Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem F30) wprowadzona na rynek w 2012 roku. Design auta w dużym stopniu bazuje na stylistyce swojego poprzednika, choć nawiązuje też do bardziej klasycznych przedstawicieli Serii 3 z poprzednich dekad. Projektantem modelu F30 jest Libańczyk Karim-Antoine Habib. Najwięcej zmian wprowadzono z przodu samochodu, który upodobniono do Serii 5. Znów nieznacznie zwiększyły się rozmiary Serii 3, choć w porównaniu do modelu E90, F30 jest też nieco lżejszy.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Długość 4624 mm
Szerokość 1811 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2031 mm
Wysokość 1429 mm
Rozstaw osi 2810 mm
Rozstaw kół - przód 1543 mm
Rozstaw kół - tył 1583 mm
Zwis przedni 776 mm
Zwis tylny 1038 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1023 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 957 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1451 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1458 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 480 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~StefanQuandt
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
Na wstępie zaznaczę, że BMW F30 jest moim pierwszym własnym samochodem, kupionym około dwóch lat po zdaniu prawa jazdy. Bynajmniej nie oznacza to jednak, że nie miałem do czynienia z innymi autami - objeździłem ich multum, zarówno tych starszych, jak i młodszych. Przez ten czas zdążyłem poznać swoje potrzeby i preferencje. Poszukiwałem samochodu, który będzie: - dobrze się prowadzić - nadawać się na dłuższe trasy - będzie wyposażony w DOBRĄ automatyczną skrzynię biegów - będzie cieszyć oko swoim wyglądem - będzie w stanie zapewnić choć trochę sportowe wrażenia z jazdy Długo szukałem wśród starszych modeli BMW, takich jak E60 oraz E92, jednak ostatecznie trafiło na nowsze F30, które udało się znaleźć w atrakcyjnej cenie i dobrym stanie, w przeciwieństwie do sytuacji rynkowej dwóch wcześniej wymienionych. Czy było warto? Z perspektywy roku i 12 tysięcy przejechanych kilometrów: TAK, ale z drobnymi zastrzeżeniami. F30, nawet w niezbyt mocnej (choć z pewnością nie "zamulonej") wersji 320i jest zwyczajnie autem, do którego chce się wsiąść i którym chce się jeździć. Czy to na krótkie dystanse, czy na długie, wciąż, po roku od zakupu, cieszy mnie jazda tym samochodem. Oferuje on wybitne prowadzenie, co najmniej wystarczającą dynamikę, jest dość komfortowy, by bez zmęczenia przemierzać setki kilometrów, automatyczna skrzynia to arcydzieło, a i wizualnie, pomimo 9 lat na karku, wcale się nie zestarzał, wciąż obracam się "na pożegnanie" po zakończonej jeździe. Nie jest to jednak bynajmniej samochód idealny, o czym postaram się opowiedzieć więcej w poszczególnych sekcjach tej opinii. Mam nadzieję, że pomoże ona osobom zastanawiającym się nad wyborem F30 podjąć właściwą decyzję.
4,7
~Bawarczyk
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 320i 184KM 135kW
Wystawiając ogólną ocenę samochodu muszę przyznać, że F30 zrobiło na mnie bardzo dobre wrażenie. Wcześniej posiadałem poprzednika (E90) oraz "dziadka" modelu (E46) i muszę przyznać, że BMW przechodzi ewolucję, która - poza kilkoma niedociągnięciami - stanowi znaczący progres. Przede wszystkim auto jest większe od poprzednika, szczególnie na szerokości oraz na tylnych miejscach (gdzie wcześniej trudno było zmieścić fotelik za kierowcą). Ponadto istotnie zwiększono wygodę podróżowania, bez ujemnych następstw w układzie jezdnym. Dodatkowo F-ka ma lepszą pozycję za kierownicą i obfitsze wyposażenie. Jednocześnie ujmuje swoim przywiązaniem do tradycji zarówno w budowie (dominacja tylnego napędu, długa maska, krótki zwis, przednia szyba blisko oczu kierowcy, krótka deska otaczająca prowadzącego) jak i w wyposażeniu (analogowy wskaźnik zużycia paliwa, podnoszenie foteli, "grzybki" w drzwiach, działanie skrzyni biegów). Nie jest przy tym tak ociężała wizualnie jak 5-ka i nadal wygląda bardzo nowocześnie wywołując pozytywne emocje u prowadzącego. Niektórzy narzekają, że jakość wykończenia tej serii uległa pogorszeniu, lecz ja nie mogę się z tym zgodzić. Choć niektóre plastiki wewnątrz pod wpływem dotyku delikatnie trzeszczą, to jednak nigdy nie odbywa się to w czasie jazdy, natomiast w poprzednim modelu przy podobnym przebiegu miałem takich kilka "świerszczy", których nie mogłem się pozbyć.
5,0
~Jakubczak Ignacy
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 316d 116KM 85kW
Najlepsze auto w swojej klasie potwierdzam opinie 90% posiadaczy zresztą jak widać opinie pozostałych na tym forum po za jedną jakiś sebix któremu pękł rozrząd co się faktycznie zdarzało w poprzednim modelu w f30 bardzo rzadko kolega kupił Toyote rok temu też mu pękł łańcuch na gwarancji walczy do dziś jest szeroko opisany temat. co do auta trzeba przyznać że jest to bardzo udana wersja stylistycznie jak i technicznie zaawansowana prowadzi się wspaniale nie ma auta w tej klasie z lepszym prowadzeniem i osiągami a w dodatku tak dobrze wykonanego. Ja swoją trójkę sprzedałem z oryginalnym przebiegiem 290.000 więc prawda ze te auta znoszą duże przebiegi przy odpowiedniej eksploatacji teraz jeżdżę 5 piątką choć trochę mi brakuje zwinności trójki moja 316 po mapie 180KM spalanie zawsze o 6l to też jest super obsługa nawigacji super czy oglądanie filmów na postoju jak to w Fkach skrzynia szybka nawet bardzo znana i ceniona z wielu aut ZF. Mysle nad zakupem Alfa romeo Gulia strasznie mi się podoba tylko wiem że BMW napewno mnie nie zawiedzie z Alfą miałem przygodę 159 fajne auto choć do np BMW serii nawet e90 wytrzymałością wypadało słabo
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna
7,9 – 11,1
l/100 km
5,0 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,3
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
Samochód ma lekki program, moja żona w trasie potrafi zejść poniżej 6l, przy mojej jeździe w trasie pali około 7,5/8l, przy 120km/h na tempomacie średnie spalanie 6,5/6,8l, miasto przy normalniej jeździe 10/12, przy ostrzejszej jeździe potrafi dojść nawet do 18l, najmniej w mieście co kiedykolwiek się trafiło to 8,5l (zielona fala, mały ruch), średnie spalanie na ten moment wynosi jakieś 8,3l, jest to cykl mieszany, dość delikatna jazda, ale średni wynik okolo 12l nie jest trudny do uzyskania, silnik charakteryzuje się dużymi rozbieżnościami w spalaniu w zależności od stylu jazdy.
8,2
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 328i 245KM 180kW
Auto bardzo dynamiczne, daje ogromne możliwości a przy delikatnej jeździe zadowala się niewielkimi ilościami paliwa. W trakcie codziennych dojazdów do pracy tj 10km w jedna stronę komputer pokazuje 9,5l (przy dość spokojnej jezdzie od świateł do świateł). Byłem też w trasie ok 500km i komputer wskazał 6,2l przy jezdzie w trybie eco pro przy predkosciach 90-120km/h. Generalnie przy jednostajnej jezdzie ok 90km/h wskazówka chwilowego spalania waha sie miedzy 5 a 6 litrów. Jestem bardzo zadowolony z tego silnika.
5,7
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Limuzyna 2.0 318d 143KM 105kW
opisy w 90% sa super niekonkretne i kryteria portalu rowniez jadac na tempomacie 170 nawigacyjnej z wiatram ew boczny tyl trasa ok 200 km uksztaltowanie terenu - 50m na tym odcinku ruch maly niedziela praktycznie bez tirow bez maruderow blokujacych lewy pas i ogolnie bez czestego zwalniania bo b mala ilosc ograniczen 7,8 l/100 km wynik na kompie srednia 148 km/h trasa przez wioski wg ograniczen od 50 do 120 ale na max przyspieszeniach po ograniczeniu predkosci srednia po skasowaniu spalania z autostrady 5,4 l /100 km strdniej v nie skasowalem ale zjechala do 104km/h ok 300 km takiego brandzlowania na pewno pod wiatr byloby z 1l wiecej przez wioski przy mniejszych v znaczenia duzego nie ma ale przy duzych v to roznice odczuwalne-obserwowac wiatraki jak ktos nie czuje czy jedzie z wiatrem czy pod miasto to juz wogole abstrakcja do oceny bo czynnikow b duzo pora roku odcinki czy stoi w garazu jaki ruch na tych odcinkach i jaka dynamika a dynamika to dla kazdego co innego wiec tutaj wszystkie komentarze jak najbardziej sa wiarygodne bo kazdy jedzie w innych warunkach moze byc 7 litrow a mize byc 15 i kazdy wynik jest do osiagniecia to chyba tyle mysle ze uwzglednilem wiekszosc czynnikow majacych wplyw na spalanie chociaz idealnie sie okreslic spalania nie da nigdy pozdrawiam i apeluje o max sprecyzowane wpisy
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Rozszczelniony dyfer
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Rozszczelnił się dyfer, wyciek oleju i wyciek przy 160km/h
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna