Szukaj

Informacje o BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 525d 163KM 120kW 2000-2003

Lata produkcji: 2000 – 2003
Segment: Wyższa klasa średnia

Model wyższej klasy Å›redniej (segment E), klasyfikowany w grupie premium, produkowany od 1972 roku. Jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie, wielokrotnie nagradzany, sprzedany w liczbie prawie 8 milionów egzemplarzy. Pierwszy model BMW o takim nazewnictwie, nastÄ™pca tzw. „Nowej Klasy” (seria E115). PoczÄ…tkowo dostÄ™pny tylko w wersji sedan; od 1991 roku roku również w odmianie kombi (Touring), a w latach 2009-2017 także w wersji fastback (Gran Turismo). Od 1985 roku model dostÄ™pny również w sportowej odmianie M5. Od 2017 roku na rynku dostÄ™pna jest szósta generacja Serii 5.

czytaj więcej
Powagosław

Mówienie, że nowa „PiÄ…tka” Å‚adniejsza od starej jest może maÅ‚o oryginalne, ale limuzyna BMW po tej delikatnej kosmetyce z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… ma poważniejsze, bardziej dostojne oblicze. W sumie niczego innego siÄ™ nie spodziewaliÅ›my.

 

~Powagosław
Luzacjusz

Dariusz Szpakowski milion razy powtarzaÅ‚ ci, że w piÅ‚kÄ™ grajÄ… wszyscy, a wygrywajÄ… Niemcy. Wiesz, że to nie do koÅ„ca tak, ale co innego powiedzieć, gdy Niemcy znów ogrywajÄ… naszych. Tak samo jest z tym samochodem. Wydaje ci siÄ™, że sÄ… Å‚adniejsze auta, że BMW znowu gra to samo, ale na koÅ„cu i tak przyznajesz, że Seria 5 rozjeżdża konkurencjÄ™.

~Luzacjusz
Produkowany od 2000 do 2003 roku
Pojemność skokowa 2497 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 163 KM (120 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 6
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 24
Stopień sprężania 17,5 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 80 x 82,8 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Åšrednia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,5
~Andrzej
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525d 163KM 120kW
Auto doskonale.Wygodne jak limuzyna, szybkie jak auto sportowe, ciche jak merol sklasse w benzynie i oszczedne jak 1.9 tdi 90 ps. Silnik 2.5 d cr wg mnie to idealny naped dla tego auta.Pali tyle co kot naplakal a przyspiesza spod swiatel lepiej niz moj stary galant 2.5 v6. Na autostradzie jadÄ…c 180 km h naciskasz na gaz i auto odchodzi lekko i bez wysilku.Ceny czesci sÄ… smieszne.Komplet tarcz z klockami Mayle 230 zl. Kompletne zawieszenie przod 300 zl wiec ceny jak do poloneza:) Wada to karoseria ale to wszystkie e39. sa slady korozji. W srodku cicho nawet przy 200 km h. Bagaznik wielki.Audio fajne choc w porownaniu do A6 slabe. WyglÄ…d...to ogromny plus auta.Felgi 17 , czarny lub srebrny wyglada super:).
4,6
~Jacek
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525d 163KM 120kW
Kupując to auto balem sie ze bedzie wolniejsze od 530d..na szczescie bardzo sie pomylilem:) Dynamika jest praktycznie taka sama a za to auto potrafi duzo mniej spalic. Ciekaw bylem czy podawane w inetrnecie dane są prawdziwe..faktycznie jadąc tym autem na trasie bez problemu zejdziemy ponizej 5.0l na setke i to wcale nie jadąc w żółwim tempie.Silnik jest doskonały, to ten sam m57 co 3.0d ,ma duzy zapas mocy i pali mniej niz moj passat tdi poprzedni.Do tego wersja 525d w manualu nie ma osławionych klapek! Mam auto za 16 tys wyposazone w praktycznie wszystko co bylo dostepne wówczas. Warto poszukac wersji z pelnym webasto i navigacją.Polecam
3,2
~Dawid
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525d 163KM 120kW
Ogólnie samochód wygodny, ekonomiczny i w miarę żwawy. Jednak ceny napraw, części i niestety braku ludzi potrafiących trafnie je zdiagnozować nie stawiają E39 w dobrym świetle. Lepiej kupić benzynę jeśli już ktoś się upiera że chce mieć BMW. Bo diesel to im nie wyszedł, albo wyszedł na określony czas. Benzyna spali więcej ale to dlatego że będzie jeździła, diesel zawsze coś... Uwaga na fora!! Ludzie tam wszystkie rozumy pozjadali a jak zada się konkretne pytanie to w temacie cisza. Na podstawie zdjęcia stwierdzają w ilu wypadkach samochód uczestniczył, w opiniach jeden prześciga drugiego. Mnie to zmusiło do zakupu kabelka i nauki samemu diagnozować usterki. Ponad połowa wypowiedzi forumowych jakie czytałem legła w gruzach już po miesiącu.
Åšrednie spalanie dla BMW Seria 5 E39 Sedan 2.5 525d 163KM 120kW 2000-2003
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525d 163KM 120kW
Zakładając że w aucie jest wszystko sprawne, olej, filtry wymieniane na czas,zaślepione ustrojstwo typu EGR/AGR, w trasie spalanie na poziomie auta kompaktowego.Automat w trasie ma niższe spalanie, jeżdząc przepisowo w trasie nigdy więcej jak 6.5, przy dynamicznej jezdzie poniżej 8/100. Jeżeli ktoś kupił auto na dojazdy do pracy typu 5km w jedną stronę to się zgodzę że pali i nawet 15/100.Ważna kwestia koła, rozmiar.Na zimowych 15 spalanie spada, ca.0.5/100.Włączona klima jest przy tym silniku bez znaczenia.Jest to moje kolejne E39, do którego wracam po tych pseudo eco nowych autach gdzie spalanie jest wyższe na trasie, tylko jeśli ktoś myśli że tylko tankować i jeżdzić to zrobił błedny wybór, każda E39 wymaga chwili uwagi w serwisie, wówczas się odwdzięcza niskim spalaniem i bezawaryjnością.Jeżdzę egzemplarzem z przebiegiem ponad 400 000 km, realny, choinki na liczniku brak...
6,3
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525d 163KM 120kW
witam zawsze tankuję do pełna. na baku robię 800 - 1100 km. ponieważ nie należę do osób jeżdżących szybko, jak na właścicieli bmw przystało - spalanie 6,2 to spalanie całkowite z 40000 km (jak ktoś będzie super zamulał to uwierzę w 6,0l/100km. ja jeżdżę laminarnie, ale lubię sobie dopierdzielić na 2biegu lub 3 do czerwonego pola). w trasie przy jezdzie do 100km/h spalanie do 5,7l/100km przy 80 km/h spalanie w granicach 5,5l. komputer raz mi nawet pokazał po przejechaniu 30km 3,0l/100km ale było zazwycaj z górki i jechałem 60km/h na 4 biegu. komputer zaniża spalanie o jakieś 1,5l wiec nigdy mu nie wieżę. w zimie maxymalna średnia to 62l na 870km tj 7,1l/100km. mój sposób na małe spalanie to przyśpieszanie do 2000obr/min na każdym biegu oraz obserwowanie wskazówki chwilowego spalania (podczas przyśpieszania 10-13l, a jazda ze stałą predkością około 4). komfort jazdy nieziemski, ceny napraw też (w porównaniu do mojej poprzedniej H. Civic) wymiana oleju z filtrami 500zł 6,6l oleju + 3 filtry boscha, tarcze hamulce przód z klockami ate 800zł bez robocizny. łacznik wału 280zł + 100zł robocizna, czujnik abs ori 150zł, wtryskiwacz 300zł używka wymiana 150zł. jak zaniedbałem zawieszenie to 1800zł zostawiłem w bmw serwis majewski (6elementów + zbieżność). wszystko kosztuje i to nie mało, ale jak się jezdzi po wrocku to się z tym trzeba liczyć. aha większość spalań jest podana dla jazdy mieszanej auto głownie służy na dojazdy do pracy 18km pozamiastem + 13km w mieście
8,6
BMW Seria 5 E39
Sedan 2.5 525d 163KM 120kW
Witam, cóż tu dużo pisać.... Jak na rzędową szóstkę to uważam że spalanie jest OK. Dynamika silnika jest naprawdę wystarczająca do sprawnego poruszania się. Spalanie jakie podałem uzyskuję najczęściej, dodam że autko mam w M pakiecie na dość szerokich oponkach tył 255/40 r17, przód 235/45 r17. Dodam także że na codzień jak używam 5-tki to śmigam normalnie bez żadnego oszczędzania i w mieście wychodzi mi spalanie z komputera 8,5-9,5, więc uważam że to nie jest zły wynik, i oczywiście jak ktoś bardzo lubi się wlec to spokojnie nawet w mieście zejdzie do magicznych 6-7 litrów. Ogólnie gorąco polecam ten silnik, gdyż przed zakupem bmw bardzo zastanawiałem się z czy brać z 3 litrowym czy owy 2,5 i z czystym sumieniem mogę napisać że nie żałuję wyboru; autko jest w miare zrywne a w kieszeni troszkę zostaje na stacji ;)

Usterki BMW Seria 5 E39

Liczba wpisów: 62
czujnik abs zamiennik
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • ukÅ‚ad hamulcowy
Witam, mam e39 touring, w którym po zapaleniu sie kontrolki abs wymieniłem uszkodzony czujnik abs tylny prawy na zamiennik firmy TRW. Oczywiscie po zamontowaniu nowego kontrolka zgasla. Pojawil sie nowy problem poniewaz ponizej predkosci 40km/h podczas hamowani dzwignia hamulca roboczego pulsuje tak jakby ktores kolo sie zblokowalo mimo iz kola sie obracją. W sterowniku pojawil sie blad o rozpoznawaniu dlugoterminowym, jednak podczas prob drogowych z testerem nie widac zby duzych roznic w predkosciach obrotowych na poszczegolnych kolach. czy ktos z Was spotkal sie z taka przypadloscia? czy moze to byc wina nieoryginalnego czujnika abs?
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
1 komentarz
Pękające głowice w silnikach 2.0 benzyna
  • BMW Seria 5 E39 Touring 520 i 150KM 110kW 1997-2004
  • silnik
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 34
Po przegraniu się silnika, najczęściej przy padaniu termostatu, później - naprawa, planowanie, wymiana uszczelki i inne pierdoły... Kupując auto z tzw. Niemiec, nie wiadomo ile razy przegrzano już głowicę i ile jeszcze takich sytuacji wytrzyma... Nawet na forum BMW POLSKA o tym piszą, że wystarczy ze trzy razy przegrzać i po zawodach. Czemu o tym nie piszecie? Wstydzicie się, że nikt od Was nie kupi tego niemieckiego szmlecu. BMW serii 7, 730, 740 np E-38 to jest auto, a te E-39 to jakieś auto zrobione chyba na próbę jak Ford PROBE (PRÓBE). Totalna porażka i żeby auto 2.0 L benzyna - paliło ponad 10 litrów, bo ma te nieszczęsne 6 cylindrów, bo ładnie mruczy? Ciekawe jak handlarze a autohandli będą sprzedawać swoje "piękne" BMW 520...523... w maju po kolejnej extra podwyżce cen benzyny.... Te powypadkowe i zaniedbane auta z ponad 300.000 przebiegu poprzekręcane na 165 tys czy 203.000 km ... z poprzecieranymi siedzeniami welurowymi, że to niby wada BMW. Ciekawe dlaczego u innym gorszych producentów welur jakoś się nie przeciera przy przebiegu 200.000. Panowie ile można oszukiwać przy sprzedaży tego pięknego ale awaryjnego auta???
21 komentarzy
duże spalanie, check się świeci
  • BMW Seria 5 E39 Sedan 2.8 528i 193KM 142kW 1995-2001
  • silnik
objawy są nastepujące: czasami po zresetowania licznika spalania obojetne czy VERB1 czy VERB2 spalanie przy dość ostrej jeździe jest niskie i nie przekracza 12l/100 a czasami spalanie wynosi powyżej 25l/100 nawet przy delikatnej jeździe. dodam, że nie ma znaczenia czy jeżdżę na trybie tip tronic, czy na zwykłym DRIVE, ogólne spalanie samochodu (wyliczone dokładnie, a nie za pomocą komputera) wynosi 23, 24 litry gazu jazdy dosc spokojnej po miescie (i to nie cały czas w korkach) a na trasie wynosi ok 14 litrow gazu. Wszyscy mowią mi, że mam coś zepsutego w silniku, fachowcy gdzie zakładałem gaz powiedzieli, że to nie wina gazu tylko silnika. Nie wiem co robić sondy, świece są sprawne nie mam pojęcia dlaczego tak sie stało, od poczatku kiedy mam to auto takie sa objawy
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
3 komentarze
BMW Seria 5 E39 Sedan