Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

BMW Seria 5 E39 Sedan 520 i 150KM 1996-2000

Lata produkcji: 1995 - 2004
Segment: Wyższa klasa średnia

Komentarze redakcji

Powagosław: Z tym samochodem jest tak, że albo go kochasz, albo nienawidzisz. Za efekciarstwo, groźny wygląd, no i dlatego, że to BMW. Aha, komfort jazdy gratis.
Luzacjusz: W reklamach sieci komórkowej pojawiali się czasoumilacze i czasowstrzymywacz. Idąc tym tropem, „piątka” to wzrokoprzyciągacz. A czyje spojrzenia przyciąga, to już inna para kaloszy. Na szczęście, większość właścicieli BMW zdążyła już zamienić dresy na eleganckie garnitury.

Dane techniczne BMW Seria 5 E39 Sedan 520 i 150KM 1996-2000

Podstawowe parametry BMW Seria 5 E39 Sedan 520 i 150KM

Produkowany
od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa
1991 cm3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
150 KM przy 5900 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
190 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika
z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu
DOHC
Liczba cylindrów
6
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
24
Stopień sprężania
11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku
wielopunktowy (MPI)
Pojemność zbiornika paliwa
70 l

Przeniesienie napędu BMW Seria 5 E39 Sedan 520 i 150KM

Manualna skrzynia biegów
5-biegowa
Automatyczna skrzynia biegów
dostępna
Rodzaj napędu
na tylną oś
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa BMW Seria 5 E39 Sedan 520 i 150KM 1996-2000

Pb
7,33 - 20,17
Na podstawie 87 raportów spalania
LPG
8,60 - 15,67
Na podstawie 44 raportów spalania

Wybrane raporty spalania BMW Seria 5 E39 Sedan 520 i 150KM 1996-2000

Witam. Posiadam egzemplarz z 2 litrowym silnikiem na podwójnym Vanosie M52B20TU, z końca rocznika 1998, jestem drugim właścicielem w polsce ... więcej(poprzedni miał go tylko rok) z przebiegiem 240 tys. Samochód najmniej spalił mi 9 litrów gazu na 100km na autostradzie A1. W mieście najwięcej około 14-15 ale non stop mu cisnąłem. Średnie spalanie czyli takie na odcinkach rzędu 3-10 km wynosi od 10-11 litrów. Ogólnie polecam ten model, posiadam go już prawie rok, jest to moje pierwsze BMW, i zarazem spełnienie marzeń z dzieciństwa. Zero awarii, jedynie części eksploatacyjne - wiadomo, auto nie jest nowe i zawsze coś trzeba dopieścić, poprawić. Ceny niektórych części takich jak czujniki ABS (mowa tutaj o oryginałach gdyż po założeniu zamiennika lampka od ABS po jakimś czasie nadal zacznie świecić - koszt jednego 400 zł(!) )potrafią niemało zszokować. Gadanie że jednostka 2.0 do E39 jest nieporozumieniem, ze jest za słaba to bzdura wyssana z palca a przynajmniej ja tak uważam, faktem jest że trzeba je trochę kręcić, ale mi odpowiada. Lubię jazdę nie za szybką, ale stateczną. Auto ma kopa i ten fajny pomruk rzędowego silnika R6. Gorąco polecam następne będzie też BMW ale z większym motorem ten model oraz jego większy brat e38 mają w sobie duszę! ukryj
dodano 13.02.2014 przez
po pierwsze na takie auto musi być stać i nie mówie o kosztach zakupu, po drugie śmiac mi sie chce ... więcejjak widze opinnie spalania na poziomie 6,3l - nie realne, dwa litry poniżej danych producenta?. krótkie odcinki ze średniej cięzkości nogą 14l lpg ale jak się dusi to i ponad 20, najmniej na równej tracie, najspokojniej jak się dało wyszło 8.6l gdzie w normalnym ruchu raczej nie osiagalne, srednie z 6tys,km wyszło 11,4lpg plus troche BP (90% trasa). silnik zdecydowanie za słaby do tej budy, dodatkowo ma bardzo wysoko połozony moment wiec trzeba go krecić po obrotach, o sprawnym wypszedzaniu nie ma mowy nawet wbijajac trzeci bieg to sie zbiera jakby chciało a nie mogło, może z miejsca jakoś startuje ale nie tego oczekujemy po BMW, nie polecam, pół roku, ok 30tys, km i wymieniona połowa zawieszenia, padł LCM (sterownik świateł), peknięta głowica, problemy z asc i sterownikiem silnika, mata siedzenia pasażera i mnustwo drobiazgów, to moje trzecie i ostatnie BMW i zmieniam marke! ukryj
dodano 09.11.2009 przez
Instalacja II generacji z kompem BRC,skrzynia steptronic ,spalanie zależne od jazdy ale generalnie mniejsze niż w manualu. Ogólnie średnio spala ... więcejok.14l gazu 50/50 trasa - miasto. W trasie ok 10l. Nie jestem szaleńcem ale też nie zawalidrogą - prędkości na trasie do 160 km/h. Trzeba umieć ustawić instalację gazową. Co do reszty świetny samochód ,bardzo wygodny i rewelacyjnie wyposażony.Żadnych awarii jak narazie. Koszty utrzymania na przyzwoitym poziomie. Mój egzemplarz nie jest bezwypadkowy ale dobrze zrobiony i prowadzi się rewelacyjnie. Szansa na kupno bezwypadkowej i sprawnej piątki jest mniejsza niż wygrana w lotto!Po 2 ,jak nie miała dzwona to jest na skraju możliwości technicznych a to jeszcze gorzej wpływa na kieszeń.Trzeba pamiętać,że nie wszystkie auta malowane mają za sobą kontakt z walcem drogowym! E 39 to kolejny mój samochód tej marki o którym złego słowa nie powiem. Dodam,że miałem kilkanaście różnych aut więc mam porównanie. ukryj
dodano 22.08.2007 przez
Jak mówiłem na BMW nie stać byle frajera. Części są drogie i przy dość notorycznych awariach klient odczuwa je po ... więcejkieszeni. Prawdą jest to że chociaż może się wydawać że ten model zaczyna być przestażały to pełno w nim elektroniki i to nie tylko w "środku" ale także w silniku jest mnóstwo czujników które dość często zawodzą. Jedno wiem i nikt mi nie przetłumaczy inaczej. BMW nie czyta podrób choćby nie wiem jak dobrych. Czujnik położenia wału korbowego 300 zł zamiennik 100 podwójny wydatek zamiennik założony i jeszcze gorzej niż wcześniej. Czujnik temp. zewnętrznej od 20 do 150 zł za taki który działa trzeba dać 80 zł. Co mnie także zdziwiło na niekorzyść. Pióra wycieraczek. Kto normalny płaci za nie 100 zł bo żadne inne nie pasują a jeśli chce się tańsze to trzeba robić jakieś adaptery i inne pierdoły. ukryj
dodano 31.10.2014 przez
Na trasie spalanie w miare ok. da sie spokojnie zejsc do 8.5 do 130km/h w miescie nieporozumienie wersja ze steptronic-iem ... więcejspokojnie 14-15l.silnik ok. ale do serii 3. do piatki stanowczo za maly. 2.8 najlepsze rozwiazanie pali tyle samo. W srodku dosc ciasno jak na gabaryty. Samochod malo awaryjny przy biezacych naprawach prawie wogole, jedznz mankament to zawieszenie przednie, tylko oryginalne czesci wytrzymuja dluzsze przebiegi. Przednie fotele z zakrotkim siedziskiem, problemu nie ma w tapicerce z m-pakietu z regulowanzm podudziem. generalnie samochod ok. tylko z innym silnikiem 2.8 lub 3.0 najrozsadniejsze rozwiazanie ,pala porownzwalnie tylko mocy nie brakuje. Dla oszczednych nie proponuje gazu bo nie bedzie calkiem juz czym jechac. Najrozsadniejsze rozwiazanie 2.8 z gazem koszt instalacji taki sam ukryj
dodano 27.04.2010 przez
Zobacz raporty spalania BMW Seria 5 E39 Sedan 520 i 150KM 1996-2000 Dodaj raport spalania

Publikacje o BMW Seria 5

Przeczytaj pozostałe 16 publikacje o BMW Seria 5

Newsy o BMW Seria 5

Przeczytaj pozostałe 40 newsów o BMW Seria 5

Nowe BMW Seria 5

nowe BMW Seria 5
BMW Seria 5
ceny od 179 600 zł do 506 200

BMW Seria 5 F10-F11 Touring 530d 258KM od 2011

w pakiecie 530d xDrive

w cenie katalogowej brutto

276 000 zł

Wyposażenie standardowe
Fotele przednie częściowo regulowane elektrycznie
Wskaźnik Condition Based Service
Oparcie kanapy tylnej dzielone i składane w stosunku 40:20:40
Wyposażenie opcjonalne
R2 Pakiet Business (16 482 zł)
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus – 5 lat / 100 000 km (6 714 zł)
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus – 6 lat / 150 000 km (14 649 zł)
Pakiety dealerskie
R2 Pakiet Business (16 482 zł)
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus – 5 lat / 100 000 km (6 714 zł)
Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive Plus – 6 lat / 150 000 km (14 649 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 43 oferty BMW Seria 5

Dealerzy BMW

SMORAWIŃSKI

SMORAWIŃSKI I SPÓŁKA BMW Poznań

wielkopolskie, Poznań, Obornicka 235

Więcej

BOŃKOWSCY

BMW Bońkowscy

zachodniopomorskie, Szczecin, Ustowo 55

Więcej

AUTO FUS

AUTO FUS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Ostrobramska 73

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Katowice

śląskie, Katowice, Kościuszki 253

Więcej

BAWARIA MOTORS

BAWARIA MOTORS BMW Warszawa

mazowieckie, Warszawa, Czerniakowska 47

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów BMW Seria 5

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

3 966

Przejechany dystans

735 916 zł

Zatankowanego paliwa

18 148 446 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

1 009

Wydanych pieniędzy

583 607 zł

Średnie wydatki na auto

2 253 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 238

Wydanych pieniędzy

759 801 zł

Średnie wydatki na auto

2 934 zł

ZOBACZ 259 dzienników kosztów BMW Seria 5 Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty BMW Seria 5

Liczba wpisów: 37
komentarzy(27)
komentarzy(3)
komentarzy(5)
komentarzy(7)
komentarzy(8)
komentarzy(16)
Zobacz inne typowe słabe punkty BMW Seria 5 dodaj typowy słaby punkt

Opinie o instalacjach LPG w BMW Seria 5 E39 Sedan 520 i 150KM 1996-2000

Liczba wpisów: 14
Witam,założyłem instalację gazową w Lublinie na ul.Lubartowskiej około 1.5 roku temu i od tamtej pory nie było miesiąca abym nie ... więcejbył tam 2-3 razy na miesiąc;na początku samochód palił mi w mieście 18-20 litrów gazu.Po regulacji doszedł do normy do 14litrów,ale zaczęły się problemy z gaśnięciem silnika na gazie,na benzynie jest ok.Psychicznie już nie mam nerwów do tych partaczy,a szczególnie do ich szefa,który jest po prostu chamem.Wszystko skończy się chyba wymontowaniem instalacji albo w sądzie.Byłem w renomowanej stacji,oczywiście tam instalacja jest droższa a na pytanie tamtego szefa gdzie była montowana instalacja odpowiedział"bez komentarza".Omijajcie szerokim łukiem DT Gas System w Lublinie bo narobicie sobie problemów i wysiądzie Wam psycha. ukryj
dodano 21.03.2010 przez
Witam,nie polecam DT Gaz System z Lublina gdyż męczę się z pracownikami i instalacją już od ponad roku i nie ... więcejmogą fachowo ustawić normalnej pracy silnika na gazie,na biegu jałowym samochód szarpie i gaśnie przy np.dojezdzie do skrzyżowania,zmieniane i czyszczone były szyny itp.Samochód na benzynie pracuje znakomicie;byłem u fachowców,którzy nie mają nic do zarzucenia do pracy na benzynie.Zmieniane były świece,które zmienili mi pracownicy,potem okazało się,że to nie takie.Omijajcie szerokim łukiem ten zakład bo może Wam siąść psycha,nie mam już nerwów szczególnie do ich szefa,który okazał się zwykłym chamem. ukryj
dodano 21.03.2010 przez
Nie takie auta jeżdżą na gazie. A tym bardziej za naszą zachodnią granicą. Można śmiało montować i nie patrzeć na ... więcej95. ;] U mnie wymiana filtrów i sprawdzenie map. Tyle zrobiłem przy instalacji przez 35000km, choć mam najzwyklejszy parownik i listwę z czerwonymi valtekami. Tylko trzeba pamiętać, że żeby to jeździło, to instalację musi zamontować ktoś z głową. Jeśli masz jakieś wątpliwości to napisz do mnie. bmwdriver@mailplus.pl ukryj
dodano 21.08.2012 przez
Totalny brak profesjonalizmu w EKO-CARS Kraków ul. Myśliwska 51. Kilkanaście poprawek i nic. Odstawiłem auto do FUGAZI i po kilku ... więcejgodzinach diagnoza i błyskawiczna naprawa. Auto śmiga jak na benzynie. Właściciel ECO-CARS zamiast powiedzieć przepraszam za swoją nieudolność to obraża klienta. ukryj
dodano 08.10.2014 przez
EKO-CARS Myśliwska Kraków a swoje błędy obraża klienta. Od chwili montażu LPG auto nie miało mocy. Wymieniono pół auta i ... więcejdalej nic. Oddałem auto do Fugazi i okazało się ,że to błąd w montażu i na dodatek dysze wtryskowe do wymiany bo "FACHOWIEC" porozwiercał wiertłem. KLĘSKA. ukryj
dodano 28.10.2014 przez
zdecydowanie nie polecam tego warsztatu , własciciel nastawiony jest tylko na kasę , montaz szybki byle jaki, regulacja beznadziejna, dopiero ... więcejw innym warsztacie doprowadzili mi auto do ładu - typowi "druciarze" - nie powinni nawet głośników montować ... ukryj
dodano 15.08.2011 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG BMW Seria 5 E39 Sedan 520 i 150KM 1996-2000

Skarbnica wiedzy o BMW Seria 5

Ciekawostki
dodano 03.08.2011 przez
BMW E34 było dużym sukcesem rynkowym. Łącznie sprzedano 1.331.056 samochodów. We wszystkich krajach Europy można do dzisiaj zaobserwować jeszcze wiele tych modeli dzięki jakości oraz…
dodano 03.08.2011 przez
Ciekawostką było wyprodukowanie wersji 518g - fabrycznie zasilanej instalacją gazową.
dodano 03.08.2011 przez
1981 – Rozpoczęcie produkcji modelu oznaczonego jako E28. Produkcja ruszyła w fabryce Dingolfing w której w 1972 roku rozpoczęto produkcje pierwszej generacji serii 5 oznaczanej…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą