Szukaj

Informacje o BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Klasa średnia
Szósta, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu (oznaczona symbolem F30) wprowadzona na rynek w 2012 roku. Design auta w dużym stopniu bazuje na stylistyce swojego poprzednika, choć nawiązuje też do bardziej klasycznych przedstawicieli Serii 3 z poprzednich dekad. Projektantem modelu F30 jest Libańczyk Karim-Antoine Habib. Najwięcej zmian wprowadzono z przodu samochodu, który upodobniono do Serii 5. Znów nieznacznie zwiększyły się rozmiary Serii 3, choć w porównaniu do modelu E90, F30 jest też nieco lżejszy.
czytaj więcej
Powagosław
Najładniejsza „Trójka” od czasów protoplastów serii, modeli E30 i E21. I dowód na to, że czasem wystarczy tak niewiele, by stało się tak wiele. Wszak niektórzy powiedzą, że F30 to tylko facelifting swojego poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
„Udało się” – rzekł człowiek do maszyny, którą stworzył. Maszyna pokiwałaby głową, gdyby ją miała. Za odpowiedź wystarczyło potakiwanie tłumu, który niczym echo, powtórzył: „Udało się”. „W końcu” – dodał ktoś, kto sądził, że to, co dobre w Serii 3 to już było. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,8 m
Promień skrętu 5,4 m
Długość 4634 mm
Szerokość 1811 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2031 mm
Wysokość z anteną 1429 mm
Rozstaw osi 2810 mm
Rozstaw kół - przód 1531 mm
Rozstaw kół - tył 1572 mm
Zwis przedni 776 mm
Zwis tylny 1038 mm
Prześwit 165 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1026 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 973 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1451 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1460 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 2500 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1500 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 495 l
Maksymalna ładowność 550 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~123456789
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 318d 143KM 105kW
Samochód bardzo przyjemny i odplaca sie jak sie o niego zadba. Kupilem trzylatka z przebiegiem 120k km. Jak na silnik N47 przystalo nie obylo sie bez wymiany rozrzadu. Kto liczy, ze lancuchowy rozrzad jest bezobslugowy to nie te czasy. Trzeba miec to na uwadze jak pasek, ale wymiana nie co 60 tysiecy, a co 150-200. Wymiana rozrzadu wraz z olejami to 2600pln - robocizny nie licze, bo robilem sam. Ważne to wymieniac olej co max 15tysiecy i wylaczyc na stale start/stop. Skrzynia bardzo dopracowana. Zrobilem juz dwie wymiany oleju w skrzyni. Staram sie to robic co 70 tysiecy. W zawieszeniu nie bylo grzebane, wszystko jeszcze na fabryce. Spalanie bardzo niskie - trasa ponizej 5/100, a trasa ostatnio Krynica-Zdroj 》》》 Warszawa i powrót srednia 5.9/100. Jak na jazde miedzy wioskami przy duzym ruchu to bardzo ok. Skrzypienie podlokietnika latwe do wyeliminiwania. Ogolnie bardzo przyjemny samochód, ale nie dla ludzi szukajacych auta bezobslugowego.
3,9
~Olsztyniaak4
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 1.6 316i 136KM 100kW
Trzy gwiazdki, a może aż trzy?Kupiony po leasingu z przebiegiem 73tyś. Sam nie wiem jak auto ocenić, ma zalety ale i wady.Zalety to wygląd, prowadzenie i to mimo dużych balonów na felgach.Tylna szyba w klapie oddzielnie zamykana, system info i głosniki . Wady, słabe fotele pomimo wszechstronnej regulacji.Po 100km człowiek chce wysiąść i spalić to auto ( subiektywnie oczywiście) nie którym to pasuje, mi NIE. Acz kolwiek wersja chyba bardziej na miasto.Choć przyznam że na plac do szaleju bardzo ok.:) Spore koszty napraw i ogólnego serwisu ( nie serwisowałem byle gdzie-być może stąd wyższe koszty niż zwykle ) Nie czepiam sie , ale czym sie różni wymiana łożyska czy tulei w BMW od np Citroena czy forda żeby koszt był 40% wyższy? Ogólnie to bardziej mnie rozczarował niż cieszył. I nie bardzo rozumiem zachwytu ludzi nad tymi autami,lekko prze reklamowany zwykły wóz. No chyba że ktoś chce nim jeździć 100lat, to wówczas rzeczywiście jakość materiałów może wytrzyma więcej niż w budżetowym fordzie. Troche byłem hipokrytą, bo byłem właścicielem 5 f10 w dieslu ( po prawdzie u brata w firmie ) i poprzedniej wersji 3 tez w dieslu ( na pół pracownik na pół jeździłem ja _) i obiecałem sobie że nigdy więcej. Tamte miały liczne problemy z elektronika i elektryką a nie z silnikami .. I co mnie wkurza najbardziej, że tego nikt zwykły nie ruszy, z różnych powodów. I trzeba sie umawiać,terminy cisną a autko u mechanika..wiecznie..strach było gdzieś dalej jechać. I z tym podobnie było, tylko usterki inne..Ba na stacjach spotykałem innych właścicieli i co !! Ci bardziej trzeźwi potwierdzali problemy, ale i spotkałem zaciętych fanów marki..Dali by sie porąbać za nie, ale mi np.dołożyć do turbiny to już nie:) PRZYPADEK czy pech do marki..?? OTO JEST PYTANIE. Oby nie trafiło na ciebie nowy użytkowniku wspaniałego wyrobu z Bawarii. Ja swoje sprzedałem tanio, doprowadzając je do jako takiego stanu. Poszło w lubelskie -chyba. Komis kupił.
4,3
~Look
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320i 184KM 135kW
Ładne żwawe auto lubiące paliwo zwłaszcza w trybie sport. Nie miałem żadnych poważniejszych usterek. Wszystko ok. Dobrze się prowadzi chociaż nie jak poprzednią 3ka w xdrive, trzeba mieć się na baczności z napędem na tył. 184 km troszkę mało zwłaszcza jak zasiądą 3-4 osoby przed wyprzedzaniem Tira trzeba zmienić na tryb sport, wtedy to auto idzie. Bardzo ładna stylistyka zwłaszcza tył auta. Miejsca na całą rodzinę może być troszkę mało ale tak jest we wszystkich też wcześniejszych 3kach. Samochód stał się dla mnie za twardy na oponach runflat, oczywiście na równych trasach to zaleta ale wiadomo jakie mamy drogi zwłaszcza w mieście. Ogólnie ok bez euforii ale w tej klasie trzeba być świadomy plastików i użytych materiałów, to nie klasa premium i dopiero seria 5 wygrywa.
Średnie spalanie dla BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring
8,4 – 12,3
l/100 km
5,5 – 8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d 184KM 135kW
Pali naprawdę niewiele, jak na swoją dynamikę i gabaryty. Lekkiej nogi raczej nie mam, bardziej wyprzedzam, niż jestem wyprzedzany. Podane zużycia są z tankowania, komputer zaniża ok 0,2 - 0,3l. 5,8 to wynik z trasy ok 1500km, głównie ekspresówka i autostrada, prędkości to tempomat 140 plus/minus 20-30 w zależności od sytuacji, może z 20% drogami drugorzędnymi, trochę miasta (tak z 40km), 7,5 to wynik miejski, miasto ok 80tys mieszkańców, ruch raczej bez wielkich korków, około 5-6 km w 1 stronę, raz na jakiś czas kilka km poza miastem. 5,0 to jazda (w miarę spokojna, bez szaleństw, ale też bez ślimaczenia się) po drogach krajowych i lokalnych do 100km/h, rejon górski. Przy większych prędkościach też dość oszczędnie - tempomat 170km/h, niemiecka autostrada, trasa ok 500km i wynik 6,7 z tankowania, przy chwilowej (około 40km) jeździe z prędkościami sięgającymi 200km/h już lekki wir w baku, ale też bez przesady - w granicach 8,5l/100km - dane kompa, a przy tym pewne prowadzenie. Średnie spalanie z 10tkm, odkąd mam auto, wychodzi 6,6l z komputera, czyli ok 6,8 realnie, pół na pół trasy szybkiego ruchu/ruch miejski-dojazdy do pracy i zakupy. Ogólnie jestem zadowolony, wcześniej miałem 150km w E91 i spalanie było podobne, natomiast Passat B7 tdi 170km i dsg palił ok 1l więcej w podobnych warunkach...
6,1
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d 184KM 135kW
Pali naprawdę niewiele, jak na swoją dynamikę i gabaryty. Lekkiej nogi raczej nie mam, bardziej wyprzedzam, niż jestem wyprzedzany. Podane zużycia są z tankowania, komputer zaniża ok 0,2 - 0,3l. 5,8 to wynik z trasy ok 1500km, głównie ekspresówka i autostrada, prędkości to tempomat 140 plus/minus 20-30 w zależności od sytuacji, może z 20% drogami drugorzędnymi, trochę miasta (tak z 40km), 7,5 to wynik miejski, miasto ok 80tys mieszkańców, ruch raczej bez wielkich korków, około 5-6 km w 1 stronę, raz na jakiś czas kilka km poza miastem. 5,0 to jazda (w miarę spokojna, bez szaleństw, ale też bez ślimaczenia się) po drogach krajowych i lokalnych do 100km/h, rejon górski. Przy większych prędkościach też dość oszczędnie - tempomat 170km/h, niemiecka autostrada, trasa ok 500km i wynik 6,7 z tankowania, przy chwilowej (około 40km) jeździe z prędkościami sięgającymi 200km/h już lekki wir w baku, ale też bez przesady - w granicach 8,5l/100km - dane kompa, a przy tym pewne prowadzenie. Średnie spalanie z 10tkm, odkąd mam auto, wychodzi 6,6l z komputera, czyli ok 6,8 realnie, pół na pół trasy szybkiego ruchu/ruch miejski-dojazdy do pracy i zakupy. Ogólnie jestem zadowolony, wcześniej miałem 150km w E91 i spalanie było podobne, natomiast Passat B7 tdi 170km i dsg palił ok 1l więcej w podobnych warunkach...
6,9
BMW Seria 3 F30-F31-F34
Touring 2.0 320d 184KM 135kW
jazda głównie w mieście. maksymalne średnie to 8.1 w zimę, latem spada do 6.8 - 7.1 w cyklu miejskim. w trasę ruszam żadko. start stop wyłączony w systemie. jazda raczej dynamiczna. Napęd tył, euro6 a nie euro5 jak tu mi proponują.
Wadliwa skrzynia rozdzielcza x-drive
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo 2.0 320d 184KM 135kW 2013-2015
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 6
Auto nie posiada międzyosiowego mechanizmu różnicowego wiec jest mega wrażliwe na różnice prędkości pomiędzy osia przednia i tylna, Autem nie wolno jeździć na zwykłych oponach, musza być run flaty. Wg BMW różnica w obwodach kół nie może być większa niż 1 cm. Złapałem gumę i przejechałem ok 600 m na flace potem koło wymieniłem, Następnego dnia pojawił się dziwny klik przy przelaczaniu skrzyni pomiędzy D i R, 3 dni później na środku skrzyżowania coś stuknęło w podwoziu i usłyszałem chrobotanie, auto o własnych siłach nie było w stanie opuścić skrzyżowania, Co za wstyd ! 3 letni samochód, ludzie nadziwić się nie mogli. Wymiana skrzyni rozdzielczej to wydatek ok 20 tys, można zregenerować za 5 tys ze wszystkim. Radzę unikać ASO maja problem z konfiguracja sterownika skrzyni, Na szczęście jest trochę serwisów niezależnych
1 komentarz
Prawdopodobnie usterka !!
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Limuzyna 1.6 316i 136KM 100kW 2012-2015
  • układ napędowy
  • 55 tys. km
Nie problem lecz zapytanie do właścicieli tych o to modeli . Mam dziwne wrażenie że skrzynia nie działa tak jak powinna . Wy też tak macie że skrzynia czasami się długo zastanawia zanim włączy odpowiedni bieg , tyczy się to niskich prędkości . A gdy już dobierze odpowiedni bieg jest takie jak by szarpnięcie z 2 biegu na — 1 lub odwrotnie
Problem rozwiązany
12 komentarzy
Rozszczelniony dyfer
  • BMW Seria 3 F30-F31-F34 Gran Turismo Facelifting 2.0 318d 150KM 110kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 85 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Rozszczelnił się dyfer, wyciek oleju i wyciek przy 160km/h
BMW Seria 3 F30-F31-F34 Touring