabe fotele pomimo wszechstronnej regulacji.Po 100km człowiek chce wysiąść i spalić to auto ( subiektywnie oczywiście) nie którym to pasuje, mi NIE. Acz kolwiek wersja chyba bardziej na miasto.Choć przyznam że na plac do szaleju bardzo ok.:) Spore koszty napraw i ogólnego serwisu ( nie serwisowałem byle gdzie-być może stąd wyższe koszty niż zwykle ) Nie czepiam sie , ale czym sie różni wymiana łożyska czy tulei w BMW od np Citroena czy forda żeby koszt był 40% wyższy? Ogólnie to bardziej mnie rozczarował niż cieszył. I nie bardzo rozumiem zachwytu ludzi nad tymi autami,lekko prze reklamowany zwykły wóz. No chyba że ktoś chce nim jeździć 100lat, to wówczas rzeczywiście jakość materiałów może wytrzyma więcej niż w budżetowym fordzie. Troche byłem hipokrytą, bo byłem właścicielem 5 f10 w dieslu ( po prawdzie u brata w firmie ) i poprzedniej wersji 3 tez w dieslu ( na pół pracownik na pół jeździłem ja _) i obiecałem sobie że nigdy więcej. Tamte miały liczne problemy z elektronika i elektryką a nie z silnikami .. I co mnie wkurza najbardziej, że tego nikt zwykły nie ruszy, z różnych powodów. I trzeba sie umawiać,terminy cisną a autko u mechanika..wiecznie..strach było gdzieś dalej jechać. I z tym podobnie było, tylko usterki inne..Ba na stacjach spotykałem innych właścicieli i co !! Ci bardziej trzeźwi potwierdzali problemy, ale i spotkałem zaciętych fanów marki..Dali by sie porąbać za nie, ale mi np.dołożyć do turbiny to już nie:) PRZYPADEK czy pech do marki..?? OTO JEST PYTANIE. Oby nie trafiło na ciebie nowy użytkowniku wspaniałego wyrobu z Bawarii. Ja swoje sprzedałem tanio, doprowadzając je do jako takiego stanu. Poszło w lubelskie -chyba. Komis kupił.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34
4,9 – 13,4
l/100 km
5,0 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
Samochód ma lekki program, moja żona w trasie potrafi zejść poniżej 6l, przy mojej jeździe w trasie pali około 7,5/8l, przy 120km/h na tempomacie średnie spalanie 6,5/6,8l, miasto przy normalniej jeździe 10/12, przy ostrzejszej jeździe potrafi dojść nawet do 18l, najmniej w mieście co kiedykolwiek się trafiło to 8,5l (zielona fala, mały ruch), średnie spalanie na ten moment wynosi jakieś 8,3l, jest to cykl mieszany, dość delikatna jazda, ale średni wynik okolo 12l nie jest trudny do uzyskania, silnik charakteryzuje się dużymi rozbieżnościami w spalaniu w zależności od stylu jazdy.
8,0
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna Facelifting 1.5 318i 136KM 100kW
Auto jest bardzo oszczedne w trasie. Dzieki 8-biegom przy 120-130 km/h na ekspresówkach spala około 6.1-6.4 litra. Przy jeździe poza miastem (90-100 km/h) schodzi nawet ponizej 6 litrów, mój rekord to 5.9 litra. Slabo natomiast wychodzi w mieście, zatrzymywanie się i przyspieszanie bardzo podnosi mu spalanie - minimum 9-10 litrow trzeba liczyć. W korkach nawet i 13 litrow mi się pokazało (Wroclaw). Wóz idealny na trasy i równe drogi. Do miasta nie polecam, sporo spala jak na małą pojemność i ma twarde zawieszenie, pasażerowie z tylu na dołach obijają się jak kartofle w worku.
6,1
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d 184KM 135kW
Pali naprawdę niewiele, jak na swoją dynamikę i gabaryty. Lekkiej nogi raczej nie mam, bardziej wyprzedzam, niż jestem wyprzedzany. Podane zużycia są z tankowania, komputer zaniża ok 0,2 - 0,3l. 5,8 to wynik z trasy ok 1500km, głównie ekspresówka i autostrada, prędkości to tempomat 140 plus/minus 20-30 w zależności od sytuacji, może z 20% drogami drugorzędnymi, trochę miasta (tak z 40km), 7,5 to wynik miejski, miasto ok 80tys mieszkańców, ruch raczej bez wielkich korków, około 5-6 km w 1 stronę, raz na jakiś czas kilka km poza miastem. 5,0 to jazda (w miarę spokojna, bez szaleństw, ale też bez ślimaczenia się) po drogach krajowych i lokalnych do 100km/h, rejon górski. Przy większych prędkościach też dość oszczędnie - tempomat 170km/h, niemiecka autostrada, trasa ok 500km i wynik 6,7 z tankowania, przy chwilowej (około 40km) jeździe z prędkościami sięgającymi 200km/h już lekki wir w baku, ale też bez przesady - w granicach 8,5l/100km - dane kompa, a przy tym pewne prowadzenie. Średnie spalanie z 10tkm, odkąd mam auto, wychodzi 6,6l z komputera, czyli ok 6,8 realnie, pół na pół trasy szybkiego ruchu/ruch miejski-dojazdy do pracy i zakupy. Ogólnie jestem zadowolony, wcześniej miałem 150km w E91 i spalanie było podobne, natomiast Passat B7 tdi 170km i dsg palił ok 1l więcej w podobnych warunkach...
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Rozszczelniony dyfer
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Rozszczelnił się dyfer, wyciek oleju i wyciek przy 160km/h
BMW Seria 3 F30-F31-F34